Kirje avovaimolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""Toinen nainen""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerrohan, mikä kohta oli typerä? Sekö, että meitä onnisti? voih itsellesi. Ei haukku haavaa tee, mutta aina voi perustella. Vai tarkoititko kenties, että olisi pitänyt jäädä kidutettavaksi ja hyväksyä se sitten. Hohhoijaa! Kuten sinä?

Totta, meillä kävi harvinainen tsäkä. Mutta en minä sillä mitenkään halua ylpeillä. Aivan hyvin olisi voinut käydä niin, että kaikki olisi mennyt täysin metsään! Mutta parisuhde on aina riski, oli tausta millainen hyvänsä. Me tehtiin juuri niin kuin ei kaiken maailman oppaiden ja psykologien mukaan pitäisi, molemmat hyppäsi edellisestä suhteesta suoraan toiseen. Ei sitä olisi tapahtunut, jos nämä suhteet olisivat olleet hyviä... usko pois...
Ihan tuntemattomia emme toisillemme olleet, olimme tavanneet työkuvioiden kautta kohtalaisen usein. Miehen ""maine"" hyvänä, pidettynä tyyppinä oli minulle tuttu. Muussa tapauksessa en ehkä olisikaan uskaltanut tehdä niin isoa loikkaa... En tosiaan voi suositella tekemään mitään vastaavaa, koska tällaisissa tilanteissa tutustumisvaihe onkin sitten aika rankka. Yhteentörmäyksiä tulee aivan varmasti! Yhteistä tahtoa jatkaa pitää tosiaan olla... niinkuin kaikissa suhteissa...

VUODEN KULUTTUA ALLE 5 %:LLA MIEHILLÄ ON ENÄÄ TOINEN NAINEN KUVIOISSA MUKANA! ELI TEET KAIKEN AIVAN TURHAAN!

JUMALAN SILMISSÄ TEET HIRVEÄN TEON RIKOT TOISTEN AVIOLIITON JA TEET HUORIN!

Niinpä niin. Muistahan tuomion pasuuna kuitenkin, ettet se ole sinä joka tuomitsee toisten teot. Todellinen Jumalan lapsi ei koskaan tuomitse ja pelottele. Jumala on armollinen ja näkee ihmisten tekojen vaikuttimet. Meidän asiamme ei ole tuomita.

Koko pitkän ketjun jaksoin lukea, tietystä mielenkiinnosta. Nimittäin eikös tämä kirje ole suorastaan sanasta sanaan ollut täällä ennenkin? Aivan varmaa on, että ensimmäistä kertaa en sitä lukenut.

Joku muuten vain laittelee samaa aihetta moneen kertaan, tai sitten ap on ollut tässä pattitilanteessa jo kauan.

Ja minäkin tulin siihen tulokseen, että nimimerkki Sika kirjoitti asian juuri niinkuin se on. Raadollista, mutta niin totta.

Nuoruudessani minulla oli aviomies, jolla täytyi olla aina joku muukin nainen kierroksessa. Avioliittomme oli hänelle maailman tärkein asia, mutta muita naisia oli oltava. Ilmeisesti niille kerrottiin sitten vaikka mitä lööperiä, koska jotkut näistä ottivat aivan tosissaan kaiken. Kiertoteitse sain kuulla ihan outoja asioita. Yksi nainen oli jo alkanut virkata suurta parisängyn peitettä valmiiksi heidän yhteiseen kotiinsa. Siihen aikaan avioeroa ei saanut niin helposti kuin nykyään, joten hän varautui kaikessa rauhassa jo ajoissa. Kaiken huippu oli yksi, joka lähetti minulle yhteisen puolituttavan kautta terveisiä, että voisin jo viimeinkin päästää miehestäni irti, kun mies on sitä minulta pyytänyt jo monet kerrat, ja minä vain rukoilen häntä aina jäämään ja keksin aina uusia syitä, miksi ei voi juuri nyt erota. Mies ei ikinä, ei sitten niin ainuttakaan kertaa, esittänyt minulle eroa, päinvastoin. Kun itse yritin irtiottoa, alkoi kauhea taistelu ja anelu ja kaikin tavoin mies yritti saada minut kääntämään pääni. Ja sitten, kun viimein sain tarpeekseni ja lähdin, mies teki epätoivoisen teon eli surmasi itsensä. Että se niistä ykkösistä ja kakkosista. Kirjekin löytyi, siinä minä olin hänen elämänsä ainoa rakastamisen arvoinen nainen.

