Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 01.02.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomentapäivää kaikille,

Kylmän kangistama ja koulutusviikonlopun väsyttämä Tiuhti on kanssa palannut Kermien maailmaan.. Olin todella koko viikonlopun opintojen parissa, joten iltaisin ei kauheesti jaksanut muutakuin rojahtaa sohvalle ja laittaa aivot narikkaan..

Mutta nyt uusi viikko ja uudet kujeet. Aloitin nimittäin pienen laihdutus/kiinteytysohjelman eli ns. uuden elämän nyt maanantaina. Aion noudatella SBD-ruokavaliota ja katsotaan mihin nyt päädytään. Viime kesänä laihduttelin ko. dieetillä itseni hääpukumittoihin =)
Sinänsä kiva asia, että pysyy hiukan nuo vauvahaaveet kurissa, kun on jotain muuta mietittävää...

Tässä mä vaan jostain dieeteistä höpisen, kun vakaviakin asioita on sattunut, elikkäs una76: pahoitteluni sinulle ja miehellesi km:n johdosta! Lueskelin sun tarinaa jo tuolla odottajien puolella ja pidin viimeiseen asti peukkuja, että pikkuinen olisi kasvanut ja vahvistunut.. Hurjan paljon voimia sinulle, että toivut kokemastasi. Me täällä Kermeissä toimimme hyvänä vertaistukena aina kun haluat!

Jaahas, nyt syömään, eli palataan asiaan iltasella =)
Mukavaa pakkaspäivää kaikille!
Toivoo Tiuhti

Kivaa maanantaita ja alkavaa viikkoa! Meillä kuopus 2,5v oksenteli sunnuntai aamuyöllä kahdesti, muut ollaan jännitetty iskeekö myös meihin. Toistaseksi ei. :)! Kylmää on.. Sais jo lauhtua et pääsis ulkoileenkin. Una 76, mistä nimimerkki? Espanjaako vai italiaa? Itse höpötän espanjaa ja heti toi osui silmään. Pahoittelut kokemastasi, täällähän meitä on, saman läpikäyneitä tavalla tai toisella. Mies lähtee hollantiin työreissulle, pari päivää yh elämää luvassa siis. Palailen illalla! :)!

Morjens kaikille!

Huomasin, et pudotaan kohta sivulta, joten tulin vaan höpisemään jotain.

Mikä se on se virallinen liahdutusruokaohjelma, josta joku laitto sen lyhenteen. Anteeksi nimimerkki unohtui, mut en pääse nyt lurkkaamaan.
Tekisi hyvää itsellenikin pudottaa hieman painosta tai syödä terveellisesti. Vaikka niin jo teenkin parhaimman mukaan.

On viluttanut koko vk lopun, kun pakkaset paukkuu. Tunnen sen heti luissa ja ytimissä.

Kuuluuko kenellekään mitään hyviä uutisia? Aihe on vapaa.
Itsellä on niin tavallisen tylsää.

Moro tatti!

Minäpä se taisin olla, kun dieetistä höpisin =) Eli kyseessä oli siis SBD eli South Beach Diet. Tuon ruokavalion tarkoitus on vähentää huonojen hiilareiden syöntiä, joka mulla ainakin on kompastuskivenä painonhallinnassa.. Voisin syödä älyttömiä määriä esim. pastaa, leipää, karkkia ym. höttöä, mutta tuon kuurin aikana ja jälkeen ruokailutottumukset muuttuu terveellisempään suuntaan.. Toki ite täytyy töitä tehdä, että ne muutokset ois pysyviä.. Jos haluat lisätietoja, niin tuolla Tsemppikerhon puolella on SBD:n viikkoketju.. Sieltä vanhoja viikkoketjuja selaamalla pitäis löytyä ohje SBD:n suorittamiseen käytännössä =)

Kylmyys tosiaan menee luihin ja ytimiin asti, mutta koitetaan pysyä lämpiminä (vaikka sitten vällyjen alla oman kullan kanssa =))
Mukavaa leffailtaa,
toivoo Tiuhti

Ai niin, eipä kuulu kummempia uutisia ainakaan mulle (ei siis hyviä, muttei erityisen huonojakaan..).. Vauvahaaveilu-rintamalla lähestytään kohtapuoliin ovista, eli näissä merkeissä edetään..

