kerroinpa sitten eilen lapselle, että sitä joulupukkia ei oikeesti ole olemassa

Mulle kerrottiin kun olin 4 vuotias, ettei joulupukkia ole olemassa. Ja en edes alkanut itkemään asiasta. -_- Olin vain vähän pettyny et mulle oli uskoteltu kaikki 4vuotta xD mut jos mä olisin saanu päättää millon mulle kerrotaan nii ehk 7 vuotiaana vasta. Mut jotkut lapset tajii sen ITE. Miten joulupukki voi ehtiä käydä koko maailman kodeissa, jos se on siellä yhen illan? Sit toinen. Miten joulupukit voi olla samaan aikaan vaikka naapuriston lapsi perheiden kodeissa? Lapset vaan joulun jälkeen oli että : - Meille pukki tuli kello kuus illalla. Sit toinen niistä vaikka sanois : - Jaa...Se oli meilläkin kuudelta... Nii-in! Siinähä pikku lapset sit saa pohtia et miksi joulupukki voi OLLA kaikissa kodeissa samaan aikaan? No, mutta itseppä en usko edes joulupukkiin. Miten silti se pukki voi tulla koko maailman lahjat mukanaan jollakin lentävillä poroilla? xD Ihan älytöntä ku jotkut keksii lapsien huijatavaks et niille tulee paha mieli siitä et se ONKIN valhe. Mun veli, 14v nyt. Itki itki itki ja itki ku meille mun veljen kaa kerrottiin totuus. Et ajatelkaas meitäkin !

Mie en ymmärrä sitä, miksi ap:n piti kertoa se juuri nyt, kun joulu on just ohi. Luulis, että joku kesäkuu olis parempi ajankohta, kun joulu ei ole niin aktuelli. Meillä lapset 6 ja 7 uskoo vielä vakaasti joulupukkiin - katsotaan, kuinka kauan. Itselleni ei ollut mikään pettymys tajuta, että pukki oli naapurin setä, mutta teeskentelin äidin takia :).

Mun 11v taitaa tietää jo, ettei pukkia ole...mutta ei ole sitä koskaan ääneen oikein edes aprikoinut, naureskelee vain. 7v poika uskoo täysin, ja 5v tyttö myös. Enkä todellakaan aio heille sanoa ettei pukki ole totta!

Oma mummoni sanoi sen mulle joskus kun olin tosi pieni, että "Etkai ole niin hölmö että uskot joulupukkiin, sehän on ihan puppua".....muistan vieläkin miten ne mummon sanat, ja miten se minua haukkui tyhmäksi tai hölmöksi, tuntui pahalle. Hoksatkoon asian itse, kun hoksaavat....

Miksi edes aloittaa koko joulupukki hommaa, koska lapsi sen joskus huomaa eikä arvosta vanhempiaan vaan "pukkia" joka tuo lahjoja. Eikö olisi järkevämpää vain ostaa tavaroita silloin kun lapsi tarvitsee (tunnen ihmisiä jotka hamstraavat tavaroita jouluun saakka esim. uusia takkeja pipoja ja muuta) jokaisella saa olla oma mielipide, mutta aina on raja.

!!! ;( Luulin et pukki on olemassa oon 10v oon uskonut pienestä asti mut en enää kun sain tietää teiltä et sitä ei oo ;(( Äiti ja iskä siis valehteli mulle en usko enää hammaskeijuunkaan sit jos ei oo pukkii niin ei oo hAMMASKEIJJUA!!!!!!!!!

Aijon sanoo iskälle ja äitille miks valehtelitte mulle oon luullu aina et Pukki on olemas ja oon tehny Pukille aina piirustuksii ja joululistoi ja nyt sainki vaan tietää et sitä ei oo ;((

Vanha, mutta mä uskoin aika kolmannelle luokalle asti, mutta sinä yhtenä päivänä ope sanoi että "tuleeko jollekin vielä joulupukki? Varmaan niille, joilla on näitä pienempiä sisaruksia..." Sitten tajusin, että valetta kaikki. Mutta äiti uskotteli mulle joulupukkia 13-vuotee asti, vanhemmat oli eronnu nii isin luokse ei tullu. Ja olin siis vanhin lapsi.
Mutta ainut asia mistä en tykänny oli se, että tuli tosi lapsellinen olo ja tällee...

Joulupukki on aika mielenkiintoinen henkilö. Hän on todellakin olemassa mutta hän ei ole sellainen mihin lapset uskoo vaan näyttelijä jolla on joulupukin asuste. Lisäksi on näitä tilattavia keikkajoulupukkeja.

Ns "alkuperäinen" joulupukki asuu Rovaniemellä ja nämä muut tilattavat ovat rahaa haluavia tavallisia kansalaisia jotka haluavat ilahduttaa lapsia jouluaattoina.

Se että joulupukilla on lentäviä poroja tai hän yksinään pystyy jakamaan lahjat yhden yön aikana kaikille maailman lapsille on puuta heinää ns "tarua".

Yhteistyössä