Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 30.6.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei Rauha!
Minä olen jo syksyllä 34 vuotias ja takana viime vuonna kaksi tuulimunaraskautta. Nyt olen jälleen raskaana, viikkoja 12+5 ja elävä sikiö masussa todettu. Omalla kohdalla voi siis sanoa että kolmas kerta toden sanoi...
Minulla ensimmäinen tuulimuna oli täydellinen shokki, mutta toinen meni jo hieman niinku rutiinilla. Tuntuihan sekin pahalle, mutta se pääsin siitä helpommin yli.
Meillä on suvussa kromosomihäiriö, joka osallaan voisi selittää tuulimunat -luonto korjaa vialliset jo heti alkuvaiheessa ja siihen olen tuudittautunut.

Minä olen myös tullut näillä kaikilla kerroilla helposti raskaaksi ja olen lääkärin mielestä todella hedelmällinen. Sinäkin varmaan olet hedelmällinen kun kerta helposti tulet raskaaksi.

Ajattele asiaa siltä kantilta myös, että mikäli kolmas keskenmeno tulee (mitä kovasti epäilen) pääsette tutkimuksiin ja syy km:n löytyy. Olen kuullut jotain sellaista, että keltarauhashormonin puute saattaisi aiheuttaa km:ja.

Älä lannistu Rauha, olet vielä nuori tekemään lapsia ja kyllä vauva tulee kun on tullakseen. Toivon sinulle ja miehellesi hyvää kesää ja plussatuulia!!!

Moi kaikille! Täällä menossa helteinen kp 15. Lauantaina ovistikun testiviiva näytti aavistuksen vahvempaa kuin kontrolliviiva, eilen sunnuntaina viiva oli jo jonkin verran vahvempi ja tänään sitten testiviiva oli tosi tumma verrattuna kontrolliviivaan. Ihmettelen vähän että mitä pelii tää nyt sitten oikein on? Nimittäin näissä Aconin tikuissa (siis käyttöohjeessa) lukee, että ovis 24-36tunnin kuluessa kun testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Nythän siitä on jo ainakin 48tuntia kun testiviiva oli ekan kerran vahvempi. Ja koko ajan vain tummuu. Käsittääkseni oviksen jälkeen hormonitaso pitäis romahtaa ja tikun viivat alkaa pian haalistuu. Olisko täällä kellään mitään tietoa tällaisesta? On tää melkoista arpomista tän oviksenkin suhteen! No, oli miten oli niin pari viikkoa pitää nyt sitten taas ootella ja ootella kuin kävi tällä kertaa.

Kaikille helteisiä ja plussaisia päiviä! :)

Heipparallaa kaikille... =)

En nyt sit ollu raskaana tein eilen testin mutta eipä iskenyt masisi mitä ihmettelen... =) Nyt kun olen ollut syömättä sitä primoluttia niin se varmaan aiheuttaa mulle pahaa oloo ja alavatsa turvotusta ja kipua vai voisiko olla jotain vakavempaa??

Jah tänään varmistu että sain vakio paikan joten senkin asian suhteen on vauva nyt tervetullut... =) kesää kaikille... ;D p.s noh nykkun mäkin osaan niin laitetaan tohon toi kp 12. heh

Laura: pahoittelut negasta. Mutta nyt ainakin tiedät missä mennään ja ei muuta kuin onnea uuteen yritykseen. Hyvä ettei masennuskaan päässyt iskemään. Ei muuta kuin katse tulevaisuuteen! Luulenpa että noi primot saattavat olla syynä tuohon oloosi. Mulla ei niistä ole kokemusta, mutta hyvinkin mahdollista sillä juuri tuollaista ""kaikkea kivaahan"" hormonit usein tuovat tullessaan. Voithan soittaa lekurille ja kysellä kuuluuko oireet tuollaisina asiaan. Onnea muuten myös vakkaripaikastasi!

Mulla ovistikku näytti taas kerran niiiiin tummaa viivaa, että alkaa jo ihmetyttää koko homma. Siis monta päivää jo peräkkäin.

