kohdunkaulan syöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murtunut

Vieras
Minulla on todettu kondylooma jo kaksi kertaa peräkkäin ja myös muutama vuosi aikaisemmin. Nyt olen saanut sairaalaan ajan tarkempiin tutkimuksiin. Eli kohdunkaulan syöpäähän siellä tarkastetaan. Olen ihan varma että minulla on se syöpä, ikää alle 30 ja lapsia en ole tehnyt vielä. Tarkoitus oli kohta mutta taitaa jäädä haaveeksi. Kauheaa.Verinen vuoto yhdynnän jälkeen on yksi syövän oire,luin netistä ja sitä on minullakin mutta onkohan muitakin oireita? Millaisia kokemuksia oireista ja muusta? Olen niin hermona etten taida töihin kyetä.

Kun se on seurannassa, ei mitään hätää. Olen itsekkin käynyt sairaalassa ko tutkimuksissa, siellä otetaan koepaloja eikä minulla ainakaan vielä sen kummempaa tehty. Puolen vuoden päästä taas uusi papa. Vasta kun se on luokkaa 3, ryhdytään tekemään jotain hoitoja. Minulla on nyt ollut luokka kakkosta jo parisen vuotta. Kun sen tietää mistä se johtuu, asia on hoidettavissa kunhan aihetta ilmenee.

Kondylooma ei tietääkseni aiheuta lapsettomuutta. Syöväksi se ei varmaan pääse muuttumaan kunhan käyt säännöllisesti tsekkauksessa ja jos jotain hälyyttävää tulee, se on hoidettavissa.

Pelko pois.

Lisätutkimuksissa tehdään kolposkopia (emättimen tähystys) ja otetaan nuppineulanpään kokoisia koepaloja. Koepalojen otto ei potilaan kannalta poikkea papan ottamisesta.

Kolposkopiassa nähdään, missä päin sitä kondylooman aiheuttamaa tulehdusta on ja koepaloilla saadaan tarkempi tieto muutoksista.

Noita tarkempia tutkimuksia aletaan tehdä hyvissä ajoin. Kondylooma paranee yleensä itsekseen 1-2 vuodessa. Joskus elimistöä joudutaan vähän auttamaan.

Verinen vuoto yhdynnän jälkeen voi johtua pelkästä tuhlehduksestakin.

Kondylooma ei ole este raskaudelle.

voi kiesus mitä juttuja! minulla oli papa luokkaa 3. sairaalaan kolposkopiaan ja koepalojen jälkeen tehtiin loop-hoito. eikä puhettakaan syövästä!!! luokan 5 papa on varma syöpä, muuten vain muutoksia, korkeintaan esiasteita. kohdunkaulan syöpä vaatii yleensä kymmenenkin vuotta kehtittyäkseen. eli 10v ilman papaa ja mitään toimenpiteitä, silloin kannattaisi pelätä. eivätkö gynet ole selittäneen ap'lle mitään? olisiko kannattanut kysyä?!

..lääkäri minullekin kun huolehdin kahta papa II:sta peräjälkeen. Kertoi myös,että osalla kondy paranee vuodessa itsestään, osalla 3:sa vuodessa.en muista prosentteja mut pointti varmaan tuli selväks. Ja sanoi kans että ei se syöpä voi kehittyä ihan lyhyessä ajassa. Eikä lieviä muutoksia ruveta edes hoitamaan, ei sekään ole hyväksi.

voi kiesus mitä juttuja! minulla oli papa luokkaa 3. sairaalaan kolposkopiaan ja koepalojen jälkeen tehtiin loop-hoito. eikä puhettakaan syövästä!!! luokan 5 papa on varma syöpä, muuten vain muutoksia, korkeintaan esiasteita. kohdunkaulan syöpä vaatii yleensä kymmenenkin vuotta kehtittyäkseen. eli 10v ilman papaa ja mitään toimenpiteitä, silloin kannattaisi pelätä. eivätkö gynet ole selittäneen ap'lle mitään? olisiko kannattanut kysyä?!

Vai että 10 vuotta? Kyllä se kuule voi lyhyemmässäkin ajassa iskeä. EHDOTTOMASTI kerran vuodessa pitäs papa ottaa. Ystävä jätti 6 vuotta väliä ja nyt hänellä on syöpä. Pitkälle edennyt sellainen. Mikäli olis käyny papassa olis hoito ollu helpompaa.. :(

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä