"kaveri" yrittää tuhota elämäni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kissankello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksi tilanteen ironisimmista kohdista lienee että tiedän itse kuitenkin tästä kaveristani asioita jotka oikan henkilön korviin kantauduttuaan aiheuttaisivat totaalista hallaa hänen elämälleen. Saattaisi mennä työpaikka, saattaisi melkoinen joukko ihmisiä loukkaantua. Joukosta löytyy ihan laittomuuksiakin joista vähintään sakkoa rapsahtaisi.

......Ja kuitenkin.... Jollain sairaalla tavalla en halua enkä pysty näitä asioita julki tuomaan. En edes kostoksi vaikka hän minun elämäni tuhoaisi, minä en koskaan tekisi samaa hänelle. (toivon todella että luet tämän ja mietit tätä. MINÄ en koskaan tekisi tätä SINULLE.)

[QUOTE="vieras";25302609]Joo, mutta tuossa sivussa kärsii taas vaan se mies ja ne lapset. Ei kukaan muu.[/QUOTE]

Häh, miten niin mies ja lapset kärsii? Jos mun mies pitäisi kaveriani hulluna akkana niin eihän siinä kärisi kuin tämä ns. kaverini ja hänen egonsa. Lapset olisivat tyytyväisiä ja mies parisuhteessa.

Omatunto varmasti kolkuttaisi ja onkin eri asia, miten sen kanssa pystyisi elämään.

Häh, miten niin mies ja lapset kärsii? Jos mun mies pitäisi kaveriani hulluna akkana niin eihän siinä kärisi kuin tämä ns. kaverini ja hänen egonsa. Lapset olisivat tyytyväisiä ja mies parisuhteessa.

Omatunto varmasti kolkuttaisi ja onkin eri asia, miten sen kanssa pystyisi elämään.

Varmasti kärsivät jos ja kun totuus tulee selville. Äiti/vaimo ei ole enään vaan pienen hairahduksen tekijä, vaan lisäksi kieroutunut ja täysin epäluotettava.

Sen edestään löytää minkä taakseen jättää :( ikävä kyllä näin se vaan on.
Tilanteesi on paha ja tilanteessa ei ole yhtä selkeätä ratkaisua :( itse kertoisin ennenkuin kaveri kertoo .
Mä olen itse ollut 2kertaa pahasti petetty ja todellakin .... olisin varmaankin kertonut jo silloin kun pettäminen tapahtui enkä 10v se jälkeen.

[QUOTE="vieras";25301866]Mitäköhän lapsellista siinä on jos olen sitä mieltä että kumppanilla on oikeus tietää jos on petetty? En sano että on väärin jos sinä haluat pimittää kumppaniltasi asioita ja hän ei halua tietää sinun petoksistas, mutta se ei tarkoita että muut joiden mielestä suhde perustuu luottamukseen ja rehellisyyteen, olisivat lapsellisia.[/QUOTE]

Se että sun mielestä kumppanilla on oikeus tietää, ei tuo niitä sun sääntöjäs toisten suhteisiin.

Mikä ihmeen tarve on mennä toisten suhdetta härppimään, ellei ole oma lehmä ojassa? En kutsuisi kaveriksi tuollaista.

• Tykkää
Reactions: Millenia
En itsekään arvosta pettäjiä, mutta jotenkin miellän sen kaikkein pahimman vaihtoehdon siihen että pidetään rinnakkaissuhteita, valehdellaan puolisolle silmät kirkkaina asioista jotka tapahtuvat hänen selkänsä takana juuri nyt. Oma rikokseni on itsestään ja suhteestaan epävarman teinin typerä päähänpisto, jonka olisi halunnut saada tekemättömäksi jo sitä tehdessään mutta ajatteli liian myöhään. Kuitenkin... sen johdosta ymmärtämäni asiat olivat niitä jotka saivat minuun sisua korjata parisuhde jota silloin luulin jo kuolleeksi. Sen kaiken seurauksena on monen ihmisen onnellisuus jota nyt ollaan uhkaamassa. En kiellä enkä kiistä sitä etteikö olisi yksistään minun mokani ja etteikö vastuu pitäisi kantaa... Mutta tämä tilanne on pelkkää ilkeyttä, häijyyttä ja katkeruutta vaikka sitä yritetäänkin teipata kokoon rehellisyydellä ja oikeudella. Ei tässä kukaan voita. Menetetään vain. Ystäviä ja aviopuolisoita. Ja en edes saata ajatella sitä myllytystä mihin lapset pahimmillaan joutuvat. Parhainkin tapaus on sellainen jota en omille lapsilleni suin surminkaan halua.

Kannattaisi ehkä itse kertoa miehelle, ennen kuin kaverisi ehtii, itse olet kyllä sotkun
kehittänyt pettämällä ja salaamalla sen mieheltäsi.

