Keskenmenon jälkeen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-R
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihanaa Ellu, että ultrasta noin hienoja uutisia! :)

J-R:llä on ihan hirmuisen vähän enää matkaa jäljellä! Tosin täältä päin katsoa kaikki 20+ vkot tuntuu olevan ihan tosi lähellä jo LA:ta! :P Ihanilta kuulosti tuo kertomasi pienokaisen liikkeistä yms :) Voimia sinne masun kanssa elelyyn!:)

Mimiksellä myös ihania kuulumisia <3 Se on niiiin hurjaa nähdä, varsinkin silloin ekoja kertoja, se pieni ihminen, kun se ihan oikeasti alkaa jo näyttääkin joltakin! :)

Meillä tosiaan toivon mukaan olisi enimmät piikitykset ja muut operaatiot jo ohi. Punktio oli vielä hirveämpi kokemus kuin istukkanäyte :/ Istukka oli nyt siirtynyt kokonaan etuseinämään ja ainoastaa pieni kohta aivan alamasun sivussa oli sellainen, josta neula voitiin pistää (pyrkivät välttämään istukan läpi menemistä verenvuodon takia). Yleensä pistokohta on navasta alaspäin, jossa tuntohermoja on vähemmän, joten mä sain sitten harjoitella kivun sietämistä ihan urakalla. Lisäksi se kalvo (en nyt muista miksi sitä kutsutaan) ei meinannut antaa millään periksi neulalle ja venyi vaan, vaikka neula oli jo usemman sentin kohdun sisäpuolella. Se tuska oli jotain ihan järjetöntä. Pikkuinen meinasi myös hermostua ihan täysin ja yritti kovasti ottaa neulankärjestä kiinni. Lopulta, onneksi, näyte saatiin otettua. Kun pääsin siitä pöydältä pois, tärisin vaan hulluna ja nieleskelin kyyneleitä. Eilen mahakivut säikäyttivät jo pelkäämään, että kaikki ei ole kunnossa, mutta onneksi ne sillä erää ainakin lakkasivat melko pian. Nyt sitten vaan odotellaan, ja pelätään edelleen km:a. Tällä viikolla pitäisi jo tulla pikatestin tulokset trisomioista ja sitten lopullinen tulos koko kromosomiston osalta parin viikon päästä.

Tällaista täällä. Aika ristiriitaisissa fiiliksissähän tässä koetetaan saada päiviä kulumaan.

Onnea Ellu! <3 Ihania uutisia!! Hienoa, että sydän vaikutti vahvalta!

Mimikselle myös onnea! Tulee itsellekin hirveän hyvä mieli, kun lukee teidän muiden onnen hetkistä. :) Ja ne olette todella ansainneetkin!

J-R, mä ajattelen myös, että tää pahoinvointi on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin km. Huonoina päivinä siitä on vaan vaikea nauttia ja jaksaa. Parempina päivinä sitä huomaa just ajattelevansa, et no eihän tää niin kamalaa ollutkaan. :) Oletpa muuten hurjan pitkällä jo!!

Tipsuliini, toivottavasti sulla tosiaan jo loppuu noi tutkimukset. Hienosti olet ne kyllä kestänyt!!! Toivottavasti tulosten saaminenkin menee pian ohi ja saisit nauttia loppuraskaudesta ilman ylimääräistä huolta. Päivät tuntuu varmaan tosi pitkiltä odottaa tuloksia.

Mulla edelleen pahoinvointia. Yökkäilyt kuitenkin selvästi vähentyneet. Väsymys on jotenkin tosi ärsyttävää. Tuntuu et energiataso on alhaalla ja vois nukkua pitkät yöunet ja päikkärit joka päivä. Ylihuomenna on nt-ultra!! Apua, jännittää niin paljon etten housuissani pysy!!!! Meen sinne varmaan täristen ja pelonsekaisin tunnelmin. Ihan ku se ois joku tuomioistuin mihin on menossa. Toivon niin koko sydämestäni vaan hyviä uutisia...

Minttuli 11+4

Hirmuisesti meni taas aikaa että saa aikaseksi jotain kirjottaakin. Aika on oikeastaan mennyt sektio ajatusta ja ajankohtaa sulatellessa.. Ja samalla tietysti jännitellessä että onko pienokainen vielä kääntymässä vaiko ei.
Mutta vaikuttaisi kuitenkin edelleen olevan perätilassa pää miun kylkiluuhun nojaten (hyvin mielenkiintoinen tunne). :)

Ellulta ja Mimikseltä aivan ihania uutisia ja paljon onnea yhden etapin saavuttamisesta! Voi että miten se tuntuukaan helpottavalta! :)

Tipsuliinille voimia tutkimustulosten odottamiseen, kauheelta kuulosti tuo siun tutkimuskokemus! :/
Ja Minttulille puolestaan voimia pahan olon kanssa kamppailuun!

J-R: Mie olen monesti miettinyt kun miettii omia kokemuksia tästä loppuraskaudesta ja lukee siun ajatuksia että me varmaan saadaan siitäkin eri tavalla iloa irti kun sellainen odottaja joka ei ole keskenmenoa kokenut. Ainakin kun vertaa omia kokemuksia sellaistan kavereiden kokemuksiia, jotka esikoistaan odottavat ja kaikki on aina mennyt ns. hyvin. Tuntuu että ne hankalat asiat jotka toiset kokevat hyvinkin raskaina ja oloa ja eloa vaikeuttavina, osaa ajatella ihan eri tavalla ja jollain hassulla tavalla niistäkin iloitsee paljon suuremmin. Ne ei ns. rassaa hermoa tai mieltä. :)

En oikein osaa vieläkään sanoa miltä tuo ajatus sektiosta ja ajankohdan tietämisestä tuntuu, mutta siihen on alkanut kuitenkin tottua pikkuhiljaa. On melkein alkanut kammottaa että käy niin että kun ajatukseen juuri ehtii tottua, niin tilanne meneekin uusiksi, niin kun tämän raskauden kanssa on alusta asti tupannut menemään.. Tuulimuna muuttui kaksosraskaudeksi ja kun siihen ajatukseen tottui, niin se muuttuikin yksisikiöiseksi riskiraskaudeksi jne,jne.. Milloin tilanne näyttää huolestuttavalta ja milloin taas erinomaiselta..
Noh nyt kuitenkin taas torstaina on ultra jossa selviää mikä asento nyt loppujen lopuksi on.
Luulisin kyllä huomanneeni jos tuo n.3kiloinen mötikkä olisi kääntynyt.
Omalla tavallaan kai harmittaa että jää alasynnytys kokematta (on ollut puhetta että tämä on ainoa yhteinen lapsi joka tulee), mutta toisaalta sillä ei kai ole väliä kunhan pienokainen pääsee mahdollisimman turvallisesti maailmaan. Miulla ei kuitenkaan ole mitään vahvaa periaatetta alasynnytyksestä.
Ajankohtaa en vaan vieläkään ymmärrä. Miusta tuntuu koko ajan että sinne on aikaa vaikka kuinka paljon, mutta sitten kun tajuan että aikaa ei ole enää kun 2 ja puoli viikkoa, niin meinaa iskeä pakokauhu siitä että ei ole valmis vielä.. Tuntuu että kaikkea vielä puuttuu, vaikka oikeastaan mitään ei enää puutukkaan. Sairaalakassille en ole luonut vielä ajatustakaan. Joten edelleen menee asiaa kypsytellessä.. Toivottavasti sen nyt saisi suurin piirtein käsiteltyä ennen h-hetkeä.. :)

Kakille paljon voimia ja koittakaa nauttia keväisistä aurinkoisita päivistä! :)

-HMM83 ja tiitiäinen 36+5- (Ajatella..kohta ei olla enää keskosia jos synnytään)

Listapäivitys
Katsu ............... km 12/07, ku 11/08 ......................... poika syntynyt 11.1.10
HMM83 ............. km 5/09 ......................................... LA 5.5.10
Tiitu-tii ............. km 5/09, 8/09 ................................ LA 21.5.10
J-R ................... tm 7/09 ........................................ LA 30.5.10
Sarppa75............kkm 8/09..........................................LA 11.7.10
Tilkku ................ km 7/09 ........................................ LA 21.7.10
Erica ................. kkm 10/07 ..................................... LA 31.8.10
viljonkkatyttö ..... km 10/09 ....................................... LA 23.9.10
Tipsuliini ............ km 7/09, tm 11/09 ........................... LA 30.9.10
Jane75 .............. kkm 9/06, 3/09, 9/09 ....................... LA 30.9.10
Minttuli80 .......... kkm 10/09 ....................................... LA
Mimis ................ km 05/09 ........................................ LA 15.11.10
Ellu .................. kkm11/09......................................... LA 23.11.10
Tiukku .............. km /09 ............................................ LA

laskettuaika muuttui päivällä! Täällä alkaa 9 viikko..eteenpäin hitaasti mutta toivottavasti varmasti. eilen ultrassa oli jo n 14mm kokoa =)

Mahtavaa Ellu! Ihan pian olet jo riskiviikkojen paremmalla puolella. Ainahan voi tapahtua mitä vaan (ainkin jos HMM83.lta kysytään :) ), mutta ainakin oma mielesi todennäköisesti rauhoittuu viikkojen edetessä. Tesmppiä! Onkos se np-ultra sitten seuraava vai miten se sulla menee? Hassua että sun vauva on pari senttinen ja mun 40 =)

HMM83: Hurjan lähellä jo sun synnytys. Kauhean vaikea vielä munkaan (vaikka tulen kovaa vauhtia perässä) kuvitella mitä nyt käyt läpi. Tulee sellainen olo, että sun on tarkoitettu saavan just tämän vauvan, ja hurjan sinnikäs kaveri siellä on kyllä kasvanut. Ajattele, näet hänet jo muutaman viikon päästä -ihan hullunkurisen upeata!! !Synnytystapa mietityttää muakin, vaikka vauva onkin jo pää alaspäin eli suotuisassa raivotajonnassa. Ajattelen kuitenkin niin, että sama se miten oikkuien syntyy, kunhan vain kaikki sujuisi jokseenkin hyvin kaikkien terveyden kannalta. On NIIN totta, ettei pikku kolotukset ole juurikaan mieltä rasittaneet. Ajattelen ihan samoin, että km kyllä todella sai ymmärtämään, minkälainen lahja ja ihme jokainen vauva on. Kyllä sen ennestäänkin tiesi ja niin ajatteli, mutta nyt sen TODELLA ymmärtää. Mä en ehkä just siksi pelkää synnytystä lainkaan; se ei kertakaikkiaan voi olla pahempaa kuin lääkkeellisen keskeytyksen väkisin aikaansaamat helvetilliset supistukset ja kivut liitettynä henkiseen kipuun. Kun mä sen kestin, niin menen uteliaana kohti synnytystä, miten se ikinä sitten tuleekaan tapahtumaan. Toivottavasti löydät jonkinlaisen mielenrauhan näiden viimeisten viikkojen aikana.

