Klo 2 yöllä miehen kanssa tapahtunutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiesus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tiedän, mitä se on kun mies tönii, riuhtoo, puristaa ja painaa päätä maahan ym. Se on rajua, väkivaltaista, pelottavaa. Avari vastaan edellämainittu= painii aivan eri sarjassa. Nainen ottaa hurjan riskin lyödessään miestä poskelle, koska sen seuraus voi olla pahimmassa tapauksessa jopa kuolema.

Vauva valotti koko yön, huusi vähän väliä ku nokka tukossa. no...jossain kaiken välissä miehen kanssa kauhea sanaharkka. sittenkun minä paapatin jotain olkkarissa mies makkarista karjaisee että "mitä valitat koko ajan" vauva herää itkemään säikähtäen miehen huutoa. Minä menen ja todella väsyneenä ja suuttuneena miehelle annan litsarin poskelle. raivostutti toden teolla että huutaa karjuu vauva vieressä. No..siitä se alkoi. mies karjui entistä enemmän ja vauva huusi hysteerisenä sängyssään minä yritän päästä miehen ohi makkariin ei päästä vaan tönii minkä kerkeää pois sieltä. ja vauva huutaa.. sitten mies ottaa vauvan syliin ja minä menen kanssa sinne ja yritän silitellä vauvaa. mies tempaisee minut miltei lattialle että älä koske vauvaan. vauva huutaa koko ajan... haen maitopullon jonka mies repii kädestäni huutava vauva sylissä js alkaa syöttää vauvaa. minä odotan keittiössä kun mies tuleee ja yritän selittää miksi annoin litsarin. mies on ihan raivona ja alkaa repiä minua tuolilta ylös karjuu edelleen. minä yritän hyssyttää ettei vauva taas herää. hän karjuu ja repii käsiäni ja leukaani.

huoh...nyt sitten tänään ei sanaakaan mies on vieläki raivona aamulla tuli ensimmäisenä kun minä nukuin sohvalla että painu vittuun siitä ja paino päätäni siihen sohvaa vasten silleen kipeästi. yön olen itekny tätä tilannetta. talo rakenteilla ja pieni vauva kaiken tämän keskellä.

Teidän kannattaisi hakea apua tuohon arkeen. Vauvat valvottavat joskus ja on aika huolestuttavaa, kun väsymys saa sinusta väkivaltaisen. Se, että huudatte ja riitelette noin tappiin asti, on huolestuttavaa. Totta kai mies ei päästä sinua vauvan luokse. Mieti nyt, minkä oloinen olet itse ollut tuossa tilanteessa! Hellän äidillinen? Äiti, josta on huokunut huoli vauvasta? Juu et.

Ei ole mitenkään puolusteltavissa, että sinä löit oman turhautumisesi seurauksena. Vaikka mies olisi soittanut klarinettia vauvan korvan juuressa, ei se oikeuta sinua lyömään.

Harva mies olisi aamusta halailemassa tuollaisen jälkeen. Oletko edes pyytänyt anteeksi? Olet järkyttynyt miehesi vihasta ja käperryt sen ympärille, mutta mietipä miksi se miehesi on vihainen. Voisitko sinä tehdä tilanteelle jotain muuta kuin itkeä miehen reagointia??

^ En nyt halua olla mitenkään epäkunnioittava, mutta mielestäni tuo "nainen ottaa hurjan riskin, seurauksena voi olla pahimmillaan jopa kuolema" on aika rankkaa liiottelua. Näin voi tapahtua tietysti joskus, mutta niin voi tapahtua tapahtua myös toiste päin. Ei naiset nyt niin heikkoja ole, että mies hetkessä vääntää niskat nurin ja yhtään ei pysty taistelemaan vastaan.

^ En nyt halua olla mitenkään epäkunnioittava, mutta mielestäni tuo "nainen ottaa hurjan riskin, seurauksena voi olla pahimmillaan jopa kuolema" on aika rankkaa liiottelua. Näin voi tapahtua tietysti joskus, mutta niin voi tapahtua tapahtua myös toiste päin. Ei naiset nyt niin heikkoja ole, että mies hetkessä vääntää niskat nurin ja yhtään ei pysty taistelemaan vastaan.

