Karppajat, hoxhox :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamupala: yhdenmunan munakas juustolla, rehuja(tomaattia, kurkkua, salaatinlehtiä tms) ja/tai joskus täysjyväruiskorppu päällisillä, kahvia maidolla

Lounas: Mitä tahansa edellisenä päivänä keitettyä ruokaa ilman perunaa, pastaa tai riisiä. Voi olla esim jauhelihakeittoa, lihamureketta ja kasvisgratiinia tms. Ruokajuomana vesi/vissy.

Jos on kahvintuska niin välipalaksi kuppi kahvia maidolla ja pari palaa 70% suklaata.

Päivällinen: Mitä tahansa uutta ruokaa ilman perunaa, pastaa tai riisiä. Niiden tilalla kasviksia, salaattia. Ruokajuomana vesi/vissy

Iltapala: rahkaa/kermarahkaa/luonnonjugurttia ja marjoja, puolikourallista pähkinöitä

Mä voin kertoa mitä tänään suunnitteilla.
Aamulla söin rahkaa kermalla ja muutamalla mansikalla,kahvia kermalla ja keitetyn munan.

Lounaalla söin brileria aurajuustokastikkeella sekä kaaliraastetta fetajuuston kera.

Päivälliseksi on karppi hampurilaisia,eli siis salaattia pediksi,sitten jauhelihapihvi,päälle tuorejuustoa ja cheddarjuusto viipale,sipulia ja paprikaa,toinen samanmoinen kerros viel päälle.

Illalla syön mantelileipää tai teen karppilättyjä ja taitaa tuolla olla leipäjuustoakin kaapissa.

No tässä mun eiliset syömiset:

Aamupala: 2 riisikakkua joissa paksu kerros voita ja juustoa + teetä kermalla + 3 paistettua kananmunan keltuaista
Lounas: Broilerin koipi ja valkasipulikastiketta + salaattia oliiviöljyllä
Päivällinen: Hirvikäristystä vihanneksilla + perunamuussia (jossa PALJON voita) + kermakastiketta ja sieniä. Jälkkäriks teetä kermalla ja pala tummaa suklaata
Iltapala: Samat riisikakut kuin aamulla + teetä kermalla ja pari palaa tummaa suklaata

Ja paino senkun laskee :D Ei kyllä oo hirveesti enää pudotettavaa... Hiilarit n. 50 g päivässä, tänään meni ehkä vähän yli, mutta ei haittaa koska liikuin paljon :)

Syöt kyllä paljon, siis hyvin :) Ja paino putoaa, vaude! Minulla hiilarit on siinä 20-30g paikkeilla, vaihtelee. Painoa pudonnut vasta 3kg, ja tänään ei näyttänyt vähemmän mitä eilen, toivon mukaan ei tökkää nyt. Liikun päivittäin, sauvakävelen ja juoksen, sekä hiihdän.
Miten paljon oot pudottanut, missä ajassa? ja kiitos vastauksesta :)

Aamupala: yhdenmunan munakas juustolla, rehuja(tomaattia, kurkkua, salaatinlehtiä tms) ja/tai joskus täysjyväruiskorppu päällisillä, kahvia maidolla

Lounas: Mitä tahansa edellisenä päivänä keitettyä ruokaa ilman perunaa, pastaa tai riisiä. Voi olla esim jauhelihakeittoa, lihamureketta ja kasvisgratiinia tms. Ruokajuomana vesi/vissy.

Jos on kahvintuska niin välipalaksi kuppi kahvia maidolla ja pari palaa 70% suklaata.

Päivällinen: Mitä tahansa uutta ruokaa ilman perunaa, pastaa tai riisiä. Niiden tilalla kasviksia, salaattia. Ruokajuomana vesi/vissy

Iltapala: rahkaa/kermarahkaa/luonnonjugurttia ja marjoja, puolikourallista pähkinöitä

