M
mutta..
Vieras
Jos kantaa tautia oireettomana, eikä tiedä siitä mitään (ei siis ole käynyt vieraissa, vaan exä on), niin ei se tauti sieltä häviä tutustuipa uuteen kumppaniin sitten pidemmän vai lyhemmän kaavan kautta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nieti81:Mutta toisaalta myös jos tämä uudempi tuttavuus ei anna kuulua mitään itsestään, se kertoo mielestäni joko, että hän tietää olevansa mahdollinen tartuttaja ja häpeää sitä jollain tavalla tai sitten hän on vihainen sinulle (mikä on tyhmää, mutta on sekin mahdollista).
Alkuperäinen kirjoittaja ihme tapaus:Kyllä on ihme tapauksia täällä, ja itsellänikin oli aikoinaan yksi mitä tosi pitkään ihmettelin. En ole vieläkään keksinyt syytä sille.
Harrastin muutama vuosi sitten sinkkuaikoina aika paljon yhden illan juttuja, ja sitten oli 2 miestä, jotka tulivat väittämään minulle saaneensa minulta klamydian. Tapauksilla oli ehkä puoli vuotta väliä, eivätkä nämä miehet tunteneet toisiaan ollenkaan. Kuitenkin omat klamydiakokeeni olivat negatiiviset.
Voiko olla sattumalta käynyt niin, että kaksi miestä joilla molemmilla saattoi olla myös muita "hoitoja" erehtyivät luullessaan saaneensa kyseisen taudin minulta? Vai voiko olla, että minulla on tosiaan ollut klamydia, mutta esimerkiksi johonkin muuhun tarkoitukseen syöty antibioottikuuri on jotenkin parantanut sen??
Alkuperäinen kirjoittaja Masentunut:Käytyäni normaalissa rutiinipapakokeessa. Koska sain sen jälkeen kovia kirvelyoireita ja kipua (luulin niiden johtuneen kovakouraisesta papakokeen ottajasta) minulta sitten testattiin myös klamydia. Tulos: positiivinen. Meinasin oksentaa ja olin todella järkyttynyt.
Kysyin, kauanko tuo klamydia on voinut kropassa muhia. Lekuri sanoi, että klamydia on suurimmalla osalla naisia oireeton, mutta jos tulee selviä äkillisiä oireita kuten nyt, niin tartunnasta on tod.näk. noin 1-3 vkoa.
Olen seurustellut nyt tasan kuukauden uuden kumppanini kanssa, ja kun kerroin hänelle tänään asiasta, hän meni mykäksi ja ihmetteli hieman. Sanoin, että luultavasti olen saanut taudin häneltä. Mies vastasi, että hassua, sillä hän oli yli viisi vuotta exänsä kanssa eikä yhtään irtosuhdetta ole takana senkään jälkeen (he lopettivat seurustelunsa kesällä). En viitsinyt sanoa mitään, koska en voi olla varma enää mistään. Itse seurustelin monta vuotta oman exäni kanssa, ja kun viimeksi testasin klamydian, se oli negatiivinen jokunen vuosi sitten. Mitään oireita ei ole ollut sen jälkeen, paitsi nämä tällä viikolla saadut.
En tiedä enää mihin uskoa enkä tiedä, olisiko minun nyt soitettava exälleni. Häneltä on turha kysyä mitään, sillä takuuvarmasti hän kieltää, oli syyllinen tai ei. Emme myöskään jääneet hyviin väleihin, joten jos sanon hänelle, että minulla on tauti, niin ainoa asia sen seurauksena on se, että mies juoruaa asian ympäri kyliä. Mitä tehdä? Ketä uskoa? Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys :syytön saa aina syyllisten synnit niskaan - joku sanoi täällä ja näin se taitaa tassäkin klamy asiassa olla. Tuttavani lapsella oli klamy. Ei hoitanut sitä vaan jatkoi poikien tapailua. 2kk kuluttua rakkaaksi muuttunut poika ilm.saaneensa klamyn. Jolloin tyttö ilm. olevansa puhdas. Vaikka tiesi että klamy koe ei ollut onnistunut. ja oireita oli mutta ei niin pahoja.Kertoi itse.
No poika alkoi syyttämään ex tyttöänsä jolloin selvisi että tyttö on puhdas. Tällä välin tämä tuttavan tyttö kävi hoidattamassa itsensä yksityisesti ja meni pokkana vain tk puolelle kokeisiin kun tiesi olevansa jo hoidettu ja puhdas. Pojalle jäi hoitamaton klamy ja merkintä tk papereihin.
Kuka siis olikaan se kettu ? Ja arvatkaapa kumman kanssa poika edelleen on ?
Jos nuorilla on tämmöistä ohitusta tosiasioissa, uskon että niin se on vanhemmissakin.
Kannattaa laittaa itsensä ja uusi mies kokeisiin sitten vasta kumiton linja.
Ainakin sitten tietää että tauti tuli vasta seukkailu aikana!
Minä uskon kuitenkin vahvojen oireitten tullessa 1-4 vkon partnerien tarkkailuaikaan.
Vuosia ei kukaan kestä sitä kirvelyä kutinaa ja poltetta. Minusta tuo vuosia sitten tartunta - on pettäjän legenda.
Alkuperäinen kirjoittaja Masentunut:Oletko hoitajatar muuten tietoinen, että voiko tuo papan raaputtelu vain nostaa vanhan klamyn oireet pintaan? Ensi kertaa elämässäni papan seurauksena uodin kirkasta verta oikein kunnolla hetken, ja olen kuitenkin kolmekymppinen. Outoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Masentunut:Niin kyllähän se TARTTUU seksissä, mutta ajattelin lähinnä että jos se olisi ollut pitkään oireettomana ja ärtynyt kunnon tulehdukseksi papan takia.
Alkuperäinen kirjoittaja Ballerina:"Koe" --> miksi sitten oma terkkani sanoi minulle, että joka toisella papa-kokeessa käyneellä naisella tulee hieman verta kun koe otetaan? Kyllä siellä sellainen pulloharjamainen käy kohdunsuulla, ota hieman enemmän selvää. Koe nimenomaan raaputetaan sillä pulloharkasmaisella tikulla jotta saadaan soluja.