Kesäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolkyt ja risat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äittä:
vastaan tässä vaiheessa, että tulossa olen, kunhan jossain vaiheessa ehtisi??

Face book on täysin vieras vielä mulle, mutta kaveritkin on sinne patistaneet joten pitänee "kouluttautua" vielä vanhoilla päivillä tähänkin juttuun ;)
palaillaan! hyvää sunnuntain jatkoa!

On kuule niin helppokäyttöinen, että sen kun vain rekisteröidyt käyttäjäksi ja alat käyttää:)

Nim. ihan tuore fb:lainen itekin ja sujuu kuin vanhalta tekijältä;)

Heippa kesäkuulaiset,

En halua että tämäkään ketju täysin kuolee, joten kunhan löpisen jotain..

Olimme viime viikon reissussa ja kävimme katsomassa isovanhempia ja kummipoikaa maalla. Ei sen enempää reissusta, kun ei taaskaan mennyt odotusten mukaan..

Nyt meillä ollaan hillittömässä flunssassa toista kertaa elämässä ja silti jaksetaan harjoitella ylöspäin kiipeämistä.. Millä jumppaharjoituksilla tuota varvistelua voisi vähentää?

Vieläkin facebook ja me siellä jo olevat odottelemme teitä mukaan, keskustelusta löytyy jopa suurenmoisia uutisia, joten kaikki siskot mukaan!

Vielä kuikuilen teitä kesäkuun mammoja täällä..

Edellisessä flunssassa (4,5kk) meillä noustiin konttausasentoon, tänään tässä flunssassa opittiin istumaan ilman tukea (tähän asti aina tukenut esim. kädellä) ja polviasennosta noustiin äidin käsistä pitäen seisomaan. Tämän seisomiskonstin kun oppi, niin sitä jaksettiin kaikesta kränäilystä huolimatta harjoitellakin sitten koko päivä.. Täytynee siistiä kaikki paikat metrin korkeuteen asti, kirjahyllyn jo tyhjäsinkin alhaalta, kun tuo meinasi, että kirjoista on kätevä ottaa tukea..

Missä luuraa kesäkuun mammat, nyt facebookiin jokainen kynnelle kykenevä? Mun sp-osoitteeni kautta löytyy tie oikeaan ryhmään eli välitän tiedon PiP:lle, joka kutsuu sitten ryhmään.

Kukkuu! Porukka on häipynyt Facebookin puolelle ja täällä ei kirjoittele enää kukaan. Itsellä on ollut kamala hässäkkä, joten en ole ehtinyt keskittyä yhtään mihinkään. Facebook on mulle vielä outo, mutta pitäis vaan käydä tutustuun ja rekisteröitymään, ei kai se muuta vaadi. Osa kesäkuun ketjulaisita ilmeisesti haluaa pysyä anonyyminä. Se on ihan ymmärrettävää. Mutta tämä ketju kuolee, jos taustailijat eivät rupea kirjoittelemaan, kaikki aktiiviset on nyt fb:ssä....

Hellou Iines, fc:n käyttö on tosi helppoa, eikä todellakaan tarvi muuta kuin rekisteröityä ja alkaa käyttämään. Porukkaan mahtuu kyllä mukaan kaikki kynnelle kykenevät. Ymmärrän myös jos joku haluaa olla anonyymisti, mutta itselleni tuo fc on siksi parempi paikka jutella, kun ei tarvitse varoa joka sanaa ja voi käyttää ihan oikeita nimiä.

Hei voitteko kertoa, että minkä tyyppisiä vaatteita teidän tuli silloin viime kesänä käytettyä kesävauvoillanne? Esikoiseni on syntynyt talvella, ja mietin, että miten paljon tuon tulevan kakkosen pukeminen tulee muuttumaan, verrattuna esikkoon.

