Kirje avovaimolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""Toinen nainen""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan! En ymmärrä tällaista pahansuopaisuutta!!Helpottaako se oma huono olo sillä että tulee tänne nimettömänä ilkeilemään???
Aika lapsellista menoa, niin kakkosilta kuin ykkösiltäkin.

Kaksi vuotta salarakkaana riitti minulle. Ei edes lapsia ollut esteenä, että mies olisi voinut päättää sen ""kurjan rakkaudettoman"" avioliittonsa. Kun jätin miehen, tavattuani vapaan kaverin - mieheltä olisikin yhtäkkiä löytynyt munaa tehdä ratkaisunsa. Kieriskelin naurusta, kun luuli voivansa muuttaa luokseni tavarat muovikassissa, hahhahaahh. Miksi ihmeessä olisin ottanut kauniiseen asuntooni jonkun muovikassimiehen passattavakseni??? Kysyessäni tätä sain vastaukseksi ""rakkauden tähden"". Anteeksi mitä??? Eiköhän se suuri rakkaus hiipunut kaikkina niinä kertoina, kun minä olin yksin ja hän vietti laatuaikaa anoppilassaan syöden lihapullia.

Uskon vakaasti, että nainen voi todellakin olla maailman tyhmin olento - ainakin mitä tulee rakkauden nimissä tehtyihin tekoihin. Kuka muu kuin nainen uskoisi vuosikaudet jonkun kotioloissa piereskelevän miehen selityksiä ja odottaisi ""suurta ratkaisua"", jota toinen ei halua eikä pysty tekemään.

Jos jotain kadun, niin sitä, että kaksi vuotta leikin seksin ylipapitarta ja tarjosin jännittäviä hetkiä naimisissa olevalle miehelle.

Niin joo, todellinen rakkaus on miehille se, että puurolautanen pistetään eteen ja kalsarit pestään ja koti pidetään siistinä, siitä on niiin kiva käydä hässimässä muita vähän väliä ja välillä sanoo sille piialle kotona että mä rakastan sua.

Jep, samaa mieltä kanssasi monesta asiasta. Uskoin todella ""elämää suurempaan rakkauteen"". Siksi kestin ja kestin, ymmärsin, autoin ja tuin. Meistä tuli myös läheiset ystävät. Tätä kesti vuosia, uskoin siihen ""kunhan lapset ovat vähän isompia""- juttuun. Hänellä oli toinen avioliitto menossa eli vaimo ei ollut lasten äiti.
No siinäpä kävi niin, että sekä minua että vaimoa vedätettiin ja ns ""musta hevonen"" eli yllättävä kolmas nainen korjasi sankarin ja minä kakkonen että vaimo ykkönen särjimme sydämemme ja menimme ihan hajalle.
Oikein minulle vaan ei vaimolle. Nyttemmin ajattelen jo, että oli ehkä elämäni paras asia, että löysi uuden rakkauden.
Itse en olisi pystynyt lähtemään. Aika luuserihan tuo mies oli, aina pakenee uuden naisen helmoihin ja nurkkiin eikä koskaan ota vastuuta itse omasta elämästään.

Olemme olleet kauan yhdessä. On ollut ylä- ja alamäkiä. Tiedän tällä hetkellä, että hänellä on toinen. Kuitenkaan en ole huolissani, koska hän rakastaa silti vain minua.

Luultavasti antaa sinulle toisenlaisen kuvan. Kuitenkin tiedän, että hän ei jätä minua koskaan. Hänellä on ollut kyllä jo monta mahdollisuutta siihen. Olen jopa joskus ehdottanutkin tätä.

Siedän sinua siksi, koska hän tarvitsee aina ""jännitystä"" elämäänsä. En laita myöskään pahaksi suhdettanne, koska se on lisännyt myös seksin määrää liitossamme. Tiedän, että hän aina sanoo sinulle, että meiltä puuttuu seksi ja olen haluton, mutta valitettavasti todellisuus on toinen sinun kannaltasi ja et tiedä mitä oikein suhteessamme tapahtuu. Jättäisit silloin heti mieheni ja sitähän en halua, koska tämä ""salailunne"" on lisännyt meidän liittomme toimivuutta myös ""kammari"" puolella.