Kallistun tämän elämänkokemukseni myötä vakavasti tosiaan sille linjalle, että tietyt miehet tarvitsevat elämäänsä useamman naisen vaikka sitten samanaikaisestikin. On miehiä, joille aina riittää yksi kerrallaan, vaikka sitten pelkästä vahvasta moraalista ja solidaarisuudesta johtuen. On ihan onnenkauppaa, millainen mies kohdallesi osuu. Mutta jotain johtopäätöksiä voi tehdä, jos mies (tai nainen) on suostunut jo aikaisemmin kaksoiselämään.

Tunnut fiksulta ja tasapainoiselta naisihmiseltä, kaikkea hyvää vaan liitollesi. Tiedän paremmin kuin hyvin, että suhteet voivat olla vaikeita ja raastavia, kakkoset että ykköset. Ja tahtoa, rakkautta ja rajoja tarvitaan, myös itseä kohtaan. Minä olin kolmio suhteessa (pitkässä) se jätetty, vaimon lisäksi. x-rakkaani hyppäsi kuukauden salasuhteen jälkeen yhteen uuden rakkaansa kanssa. Tämä on hänen kolmas liittonsa, tai oikeastaan neljäs jos minut lasketaan mukaan. En ole päässyt asiasta vieläkään yli vaikka aikaa on kulunut jo yli vuosi.
Kaipa johtuu siitä, että tämä ihminen oli saanut täyden luottamukseni ja kaiken mitä minulla oli annettavaa. Asiat vaan venyivät ja mutkistuivat ja hän ""löysi"" keinon paeta tilannetta uuteen huumaavaan rakastumiseen. Tavallaan ymmärrän mitä tapahtui ja yritän kaiken voimin toivoa hänelle hyvää. Olihan hän kuitenkin minulle niin rakas ja läheinen. Katkeruus ja suru pääsevät välillä voitolle vaikka järki sanookin, että tämä oli kuitenkin hyvä ratkaisu ja joskus olen siitä vielä iloinen.

Tottakai mies haluaa pitää molemmat. Sen lisäksi löytyy vielä useita muita, eikö totta.
Mies ei päätä mistään, ellei ole aivan todellinen pakko ja naiset sallivat nämä vapaudet.
Sallivatko miehet naisillensa samat vapaudet, eivät missään tapauksesa.
Naiset pitävät pettämisensä paljon huolellisemmin salassa, kuin miehet.
Jossain vaiheesa miehelle tulee aina tarve öykkäröidä ja rehennellä valloituksellaan.
Naiselle tälläistä tarvetta ei tule, koska hän saa kenet haluaa.

[QUOTE=""Toinen nainen"";6948152]Hei.

Sinä et tiedä minun olemassaolostani luultavasti mitään. Olen miehesi toinen nainen. Hänen sydämessään olen kuitenkin jo ykkönen. Hänelle olen se ainoa oikea, jonka hän valitettavasti löysi vasta nyt.

Olet luultavasti jo aavistellut jotakin. Seksin vähentyminen, poissaolot kotoa....vieras hajuveden häivähdys miehesi vaatteissa. Puhelin äänettömällä vastaanottamassa minun viestejäni. Siltikään et vielä halua uskoa sitä todeksi.

Emme kumpikaan halua sinulle mitään pahaa. Me vain rakastamme toisiamme. Jonakin näistä päivistä hän lähtee ja tulee minun luokseni; vielä hän ei ole siihen rohkeutta saanut.

Silloin toivon sinulle voimia, vaikka tiedän, että satutamme sinua. Päästä hänet lähtemään, sillä sinäkin varmasti löydät onnen vielä muualta.