-Uuttaa kesäkuista odottava :)

Odottaja, pitkähihaisia bodeja käytettiin. Lyhyt hiaiset on turhia, mun mielestä. Kevyt kesämyssy, ja ohuita housuja. Aina oli ylä- ja vartalo auringolta piilossa. Auttoikohan tämä yhtään?

joo, autto :) kiitos, kun oon vaan huomannut et monissa kaupoissa tarjotaan noita lyhyt hihaisia jo ihan mineillekin, ja just tätä,oon miettinyt. Että siis onko niille oikeeesti jotain käyttöä, kun suositukset kuitenkin on että, pitkiä pitäis mineillä käuttää... vähän sekava viesti nyt tuli :)
mutta kiitos.

Ei meilläkään käytetty ulkona lyhythihaisia, mutta niinä muutamana hellepäivänä joka viime kesänä oli, sisällä käytettiin, kun tuo meidän neiti on sellainen kuumakalle. Käytin niitä myös yöasuina, kun nukuttiin perhepedissä.

Tervehdys;

Irina laitoin sulle kaveripyynnön fb:ssa, ilmiannat varmaan mulle muutkin kesäkuulaiset...

Hiljaiseloa tosiaan olen pitänyt, aika senkun kaikkoaa...

Meillä jo kaksi hammasta ja lisää pukkaa, istutaan, kontatann, noustaan seisomaan ja jopa pyritään kiipeämään rappusiakin. Kiirettä pitää. Neuvolassakin ollaan oltu ja 8kk mitat 10740g ja 73,7cm. Unirytmi muuttunut tosiaan. Öisin herää ja heti nousee pinnasängyssään pystyyn, olen ottanut jo viereen kun ei itse jaksa valvoa. Heräillään lähes joka aamu 7.30 ja mamma on väsynyt kun on tottunut nukkumaan pitkään.

Mutta nyt sanon heit ja toivottavasti nähdään toisella sivustolla...

Tosiaan samoilla linjoilla et vartalo auringolta piilossa, mut meillä kyl oli lyhythihasta ja shortsia siltin käytössä kun helteillä sisälläkin oli tosi kuuma ja vauva hikinen... mut montaa niitä ei kyl tarvitse ja riippuu ihan kesästä tietenkin...

kerrospukeutuminen toimii myös vauvalla. musta kesävauvalla oli kätevä pitää ulkoasuina fleecehupparia ja housuja (tai velourasuja yms). kesällä ei välttämättä tarvi perinteistä haalaria. kunnollisen voi hommata syksymmällä.

en käyttänyt juurikaan hanskoja, vaan kääntöhihallisia bodyja ja myöhemmin haalareita.

kannattaa panostaa yhteen kunnolliseen joustavaan vauvan puuvillapeittoon (esim. pentikissä 20 euroa). puuvilla ei hiosta toisin kuin perinteiset viltit, vaan hengittää ja on silti lämmin. joustavuutensa takia sillä on mahtava kääriä vauva myös kapaloon.

olen lähettänyt liudan kaveripyyntöjä kaikille facebookkilaisille. hyväksykää pyynnöt, niin kutsun sitten ryhmään. keskustelu elpyy kivasti, kun voi puhua asioista ja ihmisitä niiden oikeilla nimillä..

Nyt jokainen kesäkuun mamma mukaan fc:n, tuskin täällä enää jatketaan kun tuolla toisaalla on niin paljon avoimmemmat keskustelut, joten hopi hopi! Ei tosiaan ole yhtään sen vaikeampaa kuin kirjoitella tänne, joten ei tarvi olla nörtti osatakseen kirjoitella facebookiin:) Tulkaa mukaan kaikki muutkin, on niin ikävä teidänkin juttuja:)

Herätys loputkin kesäkuun mammat, kevät koittaa, joten vipinää kinttuihin ja jotain uutta elämään! Keskustelu käy vilkkaana fc:ssä, mutta kaikki te olette yhä tervetulleita joukkoon, joten meiliä mulle sissi06 miukumauku gmail.com ja kutsua seuraa perästä:)

Yhteistyössä