Koira murisi ja näytti hampaita yllätysvieraalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hullun koiran emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[Olen samaa mieltä. Ihmettelen kuka Suomessa tarvitsee vahtikoiraa (vakuutukset on keksitty varkauden varalle). Minusta se on vain tekosyy näiden m---lkunjatkeiden ottamiselle. On lemmikiksi paremmin sopivia koirarotuja joiden kanssa ei tarvitse olla jatkuvasti varpaillaan ja miettiä tekeekö vieras nyt väärän liikkeen vai katsooko koiraa liian kauan silmiin.

Vakuutukset on keksitty varkauden varalle?? Kuule, jos asuu korvessa ja mies on paljon poissa kotoa, niin kyllä se on muulle perheelle turva, kun on koira talossa. Mikä sun mielestä olis sopiva vakuutushinta esimerkiksi siitä, että joku huumehörhö murtautuu sun kotiin ja raiskaa sut tai sun lapsen?

Alkuperäinen kirjoittaja niinkö:
Vaikka meillä olisi koira, niin opettaisin sen olemaan kiltti aivan kaikille.

En tajua, että joku haluaa tuollaisen puolustus- ja saalistusvaistojensa varassa elävän vahtikoiran, vielä aggressiivisen rotuisen, elävän kotonaan.

Ai opettaisit kantamaan telkkarin ulos kun murtomies tulee yöllä keikalle?

En tiedä, musta on isompi riski, että vahtimisorientoitunut koira tekee jollekin perheenjäsenelle tai vieraalle jotain kuin että tulee murtomies. Kyllä se koira varmaan herättäisi joka tapauksessa jos keskellä yötä joku tulisi, vaikka ois kiltiksi opetettu.

Olen samaa mieltä. Ihmettelen kuka Suomessa tarvitsee vahtikoiraa (vakuutukset on keksitty varkauden varalle). Minusta se on vain tekosyy näiden m---lkunjatkeiden ottamