kaveri teki keljusti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentaa

Vieras

Olin jokin aika sitten raskaana ja ilmoitin ihmiselle, jota silloin pidin ysävänäni, että rankkojen ja pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen lopultakin tulin raskaaksi. Hän oli alusta asti kateellinen ja sanoi heti itsekin potevansa vauvakuumetta ja haluavansa vauvan, jos minä saan. Hänen kun on vaikea kuulemma olla, jos joku lähellä on raskaana ja hän ei. Hänellä ei mitään vaikeuksia ole lapsen saannissa ollut. Hänellä ennestään jo kolme lasta, minulla ei yhtään.

Raskauteni meni kesken viikolla 8 ja kerroin sen tälle "ystävälleni". Siitäkin huolimatta hän hankkiutui keskenmenoni jälkeen raskaaksi ja odottaa nyt siis neljättään.... En jotenkin jaksanut edes onnitella häntä kun hän asian minulle kertoi, ei vois vähempää kiinnostaa.
Eiköhän yhtään tullut mieleen se, että jos hänellä olisi ollut vaikeaa seurata minun raskautta, vaikka itsellä on jo lapsia, eikö minulla nyt sitten muka keskenmenon jälkeen ole vielä vaikeampaa katsoa kun hän kohta vatsa pystyssä kantaa neljättään. Tällaisiako ovat ystävät ????? \|O :'( :'( :'(

Toki surullista on, että sait keskenmenon, mutta tottahan toki ystävälläsi on oikeus vauvakuumeeseen ja vauvaan, vaikka hänellä lapsia onkin. Tuossa tilanteessa missä nyt olet, voit ihan hyvin sanoa, että ystävällesi, ettet pysty iloitsemaan hänen raskaudestaa kun sulle kävi nuin ikävästi.. Kyllä kolmen lapsen äiti ymmärtää.

Siis ethän sä voi ystävällesi sanoa päin naamaa, että "kus'pää, ootat lasta ilman lupaa'??!?! :o
Ei keskenmeno ole lupa olla ilkeä, eikä se oikeuta vihaamaan tulevaa lasta. Saat toki omissa mietteissäsi miettiä mitä vain, mutta älä sano niitä ääneen.
*Tuhma olet*

se vauvakuume on siitä jännä ettei se kysy akaa eikä paikkaa.. kun se tulee niin se tulee. siinä ei muiden mielipiteitä kysellä. eli tuskinpa kaveri lapsta alkoi kateuksissaan tehdä.. vauvakuume kun saattaa alkaa kun kuulee jonkun odottavan, ja sitten alkaa itellä kuume nousta.

ymmärrän toki tunteesi. itsellänikin takana yksi keskenmeno jonka aikana ystäväni raskaus alkoi, ja kyllä niitä kateuden ja katkeruuden tunteita oli itsellänikin.

voimia sinulle ja toivottavasti onnistuu pian uudelleen!

jos kaverin raskaus tuntuu pahalta.. sano hänelle suoraan miltä tuntuu. ystävä ymmärtää kyllä eikä
mainosta raskauttaan, jos ei ymmärä niin ei ole ystävyyden arvoinen!
mutta älä ala ajatella että kiusallaan alkoi lapsia tehdä.. ei ukaan niin heppoisin perustein ala lapsia tekemän kuitenkaan.

:hug: :hug: :hug:

Yhteistyössä