keskenmenosta -> lääkkeelinen tyhjennys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oltermanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oltermanni

Jäsen
19.11.2007
773
0
16
Sain siis keskiviikkona naistenpolilla suun kautta otettavan lääkkeen. Torstaina alkoi vuotamaan ja kirkasta verta lorisi jonkin verran. Ihan pientä hyytymää tuli. Tosi kovia supistuksia oli, ihan kuin synnytys olisi menossa.
Kivut ja vuoto loppui sitten yön aikana.

Perjantaina 9 maissa otin 1 tabletin suun kautta ja 3 piti laittaa kohdunsuulle. Raju vuoto olisi kuulema pitänyt alkaa 3-4 tunnin kuluessa.
Mitään ei tapahtunut. No sellaista normaalia vuotoa välillä tuli mutta ei hyytymiä, tai isompia juttuja.

6 tunnin päästä tuosta aamusta, tuli nuo tabletit pois vuodonmukana sulamattomina. Soitin polille, sanoivat että odottele maanantaihin. Että jos ei mitään siihen mennessä tapahdu niin sitten saat uudet lääkkeet.

Olisko ollut mahdollista, että jo torstaina olisi kaikki tullut pois? Nyt kun tätä vuotoa ei tosiaan ole juuri mitään. vai tuleeko sieltä oikein kunnolla hyytymää tms?

Kun siltä polin sairaanhoitajalta en hoksannut puhelimessa kysyä eilen. Hän vain sanoi, että sieltä pitäisi kaikki tulla pois..mistä sen tietää milloin kaikki on tullut?

Pieniä supistuskipuja on. selkä on vieläkin kipeä, polttelee välillä.

mulla tehty viikoilla 6 ja viikoilla 11. Vuoto oli todella runsasta molemmilla kerroilla. Kivut loppui molemmista saman tien, kun oli tyhjentynyt. Tuon sun kipuilu viittais kyllä siihen, että jotain siellä vielä on, mut mä pidän kovasti peukkuja!

Kiitos tsempeistä :hug:

minä itse kyllä epäilen myös, että vielä on sisällä jotain.
Torstaina oli kyllä aika hurjat kivut vaikka panacod otin. Tuli mieleen ihan kun kuopusta olin synnyttämässä. Tosin se synnytys sitten pysähtyi kuin seinään ja sektioon mentiin. Ihan kun eilen tää keskenmenon tyhjennys pysähtyi..huoh..

Kun ei tarvisi uudestaan maanantaina lääkkeitä taas laittaa tai ottaa :/ Mielummin menen suoraan kaavintaan..vaikka se nukutus pelottaa :ashamed:

joo eiköhän se nukutus mene hyvin..
täytyy yrittää pysyä nyt paljon liikkeessä, jos se auttaisi tuota tyhjentymistä. harmi vain kun tuli sulamattomina pois mutta ehkä ne jotenki ehti vaikuttaa tuon 6 tunnin aikana..

Mulla todettiin helmikuun alussa tuulimuna, johon annettiin tyhjennyslääkkeet. Vuoto alkoi jo ennen lääkkeidenottoa, ja sitä tuli runsaasti hyytymien kera, mutta loppui jo muutamassa tunnissa. Otin vielä yhden satsin lääkkeitä, mutta ei kauheasti enää tullut mitään. Vaikka vuotoa tosiaan tuli, niin ei ollut raskaus loppunut...3 viikon päästä labroissa selvisi, että HCG huitelee aiempaa korkeammalla. Että vaikka vuotoa tuli paljon ja isoja hyytymiä, niin ei ollut tullut pois. Tosin mun kohdalla sitten todettiin lopulta, että raskaus onkin kohdunulkoinen, joten ei se sieltä pois ois voinut tullakaan lääkkeillä.

Kaavintaa ei kannata pelätä, se on nopea toimenpide ja nukutuskin on vain humautus. Tsemppiä!