Silloin aikoinaan kun karppasin tällä "kerma"yms.-linjalla niin työterveyshuollossa tehdyissä todella kattavissa testeissä lääkäri huomautti että mun hyvän kolesterolin lukema on tosi alhainen. Mainitsi sen juuri karppauksen huonoksi puoleksi.
Nykyään vältän hiilareita myös mutta jätän nuo kerma-keltuainen ym. hösselit pois eli jos munasta teen jotain niin käytän vain valkuaisen. Lisäksi joka aamu kun herään niin juon ison tuopillisen vettä tyhjään mahaan. Sitten teen puuron johon sekoitan raejuustoa. Tuo vesi pohjalla ja puuro päällä pitää tosi hyvin nälkää ja antaa kivasti energiaa aamupäivän hommiin!
Sit lounaaksi 100g lihaa ja kasviksia &raejuustoa. Sit olen totuttanut kehoni olemaan ilman ravintoa iltaan asti (tätähän ei karppauksessa harrasteta mut keho tottuu tähän hyvin) ja klo 18 syön salaatin raejuustolla ja esim tonnikalalla. Illalla n.klo 21 jos on nälkä syön rahkaa marjoilla yms. Ja vettä juon päivässä todella paljon! Vesi tekee hyvää, se puhdistaa ulkoisesti ja tottavie myös sisäisesti!!! :)

Karppaaja, miksi syöt perunamuusia?

Syöttekö te kermavaahtoa/rahkaa marjoilla ilman mitään makeutusta? Minusta se maistuu hirveälle ilman sokeria, voiko siihen tottua?

[QUOTE="vieras";22942719]Karppaaja, miksi syöt perunamuusia?

Syöttekö te kermavaahtoa/rahkaa marjoilla ilman mitään makeutusta? Minusta se maistuu hirveälle ilman sokeria, voiko siihen tottua?[/QUOTE]

Voi ja tottuu,kun elimistö ei kaipaa enään sitä sokeria,mun suussa kaikki normaalit herkut maistuu ällömakealle nykyään ja onhan niitä makeutuksia jos haluaa käyttää esim sukrin joka on luonnonmukainen makeutusaine,ei siis keinotekoinen kuten esim.aspartaami.

No ei helvetti kukaan oo lihonnu appelsiineja syömällä.
Ootte ihan sekaisin, noinkin terveellinen hedelmä kuin APPELSIINI ja ette sitten syö kun siinä on hiilaria? :D

No mä olen tänään herkutellut ja irrotellut, eli mun eväät:
Aamupala: 2!!! Mandariinia ja kahvia
Lounas: 2 lohimureke pihviä ja salaattia työpaikan ruokalassa
Päivällinen: Amarillossa käytiin miehen kanssa syömässä, perunat pois annoksesta ja kasviksia tilalle, mutta annokseen kuului paholaisenhilloa ja ananaskastiketta :/ no ei se mitään.
Päivän mittaan muutama kupillinen kahvia ja vettä tai vissyä, siinä se. Paino on nyt kyllä jumittunut ikävästi mutta vyötärö kuitenkin pienenee!

No mä olen tänään herkutellut ja irrotellut, eli mun eväät:
Aamupala: 2!!! Mandariinia ja kahvia
Lounas: 2 lohimureke pihviä ja salaattia työpaikan ruokalassa
Päivällinen: Amarillossa käytiin miehen kanssa syömässä, perunat pois annoksesta ja kasviksia tilalle, mutta annokseen kuului paholaisenhilloa ja ananaskastiketta :/ no ei se mitään.
Päivän mittaan muutama kupillinen kahvia ja vettä tai vissyä, siinä se. Paino on nyt kyllä jumittunut ikävästi mutta vyötärö kuitenkin pienenee!

Harmittaa kun en mitannut paikkoja ennen kuin aloitin :/

[QUOTE="vieras";22942719]Karppaaja, miksi syöt perunamuusia?

Syöttekö te kermavaahtoa/rahkaa marjoilla ilman mitään makeutusta? Minusta se maistuu hirveälle ilman sokeria, voiko siihen tottua?[/QUOTE]

Perunassa on hiilaria 13 g/100 g että kyllä sitä mahtuu hyväkarppaukseen jonkin verran. Perunamuussiin tulee myös kermaa ja voita runsaasti joten ihan pieni nokare riittää ja täyttää hyvin :)

Makeutukseen mä käytän steviaa, joka on peräisin kasvista eikä sisällä kaloreita.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;22942653:
Silloin aikoinaan kun karppasin tällä "kerma"yms.-linjalla niin työterveyshuollossa tehdyissä todella kattavissa testeissä lääkäri huomautti että mun hyvän kolesterolin lukema on tosi alhainen. Mainitsi sen juuri karppauksen huonoksi puoleksi.
)

Mikään ei nosta HDL:ää eli hyvää kolesterolia yhtä hyvin kuin eläinrasva. Mulla se nousi karppauksen aikana huimasti ja on nyt 2.6 joka on tosi korkea. Samalla huono kolesteroli ja triglyceriidit laski...

