R
Rukoilijasirkka
Vieras
Kyllä asiasta saa ajatella ihan erikin tavalla, kuin minä ajattelen. se nyt on kyllä tyhmää, että en saa ajatella enää edes, koska se loukkaa jotain, kun ei ajattele samoin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Kyllä asiasta saa ajatella ihan erikin tavalla, kuin minä ajattelen. se nyt on kyllä tyhmää, että en saa ajatella enää edes, koska se loukkaa jotain, kun ei ajattele samoin.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ku en mä tajuu sitä raadonkeruuta. Ymmärrän kyllä haudat ja hautaamiset, mutta miksi ne pitää kasata kaikki samaan paikkaan. Kun johonkin on haudattu yli 10 ihmistä, niin se on ällöä jotenkin.
Ummehtunutta tai sitten olen ihan outo.
Ennen ihmiset haudattiin kirkon lattian alle. Vielä ällöttävämpää.
mitä ällöä kuolleissa nyt on? Sustakin tulee sellainen jonain päivänä... pitäiskö ruumiit ripotella ympäriinsä ja unohtaa ne kuolleet ihmiset? Poissa silmistä, poissa mielestä?
No ei nyt niinkään. Mutta eihän se ketään mielestä poista, jos on haudattu johonkin intiimiin paikkaan?
Mietippä, kuinka paljon niitä "intiimejä" paikkoja sitten oliskaan. Ostat vaikka tontin, ja alat kaivaa perustoja niin huh huijjakkaa..siinähän onkin entiset omistajat sukulaisineen kaivurinkauhassa. Ja entäs jos hautaat miehes takapihalle ja talo meneekin myyntiin joskus. Ettepäs pääse yksikään l'heinen enää haudalla käymään kun se on uuden omistajan takapihalla.. Kirkkomaa on "ei kenenkään maata".
Ja jos totta puhutaan, mua ainakin kummallisesti rauhoittaa tässä kaameessa surussani, kun saan käydä joka päivä juttelemassa isälle hautausmaalla.
Ja jotenkin tuntuu pahalta, että joku kokee sen joenkin...vääränä.. :/
Ei ei, en koe sitä vääränä. Enkä tarkottanut olla ihan tahditon. vaan näköjään mun ajatukset on aika jäsentelemätöntä puuroa, niin ne tulee nyt ulos tämmösenä oksennuksena. Kuten sanoin, kukaan läheiseni ei ole kuollut, joten mielipiteeni ehtii luultavasti moneen kertaan muuttua.
Ja on hyvä, että hautausmaa auttaa sinua surussasi.
:hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitä järkeä yleensäkään arkussa hautaamisessa?Menee ihan hulluna rahaa ja jotkut vielä laittaa korut ja kellot samaan monttuun!Ei voisi turhempaa rahanmenoa olla!
Vainajan voi myös jättää yhteiskunnan hoidettavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitä järkeä yleensäkään arkussa hautaamisessa?Menee ihan hulluna rahaa ja jotkut vielä laittaa korut ja kellot samaan monttuun!Ei voisi turhempaa rahanmenoa olla!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Vainajan voi myös jättää yhteiskunnan hoidettavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitä järkeä yleensäkään arkussa hautaamisessa?Menee ihan hulluna rahaa ja jotkut vielä laittaa korut ja kellot samaan monttuun!Ei voisi turhempaa rahanmenoa olla!
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitä järkeä yleensäkään arkussa hautaamisessa?Menee ihan hulluna rahaa ja jotkut vielä laittaa korut ja kellot samaan monttuun!Ei voisi turhempaa rahanmenoa olla!
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitä järkeä yleensäkään arkussa hautaamisessa?Menee ihan hulluna rahaa ja jotkut vielä laittaa korut ja kellot samaan monttuun!Ei voisi turhempaa rahanmenoa olla!
Koruja ei saa suomessa laittaa hautaan. Ei muitaakseni edes vihkisormusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mitä järkeä yleensäkään arkussa hautaamisessa?Menee ihan hulluna rahaa ja jotkut vielä laittaa korut ja kellot samaan monttuun!Ei voisi turhempaa rahanmenoa olla!
Koruja ei saa suomessa laittaa hautaan. Ei muitaakseni edes vihkisormusta.
Mikä kieltää?
