KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipä hei!

Uskoisin että vierailijalla oli ihan hyvä tarkoitus, mutta sinällään vähän kyllä satutti. Aloin kyllä miettiä että tehtiinkö sittenkään oikea ratkaisu... Olen sitä miettinyt paljon ja nyt sitten ainakin. :/ Toisaalta lääkäri sanoi että vaikka jotenkin lapsi selviäisi niin se, että on ollut vedettömässä tilassa monta vk, aiheuttaa yleensä vakavia vammoja. En vierailijan tekstistä saanut selville että oliko lapsi terve? Meillä ratkaisuun vaikutti juuri se, että vaikka hengissä selviäminen itsessään olisi ollut ihme, olisi ollut (ok, mikäänhän ei kai ole mahdotonta...) mahdotonta että lapsi olisi ollut vielä terve. Sitten tullaankin siihen kysymykseen että onko meillä valtaa valita tervettä lasta... Mielestäni veden meno on merkki siitä että ehkei jostain syystä ollut tämän lapsen aika syntyä. Luonnon tapa. Me varmasti rakastaisimme lasta, oli sairas tai terve, mutta emme viitsineet ottaa riskiä, joka olisi luultavasti kuitenkin päättynyt huonosti. Joko olisi mennyt kesken kuitenkin, joko itse olisin saanut tulehduksen joka olisi vaarantanut lapsen saamisen jatkossa, tai olisimme saaneet lapsen ja sitten päivän/parin päästä menettäneet hänet tai sitten lapsi olisi ollut vakavasti sairas. Viimeinen vaihtoehto näistä "paras" mutta silti kamala. Kaikille, meille ja lapselle.

No, turhahan sitä on enää miettiä. Tehty mikä tehty. Sen asian kanssa pitää vain elää. Mutta nyt kouluun!

Nii ja joku kyseli että aletaako heti yritykseen. Päätettiin, koska nää mun menkat oli tosi oudot, että odotellaan kunnes vuoto tms. on normaalia, ja sitten vasta. Eli ainakin tää kierto vielä odotellaan! :)

Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
Niisku, 22v, Vantaa, km 11/05, tm 05/06
Tatti 31v. Pohjanmaa, yritystä -98, km 4/ 03, 6/04, 9/04 ja 5/06
Jazz, 29v. Helsinki, km 02/04, 04/04, 06/04, 08/04 tyttö 08/05 ja km 06/06, 10/06
Tl,26v. Pohjanmaa, esikko -02, km 06/05, 05/06 ja 10/06
Safiiri, 34v, Keski-Suomi,poika 10/00, poika 03/03, tm 05/04, tyttö 06/05, km 04/06
Kapris 27v, etelä-Suomi, tyttö 09/05, km 10/06
Karoliina 41v, Etelä-Suomi, tyttö 03/96, poika 06/98, km 04/06, km 09/06
Papu 31v, Häme, poika-94, poika-00, tyttö-04, km-09/06
Niksu, 27v, Pirkanmaa, poika-05, tm 10/06
antzi, 23, Nurmijärvi, km 10/06
Tiuhti 29v, Turku, km 10/05, Enkelipoika 08/06
Tehotyttö 35v, Varsinais-Suomi, poika 04/96, tyttö 08/98, poika 07/05, km 10/06
Ruusa07, 31v, P-Häme, tyttö 8/04, tm 10/06
senora, 40v, Pohjois-Pohjanmaa, km 10/06
Tuuli, 34v, etelä-Suomi, km 9/06
ÄssÄ, 28v, Kanta Häme, tytöt 00, 02, km 11/06
mama, 40v, ?? , 4 lasta , km11/06

Antzille sanon minäkin, että älä välitä tuosta kommentista! Ja älä missään nimessä ala miettiin, ratkaisunne oikeellisuutta. Varmasti mielenrauha kyllä järkkyy siinä tapauksessa. Halauksia edelleen!!!

Mitähän Papu tuossa yritti laittaa esille?

Oppitunti jatkuu, joten ei muuta. Heipat!

