Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 21.8.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
gekko, onnittelut minunkin puolestani tuosta painonpudotuksesta. 20 kg on kyllä huippusuoritus! Tuossa positiivisessa imussa se plussakin pian pärähtää :)

Mä varasin tänään ajan varhaisultraan, joka on sitten 13.9. Silloin on rv 7+3 eli jotain jo pitäisi näkyä. Mutta siihen on vielä 2 viikkoa aikaa, joka tuntuu pitkältä kuin nälkävuosi :( Kävin muuten aika kivasti, kun sain työterveyshuollon kautta järkättyä ton eli ei mene omasta pussista.

Gekko: Mieletön suoritus toi painon pudotus, oikein paljon onnea!!! Ja onnea uudesta työpaikastakin. Mulla ei mitään suurempia ongelmia ole painon kanssa ollut, mutta tasaseen on vähän yli 5 kg ylimääräistä ja jos en kohta saa alotettu normaalia aerobic putkea niin kohta niitä kiloja on vielä enemmänkin.
Mutta pidän sulle peukkuja raskautumiseen!! Itse odottelen menkkoja alkavaksi viikonloppuna ja toivon että eivät alkaisi tiputteluvuodolla ja olisivat muutenkin normaalit :)

Ja *E* sullahan on tosi hyvä työpaikka kun ultrankin saa sitä kautta. Meidän työterveysasemalta ei meinaa saada koskaan edes aikaa ja jos sen sattuu saamaan niin resepti on yleensä aina, että kattele nyt vielä vähän aikaa ja syö Buranaa. Siksi olenkin lopettanut siellä käymisen kokonaan, varsinkin nyt kun nykyinen terveyskeskuslääkäri on tosi mukavan ja ammattitaitoisen oloinen sekä tutkii kunnolla. Meillä on vielä sellainen terveysasema, että aika on tosi helppo saada kun ei taida tällä alueella kun mummot sitä käyttää :)

Tulipahan tarina vaikka piti vaan nopeasti laittaa onnittelut...

Juu, sen perusteella, mitä oon kavereiden kanssa keskustellut heidän työterveyshuolloistaan, niin täytyy todeta, että on kyllä käynyt hyvä tuuri. Meillä se on huippuluokkaa.

Tulin moikkaamaan vanhoja ja uusiakin kermejä!
Elossa ollaan vieläkin ja sama ""tahkoaminen"" jatkuu.
Toinen inssi tehtiin heinäkuussa ,josta negaa tuli.
Nyt mietitään mennäänkö vielä ,kaksi kertaa lääkäri vielä inssin lupasi tehdä ja jos mennään niin syys/lokakuun kiertoihin se tapahtuu koska jäljellä olevat clomifenit menee lokakuussa vanhaksi eikä niitä enää minulla jatketa.

Aika vanha kermit taidan minäkin olla ,ketju oli hetken ehtinyt pyöriä kun minä siihen viime marraskuussa liityin kolmannen km jälkeen. Uusille historiaa sen verran ,että olen 30 lapsia on 3 ,edellisin syntynyt -97 jonka jälkeen nämä 3km ,viimeisin niistä inseminaatiolla aikaan saatu.

Toivottelen kaikille hyvää ja plussatuulta sisältävää syksyä käyn täällä välillä tarinointia lukemassa.

¤¤¤Haidi¤¤¤

Just kerkesin tuonne Ex-Kermeihin kirjoittaa, että olen tällä puolella ainut ""vanha"". Porukka on vaihtunut, mutta minä näköjään olen ja pysyn : (

Kiva kuulla sinusta Haidi!
Aika samoihin aikoihin taidettiin linjoille tulla, itse liityin lokakuussa.
Jospa se kolmas inssi toden sanoisi ja toisi toivotun tuloksen.

Täällähän minä ,olen kyllä lukenut kermejä ,mutta en pitkään aikaan kirjoittanut. Aurinkovauvoissa olen juttua vääntänyt jo pidemmän aikaa se tuntuu nyt tällähetkellä omimmalta.

¤¤¤Haidi¤¤¤

Kiitos kaikille tasapuolisesti painonpudotusonnitteluista (huh, mikä sanahirviö...!) !