Miehet käy joskus aidan takana kurkkimassa, oisko ruoho siellä vihreämpää. Aika pian tulevat takaisin rakkaan ja tutun puolison helmoihin, kun huomaavat, että EI. Usein saa kuulla, että se jätetty kakkonen pettyy typerissä odotuksissaan, menee jotenkin sekaisin ja alkaa häiriköidä. Säälittävää, mutta odotettavaa, kun on niin epätoivoinen, että edes sekaantuu varattuihin miehiin ja kuvittelee turhia.

Mies siis rakastaa sinua, mutta ei ole ""löytänyt rohkeutta"" jättää avovaimo eikä avokki ""päästä häntä menemään"".

Onko avovaimo siis murhanhimoinen amatsoni, joka on lukinnut miehen kotiin ja estää lähtemisen aseella uhaten? Jos ei ole, niin kaivattaisiin ehkä hiukan arkirealismia myös sinne aidan toiselle puolelle.

Tämä on taas tätä "" upea kakkonen vs harmaavarpus ykkönen"" läpinää.
Ja taas unohdetaan että kysymys on tavallisista ihmisistä, jokaisella omat vikansa.

Nyppii älyttömästi, että annetaan ymmärtää, että toisen naisen seksi olisi jotain tajutonta ja kotona ollaan vain pakosta yhdessä.

Itse olen sekä ykkönen että kakkonen ja sen lisäksi miehelläni on myös kakkonen. En minä kotona ole sen harmaampi ja huonompi sängyssä kuin mieheni toinen nainenkaan vaan meillä on upeaa avioseksiä.
Enkä minä kakkosnaisena naimisissa olevalle rakastajalleni ole sen ihmeellisempi seksikone kuin vaimonsakaan. Nautin seksistä molempien miesten kanssa.

Nyt vain sattui kemiat kohtaamaan sekä minulla rakastajani kanssa sekä miehelläni rakastajatterensa kanssa. Ei kummassakaan tapauksessa ole kysymys siitä, että kotoa ei saisi mitä haluaisi. On vain ihmisiä, jotka haluavat toisiltaan mukavaa seksiä.

En tiedä puuttuuko naisilta kykyä vai halua ymmärtää miehen ajatus- ja ennekaikkea viettimaailmaa, mutta joka tapauksessa tällainen harmaavarpunen kotona vastaan herkutipu vieraissa ajattelumalli on aika paksua tuubaa.

Kokeneena vieraissakävijänä voin sanoa, että siinä kakkosnaisessa ei tarvitse olla yhtään mitään omaa vaimoa parempaa. Jokaisessa miehessä asuu syvällä pieni karvainen otus, joka haluaa olla savannin kovin siemenlinko eikä tälle kaverille kysymys ole, että onko oma vaimo parempi kuin kakkonen, vaan se että onko kaksi naista enemmän kuin yksi. Ja enemmän on paremmin.

Säälittävää lukea näitä kakkosia, jotka kuvittelevat että he olisivat joku unelmien hämärä kohde. Ainakaan minä en ole koskaan edes harkinnut kenenkään kakkosen ottamista ykköseksi, vaikka olen eroa omasta vaimosta joskus miettinytkin. Nainen voi olla erinomaista satunnaispanoseuraa, vaikka ikinä ei vapaaehtoisesti muuttaisi hänen kanssaan samaan osoitteeseen. Kriteerit kakkoselle on erit.

Ja minä olen (toivottavasti) nämä vieraissajuoksemiset jo lopettanut. Ei se ruoho vihreämpää aidan toisella puolen todellakaan ole. Syyt pettämiseen niin miehillä kuin naisillakin on enimmäkseen pettäjän omasta pätemisen tarpeesta, itsetunnon heikkoudesta, impulsiivisuudesta yms.

Ja jos pettämisestä haetaan paikkausta näihin omiin vajavaisuuksiinsa, niin vieraissakäyminen on se juttu eikä se onko kakkonen parempi kuin ykkönen. Jos kakkosesesta tulee ykkönen, niin ei vajaata itsetuntoa yhtään enempää kuin ennenkään lohduta se, että saa omalta vaimolta. Pitää saada vierasta.

Joo, ei ne kakkoset ole kakkosia vahingossa. vaan ehkä siksi, etteivät muuhun kelpaa. Sellaselta ei ihmeitä vaadita, kunhan jotain siellä jalkojen välissä on ja yleensä se irtoaa helposti. Ei se ole siitä kiinni, että seksi kotona olisi loppu tai edes huonoa, vaan siitä, että kaksi on tosiaan enemmän kuin yksi. Vaimo plus kakkosnainen on yhteensä puolitoista. Vaimo kelpaa kaikkeen, kakkosnainen hetken huviksi. Odottele rauhassa vaan.