Anu, 28v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
Niisku, 22v, Vantaa, km 11/05, tm 05/06
Tatti 31v. Pohjanmaa, yritystä -98, km 4/ 03, 6/04, 9/04 ja 5/06
Jazz, 29v. Helsinki, km 02/04, 04/04, 06/04, 08/04 tyttö 08/05 ja km 06/06, 10/06
Tl,26v. Pohjanmaa, esikko -02, km 06/05, 05/06 ja 10/06
Safiiri, 34v, Keski-Suomi,poika 10/00, poika 03/03, tm 05/04, tyttö 06/05, km 04/06
Kapris 27v, etelä-Suomi, tyttö 09/05, km 10/06
Karoliina 41v, Etelä-Suomi, tyttö 03/96, poika 06/98, km 04/06, km 09/06
Papu 31v, Häme, poika-94, poika-00, tyttö-04, km-09/06
Niksu, 27v, Pirkanmaa, poika-05, tm 10/06
antzi, 23, Nurmijärvi, km 10/06
Tiuhti 29v, Turku, km 10/05, Enkelipoika 08/06
Tehotyttö 35v, Varsinais-Suomi, poika 04/96, tyttö 08/98, poika 07/05, km 10/06
Ruusa07, 31v, P-Häme, tyttö 8/04, tm 10/06
senora, 40v, Pohjois-Pohjanmaa, km 10/06
Tuuli, 34v, etelä-Suomi, km 9/06
ÄssÄ, 28v, Kanta Häme, tytöt 00, 02, km 11/06
mama, 40v, ?? , 4 lasta , km11/06
Kirppu!, 31v, tyttö 12/05, km 11/06

Noniin, huhuilin tuolla JUURI TEITÄ ja minut ystävällisesti opastettiin tänne. Luin pikaisesti teidän juttuja. Mulla siis 1v tyttö kotona ja sain km rv 12+1. Tai siis menin np-ultraan ja sykettä ei kuulunut. Sikiö oli todennäköisesti menehtynyt samana tai edellisenä päivänä. Kaksi päivää vaan itkin, itkin ja itkin ja sitten ryhdistäydyin ja kävin kaavinnassa. Sitten taas kaksi päivää itkin. :o(

Nyt mielessä tällaiset kysymykset: Milloin voi edes harkita uutta yritystä? Sairaalasta sanottiin että pitää odottaa yhdet kuukautiset. Mutta mikä on se henkinen tila? Itse ainakin pelkään kuollakseni että saan taas keskenmenon. vaikka sehän lienee todella epätodennäköistä. Mulla molemmat raskaudet alkaneet nopeasti eli tyttö heti ekasta kierrosta kun lopetin pillerit 10 v. käytön jälkeen ja tämä km:kin heti ekoista kuukautisista synnytyksen jälkeen vaikka imetin. Söin siis 6kk myös pillereitä synnytyksen jälkeen....

Heipähei minultakin uuden tukkani kera!

Kävin aamupäivän aikana kampaajalla ja tulin sieltä kotiin lounastamaan ja turisemaan teidän kanssa. Ihanaa!

Mielenkiintoinen kirjoitus vierailijalta. Uskoisin myös että hän tarkoitti ihan hyvää mutta metsään meni. Ihan oikein olet Antzi mielestäni järkeillyt teidän tilanteenne ja ne täytyykin ottaa tapauskohtaisesti. Kyllä lääkärit ovat varmasti tienneet mitä ovat tehneet, yritä siis olla miettimättä ja murehtimatta päätöksen oikeellisuutta. Voimia ja haleja sinulle ja tsemppiä uuteen yritykseen, kunhan siihen tilanteeseen pääsette.

Voi Tuuli kun olet niin maassa. Tämä harmaa keli ei ole omiaan auttamaan asiassa. Toivottavasti mieli piristyy. Hemmottele itseäsi jollakin kivalla, uudella lehdellä, leffalla tms. Haleja!

Niksulle pikaista paranemista!

Ässällä oli hyvin lähtenyt hcg laskuun. Lähetän täältä tädin sinne seuraavaksi kylään. Tai voisin jo laittaa kiertoon kun siitä on taas moneksi tuosta tädistä. Mulla on myös keskenmenon jälkeiset menkat aina tosi runsaat. No, hyvä vaan viimeisetkin rippeet vuotaa pois.