Eikun se lasku maksetaan pesän varoista. Jos pesä on varaton, kunta maksaa. Ei omaisten tarvitse läheisensä hautausta kustantaa.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mutta laskuhan siitä tulee perillisille.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Eikun se lasku maksetaan pesän varoista. Jos pesä on varaton, kunta maksaa. Ei omaisten tarvitse läheisensä hautausta kustantaa.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mutta laskuhan siitä tulee perillisille.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Eikun se lasku maksetaan pesän varoista. Jos pesä on varaton, kunta maksaa. Ei omaisten tarvitse läheisensä hautausta kustantaa.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mutta laskuhan siitä tulee perillisille.
Mutta harvoinhan se pesä on niin varaton.Eli kyllähän ne perilliset sen maksaa perintöosuudestaan.Ja varmasti halvemmalla pääsee kun itse järjestää.Kirkko ottaa varmasti viimesen päälle hinnan kaikesta!
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Eikun se lasku maksetaan pesän varoista. Jos pesä on varaton, kunta maksaa. Ei omaisten tarvitse läheisensä hautausta kustantaa.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Mutta laskuhan siitä tulee perillisille.
Mutta harvoinhan se pesä on niin varaton.Eli kyllähän ne perilliset sen maksaa perintöosuudestaan.Ja varmasti halvemmalla pääsee kun itse järjestää.Kirkko ottaa varmasti viimesen päälle hinnan kaikesta!
Eivät omaiset maksa mitään, vaan vainaja itse omista varoistaan.
Kyllä se vaan vainajan kuolinpesä edelleen sen vainajan omaisuuden omistaa. Hautajaislaskun maksaa kuolinpesä eli vainajan varoista maksetaan. Jos vainajalla ei ole ollut varoja, laskun maksaa kunta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Siis kun se henki on mennyt niin ei se enää mitään omista!Ja miten ihmeessä se omista mitään maksaisikaan kun makaa kylmänä ruumishuoneellaa!
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kyllä se vaan vainajan kuolinpesä edelleen sen vainajan omaisuuden omistaa. Hautajaislaskun maksaa kuolinpesä eli vainajan varoista maksetaan. Jos vainajalla ei ole ollut varoja, laskun maksaa kunta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Siis kun se henki on mennyt niin ei se enää mitään omista!Ja miten ihmeessä se omista mitään maksaisikaan kun makaa kylmänä ruumishuoneellaa!
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kyllä se vaan vainajan kuolinpesä edelleen sen vainajan omaisuuden omistaa. Hautajaislaskun maksaa kuolinpesä eli vainajan varoista maksetaan. Jos vainajalla ei ole ollut varoja, laskun maksaa kunta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Siis kun se henki on mennyt niin ei se enää mitään omista!Ja miten ihmeessä se omista mitään maksaisikaan kun makaa kylmänä ruumishuoneellaa!
Kyllä minä ainakin ajattelen että kun joku potkasee tyhjää niin sen pesän rahat on siinä vaiheessa jo perillisten rahoja vaikkei mitään perunkirjoitusta ole vielä tehty.Nehän jää saamatta perillisiltä.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kyllä se vaan vainajan kuolinpesä edelleen sen vainajan omaisuuden omistaa. Hautajaislaskun maksaa kuolinpesä eli vainajan varoista maksetaan. Jos vainajalla ei ole ollut varoja, laskun maksaa kunta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Siis kun se henki on mennyt niin ei se enää mitään omista!Ja miten ihmeessä se omista mitään maksaisikaan kun makaa kylmänä ruumishuoneellaa!
Kyllä minä ainakin ajattelen että kun joku potkasee tyhjää niin sen pesän rahat on siinä vaiheessa jo perillisten rahoja vaikkei mitään perunkirjoitusta ole vielä tehty.Nehän jää saamatta perillisiltä.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kyllä se vaan vainajan kuolinpesä edelleen sen vainajan omaisuuden omistaa. Hautajaislaskun maksaa kuolinpesä eli vainajan varoista maksetaan. Jos vainajalla ei ole ollut varoja, laskun maksaa kunta.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Siis kun se henki on mennyt niin ei se enää mitään omista!Ja miten ihmeessä se omista mitään maksaisikaan kun makaa kylmänä ruumishuoneellaa!
VOihan sitä ajatella, että mummon rahat on mun jo ennen kuin mummo on edes kuollut, mutta oikeasti asia on just niin kuin tuossa Keittis kirjoitti =)