Kauanko muilla kestää lasten nukuttaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RangaTanga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuota 1,5-veetä saa joskus silitellä tosi kauan, 15 minuuttia on minimi mikä siihen menee. Ei kyllä harmita, muutakun sillon jos poika on yliväsy ja nukahtaminen kestää :whistle:

Empä koskaan ole ymmärtänyt ihmistä, jolla menee hermot siksi ettei lapsi nukahda.Ilkeyttäänhän se tekee sen, vai? Vai onko joku aikuinen muka sellainen, että nukahtaa kun pannaan peitto päälle ja käsketään nukahtaa?Ja jos et tottele, suututaan? Varmasti tulee uni,vieläpä rauhallinen...Meillä ei tarvitse nukuttaa, itse nukahtavat.

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Sen takia mä ainakin oonkin nukuttanut, kun mä en pysty kuuntelemaan sitä lapsen itkua toisesta huoneesta.
Haluaisin että lapset nukahtaa niin että tuntee olonsa turvalliseksi.
Se vaan on kamalaa, kun välillä se nukuttaminen kestää niiin kauan...
Tän ketjun perusteella kuullostaa siltä että ne joita ei nukuteta, niin nukahtavat paljon nopeammin :/

No mä tiiän ainakin yhen sellasen joka nukahti itekseen aina siihen asti, kun täytti kolme..sit alko rimppaamiset ja kiukuttelut..ja nukahtaminen meni tosi vaikeeks, et joutu nukuttaan..
Vaikka eihän se tietty tarkota sitä että kaikki niin tekee :)

Alkuperäinen kirjoittaja tollo:
Empä koskaan ole ymmärtänyt ihmistä, jolla menee hermot siksi ettei lapsi nukahda.Ilkeyttäänhän se tekee sen, vai? Vai onko joku aikuinen muka sellainen, että nukahtaa kun pannaan peitto päälle ja käsketään nukahtaa?Ja jos et tottele, suututaan? Varmasti tulee uni,vieläpä rauhallinen...Meillä ei tarvitse nukuttaa, itse nukahtavat.

Ketähän sä tarkoitit tolla että menee hermot? Mä en ainakaan sanonut, että menee, vaan kyselin kuinka muilla on hoitunut nämä nukkumaan menot. Ja varmasti kaikki vanhemmat toivovat, että lapset nukahtaisivat helposti, kun ei oo kiva illalla kuunnella mitään kiukuttelua pitkän päivän päätteeksi:)

Meillä ei ole koskaan nukutettu lapsia, itse kaikki kolme nukahtavat omiin sänkyihinsä (8v, 5v ja 1v).

Vai lasketaanko iltasatu nukuttamiseksi? Keskimmäinen nukahtaa jo kesken iltasadun ja esikoinen lähes heti sadun loppumisen jälkeen. Kuopus vaan viedään pinnasänkyynsä ja laitetaan soittorasia päälle, niin nukahtaa yleensä alle 10 minuutissa.

En Rangatanga ketään erityisesti.Vaan yleensä, niitäkin on.Mun käy vaan sääli niitä muksuja joitten pitää osata käskystä nukahtaa tai vanhempi suuttuu.Mieti mitä siinä on nukahtaa.Kerroin vaan mielipiteeni kun oli siihen sopiva ketju, en osoittanut sormella ketään.Sori.

En Rangatanga ketään erityisesti.Vaan yleensä, niitäkin on.Mun käy vaan sääli niitä muksuja joitten pitää osata käskystä nukahtaa tai vanhempi suuttuu.Mieti mitä siinä on nukahtaa.Kerroin vaan mielipiteeni kun oli siihen sopiva ketju, en osoittanut sormella ketään.Sori.

Ok, ihmettelin vain, kun ei tässä kukaan ollut kovin hermostuneesti kirjoittanut:) Tottahan se on ettei kukaan käskystä nukahda.
Onhan se kuitenkin ihan ymmärrettävää, ettei lapsi aina nukahda samaan aikaan, ei sitä itsekään aina samaan aikaan nukahda.

Ok, ihmettelin vain, kun ei tässä kukaan ollut kovin hermostuneesti kirjoittanut:) Tottahan se on ettei kukaan käskystä nukahda.
Onhan se kuitenkin ihan ymmärrettävää, ettei lapsi aina nukahda samaan aikaan, ei sitä itsekään aina samaan aikaan nukahda.

Meillä tyttö nukahtaa joka ilta tasan klo 20.00. Ihan kuin OFF-kytkintä käyttäis, heh. :)

Höh. En mää ainakaan suutu, kuskaan sänkyyn takasin, jos pois tulevat. Omassa sängyssä saa lueskella, kuunnella satuja ja leikkiä. Muita ei saa häiritä. Tuskin kukaan vaatii käskystä nukahtamaan. Ei niin hullua voi olla.

