"kaveri" yrittää tuhota elämäni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kissankello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25303038]Entäpä niin. että pettäjä olisi mies, joka petti 10v sitten. Hän saisi tietää olevansa 10v lapsen isä. Olisiko hällä oikeus olla kertomatta tästä puolisolleen, koska aikaahan on jo noin kauan. Vai onko tämä nyt eriasia? Miksi?

Olisiko miehen kaverilla, joka tietäisi asiasta. Oikeus kertoa lapsesta vaimolle, jos mies sitä ei tekisi?[/QUOTE]

Jos ap:n sivusuhde olisi 10v vanha ja edelleen hengissä, voisi asiaa edes etäisesti vertailla.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25303056]Jos ap:n sivusuhde olisi 10v vanha ja edelleen hengissä, voisi asiaa edes etäisesti vertailla.[/QUOTE]

Ok, eli pettämisessä onkin eroja. On lievempää pettämistä, ja pahempaa pettämistä. Toista voi katsoa läpi sormien, ja toista ei?

[QUOTE="vieras";25303064]Huutaminen kannattaa aina. Mutta jos nyt pysytään aiheessa.[/QUOTE]

Millälailla se ei liity aiheeseen, että ap on huudellut pettämisestään muille?

[QUOTE="vieras";25303038]Entäpä niin. että pettäjä olisi mies, joka petti 10v sitten. Hän saisi tietää olevansa 10v lapsen isä. Olisiko hällä oikeus olla kertomatta tästä puolisolleen, koska aikaahan on jo noin kauan. Vai onko tämä nyt eriasia? Miksi?

Olisiko miehen kaverilla, joka tietäisi asiasta. Oikeus kertoa lapsesta vaimolle, jos mies sitä ei tekisi?[/QUOTE]
Minusta se nyt vaan on ihan eri asia. Ap:n hairahdus oli kertaluontoinen, eikä siitä seurannut mitään muuta kuin ap:lle huono omatunto ja ehkäpä halu olla hyvä vaimo.

Sun esimerkkitapauksessakaan en näkisi oikeutettuna sitä, että kukaan ulkopuolinen asiasta vaimolle kertoisi.

Minusta ei ole velvollisuutta eikä oikeutta kertoa puolisolle, mutta jonkinlainen velvollisuus kertoa lapsille kyllä. Että siellä jossain on sisko tai veli. Mutta en usko, että itse kertoisin tällaisen miehen kaverina, vaan koittaisin keskustella miehen kanssa ja saada tämän itse kertomaan.

Jos lasta ei olisi niin kertominen ei hyödyttäisi ketään. Tämä ei ole nyt sukupuolisidonnainen asia.

En ollenkaan tajua, miksi muinaishistoriassa tapahtuneet mokat pitäisi tuoda tähän päivään ja tilanteeseen.

Enkä ole koskaan ymmärtänyt näitä "miehelläsi/vaimollasi on oikeus tietää!"- tyyppejä, jotka ilmeisesti oman elämänsä puutteen takia yrittävät toisten parisuhteisiin sotkeutua, mukamas totuuden torvina, vaikka kukaan ei heiltä sellaisia "palveluksia" ole tilannutkaan.

Se riittää, että itse kärsii sisimmässään siitä, mitä joskus teki. Ei siihen kärsimykseen tarvitse miestä ja lapsia mukaan vetää, ei etenkään vuosikausien jälkeen.

Rehellisyys on kaunis sana, mutta usein aivan yliarvostettu asia. Ja rehellisyyden taakse moni piiloutuu kun haluaa vain olla toiselle ilkeä.

tuota mä kyllä haluan tietää jos mua on petetty, koska haluan tehdä tärkeitä päätöksiä elämässäni totuuden pohjalta enkä valheiden. niin että jos joskus kuulisin että minua on petetty mutta asiasta tietävät on jättänyt kertomatta minulle,olisin vihainen

Alkuperäinen kirjoittaja tee näin;25301898:
Nyt alat ajoissa puhumaan miehellesi kuinka kaverillasi on mielenterveysongelmia,valotat vähän sitä millainen hullu ystäväsi on,katkaiset välit tuollaiseen kaveriin,ja jos miehesi kysyy miksi?sanot että se puhuu miehestäsikin pahaa.....ja kiistät kaiken!!!Et tunnusta missään nimessä et vaikka mikä olisi.Jos halut perheestäsi kiinni pitää.

