Kaverista tuli mummopuoli 26-vuotiaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äitini miehestä tuli sitten pappapuoli neljälle isolle koululaiselle 26-vuotiaana. En kyllä osaa ajatella häntä isäpuolena tai pappapuolena kun ollaan saman ikäisiä.

Isäpuolena ei minunkaan mies aikuisille lapsilleni koskaan ole ollut.

Toisaalta lapsenlapset eivät mitään puolittelua edes ajatelle. Heille se on se ainoa olemassaoleva vaari joka ollut aktiivisesti läsnä heidän elämässään alusta asti.

Niinpä, lapsille äitini mies on läheinen perheenjäsen jonka kanssa on kiva pelata fudista.

Meilläkin tulee varmaan olemaan niin. Lapsi tulee näkemään äitini miestä enemmän kuin pappaansa koska samalla paikkakunnalla asutaan.
Mutta silti lapsi tulee kutsumaan äidin miestä etunimellä eikä papaksi/vaariksi/tms. Koska oikeakin pappa hänellä on. Eri asia varmaan jos ei olisi :)

[QUOTE="just";23009298]No huh huh, ompa kuvottavaa tekstiä.. Tämän takana on oltava aika sairas mieli..[/QUOTE]

Tämän takana on mummelin aloittama eilinen ketju, jossa hän kertoi tällaista tapahtuneen.

[QUOTE="just";23009298]No huh huh, ompa kuvottavaa tekstiä.. Tämän takana on oltava aika sairas mieli..[/QUOTE]

Noh se oli pakkomielteisen ihmisen takertuma yhteen eiliseen aloitukseeni, missä huumori oli hänelle sopimatonta.

Jos pakkomielteet jäävät tuolle tasolle niin ei mielestäni ole kyse varsinaisesta sairaudesta (vrt "sairas mieli") vaikka epäilemättä elämää jossain määrin (tässä tapauksessa aika merkittävästi) rajoittaakin.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja jasså;23009126:
Ajat muuttuneet...? Olen nyt 20v että tuskin ne nyt tuossa ajassa niiiin kovasti ovat muuttuneet. Tämä ns. alakulttuuri jossa lapset tehdään nuorena onkin sitten erikseen.

Tuosta kaveristasi - oletko kertonut hänelle mitä lapsensa puhuu? Tuohan on lastensuojeluasia, herranen aika...

Mitenniin lastensuojeluasia, molemmat ovat alaikäisiä?
Kait se tietää mitä lapsensa tekee, ihan fiksuja ovat niin lapsi kuin isänsäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja jasså;23008960:
Hui ui....! 14-vuotiaana? Kuvittelin että tuon ikäisenä tullaan äidiksi vain kehitysmaissa... Itse leikin 14-veenä vielä barbienukeilla, en tiennyt seksistä hölkäsen pöläystä :O

Ei meidän kaikkien tarvitse olla jälkeen jääneitä vaikka sinä oletkin ollut... Uteliaisuuttani kysyn että oletka iäkkäiden vanhempien ainoa lapsi jolla on vähän serkkuja?

Ei meidän kaikkien tarvitse olla jälkeen jääneitä vaikka sinä oletkin ollut... Uteliaisuuttani kysyn että oletka iäkkäiden vanhempien ainoa lapsi jolla on vähän serkkuja?

Jälkeen jäänyt...? Mielenkiintoinen näkemys :) Onko 14v äiti mielestäsi sitten edistyksellinen? Tai 11v seksuaalisesti aktiivinen...?

Omasta lapsuudestani voin kertoa sen verran, että 14-vuotiaana olin tosiaan vielä aivan lapsi (kuten suurin osa ystävistänikin). Vanhempien ikä silloin kun oli 14v: isä 43, äiti 44. Serkkuja mulla on isän puolelta 7 ja äidin puolelta 10 ja suurin osa samaa ikäluokkaa kuin itsekin olen :)

En iskenyt.
Työkaveri iski minut. :)

Viimeisen 8 vuoden aikana ei koskaan ei ole tainnut kukaan (ainakaan ääneen) mieheni äidiksi luulla, mutta nettihörhöillä ajoittain asiasta toki kovastikin päänvaivaa.

