kastellitaloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talokuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talokuumeinen

Vieras
Hei! Onisko täällä kellään omaa kokemusta kastellitalon rakentamisesta? Minusta kastelli kuulostais parhaalta vaihtoehdolta. Kiinnostaisi tietää paljonko teillä on tullut valmis talo kaikkineen maksamaan ja minkälaisen toimituksen otitte?

Meillä on Kastellitalo, mutta vasta pahasti vaiheessa, joten en pysty lopullisista kustannuksista kertomaan. Me ei missään nimessä haluttu elementtitaloa (ja Kastelli ei sitä ole) ja muutenkin Kastelli tuntui parhaimmalta talopakettitoimittajalla.

Kastelli on ymmärtääkseni suosituin talotoimittaja, jota myös www.rakentajat.fi-sivusto suosittelee. Ja kieltämättä ainakin tähän asti ollaan oltu erittäin tyytyväisiä.

Voin suositella (ainakin toistaiseksi) lämpimästi :)

Ja siis otettiin peruspaketti, eli ilman sisuksia. Ulko-ovet, väliovet, saunapanelit, lauteet ja kiuas kuuluu toimitukseen. Muistaakseni myös materiaalit väliseinien tekemiseen, mutta ainakin kaikki materiaali siihen asti :). Otettiin myös pystytys säältä suojaan-asteeseen, eli runko, tuulensuojalevyt, kattokate (ilman tiiliä, ne kuuluivat pakettiin mutta asennettiin itse), ulkovillat ja ikkunat kuului asennukseen.

Muoks: kiuas ja lauteet tuli kaupan päälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ja siis otettiin peruspaketti, eli ilman sisuksia. Ulko-ovet, väliovet, saunapanelit, lauteet ja kiuas kuuluu toimitukseen. Muistaakseni myös materiaalit väliseinien tekemiseen, mutta ainakin kaikki materiaali siihen asti :). Otettiin myös pystytys säältä suojaan-asteeseen, eli runko, tuulensuojalevyt, kattokate (ilman tiiliä, ne kuuluivat pakettiin mutta asennettiin itse), ulkovillat ja ikkunat kuului asennukseen.

minkäs kokoinen talo? paljon tulee maksaan? riippuen tietty sisustusmateriaaleista paljon. Mistä kalusteet otitte, keittiön yms? paljon pelkkä paketti maksoi? tuliko pakettiin mm sälekaihtimet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

minkäs kokoinen talo? paljon tulee maksaan? riippuen tietty sisustusmateriaaleista paljon. Mistä kalusteet otitte, keittiön yms? paljon pelkkä paketti maksoi? tuliko pakettiin mm sälekaihtimet?

110 m2 + 40 m2 käyttöullakko. Kustannusarvio on yht. 210 000? ilman tonttia. Paketti maksoi 51500? ja sisälsi sen mitä aiemmin luettelin. Kalusteet ja muut hankitaan siis itse. Sälekaihtimet ei kuulu hintaan, mutta ne voisi (jos haluaisi) tilata Kastellin kautta muistaakseni melko edullisesti.

millainen talo kastelli on, jo sei kerta ole elementti talo? rakennetaanko se pitkästä?

Juu, rakennetaan paikan päällä pitkästä. Materiaali on pre cuttina, eli mittaan leikattua ja esim. kattotuolit on valmiiksi koottuna. Itse rakentaminen tapahtuu kuitenkin paikan päällä.

millainen talo kastelli on, jo sei kerta ole elementti talo? rakennetaanko se pitkästä?

Juu, rakennetaan paikan päällä pitkästä. Materiaali on pre cuttina, eli mittaan leikattua ja esim. kattotuolit on valmiiksi koottuna. Itse rakentaminen tapahtuu kuitenkin paikan päällä.

kuuluiko tuohon mainitsemaasi hintaan pystytys?

kuuluiko tuohon mainitsemaasi hintaan pystytys?

Juu, siihen säältä suojaan- asteeseen. Sen pelkän paketin hinta tais olla jotain 43 000? ja vähän päälle.

Yhteistyössä