Miten Minttulin np-ultra? Tule kertomaan, hop! Kyllä se väsymys vielä helpottaa. Suosittelen väsymyksen hoitoon pitkiä yöunia ja runsaita päikkäreitä ;)

Tipsuliini on kyllä kokenut kovia ja ollut mielettömän urhea!!!! Me ollaan susta ylpeitä =) Toivottavasti näiden tulosten jälkeen kauhut ja odottelut olisi jo takana ja pääsisit todella nauttimaan raskaudestasi. Pidän peukkuja että kaikki on hyvin!!!!

Voi Katsu, miten hienolta pakkaukselta Jonni kuulostaa. Miten hän voi olla jo 3kk kun musta pikkumies syntyi just eilen ;) ?? Teille on tulossa ihana kesä...

Me oltiin tänään neuvolassa, rv 33+3 nyt. Mulla kaikki arvot kohdillaan ja vauva "oikeinpäin". Hyvät sykeet, ja sf-mitta hyvillä käyrillä. Täti sanoi että siro vauva ja sievä vatsa =) Täiden jälkeen nukuin 2.5h päikkärit. Onneksi on enää ensi viikko töitä!

Masut pystyssä kohti kevättä naiset =)!

ps. Jane, Mimis ja muut, mitä kuuluu?

Parin viikon päästä on se np ultra ja sitten jatketaan nvl ultran kanssa katselua! Kyllä mulla silleen on vahvat ajatukset tästä, kuitenkin mulla kaksi lasta ja sitten se ilmeinen tm jossa ei edes näkyny sikiötä ja nyt nähty jo kaksi kertaa ja alle viikon välein ja siinä ajassa sekin oli kasvanu melkein 7-8mm.

kyllä se sieltä kasvaa...harmittaa vaan kun tuntuu että on nälkä ja syö sitten illalla on niin täynnä että tuntuu et räjähtää, ja pas** ei kulje millään!!!! Hirveä väsymys painaa , tuntuu vaikealta hoitaa perushommia , töistä puhumattakaan...raskasta!

Kaikilla tosiaan tuntuu olevan omat harmit ja ongelmat....voimia niihin kaikille!

Ellu* rv 8+2

Nopsasti käyn vain ilmoittautumassa, kaikki täällä ihan hyvin - tai niin hyvin kun nyt olla voi sillä edelleenkin alan epäillä koko touhua kunhan tarpeeksi aikaa kuluu viimeisestä ultrasta tai sydänäänten kuuntelusta... Pikkasen alkaa jo huolestuttamaan tämä oma asenne, en vieläkään osaa ajatella että olisin raskaana ja mahdollisimman vähän ajattelen koko asiaa. En edes tiedä raskausviikkoja ilman että alan niitä erikseen laskeskelemaan enkä käy joka viikko (kuten aina aiemmin olen tehnyt) netissä katsomassa mitä vaaville sillä viikolla tapahtuu. Jos joku puhuu raskaudestani voin ihan yllättyä että hetkinen, kuka on raskaana - ai juu, minähän se olen. Kyllä taitaa nämä km:t jättäneet todella syviä haavoja. Nytkin kuvittelen jokaisesta ristiselän särystä tai masukivusta että km:n se vaan on taas tulossa. Ehkä pitäisi jo ottaa asia puheeksi seuraavan kerran neuvolassa.

No juu, mutta syy siis siihen että olen ollut poissa täältä on se että meillä on taas sairasteltu oikein kunnolla. Pojallahan todettiin maaliskuussa infektioastma, ja viime viikolla iskikin sitten neljäs flunssa tälle vuodelle. Ja heti päälle kamala yskä ja raskasta hengittää sen astman takia. Perjantai-iltana oli pakko lähteä pikapikaa lääkärille, jossa sai lääkkeitä niin että hengitys helpottui, ja todettiin että hänellä oli korvatulehdus - josta myös sen astman oireilu johtui. Antibiootit kyllä puri nopsasti ja pikkumies parani parissa päivässä. Mutta siis tämän vuoden saldo tähän mennessä on kaksi keuhkokuumetta, yksi keuhkoputkentulehdus ja yksi korvatulehdus - ja yhteensä siis neljä antibioottikuuria astmalääkityksestä puhumattakaan. Ja nyt odotellaan että vesirokko iskisi, sillä sitä on päiväkodissa liikkeellä. Plääääh - ja tätä olen siis tilannut tupla-annoksen :). Saas nähdä miten ihmeessä sairasteluista ja valvotuista öistä jaksaa kahden lapsen kanssa.

Täytyy palailla paremmalla ajalla kommentoimaan teidän muiden juttuja, tosi kiva on kaikkien kuulumisia lueskella joten käykää vain usein kertomassa uutisia!

Haleja, Jane (katsoo kalenterista ja laskeskelee) 16+0 (jo, ja viikkokin tänään vaihtunut...)

Janelle tsemppiä, hyvin kaikki menee:) Tosin tiedän kyllä tunteen, mä en uskalla luottaa yhtään mihinkään....vaikka kaikki meniskin hyvin ni pelkäisin varmaan vii metreille saakka.

Olin rohkea tyttö ja tilasin sen varhaisultra ajan sitten ens viikon keskiviikolle.Sillon pitäs omien laskujen mukaan olla jotain tasan rv 9... Apua, hiukkasen meinaa jännittää ja ens tiistai menee varmana täristessä...jaiks.

Aamut alkaa yökkimisellä...ois paljo kivempi oikeesti oksentaa(otsin sitäkin muutaman kerran joutunut tekemään) kun yökkäillä tyhjää mahaa:(. Toivottavasti tuo nyt tarkottas et kaikki on kunnossa...karmee päivä lähestyy 8+4 jollon viimeks oli kehitys pysähtynyt... nyt ois siis jotain 8+ 1...