[QUOTE="vieras";25301819]Minä kieltäisin kaiken ja väittäisin kaveria hulluksi. Toinen kaveri valehtelisi varmaan puolestasi.[/QUOTE]

Eli lisää valehtelua, vau!

Nää on näitä elämän totuuksia, että joskus vaan ne valheet paljastuu. Et voi kyllä kaveriasi syyttää siitä, että olet pettänyt, ja mennyt vielä ulkopuolisille kertomaan. Mielestäni ainoastaan sinä olet itse aiheuttanut tilanteen

Olen monta kertaa sivusta seurannut, kuinka "ystävät" tuhoavat toistensa elämiä. Suhteita ihmisiin, joita toiset rakastavat. Itsekin jouduin paskan puhumisen ja mustamaalaamisen kohteeksi, ihan vain siksi, että toisella oli paha olla.

Rehellisyys on hieno sana ja siihen on hyvä pyrkiä - omassa elämässään. Mutta kertokaa, koskeeko tämä rehellisyys ihan kaikkea? Sanotaanko lihavalle ystävälle joka surkuttelee ulkonäköään että totta tosiaan, olet aika ruma? Sanotaanko vanhentuneelle äidille, että juu, ryppyjä on eikä ne ainakaan kaunista? Ei sanota.

Miksi sanottaisiin ystävän/sukulaisen/työtoverin puolisolle että sinua on petetty? Ihan rehellisyyden nimissä, mitä se teille totuudentorville oikeasti edes kuuluu?

[QUOTE="vieras";25302959]Nää on näitä elämän totuuksia, että joskus vaan ne valheet paljastuu. Et voi kyllä kaveriasi syyttää siitä, että olet pettänyt, ja mennyt vielä ulkopuolisille kertomaan. Mielestäni ainoastaan sinä olet itse aiheuttanut tilanteen[/QUOTE]

Ja ystävä pahentaa tilannetta - tahallaan.

Olen monta kertaa sivusta seurannut, kuinka "ystävät" tuhoavat toistensa elämiä. Suhteita ihmisiin, joita toiset rakastavat. Itsekin jouduin paskan puhumisen ja mustamaalaamisen kohteeksi, ihan vain siksi, että toisella oli paha olla.

Rehellisyys on hieno sana ja siihen on hyvä pyrkiä - omassa elämässään. Mutta kertokaa, koskeeko tämä rehellisyys ihan kaikkea? Sanotaanko lihavalle ystävälle joka surkuttelee ulkonäköään että totta tosiaan, olet aika ruma? Sanotaanko vanhentuneelle äidille, että juu, ryppyjä on eikä ne ainakaan kaunista? Ei sanota.

Miksi sanottaisiin ystävän/sukulaisen/työtoverin puolisolle että sinua on petetty? Ihan rehellisyyden nimissä, mitä se teille totuudentorville oikeasti edes kuuluu?

Lihava ei voi rumuudelle mitään. Äiti ei voi rypyilleen mitään. Mutta pettäjä voi sille. että pettääkö.

[QUOTE="vieras";25302993]Lihava ei voi rumuudelle mitään. Äiti ei voi rypyilleen mitään. Mutta pettäjä voi sille. että pettääkö.[/QUOTE]
10 v jälkeenkö?

Mulle ihan riittäisi se, että pettäjä oppi läksynsä. Katuu eikä toiste tee.

Miksi se ei riitä muille?

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25302993]Lihava ei voi rumuudelle mitään. Äiti ei voi rypyilleen mitään. Mutta pettäjä voi sille. että pettääkö.[/QUOTE]

Aikakoneella tässä ap:n tapauksessa?

10 v jälkeenkö?

Mulle ihan riittäisi se, että pettäjä oppi läksynsä. Katuu eikä toiste tee.

Miksi se ei riitä muille?

Entäpä niin. että pettäjä olisi mies, joka petti 10v sitten. Hän saisi tietää olevansa 10v lapsen isä. Olisiko hällä oikeus olla kertomatta tästä puolisolleen, koska aikaahan on jo noin kauan. Vai onko tämä nyt eriasia? Miksi?

Olisiko miehen kaverilla, joka tietäisi asiasta. Oikeus kertoa lapsesta vaimolle, jos mies sitä ei tekisi?

[QUOTE="vieras";25302999]Se riski on aina olemassa, kun kertoo ulkopuolisille[/QUOTE]

Joten nyt kannattaa olla riskeeraamatta enää, ja unohtaa koko asia eikä kertoa kenellekään. Samaa mieltä.

[QUOTE="vieras";25303011]Jos ruvetaan nyt mustamaalaamaan kaveria, ja sen mielenterveyttä; ei ap ole yhtään kaveriaan parempi![/QUOTE]

Onko ap tehnyt näin, tai edes aikonut?

Yhteistyössä