Kesäyrittäjät 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäs ihmiset muuta? oletteko hyvillä kesäfiiliksillä?

Minä olen kuin valmistautumassa ensimmäiseen raskauteeni, nooh ehkä tää on sitten se viimeinen kun otan kaikesta niin kaiken irti=). Tosiaan lainaisin kirjastosta monta synnytyskirjaa, odotuskirjoja ja sitten "" odottajan päiväkirjan"" nyt olen jo meilkein kaikki käynyt läpi. Ihanaa vaan lukea niitä juttuja.
Miestä naurattaa mun touhut.

Olen viime päivinä halunnut syödä lapset, oon jotenkin niin onnessani, kyllä niitä muutenkin tulee paljon pussattua ja halittua, mutta nyt oon jotenkin erityisen rakastanut niihin ja mieheeni myös=). Olen herännyt talviunesta vissiin...

Eipä muuta kuin ihanaa aikaa teille muillekin!

WUHUUUUUUU, menkat alkoi vihdoin ja viimein!!!! Nyt täällä onnellisena virnuilen ja oon niiiiiin tyytyväinen että ne vihdoin ja viimein alko! Pelkäsin jo vähän että jos nää venyy tyyliin puoli vuotta, mut tää on nyt niin mahtavaa että pääsee uutta kiertoa alottamaan!!!:))) Eli tää eka kierto oli nyt 44 päivää, ei siis loppujen lopuksi pahakaan vaikka jo välillä hermoilin.:)

Näillä näkymin uus yritysviikko ois varmaan tossa hmm... no varmaan joskus juhannukslta saa pariki viikkoo touhuilla ku ei voi olla näköjään ollenkaan varma näistä kierroista. Ei sen puoleen, halut on kasvanu näköjään pillereiden lopettamisen jälkeen, että on kyllä tullut muutenkin rakasteltua useemmin.;)

Äityli78:n tapaan mäki on vuodenaikaihminen, talvet nukun ja kuljen horroksessa ja näin kesällä olen kuin toinen ihminen, onnellinen ja iloinen ja kaikin puolin eläväisempi. Nytkin on aivan hihhuli olo, olo on niin kevyt ja iloinen vaikka ilmakin on 10 astetta eilistä kylmempi. Johtunee varmaan noista menkoistaki.=)

Mutta joo, pitää jatkaa töitä. =)

Mahtavaa Tinnu, riehakkuutesi tarttui myös minuun! Itsekin täällä tosiaan jännäilen ekan kierron todellista pituutta kp 22 menossa. Mietin tuossa viestiäsi lukiessa, että hassua miten sitä sitten on iloinen menkoista. Joskus murkkuna ei olisi voinut vähempää kiinnostaa menkat ja oli aina niin syvä v*t*tus päällä kun ne tulivat.
Hienoa, jatka samaan malliin ja nauti menkoista!! :0)

Kiva Tinnu että olet iloinen ja hyvä että kaksoseenkin tarttui=).

Minullakin hyvä mieli jatkuu.
Katsoin juuri että lauantaina aloitan toiseksi viimeisen pillerilaatan. Kesällä on nyt paljon ohjelmaa, joten aika menee äkkiä. Jännittää jo kaikki tuleva ja miten sitten menee. Tää on vähän niinkuin lapsena jouluna.

Täällä on pilvinen ilma tänään vaikka lämmin. Ei menty aamulla ulos ollenkaan, varmaan iltapäivästä sitten. ollaan siivoiltu ja luettu lasten kanssa kirjaston kirjoja. Mulla on kohta ääni käheenä=). Illalla taas paneudun omiin lainakirjoihini, kun saan lapsukaiset unten maille.

Nyt syömään. Hyvää mieltä kaikille ja jännittävää vauvanyritystä=).

Kiva kuulla Tinnu, että ne menkat vidoin alkoi. Mahdat olla helpottunut! Olisi tosiaan inhottavaa jos menkat katoaisi vaikka puoleksi vuodeksi, eikä pääsisi yrittämään ollenkaan.

Hauska kuulla, että Äityli78:lla ja kaksosellakin on hyvät fiilikset! Mulla alkaa huomenna toiseksi viimeinen pillerilaatta, yrityksen aloitus senkun lähestyy...