Ruusa: hienoa että raskaustesti näytti vihdoinkin negaa. Seuraavaksi toivotaan sitten plussaa! =) Toivottavasti turhuilu muuttuu kunnon menkoiksi. Taisin jo viimeksi kirjoittaa, että mulla tosiaan viime km:n jälkeen tuhruili viikon ennen kuin kunnon vuoto alkoi. Tuhrut kuitenkin ennakoivat menkkoja, kärsivällisyyttä peliin vaan. Lähetän täältä tädin myös sun osoitteeseen.

Kiva oli kuulla Karoliinastakin pitkästä aikaa. Ensi viikolla päästään sitten jännäämään sua. Toivottavasti saadaan plussauutisia, niitä kun ei viime aikoina ole tullut.

Kiva kun Papukin kävi meitä moikkaamassa vaikka meinasit siirtyä taka-alalle. Ehkä sitä tosiaan kuulostelee kroppaansa vähän eri taajuudella keskenmenon jälkeen, huomaa sitten helpommin kaikki nippailut ja krampit. Tiedä häntä, salatiedettä on välillä tämä kropan toimivuus ja kaikki oireilut sun muut.

Hui, joukkoomme on liittynyt uusi jäsen tällä välin kun raapustan romaaniani. Kirppu, pahoitteluni keskenmenostasi! Tervetuloa plazan mukavimpaan ja empaattisimpaan keskusteluporukkaan! Vaikea sanoa tuon uudelleen yrittämisen suhteen. Itse suosittelen ainakin niitten yksien menkkojen odottelua, ei jää sitten sijaa jossittelulle. Mutta jatko on tosiaan ihan oman mielen mukaan. Me lähdetään ainakin heti yrittämään uudestaan kunhan nämä menkat on alta pois. Kun ei tämä asia oikein murehtimalla muutu miksikään ja uusi raskaus toisi taas toivoa tulevasta. Toistuvat keskenmenot ovat hyvin, hyvin harvinaisia, eli kannattaa unohtaa mietteet uudesta keskenmenosta, jos vaan pystyt. Haleja sinulle!

Sitten vielä muutama rivi omaa napaa. Kp3 ja vuoto on runsasta ja mua rasittaa. Mutta eiköhän tämä tästä, olen asennoitunut siihen että vuotoa tulee vielä viikon verran. Hehkutan vielä mun miestä kun tuntuu että aina vaan valitan siitä jotain... =/ Se oli nimittäin sillä välin kun kävin kampaajalla laittanut kodin kuntoon ja tytön päikkäirelle. Ihanaa, sain siirtyä suoraan lounaspöytään ja sitten kahvin kera tänne koneelle. Maiskis!

Mutta nyt hoidan vielä pari pankkiasiaa ennen kuin tyttö herää päikkäreiltään. Aurinkoista mieltä ja päivää teille arvon kermittärille!

Mitä ihmettä tää kone herjaa että mun käyttäjätunnus on jo varattu?!?! Nyt olen sitten huutomerkillä varustettu kun en hätäpäissäni muuta keksinyt... välillä ottaa aivoon koko plazan keskustelufoorumi kun koko ajan tehdään muutoksia ja päivitetään asioita...

Tervetuloa Kirppu mukaan ja pahoittelut keskenmenosta! Kiva, kun löysit meidät ja kuten Jazz jo vaatimattomasti mainostikin, tämä on Plazan mukavin ja empaattisin keskusteluporukka. Minä olen aloittanut kirjoittelun tänne vasta vähän aikaa sitten, mutta todella paljon olen jo saanut täältä tukea. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno 10+ viikolla syyskuussa ja jouduin myös kaavintaan. Minulle gyne suositteli yksien menkkojen odottamista ja niin myös teinkin. Me yritämme saada vasta ensimmäistä lasta ja km oli niin kova shokki minulle, ettei minulle tuo menkkojen odottaminen tuntunut ollenkaan vaikealta, sillä pelkäsin niin hirveästi uutta keskenmenoa, etten halunnut vähän aikaan edes ajatella mitään sänkyhommia. Mutta ihme se vaan on, että nyt pari kuukautta myöhemmin, pelko alkaa väistymään ja uusi yrityskin on aloitettu. Välillä on jo hyviä päiviä ja välillä vähän huonompia :(

Antzi sen halusin vielä sanoa, että varmasti olette tehneet oikean ratkaisun, älä mieti muuta. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa, mikä teille on oikein ja mikä ei.

