Kesäyrittäjät 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katoitteko muuten tv1:deltä kun tuli se vauvakuume elokuva yksi ilta? Mä katoin, joo oli niillä aika touhut=).

Joo tänä aamuna oli taas ""hauska"" herätys, tai nauratti miehen komentti. kuopus oli vieressä, tullut jo yöllä, nukkui sikeästi kun esikoinen huusi puoli seitsemältä sängystään lasten huoneesta: Äitiii pissi tullut yöllä.. no siihen se kuopuskin sitten heräs ja istui mieheni päälle herättelemään ja huus "" puuroo"". Mieheni sanoi mulle,"" joo katotaan sitä vauva asiaa vielä=)"". Minä vaan naureskelin ja eikun laittamaan esikoisen lakanoita pyykkin ja mies puuron keittoon. Oltiin molemmat valvottu myöhään ja aateltiin et saatais nukkua kahdeksaan, kun miehellä vapaapäivä. Joo mutta mieheni heräsi taas todellisuuteen, että mitä se yksi lapsi lisää tarkoittaa=), oli tossa niin vauvakuumeissaan juuri. Mutta oikeesti aamu kahvilla naurettiin, että on tämä elämä rikasta ja yllättävää...lasten kanssa ja kyllä se kolmas olis sit ihana jos joskus on tullakseen. Välillä vaan arjen keskellä tietää, että eipä se aina niin ruusuista ole.

Ihana auringon paiste ulkona, kyllä se kesä aina näyttää lopulta ne parhaat puolensa.

Teillä on toisilla kovat häävalmistelut meneillään, Rosakin touhuilee vaikka mitä. Kivalta kuulostaa suunnitelmat. Häät on niin ihania. Ja kun löytää tai on löytänyt hyvän miehen niin mikäs siinä kun naimisiin vaan=).

Jännittää oikein että kukas tässä seuraavaksi tulee raskaaksi ja saadaan niitä ihania plussauutisia.
Heippa taas!

Uusi keskustelija ilmoittautuu!
Onnellisena lueskelin viestejänne, onneksi kaikki muutkaan eivät ole (ajoittain) aivan varmoja kuumeilustaan. Vastuu pienestä ihmisestä pelottaa. Kaikki perusjutut (vakkarityö, oma asunto, ihmissuhteet) on kuitenkin kunnossa joten syytä ylimääräiseen pelkoon ei pitäisi olla...
Tositoimiin ryhdymme parin viikon kuluessa, kun vaan mies palaa työmatkalta- siis jos ei taas mene pupu pöksyyn =)
Pillerit jäi pois ja yhdessä jännäämme onnaako ekalla. Jos niin käy niin sitten se on niin tarkoitettu!
Olen pahoillani, hiukan sekavaa juttua pitkän työpäivän jälkeen...

Tulin tänne vilkaisemaan ja tervetuloa unna mukaan. Niin sellaista mielialan vaihtelua se tuntuu olevan. onnea teille yritykseen vaan. Ja kiva kun tulit mukaan tähän meidän ihanaan keskustelujoukkoon=).

Tervetuloa Unna ja muut uudet kesäyrittäjät joukkoomme:) Lisätkäähän tietonne meidän ""osallistujalistaan"". Kertauksen vuoksi: Listassa on siis oma nimimerkki/oma ikä/puolison ikä/yrityksen aloittamisviikko.

Täällä on taas häävalmisteluja tehty urakalla. Huomenna, kun vielä muutaman tunnin käytän leikkaamiseen ja liimaamiseen, niin siltä osin pitäisi olla valmista. Viikonloppuna pitää kiirettä ja siis kaiken järjen mukaan polttarit ei ole silloin... On nimittäin yhden kaverin poikakaverin valmistujaisjuhlat ja vielä toisenkin kaverin miehen valmistujaiset. Pitäisi ehtiä molempiin. Kiirettä pitää, kun tulen töistä puoli kolmen maissa niin äkkiä vaan saunaan ja laittamaan itseä. Sunnuntaina on myös aamuvuoro ja neljältä kummipojan ristiäiset. Ei siis viikonloppuna ajanvietto-ongelmia... Seuraavana viikonloppuna sitten on pakko jo polttariporukan iskeä kyntensä minuun... Saa nähdä mihin sitä vielä joutuu... Kerrohan sitten f mihin itse jouduit...

Vauvelia on ahkerasti tehty nyt semmoiset viikonpäivät. Pitäisi siis olla hyvin ""simppoja"" munasolulle tarjolla... Saa oikein valita... Tai siis nopeinhan sinne vissin ehtii ensin... No, kuitenki.

Mullakin on välillä ollut aikoja, etten oikein ole tiennyt, että ryhtyäkkö vauvapuuhiin vai ei. Nyt olen asiasta kuitenkin enemmän kuin varma. Aluksi tuntui, että pitää valmistua koulusta, nyt silläkään ei ole niin väliä. Kesäharkassakin on muutama, joilla valmistuminen ihan hilkkua vailla, sanovat vaan, että kannattaa lopputyön palauttamista vetkuttaa viimeiseen asti, opiskelijalle löytyy töitä tältä alueelta, valmiille insinööreille ei oikein... Ja tottapa tuo onkin. Toisaalta, vaikka valmistuisinkin ensi keväänä, niin silti tulisi taukoa pikku taapertajan kanssa eikä siis työelämään joutaisi ainakaan vuoteen.

Mutta, nyt isukin kainaloon ja kohta nukkumatin maille:)

Rosa

kaksonen/26/29/vko23-2005
Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Dreamer/25/29/vko19-20 05
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
äityli/27/26/n. vko 33-2005
Tinnu/24/27/vko19
ellinoora/27/28/vko 34-2005
Eme/25/30/vko19
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29

Eli omat tiedot lisäilty.

Vauvakuume kasvusuhdanteessa nyt kun on tämä yritysajankohta päätetty, mies vähemmän varauksellinen...

Häistä kyseltiin, meillä tulossa pienet häät, alle 30 henkeä, mutta juhlat kuitenkin, pienemmässä mittakaavassa vain.

Kaaso ja bestman eivät joudu meillä kovastikaan töihin (ei ole ollut askarteluja ym.), eli todennäköisesti heille lahjaksi majoitus ja illanvietto ruokineen ja juomineen meillä samaan aikaan kun täällä on sellaiset aika suositut festarit. Asuvat siis eri kaupungissa kuin me.

Itse tiedän jo polttareidenkin ajankohdan, mikä on ehkä vähän tylsää, mutta kaaso koki, että olisi ollut muuten vaikea löytää yhteistä vapaata viikonloppua kesällä :/ Itselleni olisi ehkä tullut mieleen sopia joku hämäysviikonloppu esim. treffit mökille ja yllättää, mutta...

Sitten vielä töistä, mun mielestä koeaika ei oo ongelma, vaikka tulisikin raskaaksi, koska työnantajalla voisi olla aikamoinen urakka yrittää perustella raskaanaolevan irtisanomista koeajalla. Tuollaisesta jos lähtisi valittamaan jonnekin, niin olisi varmasti aika hyvät mahdollisuudet voittaa, eli en usko, että työnantaja riskeeraa :)

No, sekavia sepustuksia, ei ole pää nyt ihan kirkkaimmillaan, mutta toivottavasti saitte selvää.

Hauskaa viikonloppua kaikille kesäyrittäjille ja plussaa sitä toivoville!

Jaahas se on perjantai. Tänään ulkoiltiin muksujen kanssa monta tuntia kun oli niin ihana ilma ja lapsetkin tohkeissaan kun saa olla t-paidalla.

Nyt pienempi on unten mailla. Isomman kanssa vähän pelailtiin ja nyt köllöttelee mun viekussa. Isäntää ootellaan kotiin töistä. Sit lähetään vähän retkelle. Illalla herkutellaan miehen kanssa ja juodaan lasit viiniä. juups.

Näin taas vauvaunta viimeyönä. Taitaa mulla ja miehellä olla samat aatokset mies oli kylläkin nähnyt seksi unta musta=) ja minä taas unissani olin synnyttämässä. Ja se oli niin helppoa, ihmettelin kun tungin vaan ja odottelin että missä se mies oikein on kun vauva jo syntyy. mun vierellä oli joku vanha ukko vaimonsa kanssa... Joo no tyttö sieltä tuli ja oli aika iso ja ihan mieheni kaksoisolento. sitten tuli mies ja lähdettiin vaan kotiin siitä rennosti, vauvalla oli sininen pyjama=). Joo hassu uni, mutta tällä kertaa ihan positiivinen.

Niin Ava onhan se aina kiva jos polttarit on yllätys, mutta kyllä se noinkin sujuu. Itselläni oli aikoinaan kahdet polttarit eri ystävä piireistä, ja molemmat oli ihan täydet yllätykset. Kyllä sitä saa sovitettua jos näkee vaivaa niin ajattelen kyllä ite. Mutta joskus voi tuntua, että ei onnistu millään ja sitten pitää sopia et morsian tietää. Olen kuullut tollaisesta ratkaisusta ennenkin.
Mukavaa polttaria sulle sitten ja muillekin kun sen aika on.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ihanaa kun on kesä! Olin äsken meidän talon läheisellä kalliolla lueskelemassa ja nauttimassa auringosta pari tuntia. Onneksi muistin aurinkovoiteen, aika helposti siellä varmaan palaa puolenpäivän aikaan.

Kuulostaa aika kiireiseltä noi teidän kesämorsianten aikataulut. Pitää näköjään ottaa niin monta asiaa huomioon kun on menossa naimisiin. Itse haluaisin varmaan pienet häät johon tulisi vaan lähipiiri. Meillä onkin aika pieni suku, joten onnistuisikin ehkä. Miehellä kyllä suurempi suku, joten kaikkia hänen sukulaisiaan ei ehkä voisi kutsua. Toisaalta olisihan isotkin juhlat kivat, mutta niihin menisi varmaan aika paljon rahaa. Mukavia häävalmisteluja vaan teille kaikille, jotka kuluvana kesänä menevät naimisiin!

Kivaa kun tulee taas viikonloppu. Tänään varmaan tehdään jotain hyvää ruokaa kunhan mies tulee töistä, illalla sitten saunotaan. Sunnuntaina on tulossa sukulaisia kylään, ihan mukavaa. Hauskaa viikonloppua kaikille!

Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko19
Eme/25/30/vko19
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29
Unna/24/25/vko25

omat tiedot lisätty.
Aurinkoista viikonloppua vaan kaikille!
Itsellä tosin menee viikonloppu evakkoon muutossa. Tänään tulivat ekat työmiehe tänne remonttityömaalle =)

Jahas ja onko niin että täällä ei ole viikonlopun vietossa muita kuin minä?
Heitän tämän kysymyksen taas vaikka siitä on täällä jo aiemminkin keskusteltu: Millaisella vauvakuume asteella teidän miehet ovat? Esim. heittäkää jotain kommentteja mitä he ovat sanoneet.
Oma mies on tässä suhteessa jäyhä suomalaismies, vaikka muuten on aika hyvä puhumaan tunteista ja suunnittelemaan asioita. Eilen näytin hänelle lehdestä mainosta ovulaatiotesteistä ja siinä oli aika seikkaperäisesti kerrottu ovulaatiosta jne. Hän luki sen ja kysyin sen jälkeen että oliko siinä uutta juttua hänelle, ja sain vastaukseksi vain murahduksen että oli. En tiedä kokeeko hän jotenkin että painostan häntä jos puhun aiheesta? Hän kuitenkin oli se joka ensimmäisenä meillä sanoi että jätetään pillerit pois. Auttakaa, rakkaat kesäyrittäjät!

Joo minä tossa aikaisemmin jo kirjoittelin mieheni komentteja ja tuntemuksia. En tiedä oletko lukenut, mutta kuitenkin positiivinen on. Mutta on se joka on jarrutellutkin mua=).

