Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:
Kaipa noita sattuu. Mun mies meni sovitusti (eli kellonaika sovittu) eräälle tilalle työasioita hoitamaan; ajoi auton pihaan ja kun avasi auton oven, perheen pihalla irrallaan ollut koira kävi suoraan kiinni mieheni käteen. Kuulemma kovin suojeluviettinen koira (omistajien mukaan). Tuota mä en suoraan sanottuna ymmärrä, että jos koiran käytös tiedossa ja sovittu tapaaminen, niin miksi se hurtta pitää pitää siellä irrallaan.
Mies kävi sitten uusimassa jäykkäkouristusrokotuksen.
Kun meille tulee entuudestaan tuntematon ihminen, niin mä pyrin jo etukäteen tästä ihmisestä "kkuulostelemaan", miten mun koirani suhtautuu siihen ihmiseen. Jos epäilen tulevan ongelmia, junnu saa suosiolla ottaa koiran omaan huoneeseensa. Mutta minkähän ikänen esmes palstan Ford Prefectin nuorimmainen oli, kun meille putkahtivat taannoin about 10 minuutiksi? En ole kysynyt, mutta veikkaan, että em palstailijan lapsi ei puudeliani siliteltyään saanut mitään traumaa =)
Mun iso koirani on siis hyvinkin rauhaa rakastava otus. Ainoa, mitä mun pitää vieraitteni kohdalla varoa, on että se vieras tekee tietoisesti tai tietämättään jonkin sellaisen eleen, jonka koirani käsittää uhkaukseksi mua tai mun lapsiani kohtaan. Koska silloin se puolustaa laumaansa. Niinkuin sen kuuluukin. Eli mun ei tarvitse olla huolissani tai tarkkailla koiraani vaan tarkkailla vieraitani.