Kevään 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sida82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa taas,
Mä lueskelin teidän keskustelua alkoholinkäytöstä ja meinasin kantaa oman korteni kekoon. Mä luin jostain, että lasillinen punaviiniä päivässä oviksen jälkeen, saattaa edistää hedelmöittymistä. Punaviini lisää kohdun verenkiertoa ja tekee näin olosuhteet alkion kiinnittymiselle paremmiksi. En tiedä miten paljon tässä on perää, mutta meillä siitä ei ainakaan ollut mitään haittaa:o) Tärppikierto oli ensimmäinen, jossa nautin pienen lasin punaviiniä melkein joka ilta. Tokihan viinin hörppiminen loppui plussatestin tekemiseen.

Mä jatkan peukkujen pitämistä teille!!
t. SPP 9+6

Alkoholista piti minunkin vastata: me juodaan aika usein ruoan kanssa, etenkin viikonloppuisin, lasillinen tai pari viiniä. Nyt olen juonut etenkin punaviiniä taka-ajatuksena se mitä SPP tuossa mainitsi:)

Muuten tulee harvemmin käytyä enää bilettämässä=juotua kunnolla. Meillä on tosin usein kokkailuiltoja ystäväpariskuntien kanssa, jolloin saattaa tulla otettua vähän enemmän. Ennen kun plussa pärähtää tikkuun niin en ajatellut muuttaa tapojani. Turhaa stressiä siitä vaan tulee kun käyttö on melko kohtuullista!
Nyt jo kauhistuttaa kaikki ekojen viikkojen peittely-yritykset ja selittelyt miksi ei voi juoda kun meillä kuitenkin on noita kavereiden ja työporukankin kanssa "yhdellä" käymisiä vähintään kerran kuukaudessa!

Kiva seurata että on tullut uusia keskusteluihin, tervetuloa vaan!
Joo mäkin olen miettinyt tuota punaviinin nautiskelua mutta en ole kuitenkaa ryhtynyt siihen. Greippimehua join pari kiertoa mutta no luck niin lopetin sen sitten.
Mä olen myös harrastanut tuota jalat ylhäällä oloa, n. 15 minuuttia seksin jälkeen vaikka en tiedä onko siitä mitään hyötyä. Asennoista ennen laukeamista niin ei ole kyllä mitään tiettyä mitä me olemme käyttäneet eli fiiliksen mukaan, ei mitenkään vauvanteko-mielessä tekniikkaa ;)

Mulla on rinnat taas aika normaalisti kipeät eli pahasti pelkään että menkat alkaa viikonlopun aikana. Mä oon jotenkin nyt jo niin varautunut niitten alkuun että en pahemmin tärppiä odottele. Mies on kyllä ton gynekäynnin jälkeen ollut normaalia "varmempi" onnistumisesta että siellä suunnalla ottaa varmaan vähän koville jos/kun menkat alkaa :( Viimeksi eilen illalla se silitteli "meidän vauvaa" kun mentiin nukkumaan, suloinen ;)

Tsemppiä kaikille jännäilijöille!

Vielä alkoholista tai alkuraskauden selittelyista enemmänkin... Mä tein esikoisen osalta raskaustestin päivää ennen mun synttäreitä ja synttäreitä oli tarkoitus juhlia ravintolassa. Niin tehtiinkin ja mä olin autolla liikenteessä, mikä ehkä vähän vaikutti omituiselta, mutta kukaan ei kyseenalaistanut haluani olla autolla liikkelle.

Seuraavana päivänä oli sitten yhden kaverini pienet synttärit, jossa tarjottiin boolia.. olin jälleen autolla ja mun kyydissä olleet kaksi muutakin kieltäytyi noista juomista edellisen illan juhlinnan seurauksena... no harm done.

Hirveesti tossa alkuraskaudessa ei ollut bileitä, mutta jossain ehkä viikolla 10 oli sitten yhden isommat ja sinne menin myös autolla.

Tuon tapauksen jälkeen mieheltäni oli hänen kaverinsa kyselleet, olenko kenties raskaana, kun en juonut silloinkaan, vaikka normaalisti en ole kuppiin sylkenyt. Mieheni ei kuitenkaan vielä tuolloin paljastanut, muutenkin kerroimme kaikille verrattain myöhään. Raskaus alkoi mulla näkyä vasta jossain puolivälin tienoilla, joten pystyin aika pitkään pitämään asian omanamme.

Mäkin olen vähän miettinyt tuota alkoholitilaisuuksissa "salailua", mutta eipä nyt ole ollut suurempaa syytä siitä huolestua kun ei plussaa näy eikä kuulu... Autolla olo on tietty aina hyvä syy, kuten myös se että "tuli otettua edellisenä iltana" (jos siis eri porukka kyseessä), ja sit tietty nää että "on flunssainen olo, tai maha/pää kipeä, tai antibioottikuuri. Olen ajatellut että meillä kotona olevissa juhlissa aion varmaan alkuraskaudessa turvautua alkoholittomiin siidereihin ja kuohareihin (ovat kuulemma ihan hyviäkin), tuskinpa kukaan huomaa eroa eikä kukaan niitä pulloja niin tarkkaan syynää. Tai sitten otan vaan lasillisen viiniä ja maistelen siitä pikkuisen ja vaihvihkaa kaadan loput pois tai annan miehelle. Eihän nyt yksi tai kaksi pientä kulausta viiniä mitään haittaa missään raskauden vaiheessa. Jostain lääkäripalstalta luin että suositus olisi alle kaksi annosta alkoholia viikossa raskaana oleville. Sitä ei kai isommin kyllä ääneen missään ainakaan täällä suomessa mainosteta, johtuisko siitä kun tämä on tämmöinen alkoholinkulutuksen suurmaa...

^Kinuskin kanssa samaa mieltä, ruokailutilanteissa voi viiniä "lipittää" varmaan pitkäänkin niin että vaan maistelee sitä samaa lasillista. Jos mies on mukana niin vieraiden katseen välttäessä laseja voi vaihtaa;)

Mä ajattelin kokeilla greippimehua tässä kierrossa. Juon sitä joka toinen aamu lasillisen, sillä lailla saan tölkin viikossa tuhottua... Tästä tulikin mieleen että olen aina keväällä ja syksyllä (vuodenajan vaihtuessa) juonut sellaisen Detox-kuurin (Method Draine tms.) ja huomasin nyt että sen kanssa ei suositella greippimehua, koska greippi estää jotenkin maksan puhdistumisen...? Pitää muistaa välttää sitten kun kuurin taas otan.

Manna78, kp 5

Alkoholia en myöskään minä tule nauttimaan sitten, kun seuraavan kerran plussa pärähtää ruutuun. Sitä ennen en edes ajattele koko asiaa ja ajattelin myös sitten ovulaation aikaan kokeilla sitä yhden viinilasillisen taktiikkaa.

Harmi, että joudun itse kokemaan sen alkuraskauden alkoholihuijauksen vielä ainakin toistamiseen (ellei useampia lapsia siunaannu vielä tulevaisuudessa). Silloin jouduin erinäisissä kosteissa tilaisuuksissa valehtelemaan juomisiani. Kaksissa juhlissa olin autolla, joista toisessa sitten jouduin kertomaan, että kyllä, olen raskaana, kun joku sitä osasi kysyä. Onneksi tuolloin oli kyseessä naisjoukkueen pelaaja, joka ymmärsi olla levittämättä uutista. Kolmansissa bileissä olin juomatta, koska sanoin meneväni seuraavana aamuna pelaamaan, enkä halunnut kankkusta. Tämä oli hyväksyttävä vastaus. Neljänsissä bileissä, jotka olin jo aiemmin sopinut, ja jotka järjestin kotonani, niin join alkoholitonta siideriä. Siitä heräsi jälkikäteen kysymyksiä, että miksi ihmeessä minulla on kotona jääkaapissa alkoholitonta siideriä? :D Ei mennyt huijaus läpi. Että aika tarkkoja ne ihmiset, varsinkin toiset naiset ovat. Alkoholittomassa siiderissä on tyhmä valkoinen reunus, josta ainakin valveutuneet ihmiset äkkäävät aika nopeesti.