Munkin täytyy kyllä sanoa, että olen kesäihminen. Talvella jotenkin tuppaa jatkuvasti väsyttämään ja mieli on monesti vähän maassa. Mutta heti kun keväällä valo lisääntyy niin mielikin piristyy kummasti ja alkaa tulemaan lisää energiaa. Nautitaan nyt kaikki kun on kesä!

Eipä kovin kesäiseltä tuo ilma eikä myöskään mieliala vaikuta- törkee vesisade ja migreeni.... pakko mennä lepään!

p.s e-suomi, n.100 km pääkaupungista,
tällä hetkellä tosin evakossa remontin takia toisella paikkakunnalla.

kaksonen/26/29/vko23-2005
Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Dreamer/25/29/vko19-20 05
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
äityli/27/26/n. vko 33-2005
Tinnu/24/27/vko26
ellinoora/27/28/vko 34-2005
Eme/25/30/vko19
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29
Unna/24/25/vko25

Mä nyt omalta osalta päivitin tota listaa, eli olettaisin että tärppiviikko asettuu jonnekin tonne viikolle 26. Saattaa tieten olla vähän aiemmin tai myöhemmin, mutta ompahan vähän suuntaa-antava. Eli ollaan Unnan ja Athenen kanssa aika lähellä. Onko muuten Dreamer, Sunny ja Eme päivittäny omia tietojaan kun on vielä noita ykkösellä alkavia viikkoja tuolla?

Juu, on tosiaan aika helpottunu olo nyt. Toistaiseksi vaan tuhruaa, mutta maha on sen verran turvoksissa että eiköhän tuo tuosta vielä villiinny tuo vuoto.:) Silleen kyllä jännä että nyt ei ollu ennakkoon minkäänlaisia kipuja ja mulla ei oo migreeniä!!! Eli voisin päätellä että mun migreeni johtu aika pitkälti pillereistä -> en enää ikinä niitä tuu syömään, vaikka muuten ei kyllä oo mitään niitä vastaan. Pitänee sit aikanaan tutustua muihinkin vaihtoehtoihin, ainakin tiiän ettei tuo ukkokulta rupee kumien kanssa loppuelämää sähläämään eli sen voi jo laskea pois.;)

Miten teillä muilla on ruvennu luomukierrot pyörimään?

Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Dreamer/25/29/vko24-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko26
Eme/25/30/vko19
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29
Unna/24/25/vko25

Päivitetty on. Laitoin mahdollisen tärppiviikon, joka on siis tämä viikko.=) Kiertohan saattaa olla mitä vaan, mutta jos oletan, et menis kuten eka luomu...

Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Dreamer/25/29/vko24-200 5
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko26
Eme/25/30/vko23
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29
Unna/24/25/vko25

Juu minäkin nopsaa päivitän tietoni, eli tärppiviikko oli viime viikko tai viime viikonloppu, tarkemmin. Viikonloppuna ei kyllä päästy puuhailemaan, kun minä olin menossa koko viikonlopun, mutta eihän sitä tiedä. Itse olen aika maltillisin mielin, testin hommaan vasta jos on aihetta. Olen ehkä hiukan pessimistisesti liikenteessä, taitaa olla puolustuskeino ettei sitten putoa liian korkealta.
Mutta täytyy mennä nukkumaan, väsyttää hirmusesti kun on aika kamala viikko töisä ja vielä luentoja kesäyliopistossa, enkä viikonloppunakaan ehtinyt juuri nukkua.
Aurinkoa ja plussasäteitä!

Siis voihan itku sanon minä! Tais olla väärä hälytys eilen, nimittäin saldo yön jälkeen on: ei mitään, nada, kaputt, ingenting!!!! Voi *%#¤)/!!!! Voi että ottaa kaaliin!!! Toisaalta eipä tuo peli ole vielä menetetty, mutta nyt kyllä rupee jo sapettamaan tämän mun kropan oikkuilu!!! PERKELE!!! (sori kielenkäyttöni:P)

Toivottavasti Tinnu ne kuukautiset nyt kuitenkin alkaa. Minulla ensimäiset kuukautiset sen 87 päivän kierron jälkeen olivat kyllä todella niukat. Minulla pillerit teki kuukautisista lähes olemattomat, eikä vuodot ole vieläkään muuttuneet samanlaisiksi kuin ennen pillereitä.

Mutta jos ne sun kuukautiset ei nyt sitten kuitenkaan tule niin ehkä kannattaa käydä lääkärissä, että saat terokuurin.
Koska minua toi kuukautisten odottelu stressasi todella paljon ja voi olla, että se osittain vaikutti kierron venymiseen. No stressaan hiukan edelleenkin, mutta nyt jaksan olla sen suhteen vähän optimistisempi kun näyttää siltä, että kierrot alkaa tasaantua.