Järkyttävä nuha ja aivastelutkin vaivaa..liekkö siitepölyä ilmassa tai jotain..

pitäs yrittää nautiskella vähän tästä keväästäkin ja yrittää ottaa rennosti:)

Nt ultra oli eilen. Olin ihan paniikissa ja peloissani sinne mennessä. En saanut nukuttua edellisenä yönä ja päivällä ennen ultraa en pystynyt ajattelemaan oikein mitään. Kun vihdoin päästiin ultrahuoneeseen, niin katselin vaan seinille, kun makasin siinä petillä... Sit hoitaja sanoikin, et kyllä täällä joku asukki on ja hengissäkin! Siinä vaiheessa katsoin monitoriin ja siellä köllötteli pieni ihmisen alku, meidän vauva! <3 Tunne oli ihan uskomaton. Olin hirveän hämmentynyt ja yritin vain tuijottaa sydäntä, että vieläkö se varmasti sykkii. Kaikki näytti olevan hyvin, turvotusta 1,2 milliä. Alussa mä pelästyin sitä, kun pieni oli niin paikoillaan ja köllötteli vaan selällään. Mut kyllä se siitä sitten hiljakseen liikkui ja heitti yhden kuperkeikankin. :)

Sain myös tietää, että neuvolan kautta olis ollut mahdollista päästä varhaisultraan viikoilla 7-8, jos on saanut keskenmenon. Siitä ei vaan missään ole mainintaa eikä sitä kukaan ole ehdottanut. Olis pitänyt itse osata kysyä. Siitä jäi vähän paha mieli.

Olo on tosi omituinen. Suurin pelko on poistunut, mut vielä se siellä taustalla kummittelee. Laskettu aika mulla ei muuttunut eli jos joku päivittää listää, niin mulle voi lisätä LA 28.10.

Minttuli 12+0

Ihanaa Minttuli, onnea, nyt olet jo päässyt pahimpien riskiviikkojen ohi, onko huoli jo helpottanut? Ja toivottavasti myös huono olo helpottaa, yleensähän se noilla viikoilla niin tekee. Niin toivoisin että voisit nyt hieman alkaa nauttimaankin raskaana olosta, ja ehkä pikkuhiljaa uskaltaa suunnitella tulevaa. :) Olet sen niin ansainnut kun epätietoisuudessa jaksoit kamppailla nämä ekat piiiiitkät viikot. Ja höh sentään sen varhaisultran kanssa, kyllä mun mielestä neuvolan tätien olisi sinua pitänyt tässä asiassa auttaa. Meilläpäin ei kylläkään mitään erikoiskohtelua ole km:n saaneille, ja aika yleistä kai se on että joutuu varhaisultran omasta pussista kustantamaan.

Tiukulle tsemppiä varhaisultraan, usko pois että me kaikki olemme sinun tukenasi, tiedämme kaikki tasan tarkkaan miltä sen ekan ultran kohtaaminen km:n jälkeen tuntuu. Mutta kohta olet siellä, ja mahdollisuudet ovat hyvät että kaikki on kunnossa tällä kertaa, ja sitten alkaa jo pikkasen helpottamaan. :)

Ellulla kanssa ollut hyviä ultrakuulumisia, ihanaa! Mites vanhoja ne sinun lapsesi ovat?

Ja voi huh-huh miten nopsasti aikaa kuluu J-R, että ihan vain viikko enää töitä, mahtavaa! Varmasti alkaa ajatukset yhä enemmän kiertämään sen tulevan synnytyksen ympärillä, mutta todella hyvä asenne sinulla, varmasti kaikki menee hyvin. Itselläni on todella matala kipukynnys, ja suunnilleen pyörryn jos näen verta joten pelkäsin sitä ekaa synnytystä aika lailla. Suosittelen epiduraalia, sillä minä pärjäsin eikä liiemmin traumoja jäänyt kun olen taas valmis samaan koitokseen. :) Onkos sulla ollenkaan tuntemuksia että kumpi sieltä on tulossa, tyttö vai poika? Vai haluatko pitää omana tietona? :)

HMM83:lle tsemppiä näihin viimeisiin odotuksen täyttämiin päiviin, kohta on h-hetki käsillä ja saat tavata vaavin ekaa kertaa! Vieläkös se pikkumies siellä vain istua köllöttää? Siitä sairaalakassista niin itse pähkäilin sen kanssa kauan ja sain pakattua vasta viime metreillä - enkä minä sitten loppujen lopuksi niin paljoa sieltä kassista tarvinnutkaan. Hyvä pitää mielessä että mieskin voi sitten sairaalaan tuoda yhtä ja toista, joten ei haittaa vaikkei niin paljoa tulekaan otettua mukaan.

Voi Tipsuliini, kuulosti kyllä todella epämiellyttävältä tuo punktio. En olisi varmaan itse uskaltanut mennä ollenkaan. Oletko jo ne pikatulokset saanut, näyttikö kaikki hyvältä? Niin toivoisin että saisit nyt sitten jättää kaikki nämä epämukavat asiat taakse ja saisit olla edes hieman varmempi siitä että kaikki menee tällä kerralla niin kuin pitääkin. Olet jo kuitenkin aika pitkälle päässyt, kyllähän se alkaa koko ajan olemaan vähemmän ja vähemmän todennäköistä että jokin voisi olla hullusti. Oletko muuten voinut hyvin?