Inhottavaa oli sitten 11 viikon jälkeen kertoa kaikille, ettei raskaus ollut edennyt sen pidemmälle. Omalta osaltani sattui siis huonosti vaikka mitä juhlia, joista en kehdannut/halunnut olla poissa. Enkä varsinkaan nyt seuraavalla raskautumiskerralla halua kertoa mitään, ennenkuin ollaan varmasti selvillä vesillä ja siksi nuo asiat tulevat varmasti olemaan hankalampia välttää. Uusi raskautuminen "pelottaa". Että koska voi kertoa ihmisille, ettei tartte kokea tuota uudelleen???

Asennoista ja niiden toimivuudesta en tiedä. Mutta uskoisin olevan samanlainen kuin muutkin, ettei kokeilemisesta ole mitään haittaa! Luulisi painovoimalain pätevän myöskin tuossa tilanteessa. Riippuu tietenkin siitä, mitä ehdotetaan, mutta olen kyllä ollut yhdynnän jälkeen 15 minuuttia peppu pystyssä, ennenkuin olen mennyt pesulle. Asentoina olemme käyttäneet samoja, kuin mistä tykkäämme ja joista minä saan helpommin orgasmin. Silläkin kuulemma olisi ainakin joitain positiivisia vaikutuksia hedelmöittymisen kannalta.

Tervetuloa Manna78!!

Moikka moi,

Sarin kokemus kuulostaa todella rankalta. :( Toivottavasti uusi masuasukki löytää paikkansa ja saatte hänet tällä kertaa syliin asti.

Asennoista mä en osaa sanoa mitään. Itse en usko, että sillä ihan nii hirveästi on väliä tässä projektissa. Paitsi tietenkin nautinnon kannalta. ;)

Alkoholista vielä sen verran, että totta kai juominen loppuu kokonaan, kun plussa pärähtää testiin.

Täällä meneillään kp 25/24-27. Eilen oli sellainen olo, että menkat alkaa just. Olo ei muutenkaan tän kierron suhteen ole kovin toiveikas. Ovisaikaan olin iltavuorossa ja aikataulut meni miehen kanssa niin ristiin, että ehdittiin samaan sänkyyn tai edes kämppään lähinnä nukkumaan muutamaksi tunniksi yhdessä.

Toivottavasti muilla tän viikon jännäilijöillä tärppää,

Lilli

Tervetuloa uudet!!

Manna, greippiä ei yleensäkään suositella otettava lääkkeiden kanssa yhtäaikaa. Se vaikuttaa niiden imeytymiseen maksassa, ja siitä johtuen lääkkeiden vaikutus voi olla ihan toista mitä pitäisi (vahvempi tai heikompi).

Sari, sulla on ollu tosi harmillinen tilanne. Mä oon kans miettiny tota kertomis-asiaa, (sitten kun sen aika joskus koittaa). Haluisin niiiin kovasti heti kertoa kavereille, mutta jos jotain käy niin siinä on sitten seliteltävä. Mulla sisko on ainoastaan tietonen tästä meidän "projektista", ja hänelle varmaan kerron sitten kun tärppää.

Mulla on kp29, eikä minkäänlaisia tuntemuksia. Tässä odotellaan nyt rauhassa viikko loppuun. Ois mulla tuolla kaapissa yks testikin polttelemassa, mutta antaapa olla siellä vielä.

Asennoista en osaa sanoa, meillä millon mitenkin. ;) Pupuilun jälkeen olen paikallani parikymmentä minuuttia ja sitten käyn vessassa pesuilla. Mulla on taipumusta vti:hin, joten vessassa on käytävä, vaikka ei aina jaksaiskaan.

- Veera81 kp29/26-33 -

Päivittelen listaa... Pilvi taisi olla siellä reissussa ja Anskulla uusi kierto?