Täällä vielä yksi yökyöpeli. Piti toi Minority R. elokuva kattoa toiseen kertaan vanhana Tomppa fanina.
Jep. Pastaa ja riisiä tulee syötyä kyllä aika usein, kun on niin helppoa pikaruokaa.

Mitenkäs sinne Tsemppikerhon puolelle pääsee? Täytyykö rekisteröityä ja ottaa salasana?

Lämpenin tossa iltaa kohden kun pidettiin puuhellassa ja pystymuurissa valkeaa.

Mutta nyt nukkumaan. Öitä.

huomenia kaikille,

En tiedä kuuluuko tänne mitään erityistä, paitsi sitä ainaista kiirettä. Tuntuu, että iltaisin ei ehdi tekemään nykyään mitään. Ai joo, viime yönä näin unta, että olin raskaana, mutta koko ajan pelkäsin keskenmenoa. Oli se silti kiva uni. Aamulla melkein luulin olevani vielä raskaana :-)

Luin viikonloppuna Aamulehdestä juttua Eve Hietamiehestä, joka oli saanut 9 keskenmenoa ennen kuin onnistui saamaan lapsen. Ilmeisesti hänellä oli tukostaipumusta, koska muistaakseni pistoshoidoilla viimeinen raskaus oli mennyt onnellisesti loppuun asti. Mutta 9 keskenmenoa, aika rankkaa!

Eipä tännekään mitään ihmeempiä kuulu, kunha nyt ajankulukseni kirjoittelen...

Huomenna jälkitarkastus, jonka jälkeen toivottavasti normaalielämä alkaa :)
Olen jo NIIN kypsänä tähän vuotoon, joka ei ota loppuakseen - jatkuu varmaan ikuisesti tällaisena tuhruna ;(

Toivottavasti saadaan pian tännekin jo iloisia uutisia!

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Kiitokset kaikille myötätunnosta, olen kyllä toipunut jo hyvin. Oikeastaan itkeskelin yhden päivän keskenmenoa ja se oli siinä. Turha on takertua asioihin joille ei voi itse mitään. Toivon vaan tätiä kylään, jotta pääsisin uutta ovista bongaamaan ;)
Nyt on kaikki pelissä, siis kaikki vihjeet mitä täällä puhutaan:
-foolihappo tabut
-greippimehua
-lisäravinteita
-punaviiniä
Lomalle lähdetään maaliskuun puolivälin tienoilla Etelä-Amerikkaan muutamaksi vkoa. Toivottavasti tulisi täti ennen sitä niin tiedä vaikka masuasukki saisi sielä alkunsa. Olisipa ihana tuliainen! Edellinen raskaus sai alkunsa lomalla. Yleensä lomalla on rentoutuneempi, joten voi olla paremmat tsänssit ;)
Nyt voisinkin käydä sen Havrixin nappaa kun raskaanahan ne ei rokotuksia anna, mutta nyt voisi sen ottaa, puolen vuoden päästä on toinen piikki, mutta jos sitten olisikin onnellisesti raskaana niin sen voi sitten ottaa kun vauva on syntynyt.
Una nimi taitaa tulla Oonasta. Oona nimi on pikku hiljaa vääntynyt Unaksi. Olen vähän espanjaa lukenut, mutta siitä on kauan.
Kauanko teillä on mennyt kun menkat alkoi km:n jälkeen?

Moro typyt,

oon ollut vähän sivummalla ja kirjoitellut myös tuonne talviyrittäjiin (joissa olin ennen tuulimunaa), sekä viikkoketjuihin.

Mulla menee hermot omien ""pissavehkeitten"" kanssa! Mulla on riesana ollut siis toistuvat vti:t, mutta nyt menee jo vähän yli. Söin antibioottikuurin joulukuussa, tammikuussa ja nyt pukkaa taas oiretta...

Meen käymään lekurilla ja pyydän nyt, että aloitetaan estolääkitys. Onko kellään vastaavaa?

Aurinkoista helkmikuun alkua kaikille!

Heips !
Kävin tänään taas gynellä. Hormonit sen verran korkealla että sain sytostaatti-injektion lihakseen. Pitäis vauhdittaa paranemista ja kuulemma ei tarvi kuin ne yhdet kuukautiset pitää ennen uutta yritystä. Ensi viikolla taas labraan. Ihan on jo iloisempi mieli. Ei sitä voi jäädä murehtimaan. Lääkärikin sitä mieltä ettei vielä huolta, huonoa tuuria vaan nyt ollut.
Lähdenpä tästä Turkkusse ostoksille, hemmottelemaan itseäni.