Katsu, ihanalta tapaukselta kuulostaa tuo sinun Jonnisi. :) Voi olisipa minunkin tuleva pikkuinen tuollainen rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. Esikoinen oli aika huono nukkuja, sekä päivisin että öin, kai masukipujen takia, joten tuo eka vauvavuosi meni jonkinlaisessa usvassa. Hieman pelottaa miten vastaavasta selviäisi uudemman kerran, mutta nyt alkaa kyllä olla hieman myöhäistä katua. :)

Erica, tosi kiva että kävit kuulumisia kertomassa. Mites meni siellä rakenneultrassa? Varmasti mieltä rauhoittaa kun niitä liikkeitä jo tunnet, itsekin uudelleensynnyttäjänä olen jo muutamia kertoja niitä tuntenut mutta ne ovat todella pieniä ja vain harvakseltaan ne tunnen, joten ei minua vielä kamalasti auta. Mutta varmasti pikkuhiljaa vahvistuvat.

Ja Tilkku, ihanaa että pystyt jo täysillä nauttimaan raskaudesta, jäit niin hyvin mieleen tuolta haaveilijoiden puolelta että mielelläni edelleen kuulen miten sinulla (ja masulla) menee. :) Saitko ne vaunut hankkitua ja ovatko mieleiset? Muistan itse miten valtavan suurelta haasteelta se vaunujen hankinta tuntui, eihän sitä vielä siinä vaiheessa tiennyt mitä kaikkea niiltä vaunuilta halusi ja tarvitsi. Sehän selkiytyi vasta niiden ekojen vauvakuukausien aikana. :) Joten aika sokkona ne vaunut kyllä tuli hankittua, ihan hyvät olivat kuitenkin ja nyt ei onneksi tällä kertaa tarvitse miettiä kun on vaunut jo valmiina odottamassa. :)

Mites sulla menee Mimis? Et ole pitkään aikaan käynyt uutisia kertomassa, kohta sinäkin olet ne pahimmat riskiviikot jo ohittanut, aivan mahtavaa.

).( - kuten viimeksi kirjoitinkin niin huoli nostaa edelleen päätään säännöllisin väliajoin enkä vieläkään uskalla uskoa siihen että kaikki nyt menisi hyvin. Vihdoin viimein kuitenkin kokosin rohkeuteni ja kaivoin sen dopplerin esiin. Kyllä jännitti sitä käyttää - mutta todella nopsasti sieltä kyllä se nopea jumputus kuului. :) Joten tänään kaikki on hyvin. Eikä tässä nyt enää kamalan montaa viikkoa ole enää siihen rakenneultraankaan. Jospa sitä pikkuhiljaa uskaltaisi alkaa uskomaan...

Kaikille teille vahvoille naisille oikein ihanaa sunnuntain jatkoa toivottelee

Jane 16+3

Katsu ............... km 12/07, ku 11/08 ......................... poika syntynyt 11.1.10
Tiitu-tii ............. km 5/09, 8/09 ................................ LA 21.5.10
J-R ................... tm 7/09 ........................................ LA 30.5.10
Sarppa75............kkm 8/09..........................................LA 11.7.10
Tilkku ................ km 7/09 ........................................ LA 21.7.10
Erica ................. kkm 10/07 ..................................... LA 31.8.10
viljonkkatyttö ..... km 10/09 ....................................... LA 23.9.10
Tipsuliini ............ km 7/09, tm 11/09 ........................... LA 30.9.10
Minttuli80 .......... kkm 10/09 ....................................... LA 28.10.10
Mimis ................ km 05/09 ........................................ LA 15.11.10
Ellu .................. kkm11/09......................................... LA 23.11.10
Tiukku .............. km /09 ............................................ LA

Lisäsin Minttulin LAn. :) Mites Tiukku, uskallatko jo oman LAn siihen lisätä? En muista milloin sinulla oli se km, joten jos senkin kerrot niin voin senkin listaan lisätä - tai itsekin saa listaa muokkailla ihan vapaasti. :)

Jane: jos viittit lisäillä mun tietoja ni ois tosi kiva:) Eli keskenmeno viime marraskuussa 11/09 ja laskettu aika ei mitään havaintoa siitä..viime menkat oli 12.2 mutta ovis taphtui ehkä 18-20 päivän välissä.. oiskohan se la joku 23.11 tai 24.11. Ehkä:)

Minttulille onnewaaa ihanista kuulumisista:)

Mulla ois keskiviikkona ultra jolloin pitäs olla rv 9..hui kamalaa kun pelottaapi.

Joo oireita on kyllä ja olo jotenki positiivinen..katellaan....

HMM83 - Huh, siellähän alkaa sektio olemaan jo ihan oven takana :) Jännittää varmaan ihan kauheasti! Tulehan kertomaan mitkä on fiilikset, oletko jo tottunut ajatukseen että ihan hetki vain ja näette teidän pikkuisen ensimmäistä kertaa?

J-R - Tuntuu tosiaan hurjalta että pääset jo ihan pian äippälomalle :) Tsemppiä vaan viimeisiin työpäiviin, vai loppuiko työt jo tähän viikkoon?

Minttuli80 - Wautsi! Tuhannesti onnea loistavista np-ultrakuulumisista :)))) Harmi että et päässyt varhaisultraan, mutta eihän se toisaalta enää mitään haittaa :) Onnea!

Jane75 - Sullahan ei pitäisi mennä enää kauaa niin voisit jo alkaa tuntemaan vauvan liikkeet :) Eikö ne kakkosen kanssa voi usein alkaa jo tossa kohta tuntumaan?

Tiukulle täälläkin tsemppiä ultran odotteluun!

Omaan napaan ei kuulu kummempaa kuin odottelua.. tiistaina käyn (toivottavasti) viimeisen kerran yksityisellä ultrassa ennen np-ultraa joka on vapun jälkeen tiistaina, eli reilun kahden viikon päästä. Voi että, toivottavasti tiistain ultrassa kaikki on hyvin... :/ Pelottaa!