Lilli81, yk8, (1), 4.2.
Nelli 79, yk6, 8.2.
Lidia, yk1, (1), 8.2.
Veera81, yk9 (1), 9.2.
Kisu_mirri yk3 (2), 13.2? (kierto sekaisin)
Katriina _ (2), 14.2.?
Sida82, yk4, (1), 20.2.?
Sari_80, yk2, (1), 21.-28.2.?
Kinuski5, yk8, (1), 25.2.
pieni-suuri toivomus, yk4, (1), 27.2.
Elina77, yk3, (1), 26.2.
Manna78, yk2, (1), 27.2.
Haaveilija* yk3, (1), ?
Ansku81, yk11, ?
Pilvi82, yk6, (1), ?

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Homegirl80, +12.12. (yk7)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Sipuli 09, +5.1.2009 (yk2)
Chili28 +27.1.2009 (yk4)

- Sari_80 kp13/30-32

Ihana ilma ulkona vaikka aurinko ei paista!
Odotan niin että päivät pitenee kun tulee myöhemmin pimeää, jotenkin sitä on heti positiivisemmalla mielellä jos pääsee valoisalla töihin ja töistä kotiin... Lisäksi tykkäisin käydä kävelyllä iltaisin mutta nyt ei paljon innosta kun on pimeää ja ainakin etelässä tosi liukasta!

Sarille: sulla on kyllä varmaan ollut sellainen tunteiden vuoristorata siinä parin kuukauden sisään. Maailman ihanimmasta uutisesta kaikkein kamalimpaan. Ei pysty edes kuvittelemaan kuinka kauheaa se on:( pidetään peukkuja että kevät tuo uuden onnen.

Muuten näyttää etenkin Lillillä ja Veeralla olevan jännät päivät bd bd teille!

Manna78, kp 6/28

Eipä ehkä tarvitse mun jännäillä. Malttamattomana testasin just negan. V***u että olen kyllästynyt näihin negatesteihin. Ainuttakaan negaa en enää testaa tai toiveikkaana tihrusta... tai ainakin yritän pidättäytyä moisesta. ;)

Parempaa lykkyä muille,
Lilli

No niin, jotta laittaisin teidät koko ajan sekaisin nimimerkistäni, niin vaihdan taas sen :) Nyt sellainen, jolla toivottavasti onnistuu tämä homma. Kiitos Kinuski5!!
Lilli-81: Harmittelen täällä sun puolesta. Tiedämme tuon tunteen. Meillä yritystä nyt melkein 12kk:tta. Tällä hetkellä tekisi mieleni myöskin tehdä testi, mutta en halua taas itkeä. Jotenkin sen negatiivisen tuloksen jälkeen itku tulee väkisin.. kun sitä on odottanut jo niin kauan! Koitetaan jaksaa, pakkohan sitä on!
Kaikille, joilla mennyt kesken: voimia! Mutta nyt plussatuulia kaikille!!

Lilli81, yk8, (1), 4.2.
Nelli 79, yk6, 8.2.
Lidia, yk1, (1), 8.2.
Veera81, yk9 (1), 9.2.
Kisu_mirri yk3 (2), 13.2? (kierto sekaisin)
Katriina _ (2), 14.2.?
Sida82, yk4, (1), 20.2.?
Sari_80, yk2, (1), 21.-28.2.?
Kinuski5, yk8, (1), 25.2.
pieni-suuri toivomus, yk4, (1), 27.2.
Elina77, yk3, (1), 26.2.
Manna78, yk2, (1), 27.2.
Haaveilija* yk3, (1), ?
Aliina*81, yk12, 16.2?
Pilvi82, yk6, (1), ?