Mikään ei nosta HDL:ää eli hyvää kolesterolia yhtä hyvin kuin eläinrasva. Mulla se nousi karppauksen aikana huimasti ja on nyt 2.6 joka on tosi korkea. Samalla huono kolesteroli ja triglyceriidit laski...

Lääkäri puhui silloin kyllä ihan toisinpäin. Sanoi että eläinrasvat on pahasta. Tiedä näitä mut jätin kuitenkin noi kermamässyt pois ja oikeesti pahaa tekee kun nyt lukee näitä mitä ihmiset syö :D Mulla ei oo ollu painon kans ongelmia mut aloin karppaamaan ärtyneen paksusuolen takia ja samalla huomasin kuinka hyvä olo siitä tulee. Nyt haluan lihakset näkyviin joten olen pienentänyt ruokavalioni pienemmäksi, näläntunne on kadonnut ja pärjään ihan hyvin nykyisellä annosmäärällä.

No se vilja on nykyään niin mykotoksiinien saastuttamaa, ettei mahda kukaan enää mitään. Suorakylvö lisää sitä ja kuivatuskustannukset on niin korkeat. Ei kannata syödä viljaa ja jos syö, se vähäkin täytyy olla luomua, kun muussa on glyfosaattijäämiä ja korrenvahvistajia (kasvunsääteitä). Mut mitä jäljelle jää, on sekin oltava luomua, koska mitään muuta ei (kai) kukaan tutkikaan enää:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/retkiruokia.htm

nykyajan nuoret on opreettu syömään muroja ja muita sian ruokia esim aamumuroroja maissia syökää tavallista koti ruokaa ja voita kermaa ja vihanneksia ei mitään keinotekoisia laig tuotteita

[QUOTE="heips";22940363]Syömällä paljon vihanneksia ja PALJON rasvaa! Ruokalusikallinen kookosöljyä päivässä auttaa myös.[/QUOTE]

Kookosöljyllä pysyy sääsket ja mäkäräiset loitommalla.

Ja iho tykkää:-)

Lääkäri puhui silloin kyllä ihan toisinpäin. Sanoi että eläinrasvat on pahasta. Tiedä näitä mut jätin kuitenkin noi kermamässyt pois ja oikeesti pahaa tekee kun nyt lukee näitä mitä ihmiset syö :D Mulla ei oo ollu painon kans ongelmia mut aloin karppaamaan ärtyneen paksusuolen takia ja samalla huomasin kuinka hyvä olo siitä tulee. Nyt haluan lihakset näkyviin joten olen pienentänyt ruokavalioni pienemmäksi, näläntunne on kadonnut ja pärjään ihan hyvin nykyisellä annosmäärällä.
Wau

[QUOTE="Äityli";22940453]Kukaan ei koskaan suostu listaamaan mitä päivänsä aikana suuhunsa pistää??? Voisiko joku alakarppaaja kertoa :D

Aamupala: 2 riisikakkua joissa paksu kerros voita ja juustoa + teetä kermalla + 3 paistettua kananmunan keltuaista
Päivällinen: Hirvikäristystä vihanneksilla + perunamuussia (jossa PALJON voita) + kermakastiketta ja sieniä. Jälkkäriks teetä kermalla ja pala tummaa suklaata
Iltapala: Samat riisikakut kuin aamulla + teetä kermalla ja pari palaa tummaa suklaata

Ja paino senkun laskee :D Ei kyllä oo hirveesti enää pudotettavaa... Hiilarit n. 50 g päivässä, tänään meni ehkä vähän yli, mutta ei haittaa koska liikuin paljon :)
[/QUOTE]
Riisin arseenista et kai ole kuullut?

Ruokaviraston sivuilla siitä on jotain

Riisin arseenista et kai ole kuullut?
[/QUOTE]

Yhteistyössä