Tinnu, minullakin oli eka menkat pillereitten lopettamisen jälkeen todella niukat! Siis vielä paljon niukemmat kuin pillereitä syödessä, hädin tuskin kaksi päivää kesti vuoto. Ja minä kun olin varautunut samanlaiseen ""tulvaan"" kuin silloin aikanaan, kun en pillereitä vielä syönyt. Ja tosi hitaasti ne menkat alkoivatkin: ensin vähän verta, yön aikana ei mitään, sitten seuraavana päivänä taas tuli vain vessareissuilla käydessä paperiin, ja sitten tosi vähän aikaa jatkuvaa vuotoa. Joten jospa sinullakin on samanlainen ilmiö meneillään?

Nyt on vähän kiirus, joten kirjoittelen paremmalla ajalla lisää...

Keskustelus kuukaustisista. Noh silloin nuorena tyttönä kun en vielä pillereitä syönyt menkat kesti noin 7 päivää ja t o d e l l a runsaat! Pillerit tekivät minullekin sen etteivät menkat olleet juuri mitään ja nyt loppua kohti ennenkuin lopetin ne vähenivät vaan koko ajan. Parhaimmillaan oli enää 2-3 päivää. Nyt sitten minäkin jännään ensi viikkoa että mites ne menkat tulee. VOisiko joku valottaa mitä terolutit ovat ja miten ne toimii?

Kiitti Athene, tuo lohduttaa. Tosiaan nyt on sit pari tippaa tullu vessassa käydessä, että saa nähdä tulisko sieltä joskus tällee viikkoo vielä ne ""kunnon"" menkat. Sitä vaan pohtii että miten on mahdollista että mulla ei esmes viime tauolla käyny tälleen? Siitä on nyt kyllä jo kolme vuotta, mutta ei kai tää kroppa nyt niiiin kauheesti oo sinä aikana rapistua?:) Olihan ne silloin tauolla toki niukemmat ku aiemmin, joten osasin siihen nyt varautua, mutta että kaks säälittävää tippaa?!?!?:D No, pitää nyt vaan ottaa huumorilla tää ja ihan silleen relax-asenteella...vaikka välillä sit vähän höyryjä päästellen. Tästa on kyl tullu mulle yhenlainen henkireikä, kiitti teille kaikille!!!*halii kaikkia*

PS. Athene (+ muut kiertosekoilijat;) miten sulla sit kierto tasoittu? Oliko jo seuraavat menkat ""kunnolliset""?

Terolutit on keltarauhashormonia ja minulle ne määrättiin, koska mulla kuukautiset jäi kokonaan pois pillereiden lopettamisen jälkeen. Niillä ne saatiin sitten tulemaan. Niitä käytetään myös säännöllistämään kiertoa, ja kai myös joillakin tiputteluvuotoon.

Tinnu, mulla on nyt ollu kolmet menkat sitten pillereiden lopettamisen. Eikä ne ainakaan vielä ole samalla tasolla kuin ennen pillereitä. Mulla ei tosin koskaan ole ollu kovinkaan runsaat kuukautiset. Mutta ehkä vois sanoa, että oli ne joo viimeksi hiukan runsaammat kuin pilleri-aikaan, mutta kestävät edelleen vain 2-3 päivää. Tinnu kyllä se siitä, ei kannata stressata liikaa! Hali, ja koita jaksaa!

Hei taasen!

Piipahdin vain kertomaan, että niskaturvotusultrassa on nyt käyty ja kaikki on juuri niinkuin pitääkin. Pieni on nyt 62.9 mm pitkä ja niskaturvotusta oli 1,5 mm eli ihan normaali määrä. Pitkät kintut oli hän siveästi laittanut ristiin ja käsiään heilutteli oikein urakalla. Tiedä vaikka yritti äidille ihan ensimmäistä kertaa vilkuttaa... *snif* Meinaa olla tunteet vähän pinnassa. Sykkeenkin kuulin nyt ekaa kertaa, aika hurjan kuuloinen oli pienen sydämen nopea jumputus. :)

Vähän harmittaa, ettei mies päässyt mukaan (töissä), olisi siinä ollut isillekin ihmettelemistä! No, tarkoitus olisi käydä yksityisellä 3D-ultrassa, sit viimeistään pääsee isikin tutustumaan lapseensa.

