T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:enkä ole mitenkään ylepeä itsestäni!! Yhtä epävarma kuin kaikki muutki.. esikoisen kans mentiin pidempään täysin tissimaidolla, ni siks tämä on hakusessa.
Mitä muuta te ootte näin pienille antanu käteen? siis syötävää? tääl ku lukee ni useampi on antanu esim. maissinaksun tai juuriki kuivan ruisleivän siivun käteen heti ku kourassa pysyy
No mitä sitten odotit terkkarin sanovan, heidän on ohjattava vanhempia suositusten mukaiseen lapsen ravitsemiseen. Odotitko jotain kehuntaa ja kannatusta siihen että syötät leipää 5kk ikäiselle...?
Alkuperäinen kirjoittaja Tia:Onko sen kädessä pidettävän pakko olla jotain mistä irtoaa paloja, mites ihan purulelut?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:enkä ole mitenkään ylepeä itsestäni!! Yhtä epävarma kuin kaikki muutki.. esikoisen kans mentiin pidempään täysin tissimaidolla, ni siks tämä on hakusessa.
Mitä muuta te ootte näin pienille antanu käteen? siis syötävää? tääl ku lukee ni useampi on antanu esim. maissinaksun tai juuriki kuivan ruisleivän siivun käteen heti ku kourassa pysyy
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:enkä ole mitenkään ylepeä itsestäni!! Yhtä epävarma kuin kaikki muutki.. esikoisen kans mentiin pidempään täysin tissimaidolla, ni siks tämä on hakusessa.
Mitä muuta te ootte näin pienille antanu käteen? siis syötävää? tääl ku lukee ni useampi on antanu esim. maissinaksun tai juuriki kuivan ruisleivän siivun käteen heti ku kourassa pysyy
No mitä sitten odotit terkkarin sanovan, heidän on ohjattava vanhempia suositusten mukaiseen lapsen ravitsemiseen. Odotitko jotain kehuntaa ja kannatusta siihen että syötät leipää 5kk ikäiselle...?
no ois sanonu, et ei tuon ikäiselle leipää, jos kerta on sitä mieltä... ku jäi mua monttu auki kattoon!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:oikeassahan se terkka oli
Mäkin oon antanut tuon ikäiselle kovasta reikäleivästä leikattuja ohuita siivuja! Eihän se niistä mitään irti saa, vähän makua korkeintaan!Alkuperäinen kirjoittaja ap:meil ei onneks ole vielä käyny näin.. mut toki seuraan vierestä! Annan näkkärin käteen esim. sitteriin siks aikaa kun me muut syödäänAlkuperäinen kirjoittaja hömppö:Mä en uskalla antaa näkkäriä sen takia ku meillä yks lapsi aina veti siitä palan henkeen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Anna mielummin vaikka maissinaksuja
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:Mäkin oon antanut tuon ikäiselle kovasta reikäleivästä leikattuja ohuita siivuja! Eihän se niistä mitään irti saa, vähän makua korkeintaan!Alkuperäinen kirjoittaja ap:meil ei onneks ole vielä käyny näin.. mut toki seuraan vierestä! Annan näkkärin käteen esim. sitteriin siks aikaa kun me muut syödäänAlkuperäinen kirjoittaja hömppö:Mä en uskalla antaa näkkäriä sen takia ku meillä yks lapsi aina veti siitä palan henkeen.
Mutta dogmit ovat tietysti dogmeja, onneksi tulit tänne saamaan synninpäästön![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:oikeassahan se terkka oli
siis missä?? ruokailusta ei sanonu mitään.. kysyin et kumpi seuraavaksi viljat vai liha, ni kaivo mulle tuon esitteen. Kysyin, et millä lihalla aloittaa, ni kuulemma ei niin merkitystä...
Alkuperäinen kirjoittaja näkkäristä tosi huonoja kokemuksia :Näkkäri on tosiaan siitä paha, että helposti irtoaa kovia, isohkoja paloja jotka vauva voi vetäistä henkeen. Ja vaikka ei juuri nyt saisi mitään irti, niin viikon päästä voi olla jo aivan eri tilanneMaissinaksuja suosittelisin minäkin, ne kun kuitenkin sulavat vaikka vetäisisi pidemmällekin kurkkuun.
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:Outo keskustelu. Mikä tässä oli se pointti? Että th on typerä eikä osaa neuvoa oikein? Jos ei vaan viitsinyt ottaa kantaa noihin leivänkänttyjuttuihin, ovat niin mitättömiä. Tuosta imetyksestä raskauden aikana on taas hyvin montaa eri kantaa ammattilaistenkin piirissä. Osa suosittelee imetyksen jatkamista, osa ei.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja asdf:Mäkin oon antanut tuon ikäiselle kovasta reikäleivästä leikattuja ohuita siivuja! Eihän se niistä mitään irti saa, vähän makua korkeintaan!Alkuperäinen kirjoittaja ap:meil ei onneks ole vielä käyny näin.. mut toki seuraan vierestä! Annan näkkärin käteen esim. sitteriin siks aikaa kun me muut syödäänAlkuperäinen kirjoittaja hömppö:Mä en uskalla antaa näkkäriä sen takia ku meillä yks lapsi aina veti siitä palan henkeen.
