Kirje avovaimolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""Toinen nainen""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmettelen suuresti näitä omaa sukupuoltani edustavia, naisiksikin kutsuttavia inhimillisyyden irvikuvia, jotka kehuskelevat jonkun toisen puolison valloituksillaan. Eikö teillä todella ole senkään vertaa selkärankaa (lue: munaa), että etsisitte vapaan kumppanin? Tiedämmehän tosin kaikki, että silloin, kun etsitään kumppania, kriteerit ovat korkealla. Halutaan tietynlainen, älykäs, kaunis, kenties varakaskin kumppani. Mitä nyt kukin arvostaa. Ja jos luoja ei ole ollut suosiollinen eikä kukkarokaan ole antanut periksi lisävarusteiden hankkimiseen, niin kilpailu markkinapaikoilla vapaista miehistä saattaa olla keskivertonaisellekin melkoinen survival of the fittest.

Ja samoin on hyvin tunnettua, että varatuille seksiseuran etsijöille kelpaa mikä tahansa kolo tai variksenpelätin. Kunhan saa paineet purettua aina silloin tällöin. Ja vähän jännitystä keski-ikäiseen ja keskinkertaiseen elämään. Kyllä sitä siitä ilosta jaksaa toista kehuskella vaikkapa kauniiksikin sekä avautua oman pakkopulla-avioliiton terminaalivaiheesta, kun ei tarvitse edes mitään maksaa... Se, että tälläisen ""juuri eroamassa olevan"" saa vuoteeseensa ilman vaivannäköä niin kauan kuin olet muutoin harmiton ja vaivaton, ei kuitenkaan pitäisi olla homman oikeutus.

Ikinä ei pitäisi tyytyä vähään vain sen takia, että pelottaa, ettei kuitenkaan löydä sitä vapaata omaa herkkupeppua. Oman epävarmuuden tai luonnehäiriöisen kilpailuvietin takia ei pitäisi koskaan ryhtyä ""juuri eroamassa olevan keski-ikäisen röllömahan panopuuksi"". Teidän kannattaa naiset vaatia jotain enemmän, ansaitsette kaikesta huolimatta parempaa. Suomessa on vielä vastuuntuntoisia, vapaita ja kultaisia miehiä, joilla on sydän paikallaan.

Minä naisena ja vaimona en sietäisi tuollaista valehtelevaa ja pettävää miestä, josta edellä kerrot. Ehdotit ap:lle miehen jättämistä. Mikset tee niin itse, jos olet aviossa?

Vaimojen helmasynti on, että he ikäänkuin tuntevat pettäjämiehensä tavat loikkia suhteesta toiseen, esiintyvät asiantuntijoina toisille naisille, mutta sietävät silti itse pettäjämiehen hulvatonta menoa. Miksi näin?

Itse kyllä halusin eron heti, kun sain tietää ex-miehellä olevan toinen nainen. Ei tainut mennä kuin se pari viikkoa naaman venähtämisestä puolin ja toisin.

Olet kyllä uskomattoman naiivi. Hihii. Kirjoitussävysikin on kuin pyhän lehmän horinajorinaa. Olet niin täynnä laupeutta ja hyvää tahtoa, et halua loukata, et pahoittaa kenenkään mieltä, haluat antaa aikaa jne. että voi vain nauraa. Yeah! Anna vaan ""aikaa"". Mutta kallista se on omasikin, mieti sitä, piipertäjä. Ei näissä asioissa aika paranna tilannetta. Kokemuksesta tiedän. Jatkoa en kerro, koska se on jo toinen juttu se!

Rakkauttako?? Vaiko miehellä jännitystä elämään?
Olisitko suhteessa varatun kanssa,jos mies ei vannoisi sinulle rakkauttaan??

""Toinen nainen"",ehkä asiat menevät niinkuin olet suunnitellut tai sitten ei..

Erosin miehestäni toisen naisen takia ja heillä jatkui suhde. Mutta yllätyksekseni huomasinkin olevani exälleni salainen rakkauden kohde.. Rakkaus- ja ikäväviestejä tuli joka päivä yms.

Toinen nainen ja exäni erosivat,nyt mieheni haluaa epätoivoisesti takaisin minun luokseni..