Mun olisi tarkoitus lähteä keskiviikkona työmatkalle Puolaan, mutta saas nähdä tuleeko reissusta mitään sen tulivuorenpurkauksen takia! Toivon NIIIIIN paljon että ei tarvitsisi lähteä, koska en ole kertonut raskaudesta töissä. Matkalla tulee olemaan ihan reilut alkoholitarjoilut enkä oikein tiedä miten niistä kieltäytyisin kun normaalisti kuitenkin ottaisin. En haluaisi valehdella, mutta toisaalta en missään nimessä kertoakaan! Nyt siis seuraan silmä kovana tilannetta ja toivon että purkaus jatkuu :D Muutenkin pelottaa vähän lentäminen alkuraskaudessa, vaikka eikai siitä mitään haittaa voi olla..

Mimis ja ihme 9+6

Minttuli80 .......... kkm 10/09 ....................................... LA 28.10.10
Tiukku .............. km 11/09 ......................................... LA 13.11.10

Laitoin Tiukku sulle saman LA:n kun ellulla, päivitellään sitä sitten keskiviikon jälkeen :)

Sarppa75.............kkm 8/09.........................................LA 11.7.10
Tiukku .............. km 11/09 ......................................... LA 23.11.10

Sorry, nyt siis päivä oikein :)

Jane: mulla on 3,5 vuotias vanhempi tyttö ja reilu 2 v toinen nuorempi versio. kiva että sait jo äänet kuuluville..täälläkin yrittänyt välillä kokeilla mutta ei kuulunut kun omat äänet...

Mimis sano että sun lääkäri oli määrännyt vähentämään jonkun oireen vuoksi juomista ;)
ja mä lennän joka kuukausi ja en usko että se on ollut haitaksi! =)

minttuli toivottavasti olosi on huojentunut, paitsi vaikka sen näkisisi niin kuin minäkin 3 kertaa niin silti tuntuu väliaikoina kun ei tunnu vielä mitään että no onkohan siellä nyt vielä kaikki ok... =)

Tiukku meillä melkein samat la ajat mulla ei onneksi tarvi yökkiä kun vähän pahaolo ja nälkä usein..varmaan paino noussut jo 5 kiloa!!! ehtii tulla niin paljon lisää!! jospa se pian helpottaa
kun alkaa 10viikko =)

JR sulla jo tosi hyvällä mallilla ei enää pitkä matka =)

täällä vaan oleskellaan...samat oireet jatkuu ja muuta ei. masu on kasvanu joko läskistä tai muuten vaan!!! tuntuu niin hitaalta tämä meno mutta jospa se kunhan pääsee viikolle 12 =) tai viimeistään kun tuntee liikket!

ellu rv 8+5

Ellulle tsemppiä viikkojen kulumisen odotteluun! Kyllä ne siitä ohi menee, ja itse ainakin väittäisin, että vauhti kyllä kiihtyy siinä 10 viikon ylittämisen jälkeen! =)

Mimikselle samat toivotukset ja tsemppiä ultraan! Kaikki on ihan varmasti pienokaisella hyvin! Tuossa lentoliikenteen tilanteessa on näköjään positiivinenkin puoli! ;)

Voi että, teitä ultra-jännäilijöitähän onkin paljon! Tiukulle voimia myös ihan yhtä paljon! =)

Ihanaa Jane, että äänet sait kuuluviin! =) Ymmärrän enemmän kuin hyvin nuo fiiliksesi kaikkine varovaisine uskon ja toivon pilkahduksineen! Milloinkas sulla on se rakenneultra?

Minttulillakin mahtavia uutisia! Tosi iloinen olen puolestasi! =) Siellä se teidän tuleva vauveli vaan kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia!

Hui vitsi, tuo HMM:n tilanne on kyllä huisin jännä! on varmasti aivan uskomatonta tietää, että kohta saa nähdä oman pienokaisensa muutenkin kuin vain ultran ruudulla! =)

Kiitos teille kaikille kannustuksesta tämän oman taakkani kanssa! Loppuviikosta saimme alustavat tulokset ja niiden perusteella pienokaisella on kaikki hyvin! Eli siis trisomioita ei ole niissä yleisimmissä kromosomeissa eikä siis oma perinnöllinen juttuni ole nassikkaan vaikuttanut. Voitte uskoa, että helpotus oli melkoinen!! =) Tällä viikolla pitäisi selvitä sitten enemmän,myös se, kantaako vauveli tätä samaa kromosomihommaa. Ilmeisesti joitain muitakin mahdollisia ongelmia sieltä selvitellään, mutta niitäpä ei oikein auta ruveta etukäteen pelkäämään.

Suurempi shokki tuli sitten, kun tulosten tultua kerroin esimiehelle asiasta. Sain sellaisen ryöpyn ja ripityksen, etten edes kehtaa niitä tänne kirjoittaa! :/ Meinas tulla potkut ja kaikkea mahdollista, mutta ilmeisesti asia nyt järjestyy jotenkin päin. Tämä työkuvioni on kyllä hieman erikoislaatuinen, joten ihan normi työsopimuslain tulkinnoilla ei kovin pitkälle päästä. Mutta jotenkin sitä olisi kuitenkin olettanut hieman asiallisempaa kohtelua saavansa...noh, tästä huolimatta olen pikku hiljaa alkanut jo iloita tästä mahdollisesta tulokkaasta =) Jospa se tällä kertaa olisi mahdollista, että tästä eteenpäin meilläkin kaikki sujuisi onnellisten tähtien alla...