Tikutusta ei tarvitse tehdä enää ensimmäisen vahvan viivan jälkeen eli ekaan vahvaan viivan pitäisi lopettaa. Ja mikäli sinulla on ovis vaikkapa 36 tuntia ekan vahvan viivan jälkeen, niin viivat voivat olla pari päivää vielä tummat jonka jälkeen alkavat siitä haalistumaan. Eli viivat ei haalistu heti oviksen oltua.
Oletko tuntenut tikuttamisen ohessa joitqakin kipuja, siis munasolun irtoamiseen viittavaa? Itse ainakin tunsin ekasta tummasta viivasta yleensä seuraavana päivänä jomotusta ja painontunnetta alavatsalla. Ovistikuthan ilmoittaa lh-hormonitason muutoksen muttei sitä, irtoaako munis todellakin...Naisellahan eijokaisessa kierrossa munis edes irtoa.

Heippa vaan kaikille!

Tänään se sitten alkaa:KESÄLOMA. Ai, että mä oon odottanut tätä päivää täällä helteessä. Nyt saa kyllä helteet jatkua vaikka kuinka pitkään.

Seuraavan kerran kun palaan taas koneen ääreen on jo elokuu. Elokuuhan tarkoittaa sitä, että meidän klinikka on taas auki ja päästään uuteen yritykseen. Odottelen tässä vielä menkkoja, joiden alkamisesta riippuu seuraavan alkion siirron ajankohta. Mutta jossain vaiheessa elokuuta se sitten on. Viestittelen kun hyvin ansaittu kesäloma on takanapäin missä meillä silloin mennään. Voihan olla, että sitten on jo alkio siirretty ja jännitetään sen kiinnittymistä. Jännittystä taas odotettavissa.

Hyvää ja HEDELMÄLLISTÄ kesää jokaiselle!!!!

Heip!

Pitkästä aikaa täällä taas. Kesällä on niin paljon muutakin tekemistä kuin roikkua netissä... Meillä yritys on taas alkanut luvan kera, kun menkat on lusittu.

Tuli vain mieleen kysellä täältä mitä Kaurikselle kuuluu, kun en jaksanut tuolta odotuspuolelta lähteä etsimään?! Kaikki hyvin? Toivon mukaan niin :)

täällä yksi kermitär on plussannut ja nyt mennään siis 5+5 päivissä. Vielä en ole päässyt asiaa juhlistamaan koska keskenmenon vaara on niin suuri, ellei ole jo tapahtunut.

taustaa 26vee ja marraskuussa raskas keskenmeno. sikiö jouduttiin poistamaan kuolleena lääkkeillä ja siitä koitui pitkä ja runsas verenvuoto ja kivut. Uuteen yritykseen alettiin vasta toukokuun loppupuolella ja kesäkuussa jo tärppäs..eli nopeasti taaskin. ruskeaa vuotoa on tullut nyt 1,5 viikkoa ja viimeksikin oli tätä samaista vuotoa. eli ei hyvältä näytä.
No ensiviikolla lääkäriin ja toivotaan että masussa on vielä elämää... mikäli ei ole niin toivottavasti asiaa ruvetaan tutkimaan jo kahden keskenmenon jälkeen. en halua enää kokea kolmatta.

Heippa Salli!

Minulla menee ihan hyvin ja perjantaina selviää, että meneekö vauvalla yhtä hyvin.
Ollaan mökkeilty aina kun mahdollista ja aika on kulunut varmaan sen takia tosi nopeasti.

Tänään rv 11+4 ja perjantaina siis on lääkäri. Pitäisi siihen mennessä päättää haluanko osallistua np seulontaan.

Aluksi olin varma että osallistun siihen, mutta nyt on alkanut epäilyttämään. Mitäs jos jokin onkin pielessä, onko tulos kuitenkaan oikea, jatkotutkimuksiin vain ei, tutkimuksien km vaara ja vielä päätös raskauden jatkamisesta tai keskeyttämisestä, jos kaikki ei olekkaan kunnossa : (
Kauheasti mietittävää ja vaikea päätös.
Mies on osallistumisen kannalla, mutta sanoi että tietysti päätös on minun.

Ei tässä ihan säikähdyksiltäkään olla selvitty.
Neuvolan jälkeisenä päivänä (rv9+4) alkoi aamulla tuhru, joka onneksi kesti vähäisenä koko päivän ja loppui iltaan mennessä. Nyt olen saanut elää ilman tuhruja : )

Kamalaa minusta on se, että samoin kuin km raskaus, on tämäkin lähes oireeton! Närästystä on silloin tällöin, se onkin ainut huomattava oire. Masua kyllä nipistelee välillä. Alkuun oli nännit arat, mutta sekin on mennyttä elämää. Luulisi että edes väsymystä ja alituista pissahätää olisi, mutta ei.
Tietysti pitäisi olla onnellinen, että raskaana ollessakin olo on hyvä, mutta kyllähän se pelottaa.