Miehet on kaikki erilaisia niinkuin me naisetkin tietty. Mutta luulen että suurin osa miehistä ottaa nää vauva-asiat rauhallisesti eikä jaksa silleen hehkuttaa niinkuin naiset tekee, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Onhan se luonnollista kun naisen mahassa se vauva kasvaa ja nainen sen synnyttää. Miehelle varsinkin ekalla kerralla se on aika epätodellinen juttu, eikä niihin tunteisiin varmaan aina ole niin helppo samaistua, kun ei omassa mahassa sitä vauvaa kasva eikä niitä tuntemuksia ole. Oma mieheni on aina ollut innoissaan kun raskaaksi olen tullut ja sitten kaikki tulee miehellekin todelliseksi kun se vauva oikeesti sieltä syntyy. Kun ite hehkutan näistä vauvajutuista niin miestä naurattaa ja hauska yhdessä on jutella. Mutta sä kaksonen tunnet oman miehesi parhaiten, jos tuntuu että haluaa olla rauhassa eikä jaksa touhutusta niin paras varmaan antaa toiselle aikaa. Vaikea sanoa. Mutta kyllä itseänikin rasittaa jos alan tässä liikaa miettimään ja hehkuttamaan=).

Hyvää viikonloppua vaan! Lämmintä ilmaa luvassa.

Itse olen huomannut miehestäni, että häntä saattaa vähän ärsyttää, jos vouhotan kauheasti vauva-asiasta. Kyllä hän aina välillä jotain saattaa lapsista puhua, vaikka että 'tuollaiset vaunut olisi kätevät sitten kun saadaan lapsia' tai että 'jos saadaan poika, voin pelata jalkapalloa sen kanssa' ja muutenkin saattaa joskus puhua jotain lapsiin liittyvää. Mutta miehet ei ehkä tosiaan ole monesti sellaisia kun naiset, jotka tykkää puhua tunteistaan ja niinsanotusti 'vatvoa' asioita paljon. Mun miehelle tuntuu riittävän se, että yrityksen aloitusajankohta ollaan sovittu ja sitten kun yritys alkaa, hän on varmasti täysillä mukana. Miehet on tietysti ihan yhtä erilaisia keskenään kun naisetkin, mutta ehkä me naiset tosiaan tykätään puhua enemmän asioista.

Tänään ajattelin, että hassua sitten jos tulee raskaaksi kun omat vaatteet ei mahdu enää päälle! Ystäväni on raskaana kymmenennellä viikolla ja on valitellut, että kaikki housut ei mene enää päälle ja toisaalta on ehkä vähän aikaista äitiyshousujakaan hankkia. Kaippa se on aika yksilöllistä, milloin se raskaus alkaa näkyä, mutta kai sitä alussa voi olla aika turvonnut niin ettei vaatteet tosiaan mahdu kunnolla enää päälle. No mutta, ne on sitten sen ajan murheita... Tulee vaan kaikenlaista mietittyä kun sitä yrityksen aloitusta odottaa. Äityli78, missä vaiheessa raskauksiasi olet alkanut käyttämään äitiysvaatteita?

Eipä tässä muuta, mukavaa iltaa kaikille!

Niin valo kyselit milloin aloin käyttämään raskausvaatteita.
Mulla maha tulee aina tosi eteen niinkuin jalkapallo=). Mutta eipä se kuitenkaan aikaisin ole alkanut näkyä, vaikka itestä aina tuntui että ompas maha kasvanut ja muut sanoi, että ei näy juuri mitään vielä. Muistan että välillä istuessa availin nappia rv 14 ( olen kirjoittanut ylös, siinä vaiheessa kai vähän jo puristi) Mutta Raskausvaatteita aloin käyttämään esikoista oottaessa siinä rv 16, omat housut alkoi kiristää, mutta oikeesti ei ihan siinä vaiheessa ois tarvinnut alkaa käyttää, mut oli jotenkin rennompi olo sitten. Toista odottaessa aloin käyttämään rv18, silloin oli kesäaika ja hellettä, joten vaatteet ei muutenkaan ollut mitään puristavia niinkuin esim. farkut.