Aurinkoa se Papu kai yritti meille lähettää :)... sitä tässä tosiaan tarvittaisiin. Jospa se Kapris toisi sitä meille mukanaan! Kiitos Jazzille lohdutuksesta; täytynee mennä jumpan jälkeen kaupan kautta kotiin.

Minullekin tämä herjaa, että käyttäjätunnus on jo varattu? Lisäänpä minäkin sitten huutomerkin perään.

Joo, munki ihan piti kirjautua. Vissiin plazalaisilla mielessä, että pakotetaan kaikki keskustelijat kirjautuun...

Kp 5/28-32. Ja perjantainen vyöhyke sen ku lähestyy. Miehellä onneks vapaapäivä, joten sain palkattua hänet kuskiksi. Ei tarvi miettiä parkkipaikkoja.

Kirpulle vielä tässäkin ketjussa pahoittelut!

Kiitos paljon sympatiasta. Kuten tiedätte, kukaan muu kuin keskenmenon kokenut ei sitä voi oikeesti ymmärtää. Siis miten kamalaa se on.
Mullakin taisi siis olla tuo keskeytynyt keskenmeno, koska vuotoa ei alkanut eikä juuri mitään muitakaan oireita ollut. Ainoastaan raskausoireet hävisivät (väsymys, pahoinvointi) ja vähän nippaili vatsaa...

Nyt täällä voidaan rauhassa odotella niitä kuukautisia ja sitten miettiä uudelleen miltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Papu75:
Ou nou, enkö mä enään osaakkaan... uusi yritys..

Papu sinulla oli sinne tullut vahingossa kaksi linkkiä, muuta virhettä ei ollut, kokeilehan uudestaan :)
Ja tässä sinulle mukava kuva. Kaikkea hyvää!

mim1.gif

Onpa ihana tuo kuva!

Täällä ei edelleenkään mitään sen kummempaa oo tapahtunut. Ovista siis kovasti odotellaan. Ja tietenki sitä ennen vyöhykettä. Tänään aiottiin mennä porukalla taas uimaan, mutta mies joutuki tekeen viiden tunnin iltavuoron aamuvuoron perään. En viitsi yksinäni katraan kanssa lähteä pulikoimaan, oon nimittäin niin paniikissa ettei kukaan vaan mene hukkumaan.

Greyn anatomia alkaa kohta. Siispä tämä lähtee nyt suihkuun ja sitte asettuu sohvalle telkkaria tuijottamaan. Hetkinen, ihan ku tilanne ois viikko sitte keskiviikkona ollu tismalleen sama!!! Höh, näinkö ne päivät vierii melkein samanlaisina ohi??

Mää valmistun koulusta ens maaliskuussa. Ollaan nyt vähän mietitty, mihinkäs sitä oikein sitte asetutaan. Tänne Keski-Suomeen, etelämmäs vai takas pohjoiseen? Mies on töissä valtakunnallisessa firmassa, joten hän voipi sisäisellä siirrolla vaihtaa paikkakuntaa melko helpostiki. Jännää ku ei vielä tiedetä, mihin sitä suunnataan! Sellanen takaraja meillä ois, että ens syksyyn mennessä pitäis olla asetuttu aloilleen ku vanhin alottaa koulun... Hups. Nyt meni jokseenki syvälliseksi mietinnäksi meikäläisen kirjotukset. Joten nyt sinne suihkuun :)

Terveisiä kaikille!

No, täällähän on ollut taas porukoilla puheripuli... kaikki pyörii taas hullunmyllynä päässä...
Tervetuloa joukkoomme Kirppu! Osanottoni ... tänne saat siite purkaa kaikki tuntosi, me kaikki ymmärretään sua ja ollaan läpikäyty samat itkut. Porukka tällä palstalla on toisinaan aika hervotonta, kun sille päälle aletaan. En tiijä kuinka paljon olet lueskellut viestiketjuja taaksepäin, ja tutustunut meihin etukäteen.
Mulla eka raskaus päättyi 7+4 vuotoon, tiistaita vasten yöllä alkoi ja perjantaina ultrassa oli tyhjä kohtu. Viikon verran tuli vuotoa ja nyt sitten odotellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Sen olen kaikesta lukemastani ymmärtänyt että aikakin yhdet oikeat menkat pitäis kaavinnan jälkeen odottaa, ennen kuin aloittaa uuden yrittämisen.
Vierailijan juttu oli kyllä aika paha. Anzi... sulla ei tosiaan oo helppoo, mutta uskon että olet tehnyt oikean päätöksen. Raskas päätös, mutta täytyy vain ajatella että näin on paras.