Jos haluat, niin käy kurkkimassa kuulumisiani odotuspuolen ""Ex-Kermit"" -ketjusta tai ""helmikuun äipät"" -ketjusta, johon uskaltauduin jo pikkuisen ilmoittelemaan itsestäni ; )
Siellä vaan on aika hiljaista, kun on niin hyvät ilmat ja taitavat olla lomillakin. Kuten sanoit, on muutakin tekemistä kuin roikkua netissä...
Tietysti täälläkin käyn yhä lueskelemassa kuulumisia.
No mutta se minusta.

Muistelin tuossa, että km jälkeen sanoit alkavasi syömään pillereitä. Kiva, että kuitenkin päätitte alkaa uuden yrityksen : )
Minua ainakaan ei kaduta yhtään, että laitettiin silloin heti uutta putkeen. Melkein puoli vuottahan se tärppi kuitenkin antoi itseään odotuttaa.
Mutta oman kunnon ja tunteen mukaan tietysti : )

Sinulla on tietysti laihdutus täydessä vauhdissa ja tuloksia tulee...?

On muuten tutkittu juttu, että suurin osa raskauksista alkaa kesällä : ) Eli ei muuta kun vipinää vällyjen väliin ; )

Plussatuulia kaikille Kermeille toivottaa

kauris

Onnea milla plussasta! Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin. Tuo mainitsemasi vuoto ei tietenkään ole kovin hyvä merkki :( Mietin juuri tänään itsekin, että jos plussaisin, niin varmaan mielessä pyörisi koko ajan huoli uudesta keskenmenosta. (Edellinen oli siis maaliskuussa 05)

En olekaan tänne pitkään aikaan kirjoittanut. Lueskelemassa olen kyllä käynyt. ""Vaavipuolella"" ei ole mitään uutta. Söin 3 kiertoa teroja ja kierrot oli 25, 30 ja 30. Nyt on eka kierto ilman teroja ja tuonne 30 päivään se taitaa mennä ainakin oviksen perusteella. Ekaa kertaa tikuttelinkin tässä kierrossa. Katsotaan nyt, miten käy. Peitot ainakin pöllysi otollisina päivinä.

Muuten onkin vähän huonompia uutisia. Avomieheni äiti kuoli viime viikolla ja nyt valmistaudumme hautajaisiin. Anoppini oli kyllä sairastanut pitkään, mutta kyllä läheisen ihmisen poismeno on silti aina järkytys, vaikka siihen kuinka olisi yrittänyt valmistautua.

Aurinkoista kesänjatkoa kaikille kermittärille!

Heippa taas! Kyllä tää kesä sellaista on, ettei kyllä viitsi juuri koneen äärellä istuskella. Varsinkaan tällaisilla keleillä. No, ne viileämmätkin kelit varmasti vielä tulevat, toivottavasti vasta syksymmällä. :)

Mulla menossa kp.... siis joo kp 22 kun oikein kalenterista laskin. Ensi sunnuntaille osuu jännäyspäivä vaikka en kyllä juuri jännitä, on vähän sellainen hanskat naulaan- olo sekä tästä kierrosta että muutenkin koko vauvaprojektista. Välillä tuntuu että eihän tätä tällaista ainaista kyttäämistä jaksa mutta sitten taas toisaalta... Kyllä se ihmismieli heittelee. No, joka tapauksessa luulenpa että saan taas kerran kerätä itseni ja vaeltaa kohti uutta kiertoa. Ensi viikolla ajattelin soitella sinne äitipolille ja varata aikaa elokuuksi sille lapsettomuuspuolen ylilääkärille kuten näin hänen kanssa sovittiin toukokuussa km:n jälkitarkastuksen yhteydessä. Jos vaikka saisin ne clomit taas kuvioihin vaikka toisaalta pelottaa vähän niilläkin raskautuminen, viimeksi kun niillä kävi loppujen lopuksi huonosti.

No, jos nyt menis eka tämän kierron loppuun. Yrityksen puutetta ei ainakaan ole. Oireista en osaa sanoa muuta kuin että olen ollut 4pv aikas kärttynen (täti lähenee???) ja vatsa on ollut vähän kipeänlainen. Toi nyt ei kyllä merkkaa mitään sillä meillä on lomankunniaksi perheessä vatsatautia. Kiva kiva!!! :( Mun tuurilla se osuu mulle lloppuviikoksi, jolloin pitäis olla masu kunnossa kun lähetään miehen kanssa KAHDESTAAN Ruotsin-risteilylle.