Se ei todellakaan ole liioittelua. Sanoin "pahimmassa tapauksessa", se ei tarkoita samaa kuin "aina", ei "yleensä", ei edes "joskus". Näitä vain sattuu, aina silloin tällöin, toivottavasti harvoin, mutta sattuu kuitenkin. Ei kuolemaan johtavaan pahoinpitelyyn tarvita välttämättä kuin yksi sopivasti osunut isku.

Aapeen tapauksesta tulee mieleeni kuva miehestä, jonka miehisyyttä on loukattu. Hän ei pääse yli naisen lyönnistä, vaan haluaa kostoksi alistaa. Ensin estämällä (väkivaltaisesti,huom!) pääsyn vauvan luo, ja sitten (akuutin tilanteen jo ollessa ohi) jatkamalla aamulla väkivaltaista toimintaa.

Noh, mun mielestä kumpikin olette yhtä syyllisiä eikä kummankaan käytös ole pahempaa kuin toisen. Ap sanoi, että mies herätti vauvan huudollaan, mutta tätä ennenhän ap jo itse nalkutti siellä toisessa huoneessa eli yhtä hyvin vauva olisi voinut kohta herätä siihenkin. Miehen ekan reaktion ymmärrän täysin eli ei päästänyt ap:ta vauvan lähelle. En päästäisi minäkään jos joku olisi ensin lyönyt minua ja pyrkisi sen jälkeen vauvaa hoitamaan.

Mitä tulee miehen tönimiseen ym. niin on varmaan mies ollut järkyttynyt ja nöyryyttynyt olo tuosta lyönnistä. Kummallakin on nyt anteeksi pyynnön paikka.. Jutelkaa tapahtuma läpi ja ottakaa opiksenne. Väsyneenä voi olla pinna kireällä, mutta yli menee jos pitää toista lyödä tai muuten vahingoittaa.

[QUOTE="vieras";24654419]Rakentaminen ilman vauvaperheen arkeakin on rankkaa, saati sitten vauvan kanssa.[/QUOTE]

Totta, mutta kun se uusi talo on oltava. 300 000 lainaa ja 30 vuoden maksuaika parantaa kaikki suhteet! En tajua näitä ihmisiä, kun materian vuoksi on ajettava itsensä ja perheensä aivan piippuun. Pari vuotta ja lukaaleja on myynnissä.

mie kanssa aikoinaan läimin miestä & revin vaatteista, kun meuhkasi kaljapöhnässä
(juhli pitkiä vapaita & otti muutaman liikaa) vaikka koetin sanoa että vauva nukkuu makkarissa, ole hiljaa. meni vielä hakemaan makkarista jotain ja kailotti siellä..:headwall: revin paidasta että "ole perkele hiljaa ja tule pois ny sieltä"

huh mitä porukkaa. ei kyllä saa mitään litsaria antaa mut ei oo käytös miehen puoleltakaan mitenkään hyvää eli molemmat teki väärin. minä en kyllä edes suosittele litsaria jos ei taho kunnon matsia mikä oikeus se naisella on olla kunnioittamatta miehiä. mun mies ei ainakaan tuota ottais vastaan.

Hohhoijaa.. jos osat olis toisin päin, eli mies olis lyönyt eka ja ap jatkais väkivaltaa vielä seuraavanakin päivänä, kaikki haukkuis miestä ja yllyttäisivät ap:tä jatkakaan hakkaamista.

Joo ja tässä on vain yksi puoli tarinasta, kuka tietää mikä tää litsari on todellisuudessa ollut ja missä mielentilassa ap oli itsekään myöhemmin asiasta.

Helposti menee syyttelyksi eikä muisteta/haluta muistaa omaa käyttäytymistä tilanteessa.

Jos tilanne on kuten on kerrottu niin tietenkin molemmat toimivat väärin.