Oikein paljon kesäisiä plussatuulia tänne kaikille, toivottavasti saadaan pian ketjun kolmas plussaaja!

Dora ja Kertalaaki 12+4

Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
Sunny/25/26/vko18-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko26
Eme/25/30/vko23
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29
Unna/24/25/vko25

Mikäs siellä on Tinnu tilanne? Niin, minullahan on nyt menossa vasta toinen luomukierto, joten en pysty vielä kommentoimaan, että muuttuuko kuukautiset ns. normaaleiksi jo toisella kerralla. Jos tämä kierto menee yhtään kuten edellinen, niin reilun viikon kuluttua pitäisi olla faktaa asiasta. Mutta kuten sanoit, huumorilla on pakko asennoitua... omalla kohdallani minua huvitti, kun sinnikkäästi vaan olin suojat housuissa, että eihän tämä nyt voinut tässä olla! :) Piti sitten lopulta uskoa, että ne menkat oli ja meni jo...

Voin kuvitella, että sinua Tinnu ottaa päähän tuo kierron reistailu, kun sinullahan on kuitenkin yritys jo alkanut. Tsemppiä ja pitkää mieltä! Meillä kun yritys alkaa vasta kolmannesta luomukierrosta, niin nyt on saanut sen puolesta rauhassa ihmetellä näitä kropan oikkuja.

Mukava oli Doran uutiset kuulla, että ""Kertalaakilla"" on kaikki kunnossa :) Pianhan tässä onkin jännäämistä useamman puolesta, että kuka on kolmas plussaaja. Näköjään Rosa, Eme ja Kaksonen olisi seuraavat vaihtoehdot...

Mihinkäs Sunny on kadonnut linjoilta? Ja jokohan Lellu on kotiutunut matkoilta? No, ei kun pirteää perjantain jatkoa kaikille tasapuolisesti! Täällä Pohjois-Savossa ainakin aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta¤

Rosa/24/26/vko 23-2005
Valo/27/27/vko35-2005
Athene/27/28/vko 27-2005
f/24/27/n.vko 30-2005
Tinnu/24/27/vko26
Eme/25/30/vko23
Annette/26/30/vko 30
Ava/26/27/vko 29
Unna/24/25/vko25

Heippa pitkästä aikaa.
Mä olen kyllä melko usein täällä käynyt lukemassa teidän juttujanne, mutta itse en enää viitsi kirjoitella kun suunnitelmamme ovat vähän muuttuneet.
Poistin nyt itseni tuosta listasta, lisään sitten uudestaan jos vielä tänä kesänä yritystä jatkamme.

Nyt suunnitelmanamme on yhteisestä päätöksestä lykätä yritystä jonnekin syksyyn, koska elämä on aikas lailla mullin mallin. Asunto myynnissä, uutta toivottavasti tekeillä ja rakennusajan asumisjärjestelyt vähän erikoiset... Onneksi voin hoidella hellyydellä veljeni sunnuntaina 3 viikkoa täyttävää pikkumiestä. Hän on aivan ihana, lumonnut koko suvun. Että voikin joku pieni ihminen tulla niin rakkaaksi niin äkkiä...

Oikein paljon onnea yrityksiin sekä aurinkoisia ja suotuisia plussatuulia :)

Hengessä mukana Sunny

Huomenta! Ihana kesäilma ulkona oli eilen ja toivotaan että tänäänkin saadaan nauttia auringosta, näyttää ihan hyvältä.

Aloitan tänään toiseksi viimeisen pillerilaatan. Aika hauskaa.
Mulla on tossa listassa se viikko millon alkaa yritys tyhjennysvuodon jälkeen, sitä tärppiviikkoa en nyt laskenut. Me ollaan kuitenkin reissussa tosi paljon se elokuu, sukulaisille yms. niin varmaan jää ne yrityspuuhat aika vähiin ja kyllä muutenkin voi mennä pitkään että tärppää. Joten katsellaan rauhassa.

Kiva kuulla *dorasta* ja muistakin. Kaikkea hyvää ja mukavaa lauantaipäivää. Ja plussaonnea!