Mulla oli niin, että aamulla kun laitoin neljä lääkettä emättimeen, siitä meni 3-4tuntia alkoi järjettömät kivut, oksensin yms. Vuoto alkoi sitten illalla vasta, ja sitä kyllä tuli sillon siihen tahtiin, että siteet ei puolta tuntia kauempaa vuotoa imenny, pönttöön lorahti suurimmat hyytymät, mutta isoja ne oli, isoin oli ehkä jotain 20cm pitkä klöntti. Mulle ne kyllä sano, et vaikka ne lääkkeet tulis pois sieltä niin on ne silti vaikuttanut. Ethän ole ottanut buranaa?

:hug:

Eilen otin buranaa 600mg. Mulle antoivat polilta sitä kipulääkkeeksi. Käskivät ottaa ensin buranan ja sitten ne lääkkeet laittaa tuonne alas + 1 suun kautta.

Ja panacodia jos on järettömät kivut. Sitä otin torstaina kun oli tosiaan kipuja, en kestänyt pelkällä buranalla.

Miksi ei buranaa saisi ottaa?

Mulla on tällanen kokemus: su menin lääkäriin kirkkaan tiputteluvuodon takia jolloin sain lähetteen ma ultraan. Ultrassa todettiin tuulimunaraskaus jota varten sain suun kautta otettavan tabletin ja käskyn tulla ke sairaalaan. Maanantaina tuli sen päivän "tavallista kuukautisvuotoa" joka lakkasi, sitten keskiviikkona menin sairaalaan jossa sain tabletit alapäähän joilla ei ollut vaikutusta, sain uudet tabletit eikä niilläkään vaikutusta muuta kuin vatsakipu. Tarkoitus oli päästä illalla jo sairaalasta pois, mutta sanoivat että minun täytyy jäädä yön yli torstaille jolloin katsovat menenkö kaavintaan. Illalla lääkäri teki kuitenkin kierroksen osastolle ja ultrasi minut, jolloin totesi ettei kohdussa ole mitään ja sain lähteä kotiin.

Eli mitään isompia hyytymiä ei multa missään vaiheessa tullut, en muista tuliko mitään pienempiäkään, ei mielestäni.

No mua ainakin kielettiin ottamasta buranaa, ennenkuin vuoto on runsaampaa kuin kuukautiset. Burana estää kohtua tyhjentymästä, muistaakseni vaikuttaa päinvastasesti, eli kohtu ei supistele kunnolla, jos buranaa on ottanut. Eli voi olla et tyhjennys ei buranan takia ala. En osaa selittää tarkemmin.

Ja panakodia nimenomaan piti ottaa jo ennen kuin laittaa ne lääkkeet emättimeen, ei saannu jäädä odottelemaan mitään kipuja. Ja panakodia määrättiin mulle 1-2tbl 3xvrk, ja kyllä tuli kaikki kuusi tbl vrk:ssa otettua muistaakseni otin kolmena päivänä koko satsin, sitten aloin vähentämään.

Kivasti eri sairaaloissa eri ohjeet. Mutta toi Burana oli kyl ehdoton ei!

No jo on eri ohjeita eri sairaaloissa! Ihmeellistä.
Jostain tässä luinkin, että kaikissa sairaaloissa ei edes anneta tehdä kotona lääkkeellistä tyhjennystä.

Kyllä mulla varmasti vielä jotain tuolla sisällä on. Supistelee harvakseltaan mutta napakasti.
Ei auta kun odotella.

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Eilen otin buranaa 600mg. Mulle antoivat polilta sitä kipulääkkeeksi. Käskivät ottaa ensin buranan ja sitten ne lääkkeet laittaa tuonne alas + 1 suun kautta.

Ja panacodia jos on järettömät kivut. Sitä otin torstaina kun oli tosiaan kipuja, en kestänyt pelkällä buranalla.

Miksi ei buranaa saisi ottaa?

Myös täällä oli ehdoton kielto ottaa buranaa ja ketoriinia. Voivat niukentaa vuotoa ja estää yhjentymistä. Panadolia ja tramalia sain ottaa, antoivatkin kotiin.

:hug: Niinpä. Olen ennenkin kuullut samaa. Mulla meni siis kesken 6+2, vaikka vasta 11+3 se todettiin, joten en tiedä, et pitäiskö vko 6 tulla jo kuinka paljon sitä ulos. Mulla kuitenkin raskausoireet (ne vähäiset) oli edelleen. Ja raskaushormoni laski vasta kaksi viikkoa sen tyhjennyksen jälkeen. Eli voi olla et mulla sitä raskausmateriaalia oli kohdussa sitten enemmän kertynny. Ja se vuoto oli rajua, yöside paketti meni neljässä tunnissa...

Ajatella tosiaan, ne anto sieltä buranat ja panacodit mukaan!!

Vitsit, mää en ota enää buranaa. panadolia ja panacodia jos tarve.

Mulla huomattiin 10+0 viikolla että on 6+0 viikolla jo menehtynyt :(

mulla on ihan normi allways siteet käytössä, en ole vielä mitään yösiteitä tarvinnut. eipä tätä vuotoa juuri tule tänään..mutta on kipeä alaselkä ja reidet sekä alavatsa |O

Kyllä mä luulen, et sulla on sit vielä kohdussa :( Vuodon pitäis olla huomattavasti runsaampaa kuin kuukautisten, niin ne ainakin sano, ja sitä se myös oli. Sullakin kuitenkin aika samoissa viikoissa huomattiin kuin mulla, vaikka jokainenhan on tietysti yksilö...Mulla alavatsa oli kipeä viikon verran tyhjennyksestä, johtuen varmaan siitä, että oli niin kovat kivut ja lihakset olivat aivan jumissa sen jälkeen...

Saattaapi olla, että kaikki mahdollinen (mitä ei kyllä noilla viikoilla paljon edes ole) on tullut ulos..

Mulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys, enkä missään vaiheessa vuotanut paljoa, ja viikkoja oli 13+3..

Otan osaa keskenmenon takia. :hug:

kiitos pop-po-pop :hug:

toivoisin kyllä että kaikki olis jo torstaina tullut ulos..mutta kun näitä kipuja kuitenkin ja supistuksia tulee välillä..ja tässä kun vessassa hetki sitten kävin niin aika sitkeää limaa/verta hiukan valuu..

ei tästä osaa sanoa..täytyy vain seurata. taidan maanantaina vain mennä sinne naistenpolille, että ultratkaa ja ottakaa sisälle osastolle jos ei ole tyhjentynyt.
meiltä on kuitenki 100km matkaa sairaalaan, niin ei viitsisi käydä vain uusia lääkkeitä hakemassa ja taas tulla kotia kärvistelemään :/

Anteeks tää nyt vähä sivuaa aiheesta, mut haluasisin kysyä kokemuksia, kun mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys viikolla 12 kun oli muutamia päiviä aiemmin sikiö kuollu kohtuun (ultrassa huomattiin). Näin jälkikäteen mulle on kerrottu että viikon 9 jälkeen ei saisi tehdä kotona lääkkeelistä tyhjennystä vaan se pitäisi hoitaa sairaalassa... mulle siis annettiin lääkkeet kouraan ja kotiin. No, vuodin pari päivää rajusti, hyytymiäkin tuli tosi isoja, ja kun pyörryin kaksi kertaa kotiin ja soitin sitten sairaalaan, jouduin sisään, hb oli laskenu 67 (!!!!) jouduin kaavintaan ja sain kaksi pussia verta. Eli meni siis niin pieleen kun vaan mahdollista, mulle jäi niin kamala kammo, että jos ikinä uudestaan tulee tuollainen "keskeytynyt keskenmeno" niin en kyllä kotiin suostu. Onko muilla siis hoitunu kotona ihan "helposti" toi homma jos viikkoja ollu noinkin paljon? vai onko tuo hoidettu sairaalassa?

kiitos eskobar.

itse luin jostain keskustelupalstalta, että 11 viikolla oli mennyt kesken ja sai lääkkeet kotia.

musta tuntuu että tämä saako lääkkeet kotia vai ei, riippuu lääkäristä ja sairaalan käytännöstä. tuntuu olevan niin paljon vaihtelua. myös näiden kipulääkkeiden suhteen.

nyt pitää mennä vähän pyykkiä laittamaan koneeseen ja koittaa liikkua..alkaa niin olla kipeä olo tässä..

Yhteistyössä