-Aliina*81 ex Ansku81 :) kp 21 30/36

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Homegirl80, +12.12. (yk7)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Sipuli 09, +5.1.2009 (yk2)
Chili28 +27.1.2009 (yk4)

Huomenta,

ja kiitos Ansku (vai Aliinako se oli ;)). Ja Mannalle tervetuloa porukkaan, jos en ole vielä muistanut toivotella.
Täällä ei tätiä vielä kuulu, mutta eiköhän se kohta kurvaa paikalle.
Olisi muuten kiinnostavaa tietää, että onko täällä muitakin todella malttamattomia testaajia. Tuntuu, että hommaan testin ja tuhlaan sen samana päivänä kun menkkojen voisi kuvitella alkavan. Ajattelin, että jospas sittenkin (hölmöä, tiedän). Mites te muut?
Jos joku pystyy odottamaan siihen, että menkat todella ovat myöhässä, kertokaa ihmeessä, miten pystytte siihen. ;)

Ja tietääkö joku muuten, mistä tuo nimitys "täti" tulee?

Lilli

Hei!

Tylsää Lilli että testi näytti negaa...:( Nytkö sulla ei oireitakaan ollut? Vaikka niin kauan kun ei vuoto ala niin on toivoa!
Samaa oon miettinyt että mistä juontaa juurensa täti -ilmaisu, onko se vaan täällä keskustelupalstalla käytössä? EN mä ainakaan muualla tädistä puhu...

Tunustan, olen taipuvainen ihan samaan aikaiseen/turhaan testailuun (vitsi mitä rahan heittämistä kaivoon! ei ne kuitenkaan ihan halpoja ole, ainakaan ne puikkotestit). Nyt ekassa kierrossa tein testin kun menkat oli alkaneet, hölmö minä. Mun yhdellä kaverilla oli oikeesti tullut yhdet menkat vaikka se oli raskaana. Se havahtui sitten toisten menkkojen poisjäämiseen ja olikin jo viikolla 10-11 raskaana kun ne kävi varhaisultrassa. Luuli siis että vko 6-7 olisi menossa.

Manna, kp 7/28

Täti tuli kylään tänne niin kuin odottelinkin ennakkomerkkien perusteella :( Aika paska fiilis nyt just, epäonnistunut olo taas kerran. Eipä hirveesti nyt liiku mitään ajatuksia eli pitää sulatella tätä negailua hetken ennen kuin saa koottua itsensä. Tsemppiä muille...

Tsempihalaus Nellille. Tosi kurjaa. Mutta meilläkin tärppää vielä, ihan varmasti.

Pieni kevennys: Ostin kaupassa käydessäni paketin RFSU:n raskaustestejä "kaappiin odottamaan". No, kotiin päästyäni ajattelin taas (ei oikein eilinen lupaus pitänyt) testata varmuuden vuoksi, "kun nämä nyt tässä ovat"...

JOku perkele oli nyysinyt ne testipuikot siitä paketista!!! Siis tsiisös, mitä väkeä!

Mutta toisaalta, ihan hyvä näpäytys tälle kärsimättömälle.

Lilli

Lilli-81: Eikä hitossa! Taisi olla joku tosi epätoivoinen, jolla ei kantti kestänyt myyjän kohtaamista. Ei siinä, ettenkö itsekin jotenkin edelleen aristele raskaustestien tai kortsujen ostamista. Siteetkin ovat jotenkin aika arkaluontoinen ostos, jos kassalla on nuorehko miesmyyjä. En tiedä mistä nuokin juontavat juurensa, mutta onhan ne aika intiimejä juttuja. Vähän sama, kuin menisi kadulla vastaantuleville kailottamaan, että tiedätkö muuten, että mulla on just nyt MENKAT tai että mäpä harrastan illalla SEKSIÄ! :D

Surku Nelli, että täti tuli kylään. Muistaakseni tuo täti-nimitys tulee siitä, kun ei aina haluta esim. anoppia tai tätejä kyläilemään silleen yllättäen ja kutsumatta. Niin sitten kun menkat tulevat ja yleensä epämiellyttävänä yllätyksenä, kun on toivottu raskautta, niin se on rinnastettu tuohon tädin kyläilyyn. Aika hyvä vertauskuva mielestäni. Anoppi-nimitys voisi olla kanssa aika osuva.