Tossa vaiheessa kun aloin raskausvaatteita käyttämään ei hirveesti näkynyt vielä ulospäin, vasta siinä puolivälillä tai sen jälkeen alkoi ulkopuoliset tuijotella mahaa=) ja siltikin jotkut sanoneet siinä vaiheessa että ompa pieni, vaikka ihan normaali on ollut, keskikäyrällä neuvolan mukaan.Tosiaan mulla on maha aina sellainen niinkuin pyöreä potkupallo ja loppuvaiheessa sitten putkahtaa kunnolla esiin.

Voin varoittaa jo etukäteen, että maha-arvostelijoista ei kannata välittää niitä tulee olemaan. Joidenkin mielestä on niin pieni, että ""onko siellä vauvaa ollenkaan"", toiset taas saattavat kuulla komenttia siitä, että ""ootko varma että et oota kaksosia""... Se voi tuntua rasittavalta joskus kun mikään ei ole hyvä näille arvostelijoille. Kyllä siellä neuvolassa sitten sanotaan jos jotain on vialla mahan kanssa. Oikeesti jos raskaana olevaa haluaa ilahduttaa kannattaa jättää päivittely sikseen ja sanoa jotain rohkaisevaa, tässä esimerkki:"" sulla on kaunis maha, ihanaa kun oot raskaana"", näin sanoi mulle ystäväni ja pelasti päiväni=). Kirjoitin sen päiväkirjaani niin iloinen olin.

Niistä miehistä...
Meillä isäntä taitaa jopa enemmän toivoa ja olla innoissaan. Ja tahallaan kiusoittelee vauvatarvikkeista yms. mainoksista. Itse tuppaan aina huolehtimaan liikaa asioista ja siksi vähän jarruttelen. Mulla ei semmoista vauvakuumetta tosiaan ole edes tähän asti ollut, nyt tosin on lähiaikoina nostanut päätään =)
esimerkkinä tämä tapaus tältä päivältä...
Hiukan hupsulta tuntuu kun kävin kaverille vauvalahjaa (=vaatteita) katsomassa, ja siinä ohimennen ostin sitten itsellekkin ""varastoon"" vaikka vasta ollaan aloittelemassa yritystä ja toivomista. Toivottavasti ei mopo karkaa heti kättelyssä =DDDD

Kuten olen aiemmin tainnut kertoakin, meillä mies toivoi yrityksen aloittamista jo kuukausia ennen minua. Useamman kerran, kun odottelin menkkoja alkavaksi, mies kommentoi ""Jess, nyt sinä olet vihdoin raskaana!"" Ja muutenkin niitä juttuja ""sitten kun meillä on lapsi, niin teen sen kanssa sitä ja tätä"" mieheltä riittää. Eli hän on
t o d e l l a innoissaan siitä, että ensi kierrossa yritys aloitetaan :)

Mahtava, aurinkoinen kesäsää tänään! Oltiin ulkoilemassa lähes koko päivä läheisellä luonnonsuojelualueella minun vanhempien + vanhimman siskoni perheen kanssa. Sain siis viettää aikaa siskon lapsienkin kanssa, piristävää seuraa!

Huomenta kaikille! Minä se olen maannut sängyssä pari päivää flunssan kourissa, menny kyllä koko viikonloppu ihan plörinäksi ku olis ollu niin hienot ilmatkin.

Meillä mies puhuu nykyään rakastelustakin että mennään sitä vauvaa meille tekemään ja kyselee onko testiä tehty jne jne eli on tosi positiivisesti mukana tässä. Nyt jopa pari päivää menny etten oo ajatellu näitä juttuja ollenkaan (no kappas kummaa kun kuumeessa makaa;) ja menossa jo kp olikohan se jotain 40 paikkeilla? Rupee jo laskut sekoamaan. Miehen kaa juteltiin just, että ei tässä vielä hätäännytä vielä, että jos ei menkkoja näy vielä meidän häämatkan jälkeenkään niin sit varataan aika lekurille.

Mutta joo, mä taidan tästä mennä tonne sohvalle pötköttelemään.

Nytpä sitten mekin pelattiin miehen kanssa ""kertalaaki-rulettia""... viime yönä villiinnyttiin jotenkin harrastamaan ihan luomuseksiä. Mies oli tuon jälkeen pelkää hymyä, ja sanoi, että jokohan siellä meidän pikkuinen ui :) Ja kyseli, että milloin selviää, olenko raskaana. No, jos tämä kierto menee kuten edellinen, niin mulla olisi ovis ylihuomenna, joten pieni teoreettinen mahdollisuus olisi kai raskautua. Mutta koetin rauhoitella miestä, että se mahdollisuus on todellakin pieni, ettei nyt innostu liikaa.

Tänään taas käytettiin kiltisti kumia, sillä tarkoitus on aloittaa yritys tosissaan vasta ensi kierrosta. Mutta tuohan tämä nyt pientä positiivista jännitystä elämään :)

Kivaa että miehenne suhtautuu postiivisesti ja innolla yritykseen. Muistan itse ainakin ekaa yrittäessä oli tosi tärkeää, että molemmat oli innoissaan, on tietenkin nytkin. Kun ootin esikoista mies aina netistä tutki että minkä kokoinen se sikiö nyt on ja nyt tällä viikolla kehittyy niin ja niin monta hermosolua =)Yms. nimppelitietoa. Mut toi on kiva kun toinen on mukana.

Jaahas Athene saa nähdä miten teidän pelissä kävi, hauskaa jännitystä varmaan se.

Ollaan tänään oltu uimassakin. Ihan tossa lähellä on kiva uimapaikka, oli ihanan lämmin päivä. Mies innostui leipomaan pullaa, yleensä mä kyllä leivon ja mies enemmänkin tykkää välillä laittaa ruokaa, mutta nyt lasten kanssa innostui leipomaan kun teki niin pullaa mieli ja kyllä niistä hyviä tulikin. Kiva vaihteeksi maistella toisen leipomuksia, aina toisten tekemät maistuu paremmalle=).
Eipä muuta kuin että hyvät illan jatkot.

huhuh mikä viikonloppu... polttarit iski... ihan mukavat oli en nyt jaksa tarkemmin selostaa, ehkä myöhemmin sitten

mulla on ottanut niin päähän se että söin viimeiset kaksi pillerilaatta putkeen kun luulin jo yks aikaisempi viikonloppu että olis polttarit enkä halunnu menkkoja ja nyt mietin että miten kierron käy (ks. Tinnun viestit, sillä jo kp yli 40 kun teki samoin) tekisi vähän mieli lyödä päätä seinään kun on niin tyhmä... vaihtoehdot siis: lopetta pillerit heti kun mahdollista ja odottaa miten käy tai lopettaa pillerit normaalisti ja pitää vielä yksi normaali pillerikierto. Valitsin ekan vaihtoehdon ja jätin heti lauantaina pillerit pois, vaikka olis ollu vaan pari jäljellä. Saa siis nähdä miten käy. Tuleeko 7 vkon kierto vai miten käy, voihan tuo kai olla yksilöllistä miten käy... toivotaan parasta...

nyt töihin

Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko19
Eme/25/30/vko19
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29
Unna/24/25/vko25

Hei kesäiset yrittelijät!
Mitkä tilanteet kenelläkin menossa? Etenkin te Rosa, Dreamer, Sunny, Tinnu ja Eme mitä tuntemuksia on? Onko ovikset bongattu?
Itsellä menossa kp 20/28? ja ei mitään erikoisempia oloja. Suuri on ihme jos raskaaksi tässä kierrossa tulin, ajoituksemme ei oikein kolahtanut...vähän omista syistäkin

Höh, sää muuttui sateiseksi täällä pääkaupunkiseudulla. No, toivotaan että se tästä pian selkenee. Viikonloppuna ainakin oli ihan mukava ilma välillä, lauantai oli aika aurinkoinenkin.

