Klo 2 yöllä miehen kanssa tapahtunutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiesus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiesus

Vieras
Vauva valotti koko yön, huusi vähän väliä ku nokka tukossa. no...jossain kaiken välissä miehen kanssa kauhea sanaharkka. sittenkun minä paapatin jotain olkkarissa mies makkarista karjaisee että "mitä valitat koko ajan" vauva herää itkemään säikähtäen miehen huutoa. Minä menen ja todella väsyneenä ja suuttuneena miehelle annan litsarin poskelle. raivostutti toden teolla että huutaa karjuu vauva vieressä. No..siitä se alkoi. mies karjui entistä enemmän ja vauva huusi hysteerisenä sängyssään minä yritän päästä miehen ohi makkariin ei päästä vaan tönii minkä kerkeää pois sieltä. ja vauva huutaa.. sitten mies ottaa vauvan syliin ja minä menen kanssa sinne ja yritän silitellä vauvaa. mies tempaisee minut miltei lattialle että älä koske vauvaan. vauva huutaa koko ajan... haen maitopullon jonka mies repii kädestäni huutava vauva sylissä js alkaa syöttää vauvaa. minä odotan keittiössä kun mies tuleee ja yritän selittää miksi annoin litsarin. mies on ihan raivona ja alkaa repiä minua tuolilta ylös karjuu edelleen. minä yritän hyssyttää ettei vauva taas herää. hän karjuu ja repii käsiäni ja leukaani.

huoh...nyt sitten tänään ei sanaakaan mies on vieläki raivona aamulla tuli ensimmäisenä kun minä nukuin sohvalla että painu vittuun siitä ja paino päätäni siihen sohvaa vasten silleen kipeästi. yön olen itekny tätä tilannetta. talo rakenteilla ja pieni vauva kaiken tämän keskellä.

Ajatellaanpa. Kuka aloitti riidan haastamisen? Kuka kävi väkivaltaiseksi päättäessään lyödä? Noihin verraten miehen reagoiminen tilanteessa on vain ja ainoastaan ymmärrettävää.

en itteeni puolustelekkaa..en olis aanu sitä litsaria antaa. mut väsyneenä meni hermo siihen et mies vielä karjunnalaan vauvan säikäyttää. en ole jeesusteluja haluumassakaan. kerroin vain pätkän meidän arjesta.

Pakko sanoa nyt kyllä että ymmärrän miestäsi, jos löit häntä niin toimi ihan oikein kun ei laskenut sinua vauvan lähelle. Mistä hän tiesi enää missä mielentilassa olit, tärkeintä oli ilman muuta suojella vauvaa. Nyt menette molemmat itseenne, puhutte asiasta ja pyydätte anteeksi, ja sovitte että vastaavaa ei enää koskaan tapahdu, kummankaan puolelta.

No en ainakaan ala sinun puolestasi jeesustelemaan, sinä itse olit se joka LÖI.

Onhan toki väärin mitä ap on tehnyt, mutta oikeuttaako se mieheltä tuota ettei päästä vauvan lähelle, syöttämisen jälkeen repii ap:ta käsistä ja leuasta ja aamulla painaa päätä vielä sohvaa vasten!? EI todellakaan!
Jos miehelläsi on pinna tiukilla jo tuossa vaiheessa ja tuolleen reagoi niin ihan varmasti päälle käy vielä pahemmin jatkossa.

Tuskin tuo on teidän arkea, vai harrastetaanko teillä moista päivittäin?

Tuon on väsymyksestä ja turhautumisesta johtuva ylilyönti, kummaltakin.

Ja toivon että saatte asianne kuntoon ja vaikka jonkun vuorottelu systeemin jos vauva kovin valvottaa että kumpikin teistä saa nukuttua välillä ettei tällästä sattus toista kertaa, ei ole kovin tervettä..

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
lähinnä mun miehen tuntien mun päämäärä olis se etl olisin ite saanu sen vauvan syliin ku mies on tuossa mielentilassa ku oli se on ihan greisi. töni ja repi mua vaikka oli pieni vauva sylissä. ja huusi ja huusi... vauva oli ihan paniikissa tällä sylissä ja yritin ite saaha sen syliin et saan rauhoteltua pientä.

[QUOTE="vieras";24654251]Mä en oo ikinä ymmärtänyt sitä naisten logiikkaa, että miehen lyöminen avokämmenellä naamaan on ihan OK, mutta jos mies vähän tönäisee, niin heti lähdetään turvakotiin ja yritetään vielä viedä lapsetkin isältään.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole oikein miehen lyöminen! Mutta miehen reaktio! Ei ollut ap:n aloituksessa "vähän tönäisi" vaan tuo päälle käyminen jatkui lapsen nukahdettua ja aamulla!

lähinnä mun miehen tuntien mun päämäärä olis se etl olisin ite saanu sen vauvan syliin ku mies on tuossa mielentilassa ku oli se on ihan greisi. töni ja repi mua vaikka oli pieni vauva sylissä. ja huusi ja huusi... vauva oli ihan paniikissa tällä sylissä ja yritin ite saaha sen syliin et saan rauhoteltua pientä.

No sinä itse olit hetki sitten LYÖNYT miestäsi. Miehesi varmasti ajatteli, ettei lyöjän syliin vauvaa voi antaa, ties vaikka tirvaset sitäkin, kun huuto alkaa ärsyttämään. Kyllähän miehesikin käytös väkivaltaista oli niin yöllä kuin aamullakin. Mielestäni silti lyöminen on paljon vakavampi juttu kuin tuollainen yleinen "mene pois!"-räpellys fyysisesti.