Kyllä voi olla,olen omin silmin nähnyt.Meillä muuten myös nukahdetaan aina samaan aikaan, mikä myöskään ei ole kovin hyvä asia. Ei oikein voi iltaisin koko perheellä minnekään lähteä tai jos on vieraita,ei siltikään muksut jaksa valvoa!

en mäkää tajuu,jos hermot menee (siis niin et räjähtää lapselle) Mutta kyllä se voi olla uuvuttavaa ja stressavaa jos lapsi ei millään nukahda,eli et joka ilta istut pari tuntia vieressä (siis meillä nykyään nukahtaa melkeen heti ilman nukuttamista mutta vajaa kaks vuotta sitten oli vaikeeta kun lapsi ei meinannu ees sängyssä pysyä,vaikka siinä vieressä makas,ja aina meni se pari tuntia. eli kyl siinä jollain tavalla hermot meni,mutta EI NIIN että lapsi sen huomaa!!!!
toiseks jos teil ei tarvitse nukuttaa niin miten voisitkaan ymmärtää :o (tää oli ihan asillinen kommentti!)

Esikoista nukutettiin aikanaan 2-3-vuotiaana 1-2h, kakkosta ja kolmosta ei oo tarvinnu nukuttaa, nelosen kanssa menee helposti 1-1,5h.
Nelonen on nyt 2v4kk ja päiväunet alkaa olla vähän liikaa, muttei vielä voi jättää kokonaan poiskaan :/ :snotty:

Mä mieluummin istun siinä sängyn vieressä kun vien likan sen tuhannen kertaa takas sänkyyn kun ei se siellä pysy sekuntia kauempaa kuitenkaan :snotty: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Sannaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Kertokaa miten olette opettaneet lapsen nukahtamaan yksin? Meillä poika nukahti noin 4 kk ikäiseksi asti itsekseen, mutta nykyään pitää nukuttaa viereen tai syliin ja laulaa tai antaa maitoa. Ja pojalla nyt ikää vuosi. Olen yrittänyt viedä omaan pinnikseen, mutta poika alkaa heti huutaa kun hyeena kun lasken hänet sinne. Ja huuto ihan semmosta paniikin omaista huutoa, ei mitään pientä itkua. Sama juttu päiväunille nukuttamisessa, mutta jos vien päikkäreillä vaunuihin ja ulos, poika jää sinne katseleen ja nukahtaa itsekseen. Täytyis vissiin olla kovana, lopettaa nukuttaminen ja huudattaa poikaa muutama ilta....

älä vaan jätä lastasi yksin. Hän huutaa, koska pelkää jäädä yksin. Lapsen itkule o aina jokin syysHei nukuttaja,
. Päivällä tilanne on toinen, koska ulkona on valoisaa ja ympärillä rauhoittavia ääniä (lapsestasi). Meillä ollut samantapaisia ongelmia: ratkaisu löytyi, kun siirsimme lapsemme perhepetiin. Alussa jäin hänen viereensä ja hiljaa paijailin ja laitoin tutin takaisin suuhun kun huuto alkoi. Enää ei tarvitse jäädä, nyt nukahtaa jo itsekseen tietoisena, ettei hätä ole ja että me vanhemmat olemme lähellä jos tarve vaatii. Seuraavaksi siirrämme hänet omaan sänkyyn ja aion tehdä samalla tavalla. Tämä vie sinulta ehkä viikon illat, mutta luo turvallisuuden tunteen lapsellesi ja auttaa häntä nukahtamaan päivälläkin yksikseen. En siis suosittele yksin huutamana jättämistä - silloinhan lapsesi oppii, ettei hänen huutoonsa vastata eli hänen tarpeillaa ei ole merkitystä. Millaisen itsetunnon sellainen kasvattaa?

Voimia

minkäköhän ikäisestä lapsesta kyse?ei tietenkään pientä vauvaa mutta kyllä isompaa voi jo huudattaakkin ilman että mitään haittaa siitä on.riippuu taas tietenkin mistä asioista,mutta esim,nukkumaan menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hansu86:
kun lapsi oli n.ppuoltoista vuotias niin vielä nukutettiin,aikaa meni aina tunnista kahteen,sit lopetettiin ja aluks poika oli kokoajan tulos pois huoneesta,mutta sit aloin seistä oven takana pitäen kahvasta kiinni,jolloin hetken huudettuaan meni takasi omaan sänkyyn.Muutama ilta,niin ei enää noussut sängystä ja nukahtaminen on ollut nopeaa,eikä aiheuttanu enää harmaita hiuksia =)

