Kaverini suuttui, kun en sanonut hänen pilttiään söpöksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta kaikenlainen kehujen kalastelu on riskaabelia toimintaa. "Eikö meidän Lilli olekin söpö, katso nyt, eikö olekin ihana, oletko koskaan muka nähnyt kauniimpaa lasta....". Mitä siihen voi muka vastata?!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minusta kaikenlainen kehujen kalastelu on riskaabelia toimintaa. "Eikö meidän Lilli olekin söpö, katso nyt, eikö olekin ihana, oletko koskaan muka nähnyt kauniimpaa lasta....". Mitä siihen voi muka vastata?!

Tarviiko vastata? Voi vaikka hymyillä

Olet oikeassa :D Mutta jos kysymyksen esittäjä on hyvä ystävä, niin sitten valehdellaan korvat heiluen.

Mun mielestä on outoa kun jotkut hakevat jatkuvasti toisten hyväksyntää..tottakai jokaisen mielestä oma lapsi on söpö miksi siihen pitää hakea muiden hyväksyntää ja suuttua kun sitä ei saa. Itselläni on kaveri joka kysyy kaikesta mahdollisesta onko ihana,söpö tai hieno. Esim. jos sillä on uus miesystävä se tulee kysymään että eikö olekin ihana mies tai jos se on ostanut uuden vaatteen myös lapset ja lemmikit pitäisi kehua..ihmettelen vaan että eikö riitä se että on itse tyytyväinen. Kun itse olen esim.alkanut seurustelemaan minulle riittää että itse pidän miestä ihanana..

Olen aina kaverilleni onnistunut mutisemaan jotain tai hymyilemään leveästi..en muuutenkaan ole sellainen ihminen joka ihastelee jotain sillee tosi tunteella..Mutta olen kyllä koittanut ystävällisesti sanoa että eikö riitä kun itse olet tyytyväinen

Mä olen ihan rehellisesti hämmästynyt että tämmösestä aiheesta nousee tällanen meteli. Loukkaannutteko te muka ellei joku ole herkeämättä kehumassa lapsianne? Ja sitten kerjäätte huomiota kyselemällä onko se söpö.

En itse tietenkään menisi sanomaan kenellekään että lapsesi on ruma tai ärsyttävä. Mutta jos multa suoraan kysyisi en myöskään tuossa tilanteessa valehtelisi että juujuu, tottakai sun pilttis on maailman suloisin mussupuppeli. Luultavasti olisin vastannut jotain mmmmmm -tyylistä ap:nä.

Missä vaiheessa lapsesta muuten saa olla pitämättä? Tuossa yhdessä ketjussa kovasti ainakin noin 4-vuotiaita ilkeitä lapsia mollattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Näinhän mä toimin, ja silti meni väärin.

Mielenkiinnosta, ootteko monet joutuneet tuollaisen kehujen kalastelun kohteeksi?
Mä en ole, koskaan. Ja hyvä niin, oishan se vähän ahdistavaa siinä hymistellä ja kun mut vieläpä on opetettu siihen että valehtelu on rumaa. :xmas:

Voi apua, mä luin epäuskoisena noita pillunesittelyketjuja ja ku näin tämän aloituksen niin ajattelin et yks näitä juttuja: Luin eka et "kaverini suuttui kun en kehunut hänen pilluaan söpöksi.." :D

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä olen ihan rehellisesti hämmästynyt että tämmösestä aiheesta nousee tällanen meteli. Loukkaannutteko te muka ellei joku ole herkeämättä kehumassa lapsianne? Ja sitten kerjäätte huomiota kyselemällä onko se söpö.

En itse tietenkään menisi sanomaan kenellekään että lapsesi on ruma tai ärsyttävä. Mutta jos multa suoraan kysyisi en myöskään tuossa tilanteessa valehtelisi että juujuu, tottakai sun pilttis on maailman suloisin mussupuppeli. Luultavasti olisin vastannut jotain mmmmmm -tyylistä ap:nä.

Missä vaiheessa lapsesta muuten saa olla pitämättä? Tuossa yhdessä ketjussa kovasti ainakin noin 4-vuotiaita ilkeitä lapsia mollattiin.