[QUOTE="huhhuh";24654275]Ei tietenkään ole oikein miehen lyöminen! Mutta miehen reaktio! Ei ollut ap:n aloituksessa "vähän tönäisi" vaan tuo päälle käyminen jatkui lapsen nukahdettua ja aamulla![/QUOTE]

Tietenkään väkivaltaan ei saisi vastata väkivallalla (tässä tapauksessa miehen väkivaltaisuus kylläkin oli lapsen kengissä aloittajaan verrattuna), mutta kuinka moni osaa vain hyssytellä ja olla kajoamatta itse henkilöön, joka juuri äsken LÖI?

Ja vielä tuo "syy", mistä ap löi miestään. Jokaisessa perheessä joku perheenjäsenistä joskus pakostikkin herättää nukkuvan vauvan joku vähemmän tai enemmän tarkoituksella. Jos kyse olisi ollut esim. pettämisestä, olisi mieskin saattanut paremmin ymmärtää lyönnin idean ja täten olla itse raivostumatta. Ei tietysti silloinkaan saisi lyödä.

Ap ei ehkä tehnyt oikein kun läpsäisi miestä poskelle, mutta miehen huutaminen ja
ap:n retuuttaminen ja repiminen vauva sylissä oli miusta pahempaa eikä oikein.
Miehen reaktio oli kyllä turhan suuri ja mies viellä jatkoi aamullakin väkivaltaista käytöstä.
En jäisi tuolaiseen suhteeseen.

Viimeksi muokattu:
Ap antoi litsarin, kyllä. Se on väärin, kyllä.

Mutta mies on jatkanut väkivaltaista käytöstään tilanteen ollessa jo ohi, ja vielä aamullakin;
minä odotan keittiössä kun mies tuleee ja yritän selittää miksi annoin litsarin. mies on ihan raivona ja alkaa repiä minua tuolilta ylös karjuu edelleen. minä yritän hyssyttää ettei vauva taas herää. hän karjuu ja repii käsiäni ja leukaani.

mies on vieläki raivona aamulla tuli ensimmäisenä kun minä nukuin sohvalla että painu vittuun siitä ja paino päätäni siihen sohvaa vasten silleen kipeästi.

Mitä muutakaan tuo on kuin perheväkivaltaa. Mitä muutakaan järkevä nainen tekisi kuin lähtisi pois, ennen kun tulee seuraava vastaava episodi ja kunnolla turpaan.

[QUOTE="huhhuh";24654275]Ei tietenkään ole oikein miehen lyöminen! Mutta miehen reaktio! Ei ollut ap:n aloituksessa "vähän tönäisi" vaan tuo päälle käyminen jatkui lapsen nukahdettua ja aamulla![/QUOTE]

Samaa mieltä, en hyväksy väkivaltaa missään muodossa, mutta miehen reaktio oli todella voimakas. Itse olisin varmaan ollut todella peloissani. Ei lapsen kuulu kokea moista !

ap ei olisi saanut lyödä miestään. se oli väärin! mutta olen täysin pöyristynyt siitä miten teidän mielestä miehen sen jälkeinen käytös on muka oikeutettua!?? EI OLE! ao ei uhannut vauvaa, mies sen sijaan asetti vauvan vaaraan! ja jatkoi vielä aamulla ap:n satuttamista. lähtisin pois suhteesta, en rakentaisi taloa enkä ikinä antaisi vauvan kasvaa tuollaisessa ilmapiirissä.

Itse olen kerran lyönyt miestäni riidan aikana. Tähän tämä sanoi, että anna olla viimeinen kerta tai seuraavalla kerralla tulee takaisin. Oli viimeinen kerta ja kunnioitan miestäni tuosta aika paljon, että piti hermonsa kasassa.

Ap tekee itestään marttyyrin kun ensin ite alotti koko homman sillä pahimmalla eli fyysisesti toiseen kajoamalla..En epäile miehen reaktioita, mutta tehtiinkö kaikki välttämättä ihan niin kuin ap kirjoittaa?

Väärin teki joka tapauksessa kumpikin, tuli ensimmäisenä mieleen et niin on vakka kantensa löytänyt..Mutta lapsen takia tuo ei todellakaan ole suotavaa vaan olis aika tosiaankin kattoo sinne peiliin kummankin ja miettiä että missä mättää.

Kuulkaas nyt ap, mies ja vauva, nyt järki käteen ja anteeksipyyntöjä kehiin, korvaavaa käytöstä eli miehen passausta ja hemmottelua ja hellyyttä puolin ja toisin. Mahtava illallinen ja suloista perheonnea vaalimaan. Tollasesta riidasta nimittäin lähtee helposti huono kierre (omakohtaista kokemusta on) joka kannattaisi nyt hetimiten katkaista. Älkää liioitelko tilannetta vaan ymmärtäkää, että projektienne takia hermo on joskus kireällä ja silloin tulee käyttäydyttyä typerästi. Antakaa itsellenne siis anteeksi, mutta tehkää myös itsellenne selväksi että moinen väkivaltainen käytös ja vauvan pelottelu ei tule toistumaan!!! Seuraavalla kerralla nimittäin vasta hävettääkin.

Yhteistyössä