kaveri suuttui mulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toveri

Vieras
rakennetaan omakotitaloa (loppusuoralla), meillä on koiranpentu (tai on se jo vajaan vuoden, mutta silti vaatii aika paljon), meillä on lapsi ja ollaan molemmat työelämässä, eli päivät, illat ja viikonloput on ihan buukattuja -jos ei lepäämiseen niin rakentamiseen. tää nyt on meidän elämänvaihe joka halutaan pian loppuun joten myös panostetaan siihen.
mutta mun ystävä ei tätä ymmärrä.
on ehdottanut 3 eri päivää et menisin heille. sanoin jo ekan ehdotuksen jälkeen et mä en tässä elämäntilanteessa oikeesti ehtis / jaksais kyläillä, oon tosi pahoillani. no, se eka ehdotus ei sopinut mulle kun oltiin sovittu että mennään laattakaupoille.
toinen ehdotus olis ollu ok, mutta lapsi ja mies tuli kipeeksi, en sit viittiny jättää niitä keskenään.
kolmas ehdotus osui meidän tapetointipäivälle.
no, nyt tää ystävä oli laittanu mulle facebookiin yksityisviestiä et aika yksipuolista tää meidän ystävyys, mä en jaksa enää tätä enkä sua, sä oot itsekäs ja perään lähettäjän nimi.

olenko mä nyt sit saakeli itsekäs kun yritän jaksaa tätä rumbaa ja olen suoraan sanonut heti kättelyssä et mun elämään ei nyt just oikeasti mahdu mitään ylimääräistä, kaikella rakkaudella!!???!!! kiehuu.

Kyllä ystävyyden tulee kestää määräaikainen "tauko". Ihan ymmärrettäviä syitä sinulla. Tosin, saattaisit itsekin saada hieman piristystä, jos nipistäisit jostain kohden hetken ja viettäisit sen rennosti ystävän kanssa?

Kyllä mää ymmärrän sitä sun kaveria sillei.. Ehkä hänellä ei oikein ole muita kavereita kuin sinä?
Mutta kyllä hänen silti pitäisi ymmärtää teidänkin tilannetta tottakai. Aina ei ehdi!

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ai niinku koko rakennusprojektin aikana et halua/muka ehdi nähdä ystävääsi?! Olet itsekäs, ei se projekti parista tunnista viivästy, jos siellä kaverilla olisit vaik sen aikaa.

no ei KOKO projektin aikana vaan tän loppusuoran aikana. mä en jaksa oikeesti mitään kyläilyjä, oon ihan puhki ja suon sen itselleni. olen sitten vaikka itsekäs.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Kyllä ystävyyden tulee kestää määräaikainen "tauko". Ihan ymmärrettäviä syitä sinulla. Tosin, saattaisit itsekin saada hieman piristystä, jos nipistäisit jostain kohden hetken ja viettäisit sen rennosti ystävän kanssa?

Samaa mieltä, mutta kannattaa valita kuitenkin joku oikea ystävä, jonka kanssa sitä aikaa viettää! ;)

ihan villi veikkaus, että onko tuo ystäväsi sinkku? olen itse huomannut, että sinkut usein suhtautuvat ystävyyteen kuin parisuhteeseen, jossa kiukutellaan, ollaan mustasukkaisia yms. kun taas parisuhteessa olevat voivat oman suhteensa sisällä tuuletella tunteita ja ystävyyssuhteet ovat sellainen elämän hauska lisä ja vaan plussaa

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
ihan villi veikkaus, että onko tuo ystäväsi sinkku? olen itse huomannut, että sinkut usein suhtautuvat ystävyyteen kuin parisuhteeseen, jossa kiukutellaan, ollaan mustasukkaisia yms. kun taas parisuhteessa olevat voivat oman suhteensa sisällä tuuletella tunteita ja ystävyyssuhteet ovat sellainen elämän hauska lisä ja vaan plussaa

perheellinen ihminen joka on syntyny kultalusikka suussa.. ollaan oltu ystäviä yli 10vuotta ja tää ei oo eka vastaava riita laatuaan.

Peesailen tätä.. Kokemusta on!