Sari kp 14 - odottelee ovulaatiotuntemuksia

Ei se siteiden tms. ostaminen kivaa ole. Mutta tosi kivaa on nyt mennä citymarketin asiakaspalveluun selittämään, että katsokaas, kun täällä ei ollut niitä raskaustestejäja mä kuitenkin maksoin näistä. Kassalla moiset voi livauttaa mandariinien ja jauhelihan väliin. ;)
Mutta ihan periaatteesta en anna asian olla. :)

No hyvä Lilli, pidä puolesi ja vaadi paketti testejä täyteen!

Mulla on onnistunut testaamatta oleminen lähinnä siten että on ollut joku työmatka tms juuri kriittisillä hetkillä enkä ole ottanut sinne testejä mukaan. Mutta muuten on kyllä toooosi vaikea olla testaamatta jos menkat on päivänkin myöhässä.

Tilasin netistä semmoisia superhalpoja raskaustestejä (liuskoja, oisko jotain 3e/kpl), ja olen niillä sitten testaillut. Ei mee paljon rahaa hukkaan vaikka tekisi yhden joka kuukausi. Eihän siinä ole mitään järkeä, pitäisi odottaa että ovat kunnolla myöhässä. Mutta onhan se kuitenkin terveellisempi ja paljon halvempi "harrastus" kuin esim alkoholin juominen baarissa. Ja kun siinä on aina se tosi suuri toivo kuitenkin aina läsnä (vaikka negan saisikin, niin eihän sitä silti ikinä tiedä että jospa vaikka parin päivän päästä ois plussaa...)

Täti-nimitys tulee käsittääkseni Täti Punaisesta, joka vierailee kerran kuussa...

Nellille myöskin pahoittelut :(

Lillillä ihan uskomaton kauppareissu. Voihan se olla että joku ihan rahattomana niitä testejä varastaa, nykyään kun sisäfilekin kuuluu niihin varkaiden suosimiin tuotteisiin...
Mulle ei tee pahaa ostaa siteitä tms mutta kieltämättä raskaustestit ja kortsut on sellaisia että vilkaisen ainakin ympärilleni ettei kukaan tuttu satu olemaan samaan aikaan viereisellä kassalla. Se olisi nolotus.

Tuosta täti-nimityksestä vielä; mulla ainakin on tosi mukava täti eli anoppi olisi parempi salanimi tälle punaiselle paholaiselle!

Ihan nopeasti omaa napaa: täällä testattu kaksi haamujen haamua (eri merkeillä) ja nyt tuli pyyhkiessä verta. Mitäs helvettiä tämä on? Toodella varhainen km?

Lilli

Voi jee Lilli! Nyt pidetään peukkuja että olisikin kaikki hyvin bd bd!!
Eilenkö testasit negan ja nyt haamut? Toivotaan että veri olisikin vaan haamuvuotoa ja plussat vahvistuisi.

Ilmoittelehan miten tilanne kehittyy, muille aurinkoista viikonloppua ja peukkuja niille joilla jännäilypäivät :)

Mannalle: keskiviikkona testasin siis negan, eilen ja tänään haamun. Toinen RFSU:lla toinen First signilla, eikä kumpikaan niistä ollut aamupissasta.

Suoraan sanottuna olo on samanlainen kuin silloin kun perusmenkat alkavat: vatsaa viiltää.
Voi perkele. Itkua vastaan saa töissä taistella. Mä en tän puolen vuoden aikana ole saanut edes haamujen haamua, kerran marraskuussa oli testin kanssa jotain epäselvyyttä. Kaikki ovat olleet niin täydellisen puhtaita negoja. Ja eilen mieskin huomasi sen haamun, tänään en ehtinyt näyttää. Vuoto alkoi tunti ton tokan haamun jälkeen.

Oliskos tässä vaiheessa realistista luovuttaa tää kierto ja suhtautua näihin kuin tavallisiin menkkoihin?

Lilli

Lilli, jos sulla tulee vaan tuhrua, älä luovuta, kun mulla ainakin jäi paperiin punasta/ruskeaa muutamia kertoja plussan jälkeisinä päivinä. Plussa kuitenkin oli entistä vahvempi kolmea päivää myöhemmin. Peukkuja!

Yhteistyössä