Klo 2 yöllä miehen kanssa tapahtunutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiesus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen kans kerran tempaissut kunnon litsarin miehen poskelle. Mies löi takaisin, oli tosin todella humalassa. Olin aivan äärimmäisen järkyttynyt tästä, mutta jälkeenpäin ajatellen se oli mielestäni ihan oikeutettua, koska, itsehän aloitin. Tästä viisastuimme kuitenkin, vikaksi kerraksi jäi.

Ei se parisuhdeväkivalta tarkoita aina vaan sitä, että mies lyö naista, sillä yhtälailla naisen lyönti sattuu miestä.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Jos tämä on ainutkertainen tapaus, lähtisin lapsen kanssa vaikka mummolaan pariksi päiväksi ja tilanteen rauhoituttua keskusteltaisi asiat selviksi.

Jos keskustelu ei onnistu, silloin teillä on isompia ongelmia jotka mahdollisesti voidaan vielä selvittää.

Jos tämä ei ole ainutkertainen tapaus, ette taida mahtua saman katon alle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24654439:
Jos tämä on ainutkertainen tapaus, lähtisin lapsen kanssa vaikka mummolaan pariksi päiväksi ja tilanteen rauhoituttua keskusteltaisi asiat selviksi.

Jos keskustelu ei onnistu, silloin teillä on isompia ongelmia jotka mahdollisesti voidaan vielä selvittää.

Jos tämä ei ole ainutkertainen tapaus, ette taida mahtua saman katon alle.
Eihän tuo voi olla ainutkertaista, jos tapahtui ensin yöllä ja jatkui vielä aamulla.

Koska ap tarinasta päätellen aloitti ensinnäkin riitelyn ja sitten vieläpä löi, voi olettaa hänen olevan väkivaltainen ja riidanhaluinen nainen myös mahdollisissa seuraavissa suhteissa. Siinä sitten vain miesten erilaiset reagointitavat vaihtelevat. Vaikea sitä on ennustaa, miten sitä käyttäytyy joutuessaan perheväkivallan uhriksi. Olisiko miehesi edes lainkaan väkivaltainen riidellessä jos sinä et olisi heittäytynyt ensin väkivaltaiseksi? Miehesi ei lyönyt takaisin ja se on jo paljon se!

No johan on vastaukset. Ai että litsari oikeuttaa miehen käyttäytymään tuolla tavalla?!
Ap. teki väärin mutta niin teki mieskin ja vielä pahemmin.

Väärin siinä tietysti molemmat tekivät mutta uskoakseni naamaan latastu lyönti sattuu paljon enemmän kuin vaan tollanen pois tuuppiminen. Joka tapauskessa kuulostaa todella vaaralliselle ympäristölle vauvaa varten. Molemmat vanhemmat on väkivaltaisia, nainen pahemmin.

[QUOTE="akka";24654517]Perustele miksi mies teki pahemmin kuin nainen?Mikä tekee naisen lyömisestä oikeutetumpaa kuin miehen?[/QUOTE]

No tätä minäkin mietin, jälleen kerran tuli mieleen et jos tilanne olis ollut se että mies olis lyönyt ja nainen tehnyt niinkuin tässä mies, olisi täällä vaan kerrottu kuinka oikein oli että nainen puolusti itseään väkivaltaiselta paskiaiselta ja että jätä se sika, joten pitäskö ap:n miehelle sitten antaa neuvo, JSSAPM?

Kumpikin katsokoot peiliin. Kummankaan käytös ei nimittäin kovin kypsää ja säälittää pieni vauva tuon kaiken keskellä.

kesken kasvuiset rakentavat jopa taloa. On taidettu haukata liian iso pala elämästä purtavaksi.
Ensin pitää saada suhde toimivaksi. ja sit vasta vauvoja maailmaan.
Menkää opettelemaan elämisen taitoja johonkin kummatkin.

Offtopic;mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi ihmiset vaikeuttaa oman elämänsä.. Talonrakennus ja pieni vauva samaan aikaan.. Olisko ehkä aika paljon helpompaa joko rakentaa ennen lastensaantia,tai sinnitellä edes se vauvavuosi ennen kun alkaa rakentaa..

[QUOTE="akka";24654517]Perustele miksi mies teki pahemmin kuin nainen?Mikä tekee naisen lyömisestä oikeutetumpaa kuin miehen?[/QUOTE]
Mies aiheutti vauvalle vaaratilanteen, ja mies jatkoi väkivaltaista käytöstään vielä aamullakin, kun riita oli jo kauan ollut ohi.

Ei naisen lyöminen ole sen oikeutetumpaa kuin miehenkään, mutta mun mielestä tässä kyseisessä tapauksessa mies on ollut se, jonka käytös on ollut rankaistavampaa. Nainenkin teki väärin kun miestään avokämmenellä löi, mutta sitä nainen itse ei kai ole edes kiistänyt, saati kukaan muu. Miehelle tuntuu ymmärrystä sen sijaan riittävän.

[QUOTE="Lissu";24654248]Pakko sanoa nyt kyllä että ymmärrän miestäsi, jos löit häntä niin toimi ihan oikein kun ei laskenut sinua vauvan lähelle. Mistä hän tiesi enää missä mielentilassa olit, tärkeintä oli ilman muuta suojella vauvaa. Nyt menette molemmat itseenne, puhutte asiasta ja pyydätte anteeksi, ja sovitte että vastaavaa ei enää koskaan tapahdu, kummankaan puolelta.[/QUOTE]

Vaikka pyytäisitte anteeksi, ei välttämättä miehesi enää luota sinuun samanlaiten. Voipi jäädä pelko, että lyöt häntä ja jopa lastasi, kun olet väsynny ja kiukkunen.

Yhteistyössä