Huomenta päivää kaikille!
Todellakin ihana ilma ulkona! Aionkin pian tässä imuroida ja lähteä hakemaan ulkoa raparperia,sillä aion tehdä huomisille vieraille raparperipiirakkaa. Aah,alkaisipa jo kesäloma. Olin eilen kylässä ystäväläni ja hän heti kaatoi minulle siideriä lasiin kysymättä otanko? Siinä kohtaa ajattelin, että mitä olisin sanonut jos olisin jo tiennyt olevani raskaana. Vai olisinko jotenkin yrittänyt päästä eroon juomasta.... vaikeaa tulee olemaan...
Mutta vielä en moisia tiedä joten olin vapaa ottamaan sen lasillisen. Ja otanpa ehkä tänäänkin. Ei muutakuin hyvää kesälauantaina, nauttikaa siskot NYT ON KESÄ!

Kp 4 menossa ja hyvin on pikkuhousunsuojilla pärjännyt, eli empä tässä enää edes odota sen suurempia menkkavuotoja!;) Saas sitten nähdä miten pitkäksi seuraava kierto yltyy, mutta sitä en vielä tässä vaiheessa jaksa murehtia. Ensi viikonlopusta alkaa melkoinen kissanristiäisten suma-> isällä synttärit juhannuksena, seuraavana viikonloppuna järkkään kaverin polttarit ja siitä kahden viikon päästä saman ihmisen häät. Tänään ajattelin siivota oikein urakalla eli matot pihalle ja luututa ja vahata parketit, pestä pyykkiä jne jne jne. Nätti ilmahan tuolla olisi, vaan muuten jää nää siivoukset turhan pitkälle kesään. Ja ei kai tuossa koko päivää mene!:)

Eilen otin pari siideriä ja maistuihan se hyvälle...kuitenkin kun oli ollut epävarma mahdollisesta tärpistä niin en ollut juonu varmaan kuukauteen. Tai no yhen viinilasin parina viikonloppuna, mutten muuten.

Vaan eipä siinä, siivousurakka alkakoon!

Kadehtien Tinnu kuuntelen siivoussuunnitelmiasi. Minunkin pitäisi, mutta en ole tänään jaksanut tehdä edes viikko imurointia. Olen kyllä miettinyt, että miten selviän joskus jos meillä on isompi talo siitä kaikesta siivouksesta. Vielä kun tuo mieskin on sellaista laatua ettei paljon auttele. Auttaako muiden miehet siivoustouhuissa?

Polttarit iski sitten eilen... Oli melkoisen hubaisaa:))) Mukavia juttuja oli kaverit järkänneet. Välillä kyllä mietitytti, että entä jos onkin tärpännyt ja siinä vain alkomahoolia tuli kippailtua jonkin verran. No, kuitenkaan kun en tiedä vielä olevani raskaana, niin ei kait se haittaa???

Mulla on kans siivoukset jääny nyt reilun kuukauden aikana tosi minimaalisiksi, kun on aina töissä ja vapaa-aika mennyt hääjärjestelyissä. Ja mies osallistuu vaan jos käskee. Yleensä melko vähän. Viikkosiivouksen aikaan hänen heiniään on tampata matot. Muutenpa minä teen muut hommelit...

Niin sitä sitten viikon päästä jännätään, että onko tärpännyt vai ei...

Palaillaanpa taas.

Heippa vaan! Minäkään en hirveesti ole suursiivoillut viimeaikoina. Perussiivoilut on kyllä tullut tehtyä. Lasten kanssa se on pakko, muuten olis aika pyörremyrsky kohta=). Mulla kyllä mies auttaa paljon. Ja tekee kyllä ihan mielellään.

Aloitan siis tänään sen toiseksi viimeisen laatan. Aamulla vitsailin miehelle, että mitäs jos jättäis pillerit ottamatta, niin mies ihan innoissaan että joo älä turhaa enää syö niitä kahta laattaa. Voi että, no vähällä olin itekin aatella niin. Mutta päätin nyt kuitenkin pysyä vanhoissa suunnitelmissa. Kyllä mies sanoi, että hänelle oikeasti ihan sama, jos haluan lopettaa jo nyt tai syödä elokuuhun asti. No päätin syödä ne pois tuolta kaapista. Tai no vielä en oo ottanut. Otan aina ennen nukkumaan menoa...

Kiva Rosa kun oli hauskat polttarit. Ja ei sitä alkoholi puolta kannata murehtia tosiaankaan. Jännäää nähdä onko sulla sitten tärpännyt.

Nyt iltateelle ja lukemisen pariin. Illan jatkoja!