Onnea Jazzille uudesta tukasta! Oisit samalla leikkauttanu tätä munkin päätä ja vaikka samalla istunnolla ottanut siihen hieman raitoja tai kiharaa... Aamulla just kattelin peilistä että tälle päälle pitäis tehdä jotain. on kuin harakan p....e. Mutta jos vielä muutaman viikon jaksais kippuroida, olis sitte vähän paremman näköinen kun tammikuun lopulla lähetään sinne etelään...
Toivottavasti Kapris tuo sen auringon sieltä Teneriffalta tullessaan. Ja tiedä vaikka millaisia uutisia tuo tullessaan. Tai jos siellä onkin ollut niin hyvä loma, että meidät on kokonaan unhoittanut.
Kirjautumisesta: mun mielestä on ihan hyvä juttu tuo kirjautuminen... Sillä pääsee häiriköistä ja nimettömistä kirjautumattomista mielipahan aiheuttajista. Kuten joskun ennekin oon maininnu, niin mulla on tää nimimerkki ollut jo useamman vuoden ja kun tuli mahdolliseksi sen rekisteröiminen, niin tein sen heti.
Kai pitäis aloittaa päivän työt... käyn kuitenkin pari muutakin ketjua tässä lukaisemassa! Hei tytöt, on torstai - huomenna perjantai - ja sitten onkin jo viikonloppu! Ja Kuukauden päästä on jouluaatonaatto!

Kirppu!. Tervetuloa ja toivottavasti löydät meistä toisista kaipaamaasi tukea. Minulla ainakin tänne kirjoittelu on auttanut paljon. Oma tapaukseni muistuttaakin tuota sinun kokemustani sillä juuri np-ultrassa km paljastui. Tänään siitä tulee muuten tasan 1 kk. Niin se aika vain menee eteenpäin päiväkerrallaan.

Sitten Jazzille tai jollekin muulle joka osaisi tähän kysymykseen vastata kp-päivien laskemisesta.
Miten oikein laskit nuo päivät, jos on viikkokin tuhrua ennen kunnollista alkamista? Aloitetaanko laskeminen vasta kunnon vuodosta vai jo tuosta tuhrusta (tänään menossa 4. tuhruilepäivä).

Ruusa

PS: Mukavaa päivänjatkoa!

Heipä hei!

Kirpulle osaanotto ja tervetuloa. Kuten sulle onkin jos sanottu niin täällä kyllä ymmärretään kaikki eri tunteet mitä käyt läpi. Itsekin olen aika tuore tapaus tällä palstalla, keskenmeno tuli lokakuussa, vk 20. :(

Jazz mäkin haluan uuden tukan! Mulla on vielä pidennys jonka otin häitä varten, mutta alkaa olla jo aika karmean näkönen hamppu joten pitäis ottaa pois... Mun päänahka on ihan verellä atopiasta ja stressistä ja kaikesta joten omat hiukset on KAMALASSA kunnossa..! Juuri kun sain kasvatettua niitä tuonne olkapäiden alle niin varmaan joutuu leikata lyhyeksi. Pitäisi joku malli keksiä.

Ruusalle onnittelut negasta (kuulostipa oudolta! :D)! Pitäisiköhän itsekkin testata... en ole synnytyksen jälkeen kertaakaan testannut.

Voit että, kamala homma kun pitäisi nuo hääkuvat saada albumiin! Yli 400 kuvaa... Eilen jo pari tuntia laitoin ja sain vasta kirkko-osuuden laitettua! Menen kohta jatkamaan kun ajattelin koulusta lusmuta tämän päivän... on lääkäri huonoon aikaan niin en viitsi puolen tunnin takia kouluun mennä.