Mä oon hämmästynyt että joku tulee nettiin vinkumaan kaverinsa suuttumuksesta

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:

Hymyilit tietty vittumaisen ivallisesti

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:

Voi myös hymistellä sillä tavalla hyväksyvästi mm-m vaikkei suoraan sanokaan että joo. Sitten siitä pikkuhiljaa vaihtaa puheenaihetta ;)

Juuh. Hymyillään leveästi ja sanotaan että juu, kovin on söpö :D
Näin juuri :) Siinäkin tosin on oma riskinsä. Nimittäin se, että jos ystävä sattuukin tajuamaan ihan itse, että hänen lapsensa ei ole maailman söpöin ja ystävä sitten myöntelee, että on toki maailman söpöin, niin ystävä voi ruveta miettimään missä kaikessa muussakin ystävä valehtelee :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Sitten on niitä ihmisiä, jotka ovat 'tyhmän rehellisiä' ja heidän täytyy tuoda esille jokainen mielipiteensä ja havaintonsa lähtien "sulle on tullut tohon uus finni"-osastosta.

Mulla on yksi tällainen ex-kaveri. Ja tämän piirteensä takia se onkin ex :D

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mielenkiinnosta, ootteko monet joutuneet tuollaisen kehujen kalastelun kohteeksi?
Mä en ole, koskaan. Ja hyvä niin, oishan se vähän ahdistavaa siinä hymistellä ja kun mut vieläpä on opetettu siihen että valehtelu on rumaa. :xmas:

Olen, useammankin kerran. Tosin yhden ja saman ihmisen toimesta joka kerta, hänellä on 3 lasta joista yksikään ei - anteeksi kamalasti! - ole mielestäni erityisen kaunis, söpö tai älykäs :ashamed:

Hänellä on vieläpä erityisen kiusallinen tapa kinumalla kinuta vastausta, jos vaan hymyilen ja kiemurtelen.

Ettei sulle olisi käynyt niin, että ku kaverisi kovasti kehuu lastaan niin olet kyllästynyt siihen ja hermostunut kaveriisi ja näin "kostat" sen sitten kaverille. Oikeasti lapsi on mielestäsi ok, mutta et voi sitä myöntää koska inhoat ksverisi kehumista ja ianaista kyselyä. Itse ällöttää serkun 4v penikka juuri tuon takia kun vanhemmat ei pidä sille kuria pätkääkään ja se saa tehdä mitä haluaa ja on sitä kautta sitten röyhkeä. Tämä minun esimerkki ei tosin kerro ulkonäöstä, mutta ymm. varmaan mitä tarkoitin. Eli siis vanhempien takia alkaa ottaa koko penikka päähän ja sit ei voi sanoa sitä hyvää ja kaunista sanaa.
Voin olla ihan väärässä,mut tämä tuli ensimmäisenä itsele mieleen.

Itse joskus aikoinani olin sitä mieltä että lasta ei voi sanoa rumaksi mutta elämää taaplatessa eteen päin on mieli muuttunut ja kyllä on pakko sanoa,että on olemassa rmia lapsia, mutta joakisessa lapsessa niin kuin aikuisessakin on jotain kaunista.

Mä olen useampaan kertaan, mutta aina yhden ja saman kaverin taholta. Ja joka kerta vastaan sen saman hymistelevän ymmmymmm-vastauksen ja ison hymyn :) Minut kun on myös kasvatettu niin että valehtelu on rumaa :p

Mäkin menin vahingossa sanomaan luokkalaisen beibistä (tai siis ultrakuvasta) että se näyttää ihan katkaravulta. Ja jus sitä ennen tyttö vielä kehui kuinka nykerö on ihan miehensä näköinen:DDDD Vähän se suuttui eikä puhunut mulle varmaan pariin viikkoon. Olisi ehkä pitänyt loukata enemmän että olisi pysynyt koko loppukevään hiljaa :DDD

]

Olen, useammankin kerran. Tosin yhden ja saman ihmisen toimesta joka kerta, hänellä on 3 lasta joista yksikään ei - anteeksi kamalasti! - ole mielestäni erityisen kaunis, söpö tai älykäs :ashamed:

Hänellä on vieläpä erityisen kiusallinen tapa kinumalla kinuta vastausta, jos vaan hymyilen ja kiemurtelen.

:o
ziisus.

Apua, tunnetaankohan me sama ihminen :D

Alkuperäinen kirjoittaja SINderella:
Mäkin menin vahingossa sanomaan luokkalaisen beibistä (tai siis ultrakuvasta) että se näyttää ihan katkaravulta. Ja jus sitä ennen tyttö vielä kehui kuinka nykerö on ihan miehensä näköinen:DDDD Vähän se suuttui eikä puhunut mulle varmaan pariin viikkoon. Olisi ehkä pitänyt loukata enemmän että olisi pysynyt koko loppukevään hiljaa :DDD
Auts :laugh: :laugh:

Yhteistyössä