meidän perheen aamu. ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ullabulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Ketään ei saa läpsiä,näin se vaan on.
Valitettavasti lapset karjuu välillä ja kovaa,oma 2v ainakin.
Ja ei paljon kiellot silloin auta,paremmin huomiotta jättäminen ainakin meillä.
Nyt kannattas teijän molempien katsoa peiliin ja miettiä onko järkeä jatkaa,kun vielä vauvakin tulossa.Miten tiukalla pinnan sitten vetää jos sattuu olemaan vielä koliikkivauva :ashamed:

nii-in..ite oon eroa miettiny myös. mutta parempi kait se on olla vaikka lasten takia yhes ja tapellan´kerran kuussa kun lapsilla kaksi kotia.
ja paras olisi olla huomioimatta. nyt vaan en jaksanu kuunnella itkua ja huutoa, kun on jo muutenki migreeni aluillaan. siksi olisin tahtonut että mies kieltää lasta.

Oisko mahollisuutta mennä esim.parisuhdeterapiaan?

Olisit ollut hiljaa ja lähtenyt pois tilanteesta kokonaan. Ei se auta että rupeaa päälle miehelle huutamaan jos lapsi jo huutaa. Kyllähän siinä varmasti saa konfliktin aikaiseksi kun kaikilla pinna kiristyy. Ja sulla ei ole oikeutta yhtään sen enempää koskea mieheen kun miehellä suhun, raskaus ei ole tekosyy.

mitä teen sitten kun mies ei ole hiljaa vaan karjuu vaikka pyydän ja käsken sanallisesti lopettamaan kun lapsikin jo pelkää. minun sanominen ei auta. hän vain huutaa onko se parempoi kuin se että minä fyysisesti teen jotain jotta huuto loppuu ja lapsi ei tätä kuitenkaan ole todistamassa?

Ensimmäisessä jutussasi sanoit, että mies ei sanonut mitään vaikka lapsi huusi ja huusi. Sitten alkoi karjua sulle, kun aloit huomautella asiasta? Mikset mennyt toiseen huoneeseen ja antanut miehen hoitaa tilanteen? Aloititko itse ensin huutamaan? Puhuuko mies sulle mitenkään muuten kuin karjuen?

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Juu, ilman muuta kannattaa pysyä paskassa parisuhteessa lasten takia...huh huh ja kop kop, onko sulla mitään siellä pääkopassa ?
Jos lapset joutuvat nyt jo kärsimään isänsä huutamisesta niin miten sä luulet tekeväsi lapsillesi palveluksen jotta se huuto saa vaan jatkua sen sijaan et heillä ois turvallinen koti jossa ei huudettais raivonvallassa.

Tosin en kyllä tiedä miten paljon käyt lapseesi käsiksi jos kerta käyt mieheesikin ja hän on sentään aikuinen jonka pitäisi ymmärtää puhetta vs lapsi joka ei aina ymmärrä .
Niin että tuleeko siitä kodista sen parempi sitten sun kanssasikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä teen sitten kun mies ei ole hiljaa vaan karjuu vaikka pyydän ja käsken sanallisesti lopettamaan kun lapsikin jo pelkää. minun sanominen ei auta. hän vain huutaa onko se parempoi kuin se että minä fyysisesti teen jotain jotta huuto loppuu ja lapsi ei tätä kuitenkaan ole todistamassa?

Ensimmäisessä jutussasi sanoit, että mies ei sanonut mitään vaikka lapsi huusi ja huusi. Sitten alkoi karjua sulle, kun aloit huomautella asiasta? Mikset mennyt toiseen huoneeseen ja antanut miehen hoitaa tilanteen? Aloititko itse ensin huutamaan? Puhuuko mies sulle mitenkään muuten kuin karjuen?

Ap aloitti huutamisen ja ap aloitti läimimisen. Sitten syyttää pelkästään miestä kun mies lähti mukaan.

meillä ainakin kaksi vuotias on välillä sitä mieltä että vaatteita ei laiteta, niin ei siinä auta muuta kuin vain laittaa ne, vaikka toinen kuinka huutaisi. Ei siihen huutoon kiellot auta kun on kunnon uhma päällä, nopeammin tilanne loppuu kun ne vaatteet on päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

Ap aloitti huutamisen ja ap aloitti läimimisen. Sitten syyttää pelkästään miestä kun mies lähti mukaan.

en huutanut vaan sanoin miehelle kun puki lasta että komenna nyt sinäkin. silloin mies alkoi karjumaan. joo en olisi saanut ede skommentoida mutta nyt en jaksanut heti aamusta huutoa ja olisin tahtonut että mieskin olisi komentanut.

läppäisy oli liikaa tiedän sen mutta kun miehelle ei auta sanoa että ei karju. ei ole kiva aina kun mies vähänkään hermostuu hän karjuu ja huutaa. eikä lopeta kun alkuun pääsee.
en tiedä itsekään onko tässä liitossa enää järkeä.ihan lasten kannalta mutta toisaalta en haluaisi lapsille kahta kotia:(
en ole´ennen koskaan entisessä liitossa tällainen ollut eikä mieskään. meillä on tämä väkivalta tullut vasta tässä suhteessa esiin. pahalta se tuntuukin tiedän että lapsille ei ole hyvä olla kun vanhemmat tappelee. me tapellaan tosiaan vhänä mutta aina kun tapellaan se on tällaista.

Juu, ilman muuta kannattaa pysyä paskassa parisuhteessa lasten takia...huh huh ja kop kop, onko sulla mitään siellä pääkopassa ?
Jos lapset joutuvat nyt jo kärsimään isänsä huutamisesta niin miten sä luulet tekeväsi lapsillesi palveluksen jotta se huuto saa vaan jatkua sen sijaan et heillä ois turvallinen koti jossa ei huudettais raivonvallassa.

Tosin en kyllä tiedä miten paljon käyt lapseesi käsiksi jos kerta käyt mieheesikin ja hän on sentään aikuinen jonka pitäisi ymmärtää puhetta vs lapsi joka ei aina ymmärrä .

ja lapsiin EN KOSKAAN ole käsiksi käynyt. piste. enkä käy. en kävisi mieheenikääån mutta kertokaa miten saan sen huudon ja karjumisen loppumaan kun sanomalla ei auta. pitäisikö vain antaa huutaa ja karjua lasten kuullen?

en huutanut vaan sanoin miehelle kun puki lasta että komenna nyt sinäkin. silloin mies alkoi karjumaan. joo en olisi saanut ede skommentoida mutta nyt en jaksanut heti aamusta huutoa ja olisin tahtonut että mieskin olisi komentanut.

läppäisy oli liikaa tiedän sen mutta kun miehelle ei auta sanoa että ei karju. ei ole kiva aina kun mies vähänkään hermostuu hän karjuu ja huutaa. eikä lopeta kun alkuun pääsee.
en tiedä itsekään onko tässä liitossa enää järkeä.ihan lasten kannalta mutta toisaalta en haluaisi lapsille kahta kotia:(
en ole´ennen koskaan entisessä liitossa tällainen ollut eikä mieskään. meillä on tämä väkivalta tullut vasta tässä suhteessa esiin. pahalta se tuntuukin tiedän että lapsille ei ole hyvä olla kun vanhemmat tappelee. me tapellaan tosiaan vhänä mutta aina kun tapellaan se on tällaista.

Tehoaako 2-vuotiaan uhmaan se, että sanotaan "ole hiljaa!"?...Ei meillä ainakaan.
Olisko ok, että mies vetelis sua aina turpaan kun et tee niin kuin hän haluaa? Siinä sulle miettimistä.

ja lapsiin EN KOSKAAN ole käsiksi käynyt. piste. enkä käy. en kävisi mieheenikääån mutta kertokaa miten saan sen huudon ja karjumisen loppumaan kun sanomalla ei auta. pitäisikö vain antaa huutaa ja karjua lasten kuullen?

Eihän se mies karjunut ennenkö sinä aloit neuvomaan miestä miten toimia? Jos lapsi ei hiljentynyt kun sinä komennat olemaan hiljaa, niin miten arvelet että miehen komentamana olisi hiljentynyt? Kaikki vain olisi turhautunut ja taas olisi karjuttu. Kun tollasia tilanteita tulee niin siirryt vain pois paikalta ja annat miehen hoitaa tilanteen loppuun, jos mies kerran pystyy sitä lapsen huutoa kuuntelemaan ja toimimaan huomioimatta samalla.

No voi ny vittu etten sanoisi. Mun sympatiat on täysin miehen puolella.

Lapsi kiljuu kun häntä puetaan. Mitä sitten? Se on ihan normaalia tietyssä iässä ainakin. Olisit antanut huutaa, siirtynyt muualle, ja antanut miehen pukea oman lapsensa sen sijaan että puutut siihen.

Ja läppäisitkin vielä. Hieno teko, vautsi :flower:

Vituttas muakin, jos mies alkais vieressä euvomaan ja komentelemaan, kun pukisin itkevää lasta.
Olisit ottanut lapsen ja pukenut ja hiljentänyt. Vai meneekö se niin, että sinä käskytät ja mies juoksee? Ja jollei "juokse" niin sitten vähän raialla vauhtia niin alkaa tottelemaan?!

Munkin täytyy myöntää, että ymmärrän paremmin miestäsi kuin sinua. Hiljeneekö teillä lapset komentamalla? Mullakin olisi miehenäsi mennyt hermo, kun ensin kuuntelee lapsen huutoa ja siihen päälle vielä toinen komentaa ja nalkuttaa. Olisin varmasti karjunut sulle itsekin. Samoin olisin tönäissyt lyöjää, jos joku mua löisi, niin tuskin vain vierellä katsoisisin vaan vaistomaisesti tönäisisin.