Lyhyt tilannekatsaus: Kävin tänään sairaalassa gynen luona ultrassa ja ilokseni nyt sitten oikealla puolella näkui 17mm kokoinen munasolu kehittymässä. Eli clomit ovat tehneet tehtävänsä! Ovis kuulemma osunee lauantai-sunnuntain paikkeille joten aktiivikausi alkaa olee taas käsillä. Jos en nyt tule raskaaksi, niin jatkan ilman seurantaultraa 2 clomikiertoa ja jos en vielä silloinkaan raskaudu, niin jatkan edelleen clomeja ja kierron ovisaikaan menen ultraan ja saan pistoksen munasolun irrottamiseksi. Ja kun tulen raskaaksi niin positiivisesta testistä 2vkon kuluttua on mentävä ultraan, jossa katsotaan että sikiö on kohdussa ja tilanne ok.

Joten, nyt pistää jo hiukka jännittämään että miten tämä projekti nyt sitten tästä etenee... Toivotaan että plussia alkaisi syysmyrskyt viskomaan tähänkin ketjuun oikein roppakaupalla!!! :)

hei, itse kuulun odottajien puolelle, mutta ajattelin tulla katsastamaan tilannetta tännekkin välillä. Pari maaliskuussa laskettua aikaa saivat toisella puolen keskenmenon ja tuli todella surkea olo. Toinen oli saanut keskenmenon viikolla 12. Kauheaa... itse luulin, että voin jo kohta huokaista helpotuksesta kun viikkoja on ""jo"" 11. Nyt alkoi jännittämään kauheasti, että onkohan kaikki sittenkään kunnossa? En haluaisi taas palata tänne.
Tulkaahan pian syksyn mittaan odottajiin..jookos!

Nostetaanpas meidät taas etusivulle ;)

Mun km:sta alkaa olla aikaa kohta jo kk:n verran, kyllä pitää jälleen kerran ihmetellä ajan kulua!! Miehen kanssa pähkäiltiin, että kunhan ne meikäläisen menkat tässä joskus alkaa, niin aletaan edetä sen jälkeen taas systeemillä saa tulla, jos on tullakseen!!

On se kyllä jännä, miten sitä kiinnittää huomiota entistä enemmän raskaana oleviin naisiin ja välillä (ikävä kyllä) aattelee, että mulla ois varmaan kohta ton tai ton kokoinen masu... Ootteko muut km:n kokeneet huomanneet samanlaisia taipumuksia?

Tsemppiä kaikille uudelleen yrittäjille, kyllä se haikara meidänkin luo joskus lentää!!

Sade: Kyllä sama juttu täällä eli km:n jälkeen korostui tuo katukuvasta raskaana olevien naisten bongailu. Ja kieltämättä yleensä katkerin tuntein tuli katseltua, usein ajattelin että ""tuossakin on jo tuon ikäinen, reilusti ylipainoinen, joten miksei munkin kohdalla voinut kaikki mennä hyvin..."" Nyt kun km:sta on jo 4kk, niin ei enää aivan yhtä katkeroituneesti katsele raskaana olevia. Vauvauutiset (kavereiden vauvansaannit) ovat edelleenkin sellainen paikka, että vetää mielen hieman matalaksi ja miettii saako sitä onnentunnetta enää koskaan itse kokea.

Kp 15 ja uimareita on viljelty tasaseen tahtiin, joten siitä ei sitten ainakaan ole kyse jos ei tärppiä tästä ekasta clomikierrosta tule. Eilen veti vähän taas epätoivon puolelle kun luin netistä Verkkoklinikan sivuilta dosentti Mervi Halttusen (toivottavasti muistin nimen oikein...) vastauksen erääseen clomikyselyyn ja hän siinä mainitsi clomien käyttäjän keskenmenoprosentin olevan jopa 20%. Mun mielestä se kuulostaa aika korkealta! Kyllä tuli taas mieleeni että se luomuraskaus olisi ollut tosi jees juttu, mutta kun ei niin ei.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille kermittärille!