Elämäntiet ne on ihmeellisiä.

Ehkä kannattais erottaa kaksi asiaa: krooniset vieraissa kävijät ja vain kerran pettävät. Aina sanotaan, että suhde vaimoon on pyhä ja ainut oikea ja paras. Kuitenkin naimisiin on ehkä menty hetken huumassa ja väärän ihmisen kanssa. Se ainut oikea voi yhtä hyvin olla se kakkosnainen, joka sattui vaan löytymään myöhemmin.

tuomita toinen nainen, mutta jos onkin niin kuintäällä jo aiemmin todettiin, että miehellä tuli väärä valinta ja nyt löysi oikean. Ihminen voi erehtyä kaikkiin suuntiin,,,

Tottakai ihminen voi erehtyä. Joskus myös lakkaa rakastamasta toista, vaikkei tämä alunperin erehdys ollutkaan. Mutta jo se toinen nainen onkin nyt se oikea, niin miksei mies eroa väärästään? Miksei edes kerro tälle mitään vaan jatkaa vain pettämistään? Entä miksi toinen nainen suostuu siihen? Jos toinen nainen kuitenkin on se oikea, niin tottahan mies hänet valitsisi, jos nainen pyytäisi häntä valitsemaan! Miten toinen nainen kestää sen tietoisuuden, että mies pyörittää kahta naista yhtäaikaa valittamatta, koska pelkää miehen ahdistuvan? Eikö se kakkosena olo ollenkaan ahdista kakkosta itseään? Mistä ylipäätään toinen nainen tietää olevansa itse sittenkään ""se oikea"", kun miehellä ei rohkeutta riitä sitä kellekään muulle kuitenkaan kertoa?

Hohhoijaa. Kuules toinen nainen, petät itseäsi, jos tosiaan ajattelet noin. Olet liian kiltti ja hyväuskoinen. Mies on varmasti sen jo vainunnut, ja on nyt ajatellut vain katsella tilannetta, kun kerran sen sallit. Jos kerran olette niin rakastuneita kuin sanot, niin ei miesystäväsi halua sinua kiduttaa. Muista se.
Itse olen entinen toinen nainen, jonka mies vaihtoi ykköseksi. Yhdessä on asuttu ja eletty jo pitkään, yhteisiä lapsia on. Silloin aikanaan ei ehditty harrastaa edes seksiä, kun mies päätti häipyä kotoaan ja muutti luokseni. Oltiin tunnettu kuukausi. Jos hän ei olisi minua kunnioittanut, niin en usko, että olisin suhteeseen jäänyt odottelemaan. Minusta toisen ihmisen kunnioitus, ja vain kunnioitus, voi olla toimivan parisuhteen perusta. Se sisältyy myös rakkauteen, jos rakkaus on todellakin todellista.

Tosi hienoa, että teitä onnisti. Mutta, mutta...voiko yhdessä kuukaudessa oppia tuntemaan toista, kunnioittamaan ja arvostamaan. Teillä on käynyt tsäkä. Kaikki parisuhdekirjat, psykologit John Grayt, Ficherit jne korostavat, ettei missään tapauksessa koskaan saisi hypätä yhdestä suhteesta toiseen.Se onnistuu erittäin harvoin ja sitten on taas kaksi onnetonta ihmistä lisää.Pikainen uusi suhde on useinmiten pako tilanteesta tai osoittautuu laastarisuhteeksi. Dr Phil sanoi tänään, että vain 1 % pettämällä alkaneista suhteista onnistuu. Tuntuu aika uskomattomalta.

Uskon kyllä että mies joka pettää nykyistä (ja kenties kohta entistä?) siippaansa ei kykene rakastamaan kumpaakaan. Ihminen joka jatkaa salasuhdetta toisen selän takana ja vannoo sille jonka kanssa pettää, rakkautta, ei taida tietää mitä sana merkitsee.

Itse en huolisi miestä joka pettäisi naistaan minun kanssa koska a) jos pettää entistä, miksei myös tulevaisuudessa minua? b) en haluaisi miestä joka ei tee tilejä ensin selväksi toisen kanssa ja on epärehellinen, ei myöskään silloin kunnioita naisia kovinkaan paljon.