Voisin tulla mukaan porukkaan jos vaan sopii =)
Olen 30-vuotias ekaluokkalaisen pojan äippä Pohjoisesta ja toinen lapsi ois haaveissa. Toivun parhaillaan viime viikonloppuna sattuneesta keskenmenosta (rv 6+5) ja vielä on hieman suru puserossa :( Olen menossa 14.2. ultraan tarkistukseen ja toivottavasti ei tarvitse mitään kaavintaa.

Heti ois tarkotus alkaa yrittämään uudestaan, kunhan keskenmenosta on toivuttu. Vauvakuume on kova =)

Tervetuloa Ninni75 ja olen pahoillani, että ""jouduit"" tänne meidän kermittiläisten sekaan. :/ Jokainen meistä mieluiten siirtyisi vauvahaaveilijoista odottajien puolelle ja sieltä vauvan hoitoon... Toivotaan parempaa onnea uuteen yritykseen!

Täällä saa onneksi surra ja kiukuta, kitistä ja puhista sekä leijailla pilvissä ja hehkua onnea!

Pahoittelut Ninni75 keskenmenosi johdosta. Ja tänne vaan, kyllä me huolitaan sut mukaan :-) Keskenmenosta toipuminen ottaa aina oman aikanssa, joka kannattaa surra rauhassa. Minäkin olen täällä jo jonkin aikaa pyörinyt, kun oma km:ni oli tuossa joulukuun lopulla. Mutta mihinkäs täältä nyt osaisi lähteä, kun on niin tottunut näihin mukaviin neiteihin ja rouviin :-) Uusi veri on silti tervetullutta, vaikka on valitettavaa, että tällaisen kokemuksen kautta tänne 'joutuu'.

Sanna taitaa olla niin kiinni häävalmisteluissa, ettei ehdi meitä muistella. Mitä kuuluu Sanna?

Harmittelut minunkin puolesta, Ninni75 : ( Joo-o. Kovan elämän koulun joudumme käymään kukin täällä viestittelevä.
Minultakin meinasi jo matto luiskahtaa alta viime syksynä, kun monista hoidoista huolimatta ei nyt tullut edes plussaa testiin, mutta samaa aikaan hankimme nettiyhteyden ja löysin tien tänne kermitteihin. Paljon on sen ansiota, kun on täällä saanut viestitellä, et jaloilla seistään taas.

Sannalla tosiaan taitaa olla mielestä puuhaa, häävalmistelut.
Joskus olen leikkimielisesti ajatellut, et jos ei lapsia, niin ei enää mitään juhlittavaakaan, joten pitäisköhän uudistaa vihkivala ja sais uudestaan olla päivän prinsessana. ; )

Aiotteko kattoa illan 4D -dokumentin?

Iltaa kaikille!

Pahoittelut Ninni75 keskenmenosi johdosta! Voimahali lähtee täältä sulle, ota kiinni =)

Pakkanen osoittaa hiukan laantumisen merkkejä =) Koiran kanssa tehtiin äsken vähän pidempi lenkki ja nyt ootellaan saunan lämpeemistä. Tuo koiruus on ihan hulluna saunomiseen. Eli kun saunan ovi avautuu, niin neiti on ekana lauteilla, hih! Kuumuus sen sitten ajaa vilvoittelemaan..

Tatille, se Tsemppikerho löytyypi tuolta Kunto ja terveys osiosta, etkä tarvii mitää tunnuksia. Sama periaate, kuin täällä Vauvahaaveiden puolella..