Ehkä jaksaisit paremmin, kun vähän välillä relaisit, ei se rakennusprojekti parin tunnin vuoksi mihinkään häviä, eikä se siitä edes yhtään sen enempää pitkitykään. Ihan oikeasti mä en ymmärrä tuollaisia ihmisiä, joilla ei muka ole koskaan aikaa kellekään muulle kuin omalle perheelle.
Mitäs jos pyytäisit sitä kaveriasi käymään vaikka teillä, samalla sitten voi siellä kotona "levätä"

Pisti silmään kirjoituksesta lause "mun elämään ei nyt just oikeasti mahdu mitään ylimääräistä"
Ehkä ystäväsikin on nyt oivaltanut sen että pidät häntä ylimääräisenä, et oikeana ystävänä.

Kyllä ystävyyksien kuuluu kestää taukoja mutta tämä taitaa olla ihan omista haluistasi kiinni.

Eli tyypillinen nainen.

Miesten kesken tuollaisessa tilanteissa tultaisiin talkoisiin, tehtäisiin niin maan persteellisesti paljon ja siistiä jälkeä ja saunottaisiin sitten siihen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Ehkä jaksaisit paremmin, kun vähän välillä relaisit, ei se rakennusprojekti parin tunnin vuoksi mihinkään häviä, eikä se siitä edes yhtään sen enempää pitkitykään. Ihan oikeasti mä en ymmärrä tuollaisia ihmisiä, joilla ei muka ole koskaan aikaa kellekään muulle kuin omalle perheelle.
Mitäs jos pyytäisit sitä kaveriasi käymään vaikka teillä, samalla sitten voi siellä kotona "levätä"

ensinnäkin toi KOSKAAN ei kyllä tullu mun näppikseltä, vaan mulla on NYT sellainen elämäntilanne et en JAKSA mitään kyläilyitä.
ja toiseks se ystävä ei voi tulla meille ton koiran takia.

Mun "ystävä" taas ei ole pitänyt kolmeen vuoteen minuun mitään yhteyttä kun muutettiin eri paikkakunnalle, mutta minä olen kiltisti laittanut viestiä että nähdäänkös. Jos en ole aina jaksanut tätä tehdä ja aikaa on kulunut vähän enemmän, hänen ensimmäinen kommentti nähdessä on: "eipä ole sustakaan mitään kuulunut...".

Kuule, jos yhtään lohduttaa, niin mulla oli ystävä, joka ei ymmärtänyt, kun en ollut häntä auttamassa remontissa... hänen perustelunsa oli se, että hän tekee töitä kotona (ihan oikeesti hän tekee muutaman tunnin viikossa töitä), on siis ns. jatkuvasti töissä, mutta kaikki kaverit on vakitöissä ja näin heillä aikaa töiden jälkeen vaikka kuinka paljon, mutta kukaan ei halua tulla auttaan.

Mä olin silloin yh ja vuorotöissä, eli vapaa -aika aika vähissä ja sekin millon sattuu, välillä aamulla, välillä illalla. Jos olin välivuorossa, olin töissä aamupäivästä iltapäivään tai alkuiltaan. Siihen päälle lapsen vienti ja haku tarhasta, kaupassa käyntiä ja vähäisiä kotitöitä. Mutta mun olis pitänytkin mennä auttamaan häntä remontissa! Hän ihan tosissaan vuodatti mulle, että kun helppoa se on niillä, joilla "päivätyö", kun vapaa-aikaa on vaikka kuinka paljon, mutta silti kukaan ei tahdo tulla auttamaan heitä heidän remontissaan ihan pyytämättä!!!

Pelkääkö se ystävä sitä koiraa? Allergiaan on lääkkeet. Kyllä minun koira-allerginen mieheni kyläilee koiraperheissä. Ihan yön ylikin. Lääkitys vaan kohdilleen.

En mäkään haluaisi olla sellaisen ystävä, joka pitää mua ylimääräisenä. Meidän elämässä on ollut ties ja vaikka mitä lähtien remonteista, mun kahdesta työstä, talon rakentamisesta, kaksosista, sairastelevista kaksosista, pienellä ikäerolla tulleista sisaruksista ja väliaikaisista eroista lähtien. Plus että on noi hevoset ja koirat. Eikä silti koskaan - ja toistan vielä KOSKAAN - ole ystävät olleet ylimääräisiä, joille ei löydy aikaa. Tämä on vain asennoitumiskysymys mun mielestäni. Sä et halua nähdä ystävääsi, kuten itse sanoit, joten mun mielestä on ihan oikeutettua että ystävä siitä loukkaantuu.

Yhteistyössä