What goes around, comes around vai miten se menikään..

Jos mieheni pettäisi minua, en uskoisi hänen enää rakastavan minua ja tuollaiset kirjeet vain vahvistaisi kuvaa miehestä luuserina joten hän saisi samantien mennä. Miksi pitää kiinni miehestä jolla ei ole selkärankaa, hänhän ansaitsee juuri tuollaisen hyväuskoisen, luuserinaisen jonka kanssa pelaa pelejään toisen selän takana!

Älkää naiset pitäkö kiinni pettureista. Kuka nyt luuseria haluaa? Laittakaa ne ilomielin kiertoon heille jotka ne huolivat! (ja siten myös ""ansaitsevat"" kun eivät paremmasta tiedä!)

Ja joku päivä toinen nainen kirjoittaa sulle reppanalle samat sanat. Etkös tajua että se mies tekee sulle samat...about parin vuoden päästä, toiv ennemmin.

Toivon todella, että se ykkönen, jolle kirjoitat, on myös yhtä laajakatseinen ja suvaitsevainen kuin sinäkin. Koska jos omalle kohdalleni tällainen tulisi, toki ensin lempattaisiin pettävä huoripukki pellolle ja justiin.

Ja sen jälkeen tää kakkosämmä sais huutia ja kunnolla. Oikean selkäsaunan tommonen ansaitsee. Nyt täällä aletaan tietenkin parkua, että se mieshän se pahan alku ja juuri on. Totta, mutta joku solidaarisuushan se meidän naistenkin keskuudesta tulisi löytyä.

Onneksi omaan kaveripiirini ei sinun kaltaisiasi ihmisiä kuulu. Olisi todella vaikeaa luottaa edes ystävänä moiseen säälittävään narttuun! Että älä edes viitsi esittää olevasi myötätuntoinen sitä ykkösvaihtoehtoa kohtaan, kun olet näin säälittävästi ja toisen ihmisen kustannuksella omaa huonoa itsetuntoasi lähtenyt paikkailemaan.

Terapia olisi sinullekin ollut se parempi vaihtoehto. Missä näitä onnettomia oikein kasvaa ja sikiääkin?!

Joopa joo. Entinen muijani lähti toisen miehen matkaan toissa vuonna. Mieskin jätti oman vaimonsa. Oli kuulemma niin hyvä jutella ja olla yhdessä ja oli sitä ymmärtämystä ja välittämistä. Tasan 10 kuukauden päästä alkoi tulla tekstiviestejä, joissa oli sitä-sun-tätä. Lopulta vuoden päästä soitto, jossa valitti, että kun he eivät kumpikaan luota toisiinsa, kun tämä suhteen alku oli mikä oli. Meni puolitoista vuotta ja minä elin omaa elämääni uuden naisen kanssa. Entinen muija soitti ja itki, miten kaikki oli niin hyvin ennen ja nyt on elämä helvettiä ja kun ei voi luottaa ja onttoa eikä oikein ymmärrä toista.

En viitsinyt nauraa hänelle puhelimessa, ettei hormonitasapaino olisi täysin mennyt..... jälkeenpäin nauroin ja tiesin että olin itse ollut oikeassa.

Toinen nainen on ikuisesti toinen. Niin se vaan on.

Tuttu juttu. Itse jätin petturimiehen, joka muutti pian sen toisen naisensa luo. Aika pian se mulle alkoi soitella, että ota takaisin. No thanks.

Saivat kumpikin mitä ansaitsivat. Minä myös, löysin uuden paremman ja vaihdoin numeron salaiseksi :)

Se uusi nainenkin nimittäin soitteli mulle vaikka mitä haukkumasoittoja, vieras ihminen, ja mies vonkasi takaisin. Että ei kiitos mitään kirjeitä ja soittoja kakkosilta edes ""kohteliaimmin"" :D

Olen tosi tyytyväinen, että pääsin moisista luusereista! Harmi tietysti, että omakin mies paljastui sellaiseksi, mutta onneksi kaikki eivät ole yhtä tyhmiä. Ja ehkä se mieskin jotain oppi siitä, kuinka ruoho on aidan takana vihreämpää...