Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ku en mä tajuu sitä raadonkeruuta. Ymmärrän kyllä haudat ja hautaamiset, mutta miksi ne pitää kasata kaikki samaan paikkaan. Kun johonkin on haudattu yli 10 ihmistä, niin se on ällöä jotenkin.
Ummehtunutta tai sitten olen ihan outo.
Ennen ihmiset haudattiin kirkon lattian alle. Vielä ällöttävämpää.
mitä ällöä kuolleissa nyt on? Sustakin tulee sellainen jonain päivänä... pitäiskö ruumiit ripotella ympäriinsä ja unohtaa ne kuolleet ihmiset? Poissa silmistä, poissa mielestä?
No ei nyt niinkään. Mutta eihän se ketään mielestä poista, jos on haudattu johonkin intiimiin paikkaan?
Mietippä, kuinka paljon niitä "intiimejä" paikkoja sitten oliskaan. Ostat vaikka tontin, ja alat kaivaa perustoja niin huh huijjakkaa..siinähän onkin entiset omistajat sukulaisineen kaivurinkauhassa. Ja entäs jos hautaat miehes takapihalle ja talo meneekin myyntiin joskus. Ettepäs pääse yksikään l'heinen enää haudalla käymään kun se on uuden omistajan takapihalla.. Kirkkomaa on "ei kenenkään maata".
Ja jos totta puhutaan, mua ainakin kummallisesti rauhoittaa tässä kaameessa surussani, kun saan käydä joka päivä juttelemassa isälle hautausmaalla.
Ja jotenkin tuntuu pahalta, että joku kokee sen joenkin...vääränä.. :/