Jaahas, josko menis väsäämään jotain iltapalaa ennen saunaa..
Mukavaa tiistai-iltaa kaikille ihanille kermittärille,
toivoo Tiuhti

Höpö höpö naiset, mitäs minä nyt niin kiinni siviilivihkimis touhuissa olisin.. Mennään myös samantien liitto siunaamaan kirkkoon ja syömään mutta siinä se. Noihin tulee vanhempamme ja illalla kotiin muutamat ystävät kakkukahveille. Kiva kun olette kaipailleet! ;)! Kuopuksella yhä häikkää masussa, su aamuna oksenteli, luulin jo olevan kunnossa niin äsken ku kävin peittelemässä, oli lasti vaipassa ihan outoa tavaraa, ja tullu yökkäriinkin.. Kiva siivo. Mies oli tulos työmatkalta nyt yöl, ei varmaan tulekaan kun joutuu köpikses sairaalaan, oli eka lennolla pyörtyny ja oksentanu päälleen. Kammoa, toiv. Ei vakavaa, mikäköhän tauti meitä piinaa. Toiv. Minä ja tyttö selvittäs ilman. Saas nähdä miten käy. Jee, ensi viikolla tähän aikaan olen jo ROUVA! Öitä.

Pahoittelut Ninni75 keskenmenosi johdosta, täällä varmaan kaikki voi sanoa, että tietää tunteen. Tietenkin olemme jokainen yksilöitä ja koemme sen eri lailla. Jaksamista sinulle! Itsekin tässä kovasti odottelen tätiä kylään, jotta saisi alkaa uutta yritystä laittamaan oikein urakalla päälle =)

Ja nyt sainkin kuulla ettei lääkkeet auttaneetkaan kohdun tyhjentymiseen... eli tänään vielä kaavintaan.
Turhauttavaa, että tätä sitten oli odoteltu neljä viikkoa...

Viikon päästä pitäisi sitten elämän alkaa uudestaan?!
Toivottavasti :)

VOi ei Maaria:( Eipä ole kyllä häävi tilanteesi!!! Kiva käydä sitten vielä kaavintakin läpi!

Ja kaikille uusille kermiteille, pahoittelut täältäkin suunnalta!:(
Onneksi kuitenkin löysitte tänne samaisseen ketjuun, minne minäkin. Täältä olen saanut paljon voimia jatkaa taas eteenpäin ja outoihin vaivoihin vastauksia kanssasisarilta.

En voi muuta teille sanoa, kuin että toivotaan että meille kaikille sa aurinko paistaa vielä joskus! Voimia teille!

Täällä itse kohta painin tressin kanssa, kun on muutto käsillä ja kaikenmaailman hommat juuri samaan aikaan:)
Jospa sitä joskus sitten saisi olla ihan rauhassa ja juoda kupponen kahvia ihan ilman ajatuksia, että mitäs minun piti seuraavaksi tehdä ynm...

Mutta kaikille kermiteille plussatuulia näin kevään myötä toivon ja oikein hyvää keskiviikkoa!

Keskiviikkoa! Just kun pääsin sanomasta että ehkä minä ja tyttö selvittiin, niin aamu viideltä alko tytön ykäsessiot.. Eli hetken kysymys millon iskee muhun.. Välillä jo kuplii oudosti.. :-/! Järkkyä.. Vatsatauti on kamalaa. Asiasta toiseen, kattoko joku 4d dokun eilen keskosista? Aika puhutteleva.. Mitä itte tekisi? Ottaisiko moisen riskin että alle 25 vkoinen olisikin hoitojen jälkeen ehkä monivammainen.. Mä luulen että vaikka kuinka surettaisi, niin olisin kerrankin todella epäitsekäs ja antaisin pienen mennä. 23-25 vkoinen on niin pieni ja kehittymätön vielä.. Surullista että noin ennenaikasia syntyy, muutama vkokin kun jo tekisi paljon kehityksen kannalta. Mitä muut mieltä? Palailen..

Katsoin dokumentian alkua ja olen Sanna samaa mieltä, ehkä jos 23-25 vkoa niin parempi et antaa mennä, lähes kaikilla niillä pienillä tehohoidossa olleilla oli myöhemmin kehityshäiriöitä/ongelmia. Onkos Suomessa jotain rajaa, että minkä ikäistä sikiötä aletaan koittaa pitää hengissä? Olenko nähnyt unta vai olenko kuullut jostain, että raja olisi 26 vkoa?

Mä aloitin eilen katsomaan sitä dokumenttia, mutten katsonut loppuun, koska jotenkin se oli niin surullinen.
Mä luulen myös, että saattaisin olla niin itsekäs, että antaisin lapsen mennä, jos on mennäkseen... Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä, mitä siinä tilanteessa oikeasti tekisi.

Huomenna kaavintaan, josta viikko eteenpäin, ja sitten vihdoin alkaa toipuminen... :)

Aurinkoista iltapäivää kermiteille!!