Jessus. Että toisen tahallinen mustamaalaaminen ja hänestä(KIN) valehtelu olisi muka oikein

[QUOTE="madame";25303091]tuota mä kyllä haluan tietää jos mua on petetty, koska haluan tehdä tärkeitä päätöksiä elämässäni totuuden pohjalta enkä valheiden. niin että jos joskus kuulisin että minua on petetty mutta asiasta tietävät on jättänyt kertomatta minulle,olisin vihainen[/QUOTE]
Sulla on oikeus haluta tietää. Ja sulla on oikeus kertoa kaikille että haluaisit tietää, että tietävät kertoa jos tällaista tapahtuu. Ja oikeus olla vihainen jos joku ei kertoisikaan.

Mutta sulla ei ole oikeutta pakottaa kaikkia muitakin haluamaan tietämistä, saati sitten itse kertoa ilman että tiedät haluaako toinen tietää - ja että tiedät ettei ystäväsi haluaisi sinun kertovan.

[QUOTE="vieras";25303082]Millälailla se ei liity aiheeseen, että ap on huudellut pettämisestään muille?[/QUOTE]

Eli siitä ei kannata huudella enää, ei kaverin eikä ap:n. Samaa mieltä. Näin niistä virheistä oppii.

[QUOTE="vieras";25303070]Ok, eli pettämisessä onkin eroja. On lievempää pettämistä, ja pahempaa pettämistä. Toista voi katsoa läpi sormien, ja toista ei?[/QUOTE]

No tietysti on. Nyt vasta tulit ajatelleeksi?

Suurinosa täällä ei halua tietää, jos oma kumppani pettää. Mutta kukaanpa ei tiedä apn miehen tilannetta.
Ja ap, kaverisi ei yritä tuhota sun elämää. Kyllä sä ihan itse sen teet

Olen monta kertaa sivusta seurannut, kuinka "ystävät" tuhoavat toistensa elämiä. Suhteita ihmisiin, joita toiset rakastavat. Itsekin jouduin paskan puhumisen ja mustamaalaamisen kohteeksi, ihan vain siksi, että toisella oli paha olla.

Rehellisyys on hieno sana ja siihen on hyvä pyrkiä - omassa elämässään. Mutta kertokaa, koskeeko tämä rehellisyys ihan kaikkea? Sanotaanko lihavalle ystävälle joka surkuttelee ulkonäköään että totta tosiaan, olet aika ruma? Sanotaanko vanhentuneelle äidille, että juu, ryppyjä on eikä ne ainakaan kaunista? Ei sanota.

Miksi sanottaisiin ystävän/sukulaisen/työtoverin puolisolle että sinua on petetty? Ihan rehellisyyden nimissä, mitä se teille totuudentorville oikeasti edes kuuluu?

Mie kyllä haluasisin tietää jos minnuu on petetty, niin että voin itse päättää haluanko jatkaa elämää pettäjän kanssa vai haluanko pettäjän ja epärehellisen kumppanin pois parisuhteesta, jossa ei enää voisi luottaa toiseen.

Olisin myös vihainen niille tutuille ja läheisille ,jotka olisivat tienneet pettämisestä, eivätkä olisi sitä miulle kertoneet.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="huhhuh";25303106]Jessus. Että toisen tahallinen mustamaalaaminen ja hänestä(KIN) valehtelu olisi muka oikein[/QUOTE]

Eikä perheiden rikkominen oman "omantunnon" puhtaaksi saamisen takiakaan ole oikein.

Kukaan ei tässä ole nyt toiminut oikein. Ei ap, kun aikoinaan petti mutta ei ystäväkään, jolla on mielestään oikeus puuttua asiaan.

Anteeksi vain, mutta mun nenään tää haisee selkeeltä provolta. Joku on keksinyt hienon skenaarion missä olisi väärin paljastaa pettäjä ja miksi. En pysty uskomaan, että kukaan jaksaisi kiinnostua pettämisestä joka on tapahtunut ihan suhteen alussa, ja vielä pariskunnan ollessa "tauolla" (niin kuin Ross ja Rachel :D). En usko, että mies ei muka voisi ymmärtää ja antaa anteeksi, enkä usko että huonompikaan kaveri tekisi jotain noin randomia.

Mutta vastaan nyt ap:lle, että ei minustakaan miehelle kertominen tuossa nimenomaisessa tilanteessa olisi hyvä juttu. En silti tarkoita, etteikö se jossain huomattavasti todennäköisemmässä tilanteessa olisi oikeutettua.