Yhden kerran olen kuullut, että kakkosesta tuli ykkönen. Pari vuotta ne olikin sitten yhdessä ja melkein alusta asti pettivät toisiaan kumpikin. Ero tuli, kun lapsi oli vuoden vanha. Olipa yllätys, niin hyvin toisilleen sopiva pari ja molemmilla asiat samassa tärkeysjärjestyksessä.

Ja se ex-vaimo, jonkia mies siis jätti sen kakkosen takia, löysi omien sanojensa mukaan elämänsä miehen n. vuoden päästä erosta ja on oikein tyytyväinen, että sai vielä tilaisuuden, kun ei sitä enää odottanut vaan oli tottunut ja tyytynyt vanhaan liittoonsa. Loppu hyvin paitsi lasten kannalta. Mies tykkää näemmä elatusavun maksamisesta eikä voi siitä millään luopua...

Kyllä venähti mieheni ex-vaimon naama, kun hänet jätettiin muutama viikko tapaamisemme jälkeen.

Miehellä oli rohkeutta jättää, ex kuvitteli olevansa parempi kuin olikaan.

Kaikkien on myös hyvä muistaa, että hyvää parisuhdetta eivät kolmannet osapuolet uhkaa.

hei toinen nainen,

säälin sinua, koska uskot miehen sanoihin, kerrot olevasi ykkönen miehen sydämessä, mutta kuka onkaan nainen jonka viereen hän asettuu levolle joka yö? Kun sinä piileskelet hänen kanssaan syrjäisissä paikoissa, halvoissa hotelleissa - avovaimon kanssa hän tapailee sukulaisiaan, ystäviään, käy avoimesti ravintoloissa ja kävelyillä.. jos todella uskot ettei hän harrasta seksiä avovaimon kanssa, olet hyväuskoisempi kuin luulinkaan. Sinä olet vain piristys- ruiske miehen matkan varrella, joka menettää viehätyksensä. Etsisit vapaan/eronneen miehen joka osaa arvostaa sinua ja jolla ei ole muuta suhdetta. Vaikka mies valitsisikin väliaikaisesti sinut, yhteinen tulevaisuutennekin muuttuu arjeksi ja menettää kipinän - mitä sitten? suostutko sinä olemaan se avovaimo jonka miehellä TOINEN NAINEN? piiri pieni pyörii...

Niin aina. Mitkäs ne olikaan ne kaksi syytä miehen vieraissakäymisiin Shere Hiten mukaan: kotona on huonoa seksiä tai ei lainkaan ja se toinen: seksi kotona on niin mutkatonta ja helppoa.

Turha on ykkösten ja kakkosten veivata tuota, kumpi on parempi, kun kilpailevat ihan eri sarjassa.

Mies kun lähtee vieraisiin, niin eipä tuo yleensä ole hakemassa uutta vaimoa - sillähän on se jo. Vaan jännitystä ja itsetunnon kohotusta tai yksinkertaisesti panokaveria. Jos kaikki osapuolet ovat tämän sisäistäneet, niin hyvä niin.
Toki joskus on käynyt niin, että kakkonen ""saa"" miehen. Ja joskus siitä on jopa tullut ihan hyvä suhde. Itse en taatusti ottaisi miestä, joka jättää vaimonsa kakkosen takia. Mitä sitten, kun minusta uutuuden viehätys on lähtenyt ja mies lähtee uusiin seikkailuihin.

Aina ei syy ole puolisossa, jos mies tai vaimo pettää. Jotkut asiat vain ovat kuin ovat. Jotkut etsivät jatkuvaa jännitystä tai muuta erikoista elämäänsä ja tämän vuoksi pettävät puolisoaan. Kuten näiltäkin sivustoilta saa monesti lukea, niin monet miehet etsivät vain sitä petipartneria tai hetken keskustelupartneria, josta pääsee helposti irti, jos ei miellytä.

Toivottavasti joskus tulet huomaamaan omalla kohdallasi mitä olet aiheuttanut. Luulen, että sinullekin voi käydä näin ehkä vuosien päästä. Hyvää jatkoa sinulle miettiessäsi voiko mieheesi edelleenkään luottaa. Luulen, että käteesi jää todella huono kortti vietettyäsi vuosia sellaisen miehen kanssa, joka on pettänyt ja jättänyt edellisen vaimonsa noin ilkeästi tehden.

Sinä tiedät minun olemassaoloni. Olen mieheni vaimo. Hänen sydämessään olen kuitenkin ykkönen. Hänelle olen se ainoa oikea, jonka arvon hän valitettavasti löytää vasta nyt, kun huomaa mitä menettää.

Toki olen aavistellut jotakin. Seksi ei ole vähentynyt tippaakaan, kotoa poissa hän on ollut aina...vieras hajuveden häivähdys (yök, olisi edes paremmin valinnut!) miehen vaatteissa. Puhelin äänettömällä vastaanottamassa salaisia viestejä. Siltikään et vielä halua uskoa sitä todeksi - ai kuinka niin ja entä sitten?

En minäkään halua sinulle mitään pahaa. Me vain miehemme kanssa rakastamme toisiamme. Jonakin näistä päivistä hän jättää sinut, kunhan keksii sopivan verukkeen, jotta et roikkuisi hänessä ja paljastaisi kaikkea minulle.

Silloin toivon sinulle voimia, vaikka tiedän, että satutamme sinua. Päästä hänet lähtemään, sillä sinäkin varmasti löydät onnen vielä muualta.

Kohteliaimmin, Vaimo

""Hänelle olen se ainoa oikea, jonka hän valitettavasti löysi vasta nyt.""

Ja silti mies ei vaivaudu vaimolleen asiasta tiedottamaan? Miksi ihmeessä hän ei ole jo sitä vaimoaan jättänyt, kun kerran sinusta sielunkumppaninsa löysi? Mikä siinä vaimossa on niin pelottavaa, ettei häntä uskalla jättää, vaikka sinä olet jo ykkönen hänen sydämessään, se ainoa oikea hänelle ja toisianne oikein rakastatte niin kovasti?

Jos mies noin kovasti muuten sinua rakastaa, miksi sinä suostut olemaan kakkonen? Mikset käske hänen valita? Mikset sano, että eroa ensin ja ole vasta sitten minun kanssani? Ei suinkaan sinua, siis ainoaa oikeaa, vaivaa menettämisenpelko?

Hei kaikille.

Kirjoitan pientä vastinetta, kun noin runsain mitoin palautetta olen pienestä kirjeestäni saanut. Ensinnäkin tämä on ensimmäinen kerta kun mies pettää parisuhteessa- ja myös minulle ensimmäinen kerta, kun sekaannun varattuun mieheen. Olemme tunteneet toisemme useamman vuoden ajan, rakastuminen tapahtui vasta vähän aikaa sitten. En ole koskaan väittänyt olevani parempi kuin hänen vaimonsa, ja tuskin heidän seksielämässäänkään mitää vikaa on ollut; mies ei vain halua rakastella häntä enää.

En ole ylpeä siitä, että olen rakastunut toisen omaan; tunteilleni en kuitenkaan voi mitään. Enkä usko, että mieskään tarkoituksella on toista naista hakenut.

Se miksi mies ei vielä ole päätöstään tehnyt, johtuu siitä, että hän haluaa olla varma minusta, ennenkuin noin ison askeleen ottaa. Annan hänelle aikaa, koska en halua häntä painostaa. Haluan hänen tulevan luokseni omasta vapaasta tahdostaan silloin kun hän on valmis, eikä niin että pakottaisin hänet tekemään päätöksen. Voitte olla sitä mieltä, että olen hölmö, jota vedätetään pelkän seksin takia, mutta uskon toisin. Emme harrasta seksiä läheskään joka kerta, kun hän luonani käy.

Saatte tuomita minut, jos se tekee teille paremman mielen.

Kohteliaimmin, toinen nainen

Olen myös vaimo, jonka mies on pettänyt ja näin se aina on mennyt:

Kirjoitit, että tämä on ensimmäinen kerta, kun sinä että hän sekaantuvat varattuihin. Valitettavasti miehet eivät sano monesko kerta on kyseessä. He yksinkertaisesti valehtelevat näissä asioissa.

Olet todella typerä, mikäli kuvittelet, että hän tulee sinun kanssasi yhtään sen erilaisemmaksi, kuin on nyt vaimoansa kohtaan. Jo senkin osoittaa se, että ette aina edes mene sänkyyn joka kerta. Eli kotona myös nämä asiat ovat luultavasti kuitenkin kunnossa, vaikka hän mitä sinulle syöttää.