Tuntuu kauheen hurjalta, että puoltoista vuotias huutaa kiinni olevan oven takana yksin...siis musta sen ikänen on niin pieni vielä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
kun lapsi oli n.ppuoltoista vuotias niin vielä nukutettiin,aikaa meni aina tunnista kahteen,sit lopetettiin ja aluks poika oli kokoajan tulos pois huoneesta,mutta sit aloin seistä oven takana pitäen kahvasta kiinni,jolloin hetken huudettuaan meni takasi omaan sänkyyn.Muutama ilta,niin ei enää noussut sängystä ja nukahtaminen on ollut nopeaa,eikä aiheuttanu enää harmaita hiuksia =)

Tuntuu kauheen hurjalta, että puoltoista vuotias huutaa kiinni olevan oven takana yksin...siis musta sen ikänen on niin pieni vielä :snotty:

Meilläkin tuo isompi on pian 3v ja silti musta tuntuis pahalta huudattaa sitä. Toisaalta kyllä houkuttais se ajatus, että sais sen joskus itsekseen nukkumaan. Jäis iltasin vähän itsellekin enemmän aikaa :)

Meilläkin tuo isompi on pian 3v ja silti musta tuntuis pahalta huudattaa sitä. Toisaalta kyllä houkuttais se ajatus, että sais sen joskus itsekseen nukkumaan. Jäis iltasin vähän itsellekin enemmän aikaa :)

Niin onhan siinä se oma aika, mutta mä en psytyis huudattaan..vaikka tiedän että se ei montaa iltaa veis..ihan pehmo :snotty:

Niin onhan siinä se oma aika, mutta mä en psytyis huudattaan..vaikka tiedän että se ei montaa iltaa veis..ihan pehmo :snotty:

No kieltämättä välillä sitä tuntuu että onkohan sitä liian pehmo omille lapsille:D

Meilläkään ei nukuteta :wave:

Muksut sänkyyn unilelun kanssa ja sinne nukahtavat. Ja meillä on ne ramppaamiset vähentyny kun iltatoimiin kuuluu veishörppy ja tarvittaessa nenän niistäminen mutta nyt on sitte siinä sängyn päätyhyllykköön laitettu nessuja että senkään takia ei tarvi tulla sieltä huhuilemaan :whistle: :D

Ja kyllä olen komentanu että nyt jo sitten hiljaa jos meni mahottomaks pulinaks ja nauraa räkättämiseks sillo ku olivat vielä samassa huoneessa B)

Vauvasta siis jo opetettu lapset hakemaan itse unen ja sen myötä ei ole ollut vaikeuksia yöheräämisissä tai jos on käyny muksu pissalla yöllä niin ei mee montaa tuntia sitte taas nukuttaessa lasta kun osaa itse löytää unen taas =) ja kiitos tästä vanhalle neuvolantädille joka neuvoi opettamaan että lapsi kun oppii itse nukahtamaan niin ei tarvitse siihen nukutusrumbaa yölläkään =)

No kieltämättä välillä sitä tuntuu että onkohan sitä liian pehmo omille lapsille:D

Niin tuntuu..mutta sit toisaalta jos tuo on ainoo kohta missä pehmoilee..niin..ei se kovin vaarallista voi olla :whistle: :D (elän toivossa..)

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Meilläkään ei nukuteta :wave:

Muksut sänkyyn unilelun kanssa ja sinne nukahtavat. Ja meillä on ne ramppaamiset vähentyny kun iltatoimiin kuuluu veishörppy ja tarvittaessa nenän niistäminen mutta nyt on sitte siinä sängyn päätyhyllykköön laitettu nessuja että senkään takia ei tarvi tulla sieltä huhuilemaan :whistle: :D

Ja kyllä olen komentanu että nyt jo sitten hiljaa jos meni mahottomaks pulinaks ja nauraa räkättämiseks sillo ku olivat vielä samassa huoneessa B)

Vauvasta siis jo opetettu lapset hakemaan itse unen ja sen myötä ei ole ollut vaikeuksia yöheräämisissä tai jos on käyny muksu pissalla yöllä niin ei mee montaa tuntia sitte taas nukuttaessa lasta kun osaa itse löytää unen taas =) ja kiitos tästä vanhalle neuvolantädille joka neuvoi opettamaan että lapsi kun oppii itse nukahtamaan niin ei tarvitse siihen nukutusrumbaa yölläkään =)

Meillä kyllä yöllä tyttö nukahtaa pissan jälkeen samantien uudelleen, vaikka illalla unille nukutankin. Samoin vauva nukahtaa yöllä heti uudelleen maidon jälkeen (imetän vielä kerran-pari yössä ) .

Niin tuntuu..mutta sit toisaalta jos tuo on ainoo kohta missä pehmoilee..niin..ei se kovin vaarallista voi olla :whistle: :D (elän toivossa..)

Niin jos se olis se ainut kohta ;)

Yhteistyössä