Mie kyllä haluasisin tietää jos minnuu on petetty, niin että voin itse päättää haluanko jatkaa elämää pettäjän kanssa vai haluanko pettäjän ja epärehellisen kumppanin pois parisuhteesta, jossa ei enää voisi luottaa toiseen.

Olisin myös vihainen niille tutuille ja läheisille ,jotka olisivat tienneet pettämisestä, eivätkä olisi sitä miulle kertoneet.

Minäkin tahtoisin tietää - puolisoltani. Jos muut ovat tienneet (menneisyydessäni näin on ollutkin), en olisi heille vihainen. Ei ole helppoa olla siinäkään asemassa, ei tosiaankaan.

Jättäisitkö miehesi jos nyt tänään saisit tietää, että hän on pettänyt sinua silloin, kun suhteenne oli ihan alussa? Jos et jättäisi, mitä hyötyisit tiedosta?

Anteeksi vain, mutta mun nenään tää haisee selkeeltä provolta. Joku on keksinyt hienon skenaarion missä olisi väärin paljastaa pettäjä ja miksi. En pysty uskomaan, että kukaan jaksaisi kiinnostua pettämisestä joka on tapahtunut ihan suhteen alussa, ja vielä pariskunnan ollessa "tauolla" (niin kuin Ross ja Rachel :D). En usko, että mies ei muka voisi ymmärtää ja antaa anteeksi, enkä usko että huonompikaan kaveri tekisi jotain noin randomia.

Mutta vastaan nyt ap:lle, että ei minustakaan miehelle kertominen tuossa nimenomaisessa tilanteessa olisi hyvä juttu. En silti tarkoita, etteikö se jossain huomattavasti todennäköisemmässä tilanteessa olisi oikeutettua.

Ihan tosi elämässä olen todistanut uskomattomampiakin kuvioita, kuin tämä ap:n kertoma. Mutta totta tai ei, mahtava moraalipohdinta illalle.

Sulla on oikeus haluta tietää. Ja sulla on oikeus kertoa kaikille että haluaisit tietää, että tietävät kertoa jos tällaista tapahtuu. Ja oikeus olla vihainen jos joku ei kertoisikaan.

Mutta sulla ei ole oikeutta pakottaa kaikkia muitakin haluamaan tietämistä, saati sitten itse kertoa ilman että tiedät haluaako toinen tietää - ja että tiedät ettei ystäväsi haluaisi sinun kertovan.

Mistä tiedät haluaako apn mies tietää?

Onko sillä väliä, jos siitä syntyvä keskustelu on kuitenkin vilkasta ja mielenkiintoista?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25303126:
Suurinosa täällä ei halua tietää, jos oma kumppani pettää. Mutta kukaanpa ei tiedä apn miehen tilannetta.
Ja ap, kaverisi ei yritä tuhota sun elämää. Kyllä sä ihan itse sen teet

Kyllä yrittää!

Hänellä on vaihtoehtona myös jatkaa omaa elämäänsä ja pysyä ap:n ystävänä, vaikenemalla asiasta. Mutta hän tietentahtoen haluaa pahaa kolmelle aikuiselle ja parille lapselle. Hyvää ei hän ainakaan tarkoita.

[QUOTE="vieras";25303173]Jättäisitkö miehesi jos nyt tänään saisit tietää, että hän on pettänyt sinua silloin, kun suhteenne oli ihan alussa? Jos et jättäisi, mitä hyötyisit tiedosta?[/QUOTE]

Jättäisin, mulle on luottamus ja uskollisuus tärkeää parisuhteessa, enkä voisi elää
kumppanin kanssa joka olisi pettänyt ja rikkonut luottamuksen ja jättänyt viellä kaiken kertomatta. En pystyisi enää luottamaan mieheen, parisuhde olisi lopussa,
varsinkin kun mies itse on ollut samaa mieltä pettämisestä ja sen seurauksista.

Olisin pettämistä ja sen paljastumisesta loukkaantunut ja sydän verillä että en pystyisi antamaan anteeksi enkä unohtamaan.

[QUOTE="vieras";25303184]Mistä tiedät haluaako apn mies tietää?[/QUOTE]

En tiedäkään, mutta vaikka haluaisi, niin tuskin olisi ap:n kavereiden asia kertoa. Ja ap nyt ei ainakaan halua että asiasta miehelle kerrotaan.

Yhteistyössä