Sun ex vissin sitten totteli aina sua ja, kun kyllästyi niin lähti. Varmasti ihmettelit, että mikä meni pieleen. Se vaan kyllästy sun komenteluun. Nykyinen, kun pitää puoliaan niin sinä alat väkivaltaiseksi saadaksesi tahtosi läpi.

Joo, ei todellakaan ollut mieheltäsi kovinkaan fiksu teko. Mutta ei kyllä sultakaan. Voin oikein kuvitella tilanteen. Mies pukee lasta ja koittaa kestää lapsen kiljumisen. Sinä tulet siihen komentamaan lasta ja mies edelleen koittaa kestää ja pitää pinnansa. Sitten alat vielä motkottamaan miehellesi (joka todennäköisesti oli ajatellut että kiljunta loppuu varmimmin siihen kun vaatteet on puettu) ja valitat siinä vieressä kun mies tosiaan pukee lasta.

Jos mä kuvittelen tuon tilanteen toisin päin, eli meillä niin että minä pukisin lasta ja mies tulis siihen viereen vinkumaan. Hermot menis ja aivan varmasti karjaisisin miehen tukkimaan turpaansa. Jos saisin siitä hyvästä palkaksi litsarin poskeeni... enpä edes tiedä mitä tekisin, mutta en varmaan pelkästään tönäisisi miestä pois ja löisi nyrkkiä pöytään.

Ihan oikeasti sun käytös ap oli sietämätöntä.

meillä hiljenee lapsi komentamalla.

mutta APn tapauksessa tuon tilanteen olis voinu välttää sillä et AP olis menny jonnekin kauemmas lapsen huudosta ja antanu miehensä hoitaa sen lapsen tilanteen.

Meillä miehellä käämi käryää, jos minä pajatan vieressä neuvomassa koko ajan miten homma pitää hoitaa..

minkälaista elämää te toiset elätte kun tollanen tilanne sattuu niin heti: EROTKAA!
en voi kun ihmetellä :D
te vaan rakastelette kaiket päivät ja kuiskitte hellyyden sanoja toistenne korviin ettekä koskaan korota ääntä tai riitele vaan KESKUSTELETTE erimielisyytenne, lopuksi hassusti kumppanille naurahdatte. teillä on lempinimet tyyliin: höpönassu ja munmuru. ettekä kiroile.eikä teidän lasten nenät vuoda räkää saati että ne kaivas nenäänsä.
meillä ainakin huudetaan joskus ja kovaa. meillä myös sovitaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ihan tavallinen perhe:
minkälaista elämää te toiset elätte kun tollanen tilanne sattuu niin heti: EROTKAA!
en voi kun ihmetellä :D
te vaan rakastelette kaiket päivät ja kuiskitte hellyyden sanoja toistenne korviin ettekä koskaan korota ääntä tai riitele vaan KESKUSTELETTE erimielisyytenne, lopuksi hassusti kumppanille naurahdatte. teillä on lempinimet tyyliin: höpönassu ja munmuru. ettekä kiroile.eikä teidän lasten nenät vuoda räkää saati että ne kaivas nenäänsä.
meillä ainakin huudetaan joskus ja kovaa. meillä myös sovitaan :heart:

Meillä huudetaan ja meuhkataan MUTTA meillä ei kukaan käy käsiksi toiseen. Siinä ero normaaliin perheeseen.

lapsen kiukuttelu ja rääkyminen on mielestäni extra ressaavaa ja ärsyttävää. Varsinkin kun olis kiire. Koittakaa vanhemmat keskustella asiasta, kun tilanne on jäähtynyt. Kyllä lapsen kiukkua maailman mahtuu, mutta älkää kääntykö toisianne vastaan sen takia. Jos pinna kuitenkin palaa ja tulee tiuskittua, muistakaa selvittää tilanne ja pyytää anteeks. Lapsikin oppii, että riidat ei maata kaada ja elämä jatkuu sovinnon jälkeen. Toiseen kiinni käymistä ei voi hyväksyä missään olosuhteissa, varsinkaan lapsen nähden.

Nimenomaan. Mieti tilanne toisinpäin:
sä oisit pukenut huutavaa uhmista ja ukkos ois karjunut vieressä. Ja myöhemmin sitten vetässyt sua päin näköä, kun sanoit sille vastaan.

Oikeesti ap. Sulla on todella paha ongelma, hae itsellesi apua ennenkuin alat lyömään lapsiakin.

Jos et kestänyt lapsen huutoa, mikset vaan yksinkertaisesti mennyt ulos siksi aikaa, että huuto lakkaa? Mies olisi sillä välin pukenut lapsen ja kun sinä olisit palannut huutokin olisi todennäköisesti lakannut.

Yhteistyössä