Kaverini on rikas ja nuuka!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Eräs kaveri alkaa pikkuhiljaa ärsyttää minua ja muita hänen läheisiään (lukuun ottamatta vanhempiaan, jotka ovat samanlaisia tapauksia). Hän on rikas, voittanut muutama vuosi sitten lotossa, ei mitään jättipottia, mutta isot rahat kuitenkin ja hänen miehensäkin on ammatiltaan joku erikoislääkäri, en muista mikä. Heillä on 2 lasta, 4v ja 1v. Tässä muutamia tapauksia hänen nuukuudestaan:

1.Kun hänen esikoisensa syntyi, he saivat vaunut joltain sukulaiseltaan, ovat muistaakseni jostain 80-luvulta peräisin. Ne olivat jo silloin huonossa kunnossa, mutta pari viikkoa sitten ne lopullisesti hajosivat, mutta kaveri ei halua ostaa 1veelle rattaita, joten pidemmät matkat kuljettaa lasta sellaisen perästävedettävän matkalaukun päällä.

2.Autoa eivät juurikaan käytä, kun bensa on liian kallista, joten isot ruokaostokset tehdään pyöräilemällä: 4v istuu pyörän tarakalla, 1v istuu pyörän korissa (iso kori), kun eivät edes pyöränistuinta voi tuolle lapselle ostaa.

3.Jos joskus käyttävät autoa, istuu 4v ilman istuinta, ja 1v on juuri siirtynyt isoveljeltä perittyyn "korokeistuimeen" (ilman selkänojaa ja niitä käsinojan näköisiä vyönohjaimia, siis pelkkä styroksinpalanen)

4.Vaatteita ei ikinä osteta muuten kuin alennusmyynneistä, ei itselleen, eikä lapsille.

5.Ruokaa ostavat aina vain ns. halpismerkkinä, esim. Pirkka, Rainbow, Eldorado jne. kerran kun lapset pyysivät Twix-patukoita, ei saaneet, vaan piti ottaa Rainbow-patukat.

6.Kun kutsuvat jonkun kylään, pyytävät tätä tuomaan mukanaan kahvipaketin ja kahvipullaa, kun on niin kallista kestitä vieraita, maidon sentään taroavat, mutteivät sokeria ota koskaan pöytään.

7.Valoja ei saa pitää talvisinkaan päällä muualla kuin olohuoneessa, wc:ssäkin käydään ovi auki, että näkee toimia, vieraille sentään antavat taskulampun, mutta käskevät pitää sitä päällä vain pakkotilanteissa, ettei patterit kulu.

Eiköhän tämä riitä, vaikka esimerkkejä olisi vielä tuhatpäin. Olisiko nyt aihetta keskustella kaverin kanssa? Me muut ei vaan enään jakseta kuunnella hänen valitusta siitä kun kaikki on niin kallista. Ja olen itsekin hyvätuloinen, en ole kateellinen.

Porvoon suunnasta vissiin tuulee tänään?

Ihan soopaahaan nuo jutut on, kohdat 4 ja 5 tosin ihan järkeviä. 1v. pyörän korissa.... BUAAHAHAHAHAHAAA! Niin varmaan.

Minä tunnen yhden samankaltaisen tapauksen, joten uskon,että ap puhuu totta. Tuo on kamalaa, kun kaikki pyörii rahan ympärillä, vaikka varoja olisi muille jakaa.:hug:

Porvoosta tulee!

Mutta kohdat 4 ja 5 täyttyy täälläkin vaikka ei olla edes rikkaita. Kaksi ulkomaanreissua vuodessa vaatii mun tuloillani vähän viitseliäisyyttä että rahat saa säästettyä kun toinen vain käy töissä.

mun tädin ja sen miehen yks säästötyyli kotona oli sillee(on varmaan vieläki), että ennenku sai vetää vessan, ni piti olla käytynä kahesti paskalla ja viidesti kusella! ja tää on ihan totta! että kyllä sitä kaikenlaisia mahtuu tälle tellukselle..

Onhan tuo överiä, mutta niinhän se toisaalta on, että säästämällä sitä pesämunaa kertyy. Turvallisuudesta tinkimistä en ymmärrä, mutta muuten kuulostaa ihan ookoolta.

En usko :D

Varsinkaan sitä että vieraille annetaan vessaan mukaan taskulamppu :D

No aika pientä toi ap:n tapaus, itse tiedän ihmisen joka vetää pöntön kerran päivässä. Ei siis anna vieraidenkaan vetää sitä jos satut vessaa tarvitsemaan sil käydessä, en oo kyl enään aikoihin vessahätää siel potenut....kahvia keittää useammin samoista poroista ja jos teetä juovia vieraita enemmän, tarvii pussi jakaa.
Ja siis täl henkilöl on useampia satojatuhansia tilillä, ehkä syystäkin mut noi ap:n jutut oli aika pliisuja.

Kyllä mä kannantan säästämistä, kierrätystä ja ekoilua. En itsekään ostaisi 1 v:lle enää uusia rattaita, jos en olisi varma, että meille syntyisi vielä lisää lapsia. Kannatan myös turhien valojen sammuttamista, enkä itsekään sytytä vessaan valoa, jos ikkunan kautta sitä tulee sen verran, että näkee. Kotiin en osta juuri koskaan mitään turhaa sen vuoksi että se on kivan näköistä, esim. tuoreita kukkia, uusia kynttilälyhtyjä jne. Toki liika piheys on liikaa. Itse tarjoan vieraille oma leipomani pullakahvit vaikka kahdella pullalla :)

Jaa-aa.... Mutta jos nuukailemalla tuleekin jotenkin älykkäämpiä lapsia kun osaavat jo noin pieninä ihan Twixiä pyytää (vaikka sitten pettymyksekseen rainbowta saivatkin).
Tai Porvoossa on ihan uskomattoman hiljaista että ap kuulee jopa mitä suklaapatukan merkkiä lapset haluaa kaupassa?
Tai mitäs jos äidillä olikin hyvä kokemus että täää halvempi suklaapatukka oli paremman makuista. Tai...

Yhteistyössä