Keskenmenon jälkeen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-R
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikakuulumisia täältäkin työn lomasta.. Rakenneultra oli siis keskiviikkona ja kaikki oli mitä mainioimmin :). Paras ikinä näkemäni "leffa". Siellä meille esiteltiin karatepotkuja ja nyrkin syömistä. Nyt on taas helpompi olla kun tietää, että kaiken pitäisi olla hyvin ja jatkankin tätä odotusta iloisemmin mielin. On vaan hassu fiilis, kun ei ole mitään tarkkaa etappipäivää tiedossa, vaan meidän pikkukulta syntyy sitten kun hän on siihen valmis. Toivottavasti mennään mahan kanssa vielä pitkälle eteenpäin..

Katsu ............... km 12/07, ku 11/08 ......................... poika syntynyt 11.1.10
HMM83 ............. km 5/09 ......................................... LA 5.5.10
Tiitu-tii ............. km 5/09, 8/09 ................................ LA 21.5.10
J-R ................... tm 7/09 ........................................ LA 30.5.10
Sarppa75............kkm 8/09........................................LA 11.7.10
Tilkku ................ km 7/09 ........................................ LA 21.7.10
Erica ................. kkm 10/07 ..................................... LA 31.8.10
viljonkkatyttö ..... km 10/09 ....................................... LA 23.9.10
Tipsuliini ............ km 7/09, tm 11/09 ........................... LA 1.10.10
Jane75 .............. kkm 9/06, 3/09, 9/09 ....................... LA 2.10.10
Minttuli80 ......... kkm 10/09 ....................................... LA

Kiva Sarppa että meidät löysit, olet sinäkin jo hurjan pitkälle päässyt. :) Kaikki ilmeisesti mitä mainioimmin, toivottavasti myös miniälläsi (olihan se niin että hänkin oli samaan aikaan raskaana)?

Ja ihanaa Tilkku että ultrassa kaikki kunnossa, varmasti pikkuhiljaa uskallat jo jotakin hankintoja alkaa tekemään. :) Itse muistelen että jätin hankinnat aika viime tinkaan, koko ajan ajattelin että kyllä aikaa on, mutta sitten yhtäkkiä aika kuluikin tosi nopsaan ja alkoi tulla ihan kiire. :) Missäs vaiheessa sitä saikaan sen äitiyspakkauksen? Jotenkin alkoi siitä kyllä kaikki tuntumaan todella paljon todellisemmalta.

Katsulle edelleen jaksamista. Oletteko jo päättäneet pikkumiehen nimen? Meillä oli pojan kanssa muutama vaihtoehto mahdollinen ja vasta ihan viime tingassa pystyimme päättämään mikä se oikea nimi oikein olisi. Mutta kyllä meni sitten nappiin, sai juuri "oikean oloisen" nimen. :)

J-R, mites meni reissu? Juutuitteko jäihin? :)

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä raportoitavaa, ensi torstaina on seuraava ultra joka onkin sitten jo se yksityinen np-ultra (aika aikaisin tosin minusta, silloin olisi "vasta" 10+5, mutta kaipa ne lääkärit tietää). Ja tietenkin sain ainoan mahdollisen ajan kunnalliseen np-ultraan heti sitten perään, eli perjantaille... Ajattelin kyllä vielä yrittää siirtää sitä kunnallista aikaa, sen siitä saa kun soittelee niin myöhään niin ei niitä aikoja sitten enää oikein ole jäljellä, mutta kun en oikein uskonut että edes pääsisin näin pitkälle että sitä np-ultraa voisin oikeasti varailla. No joo, ei voi mitään, katsotaan miten käy, josko jotain peruutusaikoja vielä kuitenkin löytyisi. Ja eka neuvola-aikakin on keskiviikkona joten ensi viikosta tulee kyllä varsin raskauspainotteinen. Toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia, vielä kyllä epävarmuus ja epäluulo hieman kaivertaa mieltä.

