Kauanko muilla kestää lasten nukuttaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RangaTanga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RangaTanga

Aktiivinen jäsen
20.05.2006
3 402
0
36
Huh, mä vasta just sain lapset unille. Tunnin verran jouduin nukuttaan, joskus saattaa mennä yli tuntikin. Kauanko teillä muilla kestää nukuttaminen ja minkä ikäsenä lapset oppineet itse menemään nukkumaan?

Ainoastaan pienimmän nukutan. Ja menee ehkä 5min. Poju nyt 9kk ja haluaa pitää kädestä kiinni nukahtaessaan. Muut, eli 7v, 4v ja vajaa 3v menevät sänkyihinsä ja aikansa pyörittyään/luettuaan nukahtavat itsekseen.

Joo esikoista nukuttelin aina. Siis siinä kesti AINA vähintään tunti, joskus parikin... No..Sit lopetin sen. Tein totaalisen lopun ja muutaman huutoillan jälkeen tilanne rauhoittui. Poika siis siinä vaiheessa noin kolmevuotias.

Kakkonen ja kolmonen nukahtavat muutamassa minuutissa yksin.

vanhempi 3-vuotias nukahtaa kyl ite.. kunhan itekki menee mukamas nukkuun. eli hetken siinä sängys makoilen ja nuorempi vajaa 11 kk niin sen kanssa menee ehkä 10 min. riippuu =)

Tyttö (11kk) nukahtaa samoin tein, kun hänet laittaa sänkyyn. Tehnyt näin kaksikuisesta lähtien.

Poika (2v3kk) puolestaan nukahtaa joko heti tai tunnin kuluessa itsekseen eli häntäkään ei nukutella. Näin pojan kanssa siitä lähtien, kun siskonsa syntyi.

Meilläkin tytöt jäävät omiin sänkyihinsä odottamaan Nukkumattia ihan itsekseen,mut se että MILLOIN se Nukkumatti tulee onkin eri asia..Monesti on sitä pissalla ravaamista,"räkäpaperin"hakua tai jotain muuta asiaa,vaikka kuinka on sanottu,että asiat hoidetaan kerralla,eikä ravata..1,5-v.kuopus ei vielä ravaile,mutta joskus saattaa itkeskellä,jos ei tarpeeksi vielä uni paina silmää..Toisinaan kaikki nukahtavat alle tunnissa,toisinaan saattaa mennä ylikin tunti..

Pitäisköhän mun alkaa myös laittaan noi sit yksin vain sänkyihinsä :D
Mitäs sitten, kun vauva alkaa nousemaan seisomaan sängyssä ja yrittää kiivetä.. Ootteko uskaltaneet jättää yksin pinnikseen? Meillä on poika nyt 7 kk, joten varmaan ei mee montaa kuuta kun alkaa kiipeileen..

Meillä ei nukuteta, 2v lahjaks sai ison sängyn ja siirty omaan huoneeseen... höpötellään vähän aikaa, luetaan kirjaa ja/tai lauletaan, sitten iltarukous pusut ja halit..

Meillä on aina nukutettu, jääny päälle. Välillä pistetään itsekseen nukkumaan, mut mä tykkään nukuttaa kun meillä on siinä omat leikit niin se nukahtaminen on pojasta hauskaa. Aikaa menee nukuttaessa max. puoli tuntia, yksikseen sängyssä tunteroinen puoltoista.

Meillä lapsi puolitoista vuotias. Nukuttamiseen menee joskus 15 minuuttia, joskus lähemmäs tunti. Me luetaan kirjoja ja oon lapsen kanssa niin kauan kunnes nukahtaa. Nykyään haluaa pitää kädestä kiinni nukahtamiseen asti. Musta se on suloista. En ite tykkää mennä nukkumaan vaan mieheni kanssa niin miksi lapseni pitäisi mennä yksin nukkumaan? Ne on niin vähän aikaa pieniä.

Mä en ole koskaan nukuttanut muksujani. Ainoastaan päiväkodissa töissä ollessani nukutin pieniä ja sielläkin mun enkat on 9 lasta uneen alle vartissa samassa huoneessa yksin. :xmas:

En mä tiedä, kun ei noi oo koskaan tottuneet nukuttamiseen, nukahtavat itsekseen. Kesällä eivät valoisuuden takia tahtois nukahtaa kovin aikaisin, mutta pakko on, kun aamulla aikaisin lähdettävä töihin.

Mä olen mukavuudenhaluinen ihminen tai ainakin haluan tehdä kaiken mahdollisimman helposti. Eli ei mitään nukuttamisia. :D

Meillä ei esikoista nukutettu, kunnes tuli aika siirtyä juniorisänkyyn.. alkuun saattoi mennä n.3h ennenku ukkeli asettu, nykyään menee 30min-3h.
Kuopustakaan ei nyt kummemmin nukuteta, viedään vaan petiin. Saa nähä alkaako sama ralli sit ku pinnisaika jää taa.

Yhteistyössä