Väärinhän tuossa on molemmat toimineet eikä ap omaa osuuttaan kiistänytkään. Ei se väkivallan käyttö ole naisellekaan sallittua, mutta mikä tekee siitä usein miehen tekemää pahemman on nuo voimasuhteet. Miehen ei ei varmaan tarvi pelätä tosissaan terveytensä ja jopa henkensä puolesta silloin kun nainen läjäyttää litsarin poskelle. Nainen taas saa perustellustikin olla peloissaan silloin kun mies repii, paiskoo ja painaa sohvaa vasten.

Mä olisin mieheltä voinut ymmärtää vastareaktiona sen jos olisi tuon litsarin jälkeen läimäyttänyt kerran takaisin, mutta tuo seuraavaan aamuun asti jatkunut väkivaltainen käytös tuntuu pitävän sisällään muutakin kuin hetken ärsyynnyksen toisen väärästä reaktiosta. Mä en ole myöskään varma siitä ottiko mies vauvan ja tönäisi äidin pois suojellakseen lasta vai kostaakseen äidille ja käytti lasta siinä koston välikappaleena. Pelkäsikö mies tosissaan että ap löisi lasta vai oliko kyse jostain ihan muusta.

Ei tämä ole mikään synninpäästö ap:lle, mutta jos miehen reaktio on tuollaista mitä ap kuvasi niin pelottaisi yhteinen tulevaisuus.

miten olisitte reagoineet jos mies olisi lyönyt ensin naista. heti oltaisiin huutamassa, että lapset pois ja turvakotiin eikä vauvaa ainakaan annata hullulle isälle. Tämä on juuri tätä!!! nainen saa mäiskiä surutta ja vauva olisi heti pitänyt antaa vaan syliin.

On tämä kumma juttu!

Mukavaa perhe-elämää

Olen elänyt tuollaisen miehen kanssa joka "tilaisuuden tullen" pisti ihan ranttaliksi ja sitä mökötystä jatkui sitten päivä tolkulla.

Kerran meni hermot miehen kanssa ja tönäisin häntä päähän (en kovaa, vaan niin että se on tuntunut ärsyttävältä) ja huusin, jolloin mies nakkasi minut seinään, heitti lasin perään että se rikkoutui päälleni, viskoi tavarat pitkin asuntoa ja huusi kun hullu. Aamulla töni minua ja läpsi takaraivoon ja piti mykkäkoulua monta päivää, kunnes rauhoittui.

Ei ole liiottelua sanoa, että litsarin jälkeen voi kuolla. Jotkut miehet on niin agressivisia ja "piilovihaisia", että kun he saavat jonkun "syyn" olla väkivaltaisia, he pimahtaa sitten kunnolla.

Nykyinen mies ois voinu litsarin saadessaan antaa saman takaisin tai taluttaa minut ulos huoneesta ja juurikin hoitaa vauvan itse, mutta kyllä se ois samalle yölle saanut kasattua itsensä ja aamuun mennessä ois ollut jo sen verran rauhallista että asiasta ois voinu jo puhua.

Tiedän "ap" miten sua nyt pelottaa, ja ois tärkeetä teidäön saada puhuttua tuota asiaa pois. Jos mies alkaa usein menettää hermoaan niin ettei saa hillittyä itseään ja jos hermostuminen jää ns.päälle, en sinuna uskaltaisi jäädä suhteeseen :(

miten olisitte reagoineet jos mies olisi lyönyt ensin naista. heti oltaisiin huutamassa, että lapset pois ja turvakotiin eikä vauvaa ainakaan annata hullulle isälle. Tämä on juuri tätä!!! nainen saa mäiskiä surutta ja vauva olisi heti pitänyt antaa vaan syliin.

On tämä kumma juttu!

Mukavaa perhe-elämää

Onko joku tässä sanonut että nainen saa mäiskiä surutta?

Mun mielestä vaan yleensä miehen lyödessä nainen on avuttomammassa tilassa kuin mies silloin kun nainen lyö, miehet kun yleensä on kookkaampia ja vahvempia. Mä olisin ymmärtänyt vielä mieheltä sen jos se olisi suuttuessaan huitaissut kerran takaisin, mutta se että jatkaa tuota väkivaltaista käytöstään vielä seuraavaan aamuunkin vaikka nainen yrittää selvittää asiaa puhumalla kertoo mun mielestä miehen luonteesta jotain hyvin pelottavaa. Se ei ole enää mikään hetken virhereaktio minkä voisi antaa anteeksi jos toinen sitä katuu.