Miehet jatkavat yleensä ulkopuolista suhdetta niin kauan, kun siinä on jotain vähänkin uutuuden viehätystä tai kunnes vaimo saa kiinni. Selitykset kiinni jäädessä ovat aina samat eli pitkän salailun jälkeen kerrotaan vain, ettei haluttu lopettaa, koska se olisi loukannut toista osapuolta. Tämän jälkeen ehkä yritetään pitää vielä jonkun aikaa yhteyttä harventamalla kertoja, jotta kolmas osapuoli ei käy liian vaikeaksi. Eli voisi vaikka ottaa yhteyttä vaimoon.

Monesti tällainen kiinnijääminen rauhoittaa miehen vain hetkeksi. Suuri vaara on, että jo noin puolen vuoden päästä on uusi kohde valloitettu, jolle voidaan sepittää mitä tahansa.

Mikäli olisin sinun tilanteessasi (jota en koskaan tule olemaan) jättäisin tämän miehen välittömästi tai ehdottomasti vaatisin tekemään ratkaisunsa, koska kertomasi tilanne osoittaa ainoastaan sitä, että hän ei ole rehellinen myöskään sinua kohtaan.

Jos alkuperainen saisikin miehen itselleen, eiko hanta aina kiusaisi ajatus, etta hanen miehensa on pettaja?

Toisekseen minua naurattaa vaimona esiintyvat, jotka mukamas tietavat miehensa toisista naisista ja silti puhuvat keskinaisesta rakkaudesta. Moinen epaitsekkyys ja valmius jakaa kumppani toisen kanssa on elavassa elamassa aarettoman harvinaista. On vaikea kuvitella, etta heita tahan keskusteluketjuun olisi useampi osunut.

Lisäksi kirjoitit, että hän haluaa olla varma sinusta. Tuntuu siltä, että sinä vain elät haavemaailmassa, jossa toivot hänen valitsevan sinut, vaikka tuskin niin käy. Yleensä, mikäli näin käy, ei suhde toimi kovin kauaa, koska suhde aloitettu valehtelemalla.

Kysyn sinulta: voiko sellaisesta ihmisestä olla koskaan varma, joka pettää ja varastaa toisen miehen? Ei siis ihmekään, vaikka hän ei suunnittele tulevaisuutta kanssasi pitkällä tähtäyksellä.

Minua ei haittaa vaikka miehelläni olisi seksiä muiden kuin minun kanssa. Mutta se ei saisi häiritä mitenkään meidän perhe -elämää. Tehkööt temppunsa jos mieli tekee. Mutta itse teen samoin, jos sopiva tulee kohdLLE niin: antaa palaa..

Luojalle kiitos että olen vapaa nainen nykyisin.
Jos olisin ns. ensimmäinen nainen, joka tietää tilanteensa miehen pettäessä ja netissä räksyttäisin toisille naisile ja haukkuisin omaa miestäni, häpeäisin.
Jos olisin taas toinen nainen ja tekisin samaa kohteena ns. ensimmäinen nainen häpeäisin sitäkin.

Jos taas olisin mies nostaisin rintani röyhistäen leukani ylös ja ajattelisin: piru vie kuinka mukavaa olla mies! Mies josta naiset verissäpäin taistelee. Olipa onni että synnyin munallisena!!!

Hyvin sanottu Inhorealisti! Valmius jakaa kumppaninsa toisen kanssa on todella harvinaista, siksi ihmettelenkin juuri ap:n toimintaa. Hänhän se tässä myöskin kertoo tekevänsä niin, kertoo lisäksi, ettei itse vaimolta ole kukaan edes kysynyt mitään.

Minä en suostuisi jakamaan rakastamaani miestä, siksi en suostuisi kakkonenkaan olemaan. Minä haluan sellaisen miehen, joka kunnioittaa naisessaan tervettä itsekunnioitusta. Sitä taas ei löydy kakkosparasta, joka suostuu rakkaansa jakamaan, ja suostuu vieläpä huononpaan asemaan kuin se toinen, ja kaikki tämä vain siksi, ettei pettävä miesparka tuntisi itseään ahdistetuksi ja painostetuksi... Miten voi jonkun itsekunnioitus olla noin nollilla?