Keitänkö kahvit tutustujille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MitenOn?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhden kerran olen koko pitkän urani aikana tutustumiskäynnillä kahvit tarjonnut. Enkä toista kertaa tarjoa. Muuten tarjoilen kyllä vasun ja hoitosopimuksen yhteydessä ja aina ennen kesälomallejääntiä täytekakun kera, mutta en eka käynnillä. Vanhemmat saavat koko ajan hypätä pöydästä kesken kahvin lapsensa perään katsomaan kun pienet eivät malta uudessa paikassa istua pöydässäkään, lelut kiinnostavat enenmmän kuin herkut.
En usko että kahvin tarjoamisella on mitään tekemistä sen kanssa kuinka ystävällinen ja mukava hoitaja muuten on. Joku taisi sen kyseenalaistaa aikaisemmin...
Nykyaikana kyllä vanhemmat vaativat muutenkin aika paljon hoitajalta, mutta esim. kiitoksen sana on heiltä kovin paljon pyydetty. Toista se oli ennenvanhaan. Ennen vanhemmat toivottivat hyvää äitienpäivää ja toipa joku joskus ruusunkin. Nykyään eivät edes kiitä saamastaan lahjasta jonka minä omasta pussista maksan ja lasten kanssa vaivalla valmistamme.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Montakos kertaa olette muuten sitten itse kahvittaneet lapsenne pph:aa?

Jotenkin ontuva vertaus. Ei meillä ainakaan ole pph käynyt kylässä. Jos ovelle ilmaantuisi, ihan varmasti keittäisin kahvit. Mä olen koittanut huomioida häntä normaalien kiitosten ohella muullakin tavoin; muistamme häntä aina jouluna ja kesäloman alussa viemällä pienen lahjan, samoin hänen nimpparinaan kiikutan hälle yhden ruusun tms. Ja vietiinpä pääsiäisen allakin hänelle kukkia.

Ja kun lapsi saa sieltä jotain lahjaa (pph ostanut synttärinä, jouluna ja nimpparina pienet muistamiset), niin ihan varmasti kiitämme häntä lahjasta vielä siinä vaiheessa uudestaan, kun paketti on avattu. Ekan kerranhan kiitetään jo siinä vaiheessa, kun paketin on saanut sieltä mukaansa.

Ja lisättäköön nyt vielä, etten minäkään pidä hyvän pph:n mittana sitä, keittääkö hän tutustujille kahvit vai ei, kyllä se hyvyys muodostuu ihan muista asioista. Ja voin vilpittömästi sanoa, että meillä on kaikin puolin ihana pph lapsilla!

Yhteistyössä