ajattelinpa pitkästä aikaa minäkin vuodattaa tuontoja tälle palstalle - edellisestä kerrasta on jo aikaa...
eli minullahan oli alkuvuodesta tuulimunaraskaus, joka päättyi helmi-maaliskuun vaihteessa lääkkeelliseen tyhjennykseen raskausviikolla 13.
la olisi ollut 15.9. eli ensi viikolla...... koko ajan keskenmenosta tähän päivään olen laskenut päiviä, että missä vaiheessa raskaus nyt olisi jos se olisi onnistunut :o( en vaan osaa lopettaa tuota ""raskausseurantaa"", mutta toivottavasti aika parantaa haavat...
nyt onkin sitten uusi pelko sydämessä, sillä papa-kokeeni on luokkaa 3 eli mahdollisesti syövän esiaste :o( tänään soitan sairaalaan ja sinne pitäisi sitten mennä biopsiaan ja kolposkopiaan, toivottavasti mahd. pian... viikonloppu meni itkeskellessä ja oikein itsesäälissä ryveskellen.
keskittyminen täällä töissä on vähän sitä ja tätä, mutta täytyy koettaa jaksaa.
kiitos taas kun sain vuodattaa tuntoja tälle palstalle - ja onnea kaikille raskautta yrittäville! toivottavasti päästään vielä tuonne odotus-palstalle :o)

Toivottavasti katjuska se ei kuitenkaan syöpää enteile : ( Toivotaan parasta.

Täällä mennään ovistellen eteenpäin. Melko selvät oireet on taaskin. Onneksi. Nyt vain odotellaan viikkoa 38, kuin kuuta nousevaa. Ovistelun mukaankin kierto näyttäisi pysyvän suht samassa, eli siinä 29 paikkeilla.
Äh! Nyt oli tarkistettava kalenterista kp ja sehän oli 13. Ja nyt sitten yritän autuaasti unhoittaa sen ; )

Missäs Salli luuraa? Mitä kuuluu?

kauris

Moooi!

Kyllä mä täällä taustailen. Olin yhteen koulutukseen haastattelussa ja nyt pitää vielä pari viikkoa odottaa tulosta -pääsenkö vai en. Ja jos pääsen niin tietää melkoisia muutoksia meidän elämään. Ainakin vuokrakämppä opiskelupaikkakunnalta ellei sitten kokonaan muutto sinne suuntaan...

Vauvahaaveet on taustalla. Saa kuitenkin tulla jos niin päättää... Ovista tikuttelen ensimmäistä kertaa elämässäni lähinnä varmistaakseni luulemani ovistuntemukset. Siinä sitten uusi ihmettelyn paikka, jos saan sekä opiskelupaikan että plussan :0 No mutta asia ja päivä kerrallaan.

Äsh! Eihän sitä kp:ää voi nyt enää unohtaa, kun sen kerran tarkistin. Piti tuonne vko 38 jännääjiin käydä myös ilmoittamassa missä mennään.

Toivottavasti Salli pääsisit sinne koulutukseen. Se voisi tuoda mukavaa vaihtelua elämään ja sitä myötä myös sen plussan ; )

Itsekin hain kolulutukseen, mutta oli niin paljon sopivia hakijoita, että minä en mahtunut siihen joukkoon : (
Olisin niin mielelläni mennyt ja saanut jotain muuta ajeltavaa.
Toisaalta se koulutus johon hain, olisi kestänyt vain puolisen vuotta, että ei olisi haitannut vaikka raskaaksi olisin tullutkin. Kyllä sinäkin sitten varmaan tiedät miten edetä, jos niin iloisesti käy.

Laitetaan asiat tärkeysjärjestykseen : )

kauris

Älä turhaan yöuniasi menetä, on varsin tavallista saada luokka 3, itse olin samasta syystä kolposkopiassa alkuvuodesta. Useimmat näistä epäilyistä osoittautuvat lievemmiksi lähemmässä tarkastuksessa, eivätkä vaadi mitään lisätoimenpiteitä, niin oli minullakin. Ja sitähän varten papa-kokeissa käydään että saadaan kiinni lievät muutokset ennen kuin ne muuttuvat pahemmiksi!

katjuska, muistan sinut hyvin. Olimme samaan aikaan syyskuisten ketjussa ja samoihin aikoihin tipahdimme sieltä pois. Mietinkin jokin aika sitten, mitä sinulle mahtaa kuulua. Olipa hurja uutinen tuo papa-kokeesi. Voimia sinulle!!