Kohteliaimmin, Toinen nainen[/QUOTE]

Tiedätkö että kun mies pettää kerran niin tutkitusti se uusi on maailman ihanin juuri niin kauan kun se ensinmäinen nainen ei tiedä. Kun se ensinmäinen saa tiedon asiasta ja tulee ero mieheltä menee jännitys niistä tapaamisista ja elämä uuden kanssa naksahtaa samoihin uomiin kuin aiemmin sen edellisen kanssa.
Muutama kuukausi tai jopa vuosi niin huomaat olevasi se petetty osapuoli mutta eikös ole kiva tietää minne on menossa niin ei tule yllätyksenä.

Jos mies kotona saa erittäin hyvää ja laadukasta seksiä, ei ole tarvetta lähteä muualle. Miehellä on rajansa siinäkin. Ei ainakaan saman päivän aikana pysty montaa hoitamaan jos ikää on +35 v.

Vaimon väite, että kotona on seksiä riittävästi ja että mies vain vaihtelun takia hakee muuta seksiä, on mielestäni väärä. Kyllä kotona seksistä jotain puuttuu, jos pitää hakea toisaalta.
Olen joskus ollut "toinen nainen" ja silloin ymmärsin kyllä pelin hengen pikku hiljaa. Tyytyväiset aviomiehet ei ravaa vieraissa. Kotona on ruokaa ja vaatetta mutta seksipetoa siellä ei silloin ole.

Miehet ei halua ottaa turhia kiinni jäämisen riskejä jos todellista tarvetta ei ole. On naapurit, taudit, puhelut, poissaoloselittelyt, hajut, seksin välttely illalla ym. joista voi jäädä kiinni melko helposti. Naiset ei ole tyhmiä - ei ainakaan epäluuloiset vaimot ole.

Joopajoo, onhan se hyvä, että nämä unelmavaimot täällä itselleen todistelevat, ettei mies onnellisesta liitosta tai "hyvää seksiä" saadessaan katsele&paneskele muita naisia. Mutta, totuushan on tarua ihmeellisempi. Seksi voi olla vaikka kuinka hyvää, mutta miehelle uusi nainen on aina uusi nainen. Vaimokkeen kanssa seksistä vuosien varrella hiipuu jokaisessa suhteessa se tervävin himo ja jännitys, mikä tietyille miehille on henki ja elämä.

Jos mies on kovin seksuaalisesti aktiivinen, sosiaalinen ja ns. luonteeltaan flirtti "naisten naurattaja", ei se vaimo vaan riitä. Näitä miehiä kotona odottavine pikkuvaimoineen löýtyy jokaisesta ystäväpiiristä. Yleensä se on se ylpeä vaimo, joka viimeiseksi mistään saa tietää, eihän ihmiselle, joka pitää itseään ylivertaisena, viitsi totuutta paljastaa - mieluummin sitä katselee ja nauraa, mitä se vaimoke "onnellisesta liitostaan" muille höpäjää!

Traagista mutta ah niin hauskaa :)

[QUOTE=""Toinen nainen"";6948152]Hei.
Olet luultavasti jo aavistellut jotakin. Seksin vähentyminen, poissaolot kotoa....

...Me vain rakastamme toisiamme. Jonakin näistä päivistä hän lähtee ja tulee minun luokseni; vielä hän ei ole siihen rohkeutta saanut...

Kohteliaimmin, Toinen nainen[/QUOTE]

Mitä sinä muka tiedät miehen ja ykkösnaisen seksielämästä? Ei se nyt niin varmaa ole että heidän seksi olisi vähentynyt, vaikka niin haluat luulla.

Jos mies ei ole vielä "rohkeutta saanut" lähteä vaikka "rakastaa" sinua, niin tuskin lähtee milloinkaan.