Oikein hyvää sunnuntain jatkoa toivottelee

Jane 10+1

Heippa! Ei juututtu jäihin, vaikka mulle olis käynyt pidempikin risteily =) Tuntui ihanalta olla hyvässä porukassa ja pitkästä aikaa vähän valvoakin ja käydä tanssiravintolassa. Menin nukkumaan siinä vaiheessa kun muu porukka siirtyi diskoon, sillä siellä tuli sellainen olo, että pian liukastun tai joku horjahtaa humalassa ja tönäisee vatsaa. Suojeluntarve on hurjan voimakas ihmisjoukon keskellä=) Reissusta palattuani nukuin n. 15 tuntia putkeen. Huomenna alkaa jo 29. raskausviikko, joten ei kyllä jaksa enää samalla lailla kun ennen. Vatsallakin alkaa olla kokoa.

Jane, juurihan sä vasta olit peloissasi ensimmäisiä päiviä ja viikkoja, ja nyt oot jo 10+!! Ja oottelet np-ultraa. Aika kuluu nopeasti, vaikka tuossa kohtaa muistan kyllä sen madelleen etanavauhtia. Ei se epäluulo kaiketi koskaan helpota, mutta ainakin mulle np-ultra oli tärkeä virstanpylväs. Kovin aikaiselta tuo minustakin tuntuu, mutta ehkä se on vaan hyvä ettei piiina ole niin pitkä?

Tilkku: Ihan mahtavaa!! Mullekin rakenneultra oli se viimeinen vahvistus siitä, että kaikki on hyvin. Sen jälkeen aloin todenteolla nauttia raskaudesta. Ja aloin POHTIA hankintoja, vaikka ostettiin sitten vähän myöhemmin. Ei siksi, että olisin halunnut vielä odottaa, vaan siksi että tutkittavaa ja vaihtoehtoja on niin hirveästi että ensikertalaisen pää voi mennä pyörälle =) Meillä on onneksi paljon lapsiperheitä lähipiirissä, joten ollaan saatu paljon tarvikkeita käytettynä. Jos yhtään tykkää kirppareista, siellä on tosi edullisia vauvanvaatteita, joskus jopa käyttämmättömiä. Kannattaa käydä tsekkamassa.

Sarppa, tuu ihmeessä tänne!! On ihanaa kun tälläkin palstalla alkaa olla porukkaa! Ja eka vauvakin on jo syntynyt Katsulle. Toivotankin muuten samalla tsemppiä Katsulle, Sun elämässä tapahtuu kauheasti yhtä aikaa.

Minttuli: Ei kai sille huolelle ja epäuskolle mitään voi, eikä tällä palstalla tarvikaan jaksaa tsempata eikä muutenkaan. Kunhan säilytät aina pikkiriikkisen uskonhipun siihen, että kaikki voi mennä hyvinkin. Mahtaakohan sun miehellä käydä samoin kun mun? Siis kun mun mies alkoi uskoa että kaikki on hyvin, siitä tuli NIIN suojelevainen, että välillä mua ihan naurattaa. Olisi varmaan tyytyväinen jos mä en lähtisi enää kotoa mihinkään, etti vaan mitään satu, hih!

HMM:llä poksahti jo 30 rikki, ja mullakin pian. Hitsi. Viimeinen raskauskolmannes alkaa. Vähän mä olen jo pitkällä =D Ja kevätkin tulee!

Kiitos tuesta Jane :)

Meillä vähän sama tilanne kuin teillä.Eli edeleen jahkaillaan 2 nimen välillä ja alkaa olla viimeiset hetket päättää nimestä.Torstaina pappi tulossa kotiin kastekeskusteluun.Välillä luulen jo että nyt se on päätetty niin mies alkaa aina sitten epäilemään että onkohan se nyt sitten kuitenkaan tämä nimi oikea.

Surullisia uutisia lapsiin liittyen kuulin toissapäivänä ;(Vauvan sylikummin siskon pojan tyttö oli kuollut nukkuessaan 1 vuoden ikäisenä :(.Itku tuli minullekin vaikken ihmisiä tunne muuta kuin juuri tämän sylikummin tietekin ja hänen siskonsa olen joskus nähnyt.

Täytyy mennä nukkumaaan että saa itsekin unta.Pojalla tämä ensimmäinen unijakso aian pidempi.

katsu ja poika melkein 2 kk

Mahtavaa Tilkku! Ihania kuulumisia teillä! :)

J-R ja HMM vaan porhaltavat reippaasti eteenpäin ja esimerkkinä meille muillekin! Tsemppiä teille sinne loppupäähän!

Jane, mahtavaa, että teilläkin kaikki etenee hienosti! Pääset tosiaan pian jo piinasta, tai ainakin saat varmasti huiman helpotuksen jännäilyyn :)

Täällä tosiaan töiden lomasta koetan pikaisesti kirjoitella. Tunnen syyllisyyttä, kun en taaskaan ehdi viimeistä sivua enempää kuulumisianne ajatuksella lukea.. :/ Mutta hienostihan teillä kaikilla kuitenkin sujuu, ja hengessä mukana olen silti, vaikka harvakseltaan mukana pyörinkin :)

Mukana pyörimisestä puheenollen en ole enää ollenkaan varma kuuluisiko minun täällä edes olla enää...ei siis mitään varsinaisesti uutta ole ilmaantunut, mutta en edelleenkään tiedä, onko tuolla sisuksissani ketään. Viime viikolla oli neuvolalääkäri, ja se käynti oli ihan turha! Doplerilla se koetti, mutta oli jo etukäteen varma, ettei niillä viikoilla tod. näk. mitään kuulu + kohtuni on kovin takana, joten homma on entistäkin vaikeampaa.Kieltäydyttiin np-ultrasta+veriseuloista, koske ne olis olleet sinänsä turhia istukkanäytteen lisäksi. Sinne ollaan menossa viikon päästä, ja sittenpä ne kyllä ultraavatkin, joten selviää viimeistään, onko pikkukaveri enää hengissä alkuunkaan. Mutta edelleen täällä siis odottelen vaan. Ihmettelen välillä itsekin, miten pystyn näinkin vähillä hermoiluilla vain odottamaan ja odottamaan vielä vähän lisää. :/

Anteeksi, tästä tuli taas tällainen pessimistinen vuodatus! Ehkäpä joku päivä on tiedossa jotain positiivisempaakin kerrottavaa. Mutta te, ihanaiset, sen sijaan nauttikaa minunkin puolesta raskauksistanne! :)

Tipsuliini ja pian 12. vko

Uskaltaisinkohan minäkin vihdoin siirtyä tänne "paremmalle" puolelle.. :) Positiivisen testin tein viime sunnuntaina ja eilen hCG verestä oli 230 (pp 13). Hoitojen avulla saatiin tämä raskaus vihdoin alkamaan.

Kivaa kun täällä on niin paljon tuttuja tuolta kuumeilevien puolelta :) Lisäsin itseni myös mukaan listoille!

Katsu ............... km 12/07, ku 11/08 ......................... poika syntynyt 11.1.10
Tiitu-tii ............. km 5/09, 8/09 ................................ LA 21.5.10
J-R ................... tm 7/09 ........................................ LA 30.5.10
Sarppa75............kkm 8/09..........................................LA 11.7.10
Tilkku ................ km 7/09 ........................................ LA 21.7.10
Erica ................. kkm 10/07 ..................................... LA 31.8.10
viljonkkatyttö ..... km 10/09 ....................................... LA 23.9.10
Tipsuliini ............ km 7/09, tm 11/09 ........................... LA 1.10.10
Mimis ................ km 05/09 .........................................LA 15.11.10

Pikaisesti piti vain tulla toivottamaan Mimis tervetulleeksi, sulla on muuten ihan ehdottoman ihana LA - poikani on syntynyt juuri tuona päivänä (vuonna 2007). :)

Itse hermoilen taas aivan kamalasti, jännittää ja pelottaa - ultra olisi tunnin kuluttua... Tällä kertaa ei ole ollut mitään pahoja aavistuksia eikä tuhruja, joten kaikella todennäköisyydellä kaikki on vielä kunnossa, mutta kun ei koskaan tiedä, eikä vielä oikein uskalla uskoa... Tulen kertomaan kuulumisia heti kunhan kykenen. Pitäkäähän peukkuja!

Halit, Jane 10+jotakin

Hienoa Jane! :)
Voin vain kokemuksesta kuvitella kuinka huojentunut olo siulla on.. Joka kerta kun sen pienen elämänalun siellä näkee niin se rauhoittaa mielen ainakin taas hetkeksi.

Mimikselle tervetuloa ja onnittelut positiivisen testin johdosta.. :) Siitä se etappi lähtee.. :)

Mie ite just ihmettelin tämän raskauden aikana kertyneitä ultrakuva varastoja.. Ensimmäiset on ajalta jolloin elämänalku oli niin pieni että näytti timanttisormukselta jonka timantti sykkii, kun taas sitten jo rakenneultrakuvissa näyttää ihan vauvalta.. :)
Nyt eivät enää kuvia ole edes antaneet, eikä olla pyydettykään kun alkaa olla asukki niin iso ettei mahdu kuvaan kun yksi raaja kerrallaan.. :)
Täällä siis vaihtelevin mielentiloin kasvatellaan edelleen mahaa..odotellaan taas seuraavaa ultraa joka on aprillipäivänä, ja jossa samalla aletaan miettiä synnytystapaa kun ainakin toistaiseksi poitsu tykkää istua persiillään, eikä kääntymisestä tunnu olevan ajatustakaan..

J-R alkaa olla kanssa aika pitkällä.. Joko alkaa mieli myllertää synnytysasioissa?

Tipsuliinille tsemppiä ja peukkuja.. Uskotaan että kaikki on hyvin ennen kun kukaan meille toisin kertoo.. :) Ymmärrän ja tiedän kyllä että epäilyksiä on milloin mistäkin syystä ja välillä ilman syytäkin..mutta onneksi ne yleensä ovat vaan niitä oman mielen kepposia ja turhia pelkoja.. :)

Hyvää kevään odotusta kaikille ja zemppiä..

-HMM83 ja tiitiäinen 32+1-

Kiitos Jane ja HMM :)

Ihanaa Jane että ultrassa oli kaikki hyvin <3 Nyt voit alkaa jo huokaisemaan helpotuksesta ja nauttimaan raskaudestasi! Mulle lääkäri sanoi, että jos selviää yli viikon 10, on keskenmenon riski enään TODELLA pieni :)

HMM83 - Voi kun olet jo pitkällä.. :) Oi että kun itsekin tonne asti vielä joskus pääsisi!

On tämä kummaa aikaa.. Jos mahassa ei tunnu mitään nippailuja tms. alkaa sitä heti miettimään että onkohan siellä ketään. Jos taas tulee nippailuja/vihlomisia, tulee heti paniikki että apua eikai tämä ole keskenmenon alkua.. huhhuh.. Mikään ei niinkun ole hyvä :D

Mimis rv+3

Onnea Mimis vielä minunkin puolestani! Ihanaa, että hoidoista oli teille apua. Nyt vaan paljon tarrasukkia pienelle matkaan! :)

Minä ajattelin nyt lunastaa lupaukseni ja kertoa kerrankin niistä iloisista uutisistakin. Eli epäluulo vei voiton ja hermot meinasi mennä tähän epätietoisuuteen, joten kokeilin eilisiltana, saisiko tälle päivälle vielä ultra-ajan jostain. Yhdestä paikasta sitten tärppäsi ja äsken siellä kävimme. Meidän pikkuinen siellä liikehti reippaasti, pieni sydän sykki, ja koko vastasi edelleen viikkoja :) Siinä mielessä oli typerä paikka, että en itse päässyt näkemään monitorilta live-kuvaa, mutta miehen onnellinen ilme pikkuisen vilskettä seuratessa kertoi kyllä kaiken <3 istukka on etuseinämässä, joten näytteen otto ensi viikolla pitäisi onnistua helposti. Ilmeisesti ainut ongelma voi myöhemmin tulla siitä, että istukka oli osittain kohdunsuun päällä, joten jos se ei siitä nouse kohdun kasvaessa, niin sitten synnytys voi olla vaikeampi juttu. Mutta nepä jutut selviää sitten aikanaan...nyt riemuitsen ihan täysillä vielä näistä iloisista uutisista :)

Mukavaa viikonloppua ja onnellista odotusta ihan jokaiselle!