Nyt on täällä päässä pää aika pyörällä. Mullahan on hormoonit heittänyt kuperkeikkaa km:sta asti, mutta tässä kuussa ajattelin parannusta olevan sen verran, että todennäköisesti ovuloin. No, nyt on sitten kuitenkin kuukautiset normaalista kierrosta neljä päivää myöhässä (mutta jos bongasin oviksen oikeen, niin siitä 14:sta päivä on vasta huomenna). Eilen sitten kuitenkin hetken mielijohteesta tein testin, joka näytti hailakkaakin hailakkaampaa viivaa. Uuden testin ajattelin tehdä huomenna aamupissasta, mutta pikkasen nyt kiertää ajatukset täällä päätä, että jospa sittenkin... No, nyt täytyy yrittää vaan unohtaa asia ja keskittyä töihin!

Minäkin täällä pidän katalle peukkuja pystyssä, että plussa vahvistuu autuaaksi odotusajaksi! Jännäähän tämä aika varmasti on, kun nyt näytti jo haaleata plussaa. Toivotaan, että kunhan plussa varmistuu niin kaikki menee tällä kertaa hyvin.:) Pidähän ajantasalla meidät muut jotka jännäämme puolestasi!

Ja *E*:lle (toivottavasti muistin nimimerkin oikein...!) paljon jaksamista vaikeuksissasi. Tiedän kokemuksesta ettei ole helppoa olla viilipytty. Itseltäni löydettiin kyljestä, läheltä rintaa kananmunan kokoinen kasvain, joka pelästytti siinä vaiheessa kun lääkäri totesi ultrassa ettei oikein vastaa rasvapattia joten koepala pitää ottaa. Elin melkoista pelonsekaista aikaa kunnes sitten tulokset tulivat ja varmistui sittenkin rasvapatiksi, joka sittemmin leikattiin. Jokatapauksessa, koita uskoa parempaan äläkä ajattele kohdallesi kaikkein pahinta. :)

No niinhän siinä sitten kävi että se nimimerkki meni sittenkin väärin. Eli tarkoitin äskeisessä viestissäni katjuskaa enkä siis *E*:tä. Joten, sorry sekoiluni!

huomenta

kiitos tuesta!!
soitin jo hädissäni syöpäyhdistykseen ja sain rauhoittavan vastauksen. luokka 3 ei todellakaan siis ole syöpä :o) keskenmenolla on kuulemma suurella todennäköisyydellä vaikutuksensa tähän papa-luokan huonouteen, mutta elimistön pitäisi tällaiset viat korjata itsekseen. jos ei korjausta nyt parin kuukauden sisään tapahdu, niin kolposkopiassa kaavitaan vaurioituneita soluja pois, jolloin elimistö alkaa tuottaa tilalle uusia, terveitä soluja...
mahdolliseen raskautumiseen tulevaisuudessa ei pitäisi olla mitään vaikutusta!! helpotus!!
(elelen muuten nyt kp29. viime kierto oli juuri 29 päivän mittainen, joten huomenna odotellaan menkkoja alkaviksi. toivottavasti eivät kuitenkaan ala....... eilen oli tosi voimakkaita kouraisuja ja odotinkin että olisivat eilen alkaneet - ensimmäinen raskaus alkoi juuri samalla tavalla, eli.... jännäillään... tosin ensimmäisen raskauden ehkä vankin oire oli kovettuneet ja suurentuneet rinnat - tuollaista ei nyt ole lainkaan...)

aurinkoisia ajatuksia kaikille ;o)

Kysymys:
Kuinka kauan teillä meni seuraavien kuukautisten alkuun km:n jälkeen?
Itselläni oli siis km 13.8. ja vuotoa enemmän tai vähemmän noin 10 päivää sen jälkeen. Nyt siis odottelen kärsimättömänä kuukautisetn alkua ja hermoilen onko hormonitoiminta sekaisin...
Toivoisin jo kovasti päästä yrittämään uudestaan!!

Sade; muistaakseni km:n jälkeen menee n. 4-8viikkoa seuraaviin kuukautisiin. Eli ei kannata vielä hätääntyä, kyllä ne sieltä tulevat aikanaan. Aluksihan menee jonkin aikaa, muutama kiertokin ennen kuin hormoonit pääsee taas balanssiin ja elimistö palaa normaaliin päiväjärjestykseen. Mutta jos sulla on km:n jälkitarkastus vielä edessä päin, niin lääkäri voi ultralla katsoa kohdun limakalvon tilanteen ja määrätä tarvittaessa esim. terot limakalvon kasvattamiseen ja sitä kautta vuodon alkamiseksi.