Aikaa huvittavaa tuo uutuuden huuman sekoittaneen toisen naisen teksti kuitenkin oli :)

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä;10385943:
Mitä sinä muka tiedät miehen ja ykkösnaisen seksielämästä? Ei se nyt niin varmaa ole että heidän seksi olisi vähentynyt, vaikka niin haluat luulla.

Jos mies ei ole vielä "rohkeutta saanut" lähteä vaikka "rakastaa" sinua, niin tuskin lähtee milloinkaan.

Aikaa huvittavaa tuo uutuuden huuman sekoittaneen toisen naisen teksti kuitenkin oli :)

Nyt olisi kiva tietää, saiko kakkonen omakseen tuon miehen ja jos sai mitä kuuluu nykyään?

Mä nauran täällä kippurassa miten tyhmiä naiset on. Hirvee sota siitä kumpi on ykkönen ja kumpi kakkonen. Ja mikä on miehen rooli tässä yhtälössä: olla orhi, josta naiset tappelee.

Eikä kukaan huomaa, että kaikkihan tuossa voittaa. Kakkonen siinä, että saa hellyyttä ja hyvää seksiä vaimoonsa kyllästyneeltä mieheltä. Ykkönen siinä, että saa hellyyttä ja vähän jännempää seksiä rakastajattaresta puhtia hakeneelta mieheltä. Mies siinä, että saa molemmilta.

Älkää valittako. Nauttikaa, kun kaikki saa.

Eikä kukaan huomaa, että kaikkihan tuossa voittaa. Kakkonen siinä, että saa hellyyttä ja hyvää seksiä vaimoonsa kyllästyneeltä mieheltä. Ykkönen siinä, että saa hellyyttä ja vähän jännempää seksiä rakastajattaresta puhtia hakeneelta mieheltä. Mies siinä, että saa molemmilta.

Älkää valittako. Nauttikaa, kun kaikki saa.

Uskallanpa olla täysin eri mieltä - kun pettäjä, mies tai nainen, pistää koko asetelman paskaksi, niin ei siinä ole helvetin pientä vertaa nautittavaksi... Lapset kyselevät, miksi äiti/isi muutti pois... kimpassa rakennettu talo myydään alihintaan ja muutetaan ah niin ihanaan kerrostalopaskaan, itketään, masennutaan, tuhotaan ihmisten elämät... Vittu - siinä pettämisestä ja toisista naisista... Halveksin pettäjiä (myös itseäni) sekä niitä, jotka alentuvat toiseksi naiseksi / mieheksi. Jos ei himassa homma toimi, niin olkaa edes niin fiksuja, että lopettakaa se suhden ensin ennen kuin ihmisten elämää aletaan tuhoamaan isolla kädellä... *huokaa*

Viimeksi muokattu:
Luin, enkä löytänyt itselleni vastausta mitä teen, kun huomasin tulleeni petetyksi:( Voi meitä pikkusieluja.

Uskallanpa olla täysin eri mieltä - kun pettäjä, mies tai nainen, pistää koko asetelman paskaksi, niin ei siinä ole helvetin pientä vertaa nautittavaksi... Lapset kyselevät, miksi äiti/isi muutti pois... kimpassa rakennettu talo myydään alihintaan ja muutetaan ah niin ihanaan kerrostalopaskaan, itketään, masennutaan, tuhotaan ihmisten elämät... Vittu - siinä pettämisestä ja toisista naisista... Halveksin pettäjiä (myös itseäni) sekä niitä, jotka alentuvat toiseksi naiseksi / mieheksi. Jos ei himassa homma toimi, niin olkaa edes niin fiksuja, että lopettakaa se suhden ensin ennen kuin ihmisten elämää aletaan tuhoamaan isolla kädellä... *huokaa*

Viimeksi muokattu:
Jos mies kotona saa erittäin hyvää ja laadukasta seksiä, ei ole tarvetta lähteä muualle. Miehellä on rajansa siinäkin. Ei ainakaan saman päivän aikana pysty montaa hoitamaan jos ikää on +35 v.