Olisi muuten kiinnostavaa tietää, missä päin Suomea te ketjulaiset asustelette? Olisi kiva jos vaikka ihan suurpiirteisestikin kertoisitte, missä päin vaikutatte. Onhan joku muistaakseni joskus asuinpaikkansa maininnutkin. Minä asun Helsingissä.

Eipä tässä mitään ihmeempiä, juhannusta jo odottelen. Silloin näen muutaman ystäväni pitkästä aikaa , ollaan menossa yhdessä mökille juhannusviikonlopuksi. Voi kun olisi aurinkoista ja lämmintä, vaikka meneehän se juhannus sateessakin kun on hyvää seuraa :)

Kotoisin olen täältä idästä ja etelän suunnalta. Täällä ollut hellettä, tänään pilvistä voi vielä sateeksi muuttua. Toivotaan hyvää säätä juhannukseksi.

Heips!

Johan on viikonlopusta selvitty... Polttarit ei iskeny vielä, koska olin töissä. Sit oli kahden insinöörin valmistujaiset ja eilen kummipojan ristiäiset. Kiirettä piti, suoraan töistä vaan äkkiä saunaan ja pesulle ja laittaan itteä ja menoksi. Tänäänkin olin aamussa.

Täällä on mahtava keli! Mittari näyttää 25,6astetta (varjossa) ja aurinko porottaa. Kävin jo baden-badenissa löhöämässä ja lukemassa postit. Bikinit päällä makoilin. Pitää nyt yrittää saada ylävartaloon vähän väriä, ettei ole hääpäivänä kuin kalkkilaivan kapteeni... Ruoka kypsyy keittiössä ja miestä kotiin töistä odottelen. Sitä tavallista arkea siis...

Kaksonen taisi tiedustella tuntemuksia... No, kp 20/28 taitaa olla menossa eikä mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia. Eli siis odotettavissa menkat ensi viikon lopulla???

Niin ja kotoisin ollaan Meri-Lapin alueelta...

Mutta, minäpä lähen katsomaan sitä ruokaa...

Kaksoselle: Mulla toisesta luomukierrosta menossa siis kp12, eli biologian mukaan tärppiaikoja, enpä ole ovista bongaillut. Yritetään pysyä päät kylmänä ja sen enempiä tehtailla, mutta onhan peittoa normaalia enempi pöllytelty nyt yrityksen alettua.=) Ei mitään tuntemuksia nyt, ehkä aavistuksen saattoi olla alavatsassa jotain outoa eilen, mutta...Katsellaan! Tietty tässäkin kierrossa toiveet satasella mukana, mutta jo tuo eka pettymys iski aika kovana meikäläiselle. Rauhassa...

Täällä Oulussa päin ""kärsitään"" helteestä, eilenki oli 27 astetta varjossa ja tänäänkään ei pitäis paljon huonommaksi jäädä!:)

En oo päivittäny tohon meidän listaan mitään, koska edelleen odottelen menkkoja. Nyt on menossa ootas kun lasken...kp 43. Nyt ei oo ollu varmaan viikkoon minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan. Tais olla kaikki ne mun ""alkuoireet"" sillon ihan vaan pillereiden lopettamisesta. Oon nimittäin kahlannu sivustoja jos vaikka kuinka paljon ja näyttää olevan hyvinkin yleistä erilaiset kivut ja nippailut ja nännien hellyys just pillereiden lopettamisen jälkeen. Sit tuli tässä mieleen, et oisko ne mun kivat limamolluskat voinu olla jotain...no mitä se nyt vois olla, menkat ilman verta? Ajankohtaan se sopis ihan ok. Mutta nyt ei tosiaan minkäänlaisia olotiloja mihinkään suuntaan. Jos tosiaan kierto matkis mun viimeistä kiertoo (eli ku söin kaks liuskaa pillereitä putkeen) niin sit vois oottaa menkkoja tohon heti juhannuksen jälkeen.

Juhannukseksi ei ole suurempia suunnitelmia, isällä ois 60-vuotis juhlat, joten niitä juhlitaan. Toivottavasti ois hyvät kelit. Juhannusta seuraavalla viikolla pidän ystävälleni polttarit!:)