Tipsuliini rv 11+1

Tervetuloa Mimiskin tänne puolelle. Meitähän alkaa olla täällä jo melkoinen joukko! :)

Ihania kuulumisia Janella ja Tipsuliinilla. Hiemoa, että kaikki on niin kuin pitääkin ja olette molemmat jo noin pitkällä. HMM ja J-R: Teillä maali kohta jo häämöttää. Ihan mieletöntä.

Täällä ei mitään ihmeellistä auringon alla.. Väsymys on hieman helpottanut ja toiveita elättelen seesteisestä keskiraskaudesta. Kyllä mä voin ainakin sanoa, että erilaiset nippailut ja kivut saavat mut edelleen huolestuneeksi. Eilen tästä asiasta miehelle puhuinkin. On hieman harmillista, ettei tästä raskaudesta ole kyennyt nauttimaan niin kuin haluaisi aiemman keskenmenon vuoksi. Uskoisin näin jatkuvan ihan loppuun saakka. Nyt on jo sellainen luottavainen fiilis, että kyllä me nyt vauva saadaan, mutta pieni pelko vaanii taustalla. Onneksi masu on jo iso ja liikkeet tuntuvat hyvin istukan ollessa takaseinässä. Innoissani jo niitä hankintoja ajattelen, mutta ei vielä olla mitään hommattu..

Ihanaa päivää kaikille ja nautinnollisia hetkiä masuvauvojen kanssa!

Tilkku rv21+2

Tänään poika sai kasteessa nimen Jonni Ensio.Poika oli rauhallinen koko tilaisuuden ajan ja keikki meni hyvin.Itselläni meinasi itku tulla muumamaan otteeseen.Papin puhe ja laulujen sanat toivat mieleen myö menetetyt vauvat :(Äsken kun kaikki vieraat olivat lähteneet piti sitten itkeä oikein kunnolla...

Katsu ja Jonni 2kk 2pv

Oi miten kauniin nimen annoitte pojallenne KATSU!! Ristiäiset ovat minusta aina kauniita tilaisuuksia, uskon että itsekin tulen kyynelehtimään oikein kunnolla. Sekä onnesta että menetyksen surun muistosta.

Mimis, lämpimästi tervetuloa tälle puolelle! Elämän jännittävin matka Sinullakin edessä. Alku etenee hitaasti, mutta ainakin omasta mielestäni tahti sen kuin kiihtyy. Mulla alkaa jo 30 raskausviikko. Huh!

Jane, ihania kuulumisia. Usko nyt vaan, siellä se pieni sisukas ihminen pitelee äidistä kiinni ja kasvaa ja vahvistuu joka päivä! Ja samat sanat Tipsuliinille. Loistavaa. Ihan pahimmat viikot alkavat olla takana. Ja pian masut alkavat kasvaa ja saatte lisää todistusaineistoa!

Muillekin moikkaukset, ja nyt mun on lähdettävä kesken kaiken nukkumaan. Oli taas viikko täynnä toimintaa, ja nyt iski ihan kamala väsymys.

Aurinkoista viikkoa vahvat naiset!

Katsu* - Kaunin nimen annoitte pojallenne :)

J-R - Kiitos tervetulotoivotuksista =) Huh, kun olet jo pitkällä! Tuntuu tässä vaiheessa vielä ihan mahdottomalta ajatus että itse vielä tuohon vaiheeseen pääsisi! Aurinkoa viikkoon myös sinne :)

Tilkku - Varmasti meitä kaikkia keskenmenon kokeneita kaikki kivut ja nipistykset pelottaa, vaikka kuinka pitkällä jo olisikin! Hienoa, että fiilis on kuitenkin päällisin puolin luottava, kyllä tuossa vaiheessa voi jo ollakin :)

Tipsuliini - Onnea loistavista ultrakuulumisista :) Harmi että et itse pientä nähnyt, mutta uskon että miehen ilmeet melkein sen korvasi <3

Täällä alkoi tänään rv 5. Vähän eri luokkaa kun noi teidän viikot, mutta yhdestä pitkästä viikosta on jo selvitty :) Varasin ensi viikolle ajan varhasultraan, johon uskallan mennä jo nyt kun tiedän tarkan hedelmöittymispäivän. Toivottavasti siellä jo pienen syke näkyy <3 Oireita odottelen edelleen.. Tissien turvotus/arkuus on tällä hetkellä oikeastaan ainoa. Oliko teillä muilla tässä vaiheessa minkälaisia oireita?

Täällä koettu tänään kauhunhetkiä. Huomasin töissä ruokiksella että jotain valuu alapäästä ja kunnolla. Menin vessaan, niin vertahan sieltä tuli. Ei voi olla todellista että uusi keskenmeno tulisi kaiken tämän hoitorumban jälkeen! Soitin äkkiä klinikalle ja sain ajan omalle lääkärille jo heti tälle illalle klo 17. Verta tuli kunnolla noin tunnin ajan ja sitten se pikkuhiljaa hiipui. Mies tuli hakemaan mut töistä ja masentunein mielin ajelimme klinikalle kuuntelemaan tuomiota. Olin siis ihan varma että on mennyt kesken. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan mulla oli jäänyt kudosnestettä kohdun kaulalle ja se nyt vuoti pois. Ei kuulemma mitenkään vaarallista ja jopa aika yleistäkin. Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja alkio joka vastasi viikkoja (2,4 mm). Lääkäri väitti jopa nähnensä pienen sykkeenkin :) Voitteko kuvitella miten hyvältä tuntui, kun olimme jo varautuneet pahimpaan <3

Mimis 5+1

Listaa myös tälle sivulle
Sarppa75............kkm 8/09........................................LA 11.7.10
Ellu ....................kkm11/09..........................................LA 24.11

moi!
tulin tänne, vasta tein testin mutta aion nauttia jokaisesta hetkestä!
mulla ollut siis yksi kkm marraskuussa 09 ja kaksi aikaisempaa tyttö lasta.
vihdoin tärppäsi ja ti gyne katsoi että jotain pientä siellä näkyi vaikka 4+1 vasta =)

saanhan tulla tänne ja purkaa pelkoja jos tässä tulee jotain. tilaisin 2 vko:n päähän ultran ja sit siitä taas 2 vko...

mukavaa päivää =) Ellu*

Sarppa75............kkm 8/09..........................................LA 11.7.10
Mimis ................ km 05/09 .........................................LA 15.11.10
Ellu ....................kkm11/09..........................................LA 24.11.10

Pitkästä aikaa, enkä kovinkaan paljoa ehdi nytkään kirjoitella. Meillä poika on taas sairaana, ollut koko viikon, joten meillä nukutaan tosi huonosti ja on ihan zombie-olo... Yskää, nuhaa ja lämpöä pikkuisella, ja lääkärin mukaan lisäksi infektioastma, joten katsotaan miten lähtee paranemaan, toivottavasti pian.

Ellulle tervetuloa joukkoon, kiva että meidät löysit ja paljon onnea plussasta, huomasin että huhuilit ketjun perään tuolla haaveilu-puolella. Ja nimenomaan niistä peloista ja huolista saa täällä kirjoittaa, sillä se alkuraskaus on kyllä aikamoista vuoristorataa...