Hauskoja kesäpäiviä kaikille!

Kiitos Kauris pikaisesta vastauksesta :) Oletkin jo ehtinyt pitkälle, toivottavasti perjantaina saat hyviä uutisia *peukuttaa*

Täytyypä tosiaan käydä joskus kurkkimassa tuolla odottajien puolella kuulumisiasi.

Söin tosiaan yhden pillerilaatan, mutta menkkoja ei sitten tuntunut tulevan sen 7 päivän tauon aikana, niin en aloittanut uutta levyä. Vuotoa olikin koko sen 3 viikkoa kun pillereitä söin. Ehkä siinä oli niukat menkat heti perään, mutta en niitä muusta vuodosta erottanut ja kunnon menkat tuli vasta puolitoista viikkoa sitten. Positiivista on se että nyt bongasin ovulaatioliman ennen näitä menkkoja! Ehkä se kroppa tästä herää :) Kun vain jaksaisi pysyä tyynenä, kuten tuossa km:n jälkeen kun kierto oli ihan hukassa...

Laihdutus on kyllä mielessä koko ajan, mutta käytännössä toimin päinvastoin. Viime viikkoina on taas massaa kertynyt ympärille, vaikka niin toivoisin sen katoavan... Samoissa lukemissa pyörii kuin alkuvuodestakin... Ehkä kesän kääntyessä syksyyn jaksan taas ryhtyä tsemppaamaan. Työttömänä luulis kyllä aikaa olevan, että vois itseensä panostaa, mutta kummasti sitä vaan lösähtää paikoilleen.

Mies palasi töihin, niin on taas hiljaisempaa tuolla vällyjen välissä, mutta täytyy panostaa viikonloppuihin :)

Nautinnollista raskausaikaa sinulle! :)

Jep, että takaisin tulin sittenkin : (

Ultrassa kävin tänään ja lääkäri totesi sikiön kuolleen. Menin sen verran sekaisin, etten viikkoja kuullut, mutta mies kuuli lääkärin sanovan pituudeksi 12 mm. Ja minä kun kuvittelin olevani onnellisesti raskaana 12+1.
Maanantaina sitten kaavintaan ja se oli taas siinä se.

Nyt tuntuu, etten enää jaksa...

Voi ei!! En tiedä mitä sanoisin. Toivoin ja odotin niin hyviä uutisia! Niinkuin varmasti tekin.

Virtuaalihalauksia lähetän, kun en muuta voi. Ja voimia toivotan teille molemmille tämän surun läpikäymiseen. Mutta älä menetä toivoasi vielä! Ehkä jonain päivänä pääset loppuun saakka, luota siihen :) Pettymys on tietenkin kerta kerran jälkeen suurempi ja vaikeampi uskoa huomiseen.

Tiedätkö tutkitaanko sikiötä tai selvitetäänkö km:n syytä? Se ainakin helpottaisi, jos joku oikea syy löytyisi tapahtuneelle.

Iso halaus!!

Olen pahoillani kauris *iso voima rutistus* koitahan jaksaa eteenpäin kaikesta huolimatta..

Mulla on tänään kp 22 to pitäis alkaa mutta toivotavasti ei.
Ekaa viikkoo lomailen ja tää on taivaallista ei tarvi ajatellakkaan duuni juttuja ollenkaan. Lähettiin viime sunnuntaina mökille ja tänään kotiuduttiin sen piti olla rauhallinen mökki viikko mutta kaikkee muuta mun pikkuveli, serkun tyttö ja kummipokaka oli mukana niin ei paljoo silmiä olla ummistettu =) noh mut toisaalta oli kiva kun oli seuraa kun mieskin oli illat töissä (11,14 ja 3v) Että tämmöstä täällä eipä ihmeempiä sateista kesälomaa viettelen... ;D terska

moi! kaipaisin neuvoa että onko yleinen km merkki jos viikko oviksesta alkaa tulla päivittäin ohutta vaaleeta veri vuotoa???
nyt kestänyt 4pvä., niukkaa kumminkin, ja ainoastaan wc käynnin yhteydessä 1-2krt/päivässä.mahassa menkka kipristyksiä, ei muuta. ja oviksen bonggasin tikuttamalla!!
eli menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta n.10 pvä.n kuluttua.
(itselläni takana 1 km, eikä alkanut näin. )

armi:voi olla kiinnittymisvuotoa jota tulee kylläkin kai aika harvoilla.

kauris: olen äärettömän pahoillani puolestasi :( tiedän ettei tällä hetkellä varmaan mikään lohduta...