Mutta dogmit ovat tietysti dogmeja, onneksi tulit tänne saamaan synninpäästön![]()
näinpä... hyvä me![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:tää palsta on ihana... jos tekisit aloituksen. Mitä antaa lapselle käteen tai miten aloittaa sormiruokailu. Ni 100% vastaus olisi näkkäriä, ruisleipää, maissinaksuja![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja viveka:Outo keskustelu. Mikä tässä oli se pointti? Että th on typerä eikä osaa neuvoa oikein? Jos ei vaan viitsinyt ottaa kantaa noihin leivänkänttyjuttuihin, ovat niin mitättömiä. Tuosta imetyksestä raskauden aikana on taas hyvin montaa eri kantaa ammattilaistenkin piirissä. Osa suosittelee imetyksen jatkamista, osa ei.
ei se ole typerä... mut jäi vain sellainen olo, et piti mua typeränä eikä saanu suutaan auki. Meil on nuori uus terkkari, jol itellä ei ole lapsia, ni saatto olla kyl sitäki ettei oikeesti ollu ajatellu et joku vois antaa vauvalle leivän käteen.
Kysyin imetyksestä neuvolan th:lta ni sano, että niin kauan jatkaa ku itestä tuntuu hyvältä, maitoa riittää ja laps rintaa huolii. Nyt alkaa tuntua siltä et kohta voisimme lopetella (nyt rv10 menossa). Kuhan nyt pääsemme tässä syömisessä sille asteelle että voi yösyönnin jättää pois
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja asdf:Mäkin oon antanut tuon ikäiselle kovasta reikäleivästä leikattuja ohuita siivuja! Eihän se niistä mitään irti saa, vähän makua korkeintaan!Alkuperäinen kirjoittaja ap:meil ei onneks ole vielä käyny näin.. mut toki seuraan vierestä! Annan näkkärin käteen esim. sitteriin siks aikaa kun me muut syödäänAlkuperäinen kirjoittaja hömppö:Mä en uskalla antaa näkkäriä sen takia ku meillä yks lapsi aina veti siitä palan henkeen.
Mutta dogmit ovat tietysti dogmeja, onneksi tulit tänne saamaan synninpäästön![]()
näinpä... hyvä me![]()
"hyvä me"hyvä te, ku tungette lastenne suuhun vaikka mitä. kommentin perusteella ap:lla on ikää 17v. "hyvä me"
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja viveka:Outo keskustelu. Mikä tässä oli se pointti? Että th on typerä eikä osaa neuvoa oikein? Jos ei vaan viitsinyt ottaa kantaa noihin leivänkänttyjuttuihin, ovat niin mitättömiä. Tuosta imetyksestä raskauden aikana on taas hyvin montaa eri kantaa ammattilaistenkin piirissä. Osa suosittelee imetyksen jatkamista, osa ei.
ei se ole typerä... mut jäi vain sellainen olo, et piti mua typeränä eikä saanu suutaan auki. Meil on nuori uus terkkari, jol itellä ei ole lapsia, ni saatto olla kyl sitäki ettei oikeesti ollu ajatellu et joku vois antaa vauvalle leivän käteen.
Kysyin imetyksestä neuvolan th:lta ni sano, että niin kauan jatkaa ku itestä tuntuu hyvältä, maitoa riittää ja laps rintaa huolii. Nyt alkaa tuntua siltä et kohta voisimme lopetella (nyt rv10 menossa). Kuhan nyt pääsemme tässä syömisessä sille asteelle että voi yösyönnin jättää pois
Niin että pointti oli se, että neuvolan th on nuori ja lapseton eikä voi tietää siksi mitään siitä, mitä vauvalle voi antaa syötäväksi? Ehkä olet tulkinnut ihan pikkasen liikaa... Itsekään en antaisi näkkärin palaa vauvalle, koska siitä voi irrota isoja palasia ja mennä helposti kurkkuun.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:tää palsta on ihana... jos tekisit aloituksen. Mitä antaa lapselle käteen tai miten aloittaa sormiruokailu. Ni 100% vastaus olisi näkkäriä, ruisleipää, maissinaksuja![]()
öö, ei olis. porkkanaa, kurkkua, maissinakusa, kesäkurpitsaa. näin vastaisin minä