D
data
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja data:Meillä oli eikä tullut ongelmaa. Minua ei haittaa vaikka kerhossa lapselle kerrotaan valtaväestön uskonkäsityksistä. Keskustelen toki itse lapsen kanssa aiheesta ja uskomuksista, jotta hän tietää että eri ihmiset uskovat eri asioihin. Minun puolestani lapsi saa uskoa jumalaan jos hän itse haluaa. Tärkeintä on että hän hyväksyy toisin ajattelevat ihmiset, uskoisipa itse tai ei.
Me ei olla uskonasioista tuon 3-vuotiaan kanssa vielä juurikaan keskusteltu, mutta varmaan täytyy sitten miettiä miten asioista puhutaan jos tuohon kerhoon nyt mennään. Ei minuakaan haittaa että kristinuskosta puhutaan (varsinkaan kun lapsi siis on kastettu kuitenkin). En vain tosiaan halua että lapsi näkee sen ainoana oikeana vaihtoehtona vaan tietää että muunkinlaisia uskoja ja tapoja on olemassa. Toki nämä muut asiat ja niiden opettaminen lapselle ovat sitten minun vastuullani.
Ei hänelle tarvitse syvällisemmin vielä selittää, kunhan vain kertoo ihmisten uskovan eri asioihin vaikka niille ei olisi perusteita. Jos lähipiirissä on sopivia esimerkkejä, niin niitä voi käyttää apuna. Vaikka selittää että miksi joku sukulainen ei vietä joulua tai miksi menitte rippijuhliin kesällä yms. Hammaskeiju ja joulupukki voivat olla lähellä lapsen ajatusmaailmaa, tosin tuo hammaskeiju tulee yleensä myöhemmin jos ei ole vanhempia sisaruksia.