Vaimon väite, että kotona on seksiä riittävästi ja että mies vain vaihtelun takia hakee muuta seksiä, on mielestäni väärä. Kyllä kotona seksistä jotain puuttuu, jos pitää hakea toisaalta.
Olen joskus ollut "toinen nainen" ja silloin ymmärsin kyllä pelin hengen pikku hiljaa. Tyytyväiset aviomiehet ei ravaa vieraissa. Kotona on ruokaa ja vaatetta mutta seksipetoa siellä ei silloin ole.

Jep, just näin. Tottakai yleensä kotoa puuttuu jotain, jos mies (tai nainen) käy vieraissa.

Mutta tilanne voi olla niinkin, että jos paketti on kunnossa kaikilta muilta osin, mutta seksiä ei syystä tai toisesta ole, on vieraissa käyminen ns."hyväksyttyä": silloin toinen nainen on oikeasti toinen nainen, tuo helpotusta ja piritystä elämään. Mutta mies tuskin silti olisi valmis kokonaistilannetta muuttamaan: onhan kotipaketti tällöin kunnossa, ja seksiäkin saa, joskin muualta. Suorastaan ihanteellinen ratkaisu. Ihan sama mitä mies kakkosnaiselle tarinoi avioliitostaan, voihan olla että vaimokin on ko. ratkaisun kannalla. Ainakin pitäisi olla jos itse pihtaa.

Viimeksi muokattu:
Parikymppisenä olin kolmisen kuukautta mukana tällaisessa kakkoskuviossa ja opin siitä kyllä ihan riittämiin. Se alkoi työpaikan pikkujouluissa, missä mies kehui, liehitteli jne. Aloimme tapailemaan siten, että hän lähti aina hieman aikaisemmin töihin ja otti minut kyytiinsä. Lounastauoilla ajoimme jonnekin ja iltaisin hän heitti kotiin. Joitain kertoja näimme iltaisin. Läheskään aina ei ollut seksiä (jos oli, autossa), mutta mies kyllä kertoili paljon juttuja siitä, kuinka surkeaa hänellä on kotona ja kuinka hän on eroamassa. Pian kyselin koska se ero on tulossa, kuulemme viimeistään joulun jälkeen.

Työkaverit tiesivät tai arvasivat ja sainkin paljon paheksuvia katseita muilta naisilta. Kukaan ei sanonut mitään, mutta sen vaan näki. Jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että mies itse oli kehuskellut asialla.

Joulu tuli ja meni, eikä mies puhunut sanaakaan erosta. Lopetin seksin. Haki edelleen aamuisin ja vei iltaisin kotiin. Aikani sitä katselin kunnes ilmoitin, että kuljen itse työmatkani koska mitään eroa ei selvästi ollut tulossa. Mitäpä tällä oli siihen sanottavaa, kuin nöyrästi vaan ok. Käyttäytyi kyllä pian sen jälkeen töissä aina tylysti ja jotenkin ikään kuin häntä olisi kohdeltu huonosti.

Ihan opettavainen kokemus, vaikka mitään muuta hyvää siitä ei käteen jäänyt.

Takavuosina Shere Hite teki tutkimuksia ihmisen seksuaalikäyttäytymisesta. Yksi tulos, joka jäi mieleen, koski aviomiesten vieraissa käyntien syitä. Niitä oli kaksi: se, että seksiä ei saa kotoa, ja toinen oli se, että seksi kotona on niin helppoa ja itsestään selvää. Vaihtelua saattoi olla, mutta ei sitä minkä voi tuoda uuden ihmisen sänkyyn saaminen. Siksi oli vetoa vieraisiin. Se biologia käskee kylvämään siementä kotipesää laajemmalle.

Tämä näkyy myös Suomessa, ainakin minun havaintojeni mukaan. Kakkosnaiset eivät tajua, että varatut miehet eivät ole uutta suhdetta toisista naisista hakemassa. Eikä ykkösnaisissa yleensä ole mitään kummempaa vikaa.

Ja kyllä, poikkeuksia saattaa olla. Salasuhteesta saattaa tulla pysyvä. Silloin ukkopalka joutuu hakemaan uusia salasuhteita ...