No mutta nyt laittamaan pyykit! :)

Onko joku muu jo 9 aikaan illalla niin tajuttoman väsyny, että painuu nukkumatin maille? Mä en oo viikkoon jaksanu paljon pitemmälle valvoa. Tiistaina yritin pakoa katsoa, mutta simahdin... Aamulla sitten puoli viiden aikaan on pirteä kuin peipponen. Kai pitäis yrittää ottaa iltapäivällä torkut, mutta ei sekään kovin kiva ole.
Kuka kävis meillä kotona laittamassa pyykit koneeseen ja pesis pari koneellista? Näkyy pyykkiröykkiö kertyvän...

APUA! meinaa tietokones sanoa sopimuksensa irti (Los panicue). Täällä onkin kirjoteltu!

Kirppu: Olen pahoillani keskenmenosta... Tervetuloa joukkoon, itse olen pari vkoa (?) nyt täällä palstalla vieraillu ja kyllä täätä saamastani vertaistuesta on ollut apua. Jotenkin sitä katsoo eteenpäin kun huomaa, että muutkin on selvinny hengissä

Joku kyseli tapiseeraamis-jutskia..(lähimuisti prakaa) juu ihan semmosia seinään liisteröitäviä tavallisia tapetteja laitetaan. semmosta terran väristä on mielessä ja tummempi boordi keskelle ( niin siis tapetteja ei oo vielä ostettu, mutta vanhat on jo revitty pois ) mitenniin hätänen ?! =D

jazz: kyllä ne miehet osaa aina välillä vetää oikeista naruista =) Sit kun muistaa kehasta ja kiittää niin ne muistaa sen seuraavallakin kerralla =D

Safiiri: Saanko udella että mitä sulle sielä vyöhyketerapiassa tehdään?

oma napanen: Mulla ei pe jälkeen ole ollu supistuksia eikä vuotoa, hcg oli ti 77. En nyt sitten tiedä onko vielä tulossa vuotoa, voikohan kaikki olla tullu pois kun arvot ei ole vielä nollilla?! nooh, tiistaina menen yksityiselle gynelle ja sillon on myös verikoe-kontrolli.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

antzi: Vauva-lehden jutun lapsi on ilmeisesti terve tai eihän sitä voi vielä tietää mitä myöhemmin mahdollisesti ilmenee. Vauva oli vaan omasta mielestäni kovin suuri, että en tiedä oliko raskausviikot sitten kuitenkaan ihan oikein. Suomi24:n palstoilla joku juuri menetti lapsivedet ja vauvan viikolla 21, että kai se on tosi tosi harvinaista, että siitä selviäisi (ja ainakaan terveenä). Tuossa Vauva-lehden jutussa tämä lapsivesien meneminen tapahtui vain samaan aikaan kuin heillä edellisessäkin raskaudessa ja tällä kerralla he kokeilivat noita keinoja, mutta voihan olla, että juuri tämä lapsi olisi selvinnyt muutenkin ja edellinen kuollut vaikka mitä olisi tehty. Itse uskon, että luonto kyllä hoitaa ettekä tehnyt väärää ratkaisua. Ei ole myöskän väärin toivoa tervettä lasta. Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa mieltäsi. Jos olisin itse kokenut saman, niin luulen, että haluaisin lukea kaiken mahdollisen aiheeseen liittyvän, mutta enhän voi sitä tietää. Ehkä haluaisinkin sulkea sen kaiken pois, vaikea sanoa. Voimia sinulle, ihailen urheuttasi.

vierailija: Haluan toki tietää aiheesta, mutta ehken enää halua spekuloida olisiko vauva voinut selvitä. Tuntuu ihmeeltä että vauva noilla viikoilla selviäisi, mutta kai sitä sattuu. Periaatteessahan siis jos lapsi syntyy ennen vk 24 niin ei ole mahdollista jäädä eloon. Mutta tietty vaihtelee lapsen koosta ym. Yleensähän 500g on myös yksi raja millä katsotaan voiko jäädä eloon, mutta onhan 350g selvinnyt... vaikeita juttuja, mutta ajateltuani asiaa uskon että teimme oikean ratkaisun.

Sateista päivää ja terveiset muskarista!

Safiirin perheellä on suuria päätöksiä tehtävänään. Toivottavasti löydätte mieleisen asuinpaikan. Toivotaan myös että vyöhiksestä olisi apua. Minunkin pitäisi varata itselleni aika, mutta se on jäänyt. No, ehkä sitä tässä vielä kerkiää.

Ruusa: minä ainakin lasken kp:t vasta siitä kunnon vuodosta, näin olen käsittänyt että kuuluisi tehdä. Mutta voin olla väärässä. Taitaa tämänkin asian suhteen olla yhtä monta tapaa laskea ja neuvoa kun on lääkäreitäkin. Sitä tuhrua saattaa vielä tulla muutaman päivän ajan ja sitten vuoto alkaa, näin ainakin mulla. Toivottavasti menkat pian alkaisivat!

Antzi: sympatiat täältä toiselta atooppisesta ihosta kärsivältä ja päänahallaan reagoivalta stressaajalta. Vähänkö kirveli eilen värien laitto kun päänahka on täysin auki... auts. Kampaajakin (tuttu jo useamman vuoden takaa) totesi, että taitaa tyttö taas kärsiä stressistä. Ja näin se on, töihin paluu näköjään mietietyttää enemmän kuin uskoisinkaan. Kuivat pakkaskelit eivät suinkaan auta asiaan, tosin sellaisia ei täällä pääkaupunkiseudulla ole taas hetkeen ollut. Mutta eiköhän se tästä.

Tsemppiä kuvien laittoon. Minä kuvittelin että kerkiäsin laittaa kuvat albumiin ennen tytön syntymää.... toisin kävi ja kuvat on edelleen pitkin poikin kaappia. Kirkkokuvat sain minäkin albumiin asti, mutta siihen se sitten jäi. Ja me mentiin naimisiin 3,5 vuotta sitten ja tyttö on siis vuoden.... heh heh.

Senora: hih, olisi pitänyt mainostaa kampaajalla käyntiä niin oisit voinut hihkaista aikaisemmin. Kampaajalla käyminen piristää kyllä kovasti mieltä. Laitoin punaisia raitoja, on joulun värit valmiina päässä eikä tartte sitten välttämättä tonttulakkia.=)

Mua väsyttää kans tosi paljon iltasella. Notkun kuitenkin ylhäällä ainakin kymmeneen. Tytön nukuttamisesta on sen uuden sängyn myötä tullut sellainen show, että se on unten mailla usein vasta ysin aikoihin.

Sängyistä puheen ollen meidän uusi sänky on nyt vihdoinkin valmis ja toimitetaan ensi viikolla. JEE! Pääsen vihdoinkin laittamaan meidän uutta makkaria ja tytölle omaa huonetta. Siitä tulikin mieleen, että minäkin voisin tilata tuon tehopakkaus-ÄssÄn tänne tapiseeraamaan, se kun ei luonnistu meikäläiseltä ollenkaan. Joko olet valinnut tapetit kun vanhatkin on jo seinistä vekka?

Nyt täytyy mennä laittamaan itselle lounasta. Kanat on jo uunissa ja riisivesi kohta kiehuu.

Mukavaa sateisen päivän jatkoa teille kaikille!

Onpas täällä taas juteltu... Mä nyt sit sairastan loppuviikon kotona, poskiontelo- ja korvatulehdukseni kera. Varsinainen kokoelma lastentauteja siis. Ärsyttävää kun ei jaksa istua koneella kauaa, muttei sit myöskään pysty pötköttämään määräänsä enempää. Josko tästä nyt toivuttais lauantaihin mennessä takas pelikuntoon, kun olis uusi yritys sen lapsen 1v-kuvan kanssa...=)

Kirpulle tervetulotoivotukset ja samalla pahoittelut menetyksestäsi! Ja sitten uteliaisuudesta tiedustelen esikoisen synttäriä, meillä kun poika täyttää joulupäivänä vuoden. Ja olin raskausvkolla 11+? kun tuulimuna todettiin lokakuussa. Et siinä mielessä samankaltaiset tilanteet. Paitsi että meillä yritys pari kk nyt jäissä ihan noiden muuttuvien työkuvioiden jälkeen. Mä muuten luulen, että sitä itse sitten kuitenkin tietää parhaiten koska on valmis uuteen yritykseen km:n jälkeen. Jos se asia hirvittää ihan kamalasti, on varmaankin parempi odottaa vielä hetki. Varmasti se stressikin vaikuttaa negatiivisesti raskauden kulkuun, tai ainakin äidin omaan vointiin. Mutta, näähän nyt on vaan niitä omia spekulaatioita.