^ Ikäero (eritoten näin päin) herättää intohimoja ;) Itse luen sen kateuden piikkiin, suurimmaksi osaksi ainakin. Nuoruus on niin tunteita herättävä juttu. Nuorempi mies, hui jui ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jasså;23008960:
Hui ui....! 14-vuotiaana? Kuvittelin että tuon ikäisenä tullaan äidiksi vain kehitysmaissa... Itse leikin 14-veenä vielä barbienukeilla, en tiennyt seksistä hölkäsen pöläystä :O

juu ihan totta tuo on. Tädin silloinen "mies" oli jonku verran vanhempi. toki raskaus oli "vahinko". Täti oli jo pitkällä raskaana ennen, ku tajus et on raskaana ja sitten ku mummalle kertoi(tädin äiti), niin oli jo "liian pitkällä". Eli piti lapsen. Sillon ku tyttö syntyi, niin meillä kävi( äitini yh ja asui kotona vielä sillon ja tätini tietty asu kotona vielä sillon) lastensuojelu muutaman kerran kattomassa tilannetta, mutta olivat sitten vaan todenneet, ettei oo mitää tarvetta ls:lle eikä kotiavulle. Kyllähän mumma ja mun äiti pääosin "kasvatti"tytön. mulla ja mun serkulla(eli tädin tytöllä) on vaan pari viikkoa ikäeroa. Toisen lapsen täti sai samalle miehelleen 18 vuotiaana, sillon vasta oikeestaab "aikuistui". nyt täti on 43v ja lapsia 7kpl ja lapsenlapsia 3. vanhimman ja nuorimman lapsen ikäero 24v :)

[QUOTE="Liinu";23009713]^ Ikäero (eritoten näin päin) herättää intohimoja ;) Itse luen sen kateuden piikkiin, suurimmaksi osaksi ainakin. Nuoruus on niin tunteita herättävä juttu. Nuorempi mies, hui jui ;)[/QUOTE]

Heh.
Hassuja ovat jotka kadehtivat, kun ihan tavallista suurperhearkea kumminkin eletään.
Mutta toisaalta kieltämättä on sellaisia ihmisiä, jotka kadehtivat taustasta ja tarinasta riippumatta kaikkia jotka viihtyvät omassa elämässään.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja jasså;23009520:
No ei ole normaalia että 11v LAPSELLA on seksielämä. Ei todella, vaikka mitenpäin vääntäisit. Tuosta on "fiksuus" kaukana jos vanhemmat tietää tilanteen.

Miksei ole? Sehän on nykyajan ilmiö että yhä nuorempana tullaan sukukypsiksi, sitä tapahtuu evoluutionkin tasolla jo. Ja toi on tavattoman yleistä että ekat seksikokemukset koetaan nuorena, ei siitä mitään haittaa ole.
Silti kyse ei ole mistään lapsensuojeluasiasta, koska kyseessä ei ole mikään hyväksikäyttö tms.

Alkuperäinen kirjoittaja jasså;23009672:
Jälkeen jäänyt...? Mielenkiintoinen näkemys :) Onko 14v äiti mielestäsi sitten edistyksellinen? Tai 11v seksuaalisesti aktiivinen...?

Omasta lapsuudestani voin kertoa sen verran, että 14-vuotiaana olin tosiaan vielä aivan lapsi (kuten suurin osa ystävistänikin). Vanhempien ikä silloin kun oli 14v: isä 43, äiti 44. Serkkuja mulla on isän puolelta 7 ja äidin puolelta 10 ja suurin osa samaa ikäluokkaa kuin itsekin olen :)

En tarkoittanut että 14-v. äiti on normaalia tai 11-v. tulisi harrastaa seksiä, vaan sitä ettei 14-vuotiaat enää kyllä barbeillakaan leiki, 14-v. tytöt harrastaa ratsastusta tai tanssia tms. ja haaveilee pojista, ja seurusteleekin, ilman seksiä mieluummin kylläkin... Tai ainakin tälläsiä ovat minun tuntemani 14-vuotiaat.

Yhteistyössä