käytiin 5kk neuvolassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tää palsta on ihana... jos tekisit aloituksen. Mitä antaa lapselle käteen tai miten aloittaa sormiruokailu. Ni 100% vastaus olisi näkkäriä, ruisleipää, maissinaksuja :D
öö, ei olis. porkkanaa, kurkkua, maissinakusa, kesäkurpitsaa. näin vastaisin minä
mistä saat tähän aikaan suomalaista kesäkurpitsaa.. kurkkua en uskalla antaa. Tietty jos leikkaa vihreän reunan ja keskustan pois ni sitte. Porkkanan oon antanu, mut se ei tyttöä kiinnostanu. Ja maissinaksuista jo selitin ylempänä
Mä itse asiassa just jätän sen vihreän kuoren siihen jotta se kurkunpala pysyy paremmin kokonaisena :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Outo keskustelu. Mikä tässä oli se pointti? Että th on typerä eikä osaa neuvoa oikein? Jos ei vaan viitsinyt ottaa kantaa noihin leivänkänttyjuttuihin, ovat niin mitättömiä. Tuosta imetyksestä raskauden aikana on taas hyvin montaa eri kantaa ammattilaistenkin piirissä. Osa suosittelee imetyksen jatkamista, osa ei.

ei se ole typerä... mut jäi vain sellainen olo, et piti mua typeränä eikä saanu suutaan auki. Meil on nuori uus terkkari, jol itellä ei ole lapsia, ni saatto olla kyl sitäki ettei oikeesti ollu ajatellu et joku vois antaa vauvalle leivän käteen.

Kysyin imetyksestä neuvolan th:lta ni sano, että niin kauan jatkaa ku itestä tuntuu hyvältä, maitoa riittää ja laps rintaa huolii. Nyt alkaa tuntua siltä et kohta voisimme lopetella (nyt rv10 menossa). Kuhan nyt pääsemme tässä syömisessä sille asteelle että voi yösyönnin jättää pois

Niin että pointti oli se, että neuvolan th on nuori ja lapseton eikä voi tietää siksi mitään siitä, mitä vauvalle voi antaa syötäväksi? Ehkä olet tulkinnut ihan pikkasen liikaa... Itsekään en antaisi näkkärin palaa vauvalle, koska siitä voi irrota isoja palasia ja mennä helposti kurkkuun.

Ihan oikeesti.. sellainen olo minulle on tullu, ku toimii tuon meidän th:n kanssa. Kyl tääl on ennenki ollu th joka on vasta valmistunu, mut on ollu PALJON topakampi.. tuohon jotenki ihme hiiri. Siis ei ota kantaa mihinkään, tai osaa neuvoa jos jotain kysyy. Toiset on sentään sanonu, et mä otan selvää, jos ei tiiä.

Ehkäpä th kokee, ettei tarvitse ottaa kantaa noin pieneen asiaan eli siihen, annatko näkkärin palan lapsellesi vai et. Ehkä mietti mielessään, ettei itse antaisi, mutta ei viitsinyt noin pientä juttua edes kommentoida. Ja imettämistähän hän kommentoikin ihan samaan tyyliin kuin neuvolan th:kin jolta neuvoa kysyit. Voihan tuo terkkari ollakin ihme hiiri, mistä minä tiedän. Mitä hänen olisi kuulunut leivänpalaan sitten kommentoida? Entä imetykseen? Ollakseen pätevä th sinun mielestäsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Outo keskustelu. Mikä tässä oli se pointti? Että th on typerä eikä osaa neuvoa oikein? Jos ei vaan viitsinyt ottaa kantaa noihin leivänkänttyjuttuihin, ovat niin mitättömiä. Tuosta imetyksestä raskauden aikana on taas hyvin montaa eri kantaa ammattilaistenkin piirissä. Osa suosittelee imetyksen jatkamista, osa ei.

ei se ole typerä... mut jäi vain sellainen olo, et piti mua typeränä eikä saanu suutaan auki. Meil on nuori uus terkkari, jol itellä ei ole lapsia, ni saatto olla kyl sitäki ettei oikeesti ollu ajatellu et joku vois antaa vauvalle leivän käteen.

Kysyin imetyksestä neuvolan th:lta ni sano, että niin kauan jatkaa ku itestä tuntuu hyvältä, maitoa riittää ja laps rintaa huolii. Nyt alkaa tuntua siltä et kohta voisimme lopetella (nyt rv10 menossa). Kuhan nyt pääsemme tässä syömisessä sille asteelle että voi yösyönnin jättää pois

Niin että pointti oli se, että neuvolan th on nuori ja lapseton eikä voi tietää siksi mitään siitä, mitä vauvalle voi antaa syötäväksi? Ehkä olet tulkinnut ihan pikkasen liikaa... Itsekään en antaisi näkkärin palaa vauvalle, koska siitä voi irrota isoja palasia ja mennä helposti kurkkuun.

Ihan oikeesti.. sellainen olo minulle on tullu, ku toimii tuon meidän th:n kanssa. Kyl tääl on ennenki ollu th joka on vasta valmistunu, mut on ollu PALJON topakampi.. tuohon jotenki ihme hiiri. Siis ei ota kantaa mihinkään, tai osaa neuvoa jos jotain kysyy. Toiset on sentään sanonu, et mä otan selvää, jos ei tiiä.

Ehkäpä th kokee, ettei tarvitse ottaa kantaa noin pieneen asiaan eli siihen, annatko näkkärin palan lapsellesi vai et. Ehkä mietti mielessään, ettei itse antaisi, mutta ei viitsinyt noin pientä juttua edes kommentoida. Ja imettämistähän hän kommentoikin ihan samaan tyyliin kuin neuvolan th:kin jolta neuvoa kysyit. Voihan tuo terkkari ollakin ihme hiiri, mistä minä tiedän. Mitä hänen olisi kuulunut leivänpalaan sitten kommentoida? Entä imetykseen? Ollakseen pätevä th sinun mielestäsi.

no ainaki tuohon imetykseen ois voinu sanoa et jatkat niin pitkään ku hyvältä tuntuu, eikä kattoa silmiin kädet ristissä ja sanoa kahteen kertaan, että minä kyllä lämpimästi suosittelisin, että jatkat imettämistä. Kysymättä sen kummemmin että miten jaksan raskautta + imetystä jne. ei kysyny edes kuin pitkällä raskaus on tms. liekkö ohitti koko jutun
 
Ymmärrän ap tuohtumuksesi. Mulla neuvolan tätinä nuori lapseton nainen, joka on kyllä todella mukava, hienovarainen jne. mutta ei uskalla ottaa mihinkään kantaa. No tietty antavat vaan ns. virallisia ohjeita eikä muuta. Viime kädessähän asioiden ja ongelmien ratkaisu on vanhempien asia. Minulla on lisäksi allerginen astmaatikkolapsi, jonka hoitamiseen en ole saanut mitään vinkkejä vaan jokaiseen kysymykseen on vastauksena "kysy allergialääkäriltä". Niimpä olen sitten kaikki pottailuhommat jne. puhunut lääkärimme kanssa, onneksi sattuu olemaan monen lapsen äiti ja osaa ohjeistaa ja kertoa kokemuksia myös näissä asioissa. Neuvolassa käydään mittaamassa, ei muuta. Meille ei esim. ole yhtään kertaa tehty mitään "palikkatestejä" vaan aina kirjottaa neuvolakorttiin "lapsi kehittyy ja kasvaa normaalisti". Jep, niinhän tuo tekee mutta muut esim. 2 v. neuvolassa olivat palikkatorneja tehneet jne. Ei meidän poika vaan..
 

Yhteistyössä