Mä luin myös tuon Vauva-lehden jutun. Onhan se tietyllä tavalla lohduttavaa, että tämän päivän lääketiede pystyy mitä eriskummallisimpiin juttuihin, mutta toisaalta mietin just tuota että kuinka montaa ihmistä jää nyt sitten kaivelemaan se, olisiko lapsi kuitenkin voitu pelastaa tai oliko keskeytys jotenkin väärä vaihtoehto. Mun mielestä meidän täytyy pystyä luottamaan lääkärien mielipiteeseen näissä jutuissa. Joten Antzille voimaa jaksaa tän asian kanssa. Varmasti ratkaisunne on kaikki asianhaarat huomioonottaen ollut juuri se oikea.

Omalle navalle ei kuulu mitään. Tuskin ne menkat sieltä enää tuleekaan ennen kuin jätän pillerit taas pois...=( Raivostuttavaa odottamista!!!

Jahas, josko sitä vaikka vetäytyisi peittovuoren alle sohvalle katsomaan tahdon asia-sarjaa dvd:ltä. En saanut aikaiseksi katsoa silloin kun se tuli telkkarista, joten tilasin boxin kotiin, niin saapi katsoa sitten rauhassa.

Letkeää loppuviikkoa, paljon plussatuulia (niitä jo kaivattaisiin) ja muutenkin iloista mieltä kaikille säädyille!!!!

Hei aika hassua, että vaikka kirjautumattomana lähettää viestiä, niin silti systeemi herjaa että käyttäjätunnus on jo varattu...??? Ihan omituista.

Mä en jaksa kirjautua, kun unohdan aina kaikki salasanat... Tänne oon kirjautunut toisella nickillä odotuspuolelle joskus silloin kauan sitten, ja nekin salasanat unohtui ihan samantien... Lahopää...

Koitahan Niksu parannella itsesi...
Jos käyt rekisteröitymässä, niin kotikoneellehan voi klikata rastin ruutuun: muista minut (vai miten-se-nyt-olikaan-muotoiltu) Ja muistilappu jonnekkin talteen, ja ainahan voi pyytää salasanan uudelleen plazalta...

Se on kyllä totta, että jos pakosti joutuu jonnekkin kirjautumaan äkkiä vain saadakseen jonkun palvelun, ja jos kuvittelee ettei toista kertaa sivustolla käy, niin ei niitä tunnareita muista.

Huomasin just, että mulle on tulossa murrosikä! ;D Poskeen tullu mahottoman iso finni! Ei mulla finnejä oo ollu murrosiän jälkeen. Olisko merkki jostain? En kyllä oo suklaatakaan syöny.

Kiitos kaikille osanotosta ja myötätunnosta.

Niksu1: meidän esikoinen syntynyt joulukuun 3. ja nyt sitten pari viikkoa sitten km rv 12+... Eli todellakin aikastee samanlaisella tahdilla ollaan kuljettu.

Mua ottaa hirveesti päähän kun kaikki tutut yrittää lohdutella kuullessaan km:sta, että onhan teillä jo yksi lapsi, olette niin nuoriakin jne. Mitä h..vettiä se lohduttaa. Ei tässä vaiheessa ainakaan. Ainut mihin toi esikoinen on auttanut, on se että en ole voinut jäädä sängynpohjalle itkemään itsesäälissä koko päivää. Mutta ei se lohduta että on nuori (enkä edes ole nuori, reilusti yli 30)... Mutta ehkä ihmiset ei osaa muuta sanoa. Muutama kaveri on sitten ollut ihan vilpittömästi pahoillaan tämän menetyksen takia eikä vaan keksinyt mitään verukkeita olla iloinen. Eräs ystäväni on juuri alkuraskaudessaan ja touhottaa vaan mulle vauvanhuoneen remontista jne. Jotenkin ei jaksa innostua.
Ei mutta, jokainen päivä tuntuu paremmalta. Vaikka en vielä ole minään päivänä itkulta säästynyt asian takia.