Kauris, todella lämmin halaus täältä sinulle! Olet varmasti taas aallon pohjalla, mutta kuten tiedät, sieltähän tullaan taas ylös ajan kanssa. Oli todella ikävää lukea, että näin kävi! Tuli aivan oma huhtikuinen km mieleen kun np-ultrassa 12+2 lääkäri totesi molempien sikiöiden menehtyneen jo rv 8-9. Ja niin kuin sitä kuvitteli olevansa onnellisesti raskaana. Mutta, koita kuitenkin jaksaa pitää toivoa yllä! Ihmisluontoa koetellaan, mutta sinäkin selviät taas tästä ja toivottavasti jonain päivänä koittaa se hetki kun kärsivällisyytesi palkitaan. Voimahalaus! :)

Täällä kp 27 ja huomena pitäis sitten alkaa ne vähemmän kaivatut menkat. Ollut ihmeellistä vatsakipuilua (menkkamaisia) ja aivan pienen pientä paperissa muutaman kerran näkyvää vuotoa kp 25 lähtien. Aiemmin ei näin ole näillä teroilla käynyt vaan vuoto on alkanut sitten reilusti kp 28 eikä mitään ennakkotiputteluja ole ollut. Mietin vaan, että mitähän ""mukavaa"" tuo kroppa taas kehittelee kun taas heitti jotain uutta oireilua peliin. Raskautumiseen en kuitenkaan usko. No, huomenahan sen sitten näkee. :/

Hei!

Voi ei Kauris! Ei voi olla totta.. Suuren suuria halauksia teille molemmille ja jaksamista tämän epätoivon keskellä. On se niin väärin: toiset tekevät lapsia vaikka eivät niitä haluaisikaan ja me jotka niitä haluamme, taistelemme niistä.
Mutta usko pois Kauris: vielä koittaa päivä jolloin oma nyytti on kainalossasi. Elä suru loppuun, sitten nostat lipun ylätankoon ja uutta yritystä. Ja vielä se onnistaa!

voih!
taidan taas palata tänne :( ultrassa masusta ei löytynyt kuin ruskuaispussi, eli mitä luultavammin kyse on tuulimunasta. Tuntuu aivan järjettömältä väääryydeltä, että yhdelle ihmiselle voi kaksi kertaa peräkkäin olla näin huono tuuri. Ensin keskenmeno marraskuussa ja nyt tuulimuna. Aivan käsittämätöntä! Menee usko koko touhuun..uskaltaakohan sitä edes lähtee kolmatta kertaa yrittämään?

Voi Milla, olen todella pahoillani puolestasi! :( Tuntuu varmasti todella raskaalta kohdata sama menetys jo toistamiseen. Ei voi muuta kuin antaa nyt surulle tilaa ja ajan parantaa ja sitä kautta sitten lopulta uskoa parempaan huomiseen. Todella paljon täältä lähetän teille voimia surun läpikäymiseen.

Lämpimin halauksin, Gekko

Olen aina välillä seuraillut tätä teidän keskustelua. Itse en ole keskenmenoa kokenut ja nyt vasta ekaa yritetään. Hävettää oikein kun itse manaa kun ei heti onnaa ja te täällä jaksatte vaikka on keskenmeno takana. Olette niin vahvoja ja rohkeita kaikki tyyni! Annatte toivoa meille muillekin ja mallia, että pahemmastakin selviää, kiitos siitä! Ja voimia nyt erityisesti Kauriille ja Millalle!

Yksi asia minua ihmetyttää. Ystäväni on nyt 11 viikolla raskaana ja nyt on jo kahteen kertaan kuunneltu vauvan sydänäänet. Ekaan ultraan he ovat vasta menossa. Joku täällä kertoi, että vasta ultrassa oli selvinnyt vauvojen kuolleen jo viikolla 8-9. Entä sydänäänet? Eivätkö ne kuuluneet sitten aiemmin? Miksi asia selvisi vasta ultrassa? Anteeksi tyhmyyteni. Mietitytti vain, että pitääkö sitä ekaan ultraan saakka jännittää sitten jos joskus raskaaksi tulee. Onko silloin vasta varmaa, että kaikki on hyvin?

Teille kaikille toivon täältä sivusta pikaista raskautumista ja onnellista ja hyvää odotusta! Oman vauvan olette todellakin kaikki enemmän kuin ansainneet!