Mä luulen, että kyseessä on ollut molemmilta väsyneenä ylilyönti. Tämä on vain ap:n kertoma tarina. Miehellä voi olla ihan erilainen. Mun mielestä ap vähättelee omaa osuuttaan ja syyttelee miestään. Ei ap sen parempi siinä ole vauvaa hoitamaan jos niin hermona on ollut, että miestä lyönyt. Onhan mies voinut omasta mielestään suojella vauvaa, ettei sitä lyödä.

Miks ihmeessä me opetetaan lapsille, että jos toinen lyö, niin sen pitä pyytää anteeksi ja asiasta pitää puhua ja lyöminen on ehdottomasti kielletty kun aikuistuessaan on ihan ok mätkästä samalla mitalla takaisin?? Eikö ois sama jo lapsesta asti pitää yhtä linjaa siitä, että jos sua lyödään lapiolla ni ota isompi lapio, lyö kovempaa ja nakkaa vielä hiekat silmille!! Johan oppii olemaan lyömättä uudelleen!!

Hassua kun koko keskustelu on käyty siitä, kumman syy ja kumpi teki enemmän väärin. Mitä väliä sillä oikeastaan on tai mihin se vaikuttaa? Miten tilanne ratkeaa jos nyt raati päättää syyllisen?

Itse ajattelisin että ongelma on molemmissa osapuolissa ja suhteessa. Lyödä ei saa eikä muuta väkivaltaa käyttää kumpikaan. Ja se että osan mielestä toinen käytti väkivaltaa 'ymmärrettävänä reaktiona' tai jotenkin puolustuksekseen ei muuta tuota asiaa mihinkään. Varsinkaan sen lapsen kannalta.

Jos ei tilannetta saada korjattua (parisuhdeterapialla tai millä vaan) kunnolla, niin lienee parasta lopettaa väkivaltainen suhde. Ihan riippumatta siitä onko vika toisessa vai molemmissa.

Hassua kun koko keskustelu on käyty siitä, kumman syy ja kumpi teki enemmän väärin. Mitä väliä sillä oikeastaan on tai mihin se vaikuttaa? Miten tilanne ratkeaa jos nyt raati päättää syyllisen?

Itse ajattelisin että ongelma on molemmissa osapuolissa ja suhteessa. Lyödä ei saa eikä muuta väkivaltaa käyttää kumpikaan. Ja se että osan mielestä toinen käytti väkivaltaa 'ymmärrettävänä reaktiona' tai jotenkin puolustuksekseen ei muuta tuota asiaa mihinkään. Varsinkaan sen lapsen kannalta.

Jos ei tilannetta saada korjattua (parisuhdeterapialla tai millä vaan) kunnolla, niin lienee parasta lopettaa väkivaltainen suhde. Ihan riippumatta siitä onko vika toisessa vai molemmissa.

Mä olen ihan samaa mieltä. Sillä, kuka löi pahemmin ja kenen käytös on rankaistavampaa, ei ole suurtakaan merkitystä, kun selvästikin molemmilla on kyky ja mahdollisesti taipumuskin käyttäytyä ja ratkoa riitojaan väkivaltaisesti. Se ei ole mitenkään terve pohja parisuhteelle tai vanhemmuudelle, ja ihan varmasti tuossa tarvitaan apua ettei tilanne jatku. Väkivalta ei ole juuri koskaan ymmärrettävä reaktio yhtään millekään puolison teolle, eikä se ainakaan milloinkaan ole mitenkään rakentava reaktio. Se, että naisen väkivaltaisuutta pidetään sosiaalisesti hyväksytympänä kuin miehen, ei ole mitenkään uusi ilmiö. Miehellä on vaan enemmän yleensä voimaa ja siksi väkivallallakin selvemmät seuraukset. Olen mäkin mieheltä litsaria saanut, mutta siinä kyllä kolahti aivot aika hyvin kallossa, että en nyt ainakaan itse pidä litsaria mitenkään lievänä väkivallan muotona .

Yhteistyössä