Mimis, olipa sinulla kamala kokemus, onneksi kaikki kuitenkin vaaratonta! Mutta kyllä tuollainen veren näkeminen pelottaa ja pysäyttää, itsekin olen jo kerran ollut sata varma että kesken tämäkin kerta meni mutta vielä sinnitellään. Sinullakin näyttäisi olevan sinnikäs masuasukki matkassa, uskotaan ja luotetaan siihen että kaikki menee hyvin tällä kertaa. :)

Tipsuliini - lueskelin huoliasi tuolla haaveilu-puolella, olipa todella epäreilua että ne testit ei onnistunut ja joudut elämään epävarmuudessa vielä viikkoja. Ei ole ollenkaan mukavaa, itsekin odotan kovasti että vielä se virallinen kunnallinen np-ultra olisi takanapäin (se on huomenna) koska joptenkin tuntuu että sitten voi huokaista helpotuksesta, ja huoli ehkä hieman helpottaisi. Oikein paljon voimahaleja sinulle näihin tuleviinkin viikkoihin, yritä pitää kiinni siitä ajatuksesta että kaikki voikin olla hyvin tällä kertaa. :)

Katsulle - ihanat nimet, onnea pikkuiselle!

Nyt en enempää kerkeä, kaikille muillekin tsemppiä ja haleja! Mites muuten Minttulilla menee, et ole pitkään aikaan käynyt moikkaamassa?

Jane 11+jotakin (kai)

Heissan pitkästä aikaa!

Pakko tulla kirjoittelemaan, kun Jane jo kyseli perään. :) Olen kyllä käynyt lueskelemassa, mut en ole jotenkin jaksanut/osannut mitään kirjoittaa. Mulla on ollut nyt 1,5 viikkoa pahoinvointia. Jossain vaiheessa se helpottikin, mut sitten alkoi taas uudestaan. On ollut tosi kurja olo. En ole saanut oikein nukuttuakaan. Mikään ruoka ei maistu ja vuorokauden ympäri vaan yököttää. :( Ajatukset on välillä ihan maassa ja pelko iskee. Sitten taas saan itseni kasattua ja osaan iloitakin. Nyt tuntuu et mitä pitemmälle mennään, niin epätoivo iskee kovemmin. Me ei olla vielä käyty ultrassa, kun ei vaan tunnu löytyvän siihen tarvittavaa rahaa. lama on puraissut ikävästi meidän elämää... Noh, kai sitä rahaakin taas joskus on. Olis vaan niin kiva saada se varmuus missä mennään. Nyt ei auta ku odottaa. Ens viikolla on neuvola ja sit saankin varattua sen ultra-ajan. Ei jaksais kyllä odottaa!! Tissit on mulla myöskin ihan pinkeet ja vähän kipeetkin..

Mimis pelästytit mut pahemman kerran! Onneksi kaikki olikin hyvin! Menispä vaan kaikilla nopeesti nämä alkukuukaudet ja pääsisi siitä pelosta eroon.

Ellu tervetuloa ja onneeee!! Hienoa, et plussa tuli!

Minttuli 8+0 (hääääh???!!! :D, wau)

Jos sais itsekin välillä kuulumisia kirjotettua..

Ellulle paljon onnea positiivisesta testistä ja tervetuloa purkamaan epävarmuutta ja pelkoa jos ja kun niitä tulee.. Täällä niitä kyllä ymmärretään.. :)

Mimiksellä on ollut jännät paikat.. Vuodettuani alkuraskaudesta neljä viikkoa enemmin ja vähemmin tiedän millaisen epätoivon olon se saa aikaan.. Pahimmillani muistan jopa toivoneeni että menis nyt sitten edes kesken ettei tarviais koko aikaa pelätä.. :/
Mutta niin kun sielläkin, niin onneksi myös täällä kaikki meni parhain päin ja sitkeä kaveri tälläkin hetkellä nikottelee masussa jossa tila selvästi käy koko ajan ahtaammaksi ja ahtaammaksi.. :)

Mie olen lähdössä kohta neuvolaan ja kauhulla odottelen punnitusta, koska viimeisen parin viikon aikana on tullut mielettömän turvonnut olo.. Neste alkaa kertyä, rasvavaroista puhumattakaan.. :/
Nukkuminen alkaa myös olla melkolailla mahdotonta..
Edelleen syömisen jälkeen ei voi pariin tuntiin maata, koska tulee oksennus, illalla iskee levottomat jalat, jotka onneksi aika hyvin jalkahieronnalla tai villasukilla ja tyyny jalkojen alle konstilla menee ohi.. Vessahätä herättää kahden tunnin välein, ja lonkat kipeytyy yöllä aika pahasti, koska nukun tuplatyynyillä, jolloin painopiste siirtyy kyljellään ollessa lonkalle.. Hmmm.. Zombia siis aletaan täälläkin jo muistuttaa, mutta ei haittaa niin kauan kun kaikki on muuten hyvin.. Vaikka välillä itkettääkin.. :)

Mutta nyt siis suuntaan taas neuvolaan ja sitten tallille nauttimaan aurinkoisesta päivästä.. :)

-HMM83 ja tiitiäinen 33+1-

Minttuli80: tsemiä, kyllä kaikki on varmasti ihan hyvin:):).

Jospa tuota itekin uskaltas kömpiä tänne puolelle..pari päivää sitten tein kaupan testillä kaks vahvaa plussaaa:D. Pitänee vielä hakee apteekin oma ja "varmistella":D. Aika uskomaton tunne vielä kyllä....

Ihan alussa mennään vielä...tissit vähän turvoksissa ja masussa välillä tuntemuksia/pistoja ja jne....valkkaria. Siinäpä tuo:).
Tällä hetkellä olo on ihmeen rauhallinen, luulen,että pelot tulee jos tää tästä vielä etenee.... mutta toivottavasti nyt tää kestäis... :) Viimeksi niihin aikoihin kun alkio menehtyi , olin ottanut sikapiikin...nyt ei onneks ole tommosia ulkopuolisia riskejä olemassa...

Ultraan ajattelin mennä yksityiselle kun viikkoja on lähemmäs 8 tai 9....osaisko joku suositella täältä Espoosta/ Hlesingistä hyvää ja halpaa paikkaa?

Sitten,,, syökö täällä kuin moni raskausvitamiineja? Mulla on pääasiassa iltatyö ja joskus ruokailut hiukan epäsäännöllisiä..mietin et voinko huoletta ostaa apteekista raskaus ajan vitskuja ja vedellä niitä..? Oman mielenrauhan takia,että sais varmasti kaikki vitamiinit...

Mutta onnea kaikiller täällä..osa on jo hurjan pitkällä:)

tiukku me ollaan vissiin samoissa viikoissa?? Mä syön ainakin vitamiineja 2kpl päivittäin vaikka syön terveellisesti muutenkin. kannatan!

HMM kiitos , sinä olet jo noin pitkällä..kohta saat vauvan syliisi!
kyllä silleen jännittää että alle 2 vko:n päästä eka ultra NIIN se pelottaa että onko siellä mitään...mä kuitenkin tunsin muniksen irtoamisen ja sitten varmaan pari päivää siitä hedelmöittyi joten turha siellä selitellä et on myöhemmin hedelmöittynyt, on vaan jäänyt traumoja siitä kaikesta!! Ja kuinka hankala odotella vaan..ei silleen erikoisia r-oireita niin tuntuu et tarvis testata koko ajan uudestaan...

minttuli kiitos , harmi kun voit pahoin...se on aina ikävää..

Jane kiitos , joo kyselin silleen koska siellä toisessa ei varmaan tykätä jos hehkuttaa ja ruikuttaa jotain omia raskaana olo oireita...monet kuitenkin odottaneet jo raskaaksi tuloa pidempään kuin minä...niin silleen tuli harmi olo...!!

mimis mullakin on puolitoista viikkoa ultraan....jännitttää..tsemiä sulle sinne myös!!!

Ellu rv 4+2

Ellu: joo samoissa mennään suunnilleeen, kierrosta ei ihan täyttä tarkkuutta.. Testasin kp 34 , kun edellinen kierto oli sen pitunen..ennen km ne oli yleensä 30-32 paikkeil....

joo lähenki tästä ostaan vitamiineja:)

Yhteistyössä