Positiivista viikkoa arvon ladyt!

Ihanaa kuulla Tipsuliini, että kaikki on hyvin. Niin kauan joudut asiaa jännittämään, että itse olisin ollut ihan hermoromahduksen partaalla. Teilläkin alkaa noita viikkoja olla kasassa jo kivanlaisesti, joten kyllä sitä pikkuhiljaa saakin iloita. Pahin on nyt takana. Kohtahan alkaa liikkeitäkin jo tuntua, niin silloin koko homma konkretisoituu enemmän.

Uskomatonta, että on vielä tuollaisia työnantajia, jotka repivät pelihousunsa maailman luonnollisimmasta ja iloisimmasta asiasta. Toivottavasti hän hieman nyt ajattelisin käytöstään ja tajuaisi pyytää anteeksi. Kannattaisi, jos meinaa vielä saada jatkossa työntekijöitä.

Janellakin yhtälailla hyvin pullat uunissa kun viikkoja kerääntyy kovaa vauhtia. Mäkin mietin dopleria silloin aiemmin, mutta mies mut esti sen tilaamasta :). Joka kerta on yhtä ihanaa kuulla sydänäänet. Itsekin huomenna menossa neuvolaan ja odotan taas innolla, vaikka en noin muuten niin paljoa tykkää siellä ravaamisesta.

Mahtavaa kuulla, että myös Mimis porskuttaa innolla eteenpäin. Voin kuvitella, että ultrat on ollu sulle henkireikä ja auttanut jaksamaan. Mäkin olisin voinut käydä vaikka joka päivä kurkkimassa, että kaikki on hyvin. Mun km-raskauden aikana kävin työmatkalla euroopassa ja siitä jäi pelko lentämistä kohtaan, vaikka ei sillä todennäköisestikään ollut mitään tekemistä asian kanssa. No nyt jätin yhden työreissun kokonaan väliin tän raskauden aikana, ihan vaan varmuuden vuoksi. Hieman harmittaa, koska sillä olis saattanut olla jotain merkitystä uran kannalta hoitovapaiden jälkeen. Pikkuinen on kuitenkin aina etusijalla. Mutta kun palailen takaisin työelämään (miehen mukaan viiden vuoden päästä (siis suunnittelee jo toista)), niin on työpaikan etsiminen edessä.

Ultria odotteville hirmuisesti jaksamista. Olo oli kyllä silloin ennen varhaisultraa ihan kuin olisi menossa teloitettavaksi. Mutta kun gyne sanoi löytäneensä sykkeen, niin joutui koko kuvan mulle selittämään juurta jaksaen, olin niin hämmästynyt onnesta. En olisi millään uskonut.

Minttulille onnittelut hyvistä np-tuloksista!

HMM ja JR vaan on niin lähellä h-hetkeä, että saa vihdoin pienokaisen syliin. Uskomattoman nopeesti aika on mennyt. Tuntuu, ettei se omalla kohdalla mene niin nopeasti.

Täällä on jo vähän laitettu pienen huonetta. Tosi kivat vaunut ja turvakaukalo tilattu. Sänky ja joitain vaatteita osteltu. Alkaa tuntua todelliselle pikkuhiljaa. Olen edelleen kaikista liikkeistä äärimmäisen onnellinen ja töissäkin alkaa helposti hymyilyttämään kesken kaiken, kun kaveri jumppaa. Kävin katsomassa vkl kolmeviikoista vauvaa ja oli kyllä niin mielettömän ihana, että tuli sellainen tunne, että meille nyt heti paikalla. Toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun saakka.

Tilkku rv26+5

Ellu* - Mulla on myös maha jo kasvanut, mutta taitaa johtua ihan turvotuksesta vaan :D Varsinkin iltaisin tuntuu ja näyttää siltä kun olisin nielaissut ilmapallon!! On kyllä tullut syötyäkin vähän liian hyvin.. tänäänkin töiden jälkeen haettiin miehen kanssa Kotzonet :D

Tipsuliini - Voi ihanaa että saitte hyviä uutisia <3 Ja tosiaan sairasta että tuollaisia työnantajia vielä löytyy! Huh!

Tilkku - Kiva että olette uskaltaneet jo tehdä hankintoja :) Kyllä tossa vaiheessa jo voikin alkaa vauvakamaa ostamaan :)

JEEEEEE, sain tänään tiedän että lennot on peruttu ja en joudu lähtemään sinne työmatkalle :) Jipii!! Nyt voin hyvin lykätä töissä kertomista vielä monta viikkoa! Jos siis tuolla masussa vielä on joku.. :/ Tuntuu jo vähän liian hyvältä tuurilta että kaikki olisi hyvin ja matkakin peruuntui! No huomenna iltapäivällähän se selviää! Pitäkää peukut pystyssä :)

Mimis 10+0 ja POKS <3

Jane kyllä se huoli on alkanut helpottaa. Mutta mä oon huomannut, että kun pahoinvointi on loppunut, niin mä vähän niinkuin unohdan olevani raskaana. :) Välillä kun asian muistaa, niin kylähän sitä alkaa miettimään, että onko sielä masussa nyt mitään vai ei. Hyvä, että sulla on doppleri kotona mieltä rauhoittamassa.

Mimis onnea työmatkan menetyksestä! :D VArmaan ensimmäinen kerta kun ketään tästä onnittelen, hih. Ja sähän oot myös päässyt jo aika pitkälle! Hienoa!!

Ellu tiedän just mistä puhut. Kun ei tunnu mitään, niin miettii onko siellä mahassa mitään. Mut se tilanne onneksi muuttuu jossain vaiheessa, kun vauva kasvaa sen verran, että sen tuntee. Ja kyllä mulla olo on huojentunut siinä mielessä, että ainaki pahimmasta riskiajasta on selvitty. Tietysti ainahan sitä miettii onko kaikki kunnossa. Maha oli mullakin turvoksissa noilla viikoilla eikä mulla oo mennyt edes housut jalkaan moneen viikkoon. Tsemppiä odotteluun!

Tipsuliini tosi huippuja uutisia!! Onnea myös sulle! Ja uskomatonta miten työnantajasi on sitten asian ottanut! Törkeetä! Tosin mä oon törmännyt muutaman kerran niin sydämettömiin työnantajiin, että voin kuvitella tilanteen. Harmi juttu, että iloisesta asiasta pitää reagoida noin.

Tilkun elämäkin kuulostaa varsin mukavalta. Vauvatavaroita kotona, niin sitä huomaa jo ympärilläänkin, että taloon on tulossa uusi asukki. :) Ihanaa!

Mulla torstaina neuvolalääkäri ja sitä nyt odotellaan. Tosiaan kaikki oireet on alkanu hävitä tai ainakin siinä määrin, että ne ei millään tavalla häiritse elämää. Mies sanoi aamulla, että sehän on ihann just toukokuu ja sittenhän se on jo lokakuu. :) Ja minustakin kuulosti siltä, että vauvahan on jo ihan kohta tässä meidän ihasteltavana. Miehen stressi ainakin katosi ultran myötä ja hän odottaa vaan lokakuuta.

Tsemppiä kaikille tähän pitkään odotteluun!

Minttuli 12+5

Nopeasti tulin vaan kertomaan että ultrassa oli kaikki hyvin :) Pieni oli kooltaan vähän yli 3 cm ja heilutteli siellä jo käsiä ja jalkoja <3 Nyt voi taas ainakin hetkeksi huokaista helpotuksesta :)

Mimis ja ihme 10+1

hellurei!

Varhaisultrassa siis tänä aamuna käyty... ultrassa näkyi kaveri joka vastasi viikkoja 7+4 ,1,33 mm pitkä... vähän pienempi mitä olin ite koko ajan ajatellu(vajaa 9 viikkoa)..joo sydän sykki siellä<3

Aluks huolestuin tuosta koko jutusta ,mutta toisaalta sitten luin et lasketut ajat muuttui ultrissa ja sikiö voi olla pienempi ku mitä ite ajattelee sen olevan... ja tosiaan eipä tuosta mun kierrosta nyt oo kuitenkaa kauheen tarkkaa tietoo päivälleen nyt km jälkeen.

Mutta joo olo on aika pöllämystynyt.....mitä häh täh..onko se elossa oli mun eka kysymys siellä ultrassa:D.

Voi kun osaiskin jo iloita....

Onnea Mimis ja Tiukku!! Ihania uutisia teilläkin!!

Me käytiin tänään neuvolalääkärillä ja siellä kuului pienen sydämenlyönnit. :) Oisko ollu syke 155... Ihmeellistä. Minä jo olin varautunut pahimpaan, kun lääkäri varoitti ettei välttämättä näillä viikoilla kuuluisi.

Minttuli 13+0

Täällä tuntuisi kaikilla onneksi olevan hyviä uutisia kerrottavana.. Hienoa! :)

Meillä suunnitelmat meni sitten vielä kertaalleen uusiksi..
Tänään kontrolliultrassa pikkuinen olikin kääntynyt raivotarjontaan ja kiinnittynyt lantioon. Nyt siis peruttiin torstain leikkausaika ja jäädään odottelemaan koska hän sieltä mahdollisesti on ulos tulossa.
Vaatii taas hieman sulattelua kaiken muun raskauden aikaisen härdellin jälkeen.

-HMM83 ja tiitiäinen 38+2-

Moi kaikille vanhoille tutuille ja tuntemattomille:) Oon pyörinyt tuolla keskenmenon saaneiden joukossa viime elokuusta lähtien. Kaipa sitä on uskaltauduttava tänne puolelle. Mulla siis takana kaks keskeytynyttä keskenmenoa viime vuodelta. Eka helmikuussa, sikiö oli kuollut 11+1 ja toinen elokuussa, alkio oli kuollut 8+5 ja huomattiin ultrassa vasta viikolla 12 :(

Pidettiin noiden jälkeen puolivuotta taukoa vauvapuuhista monenkin asian takia ja meidän piti oikeasti odottaa ensi syksyyn. Tässä kävi kuitenkin niin, että menkkojen jälkeiset päivät eivät todistetusti oo varmoja päiviä :/ Vaikka meidän tapauksessa tää oli tietenkin onnellinen puolivanhinko :)

Oon siis seurannassa. Käyn ultrassa 1,5 viikon välein. Syön verenohentajia ja piikitän raskaushormonia kaks kertaa viikossa. Kävin tänään ekassa ultrassa, viikolla 6 siis mennään. Luultavasti 5+4, ei etsitty sykkeitä edes vielä eikä mittailtu. Gynen mukaan kaikki näytti siltä niin kuin tässä vaiheessa pitääkin ja ultrakuvien lukua netistä opetelleena, kuvassa on myös alkio :) Gyne ei eka meinannut edes ultrata, koska sano ettei siellä näy välttämättä vielä yhtään mitään. No näkyi onneksi edes vähän. Seuraavan kerran sitten 4.5. jolloin pitäis olla jo 7 viikkoa täynnä.

Oon seurannut teidän ketjua ihan alusta lähtien, kun täällä on niin monta tuttua mukana :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Yhteistyössä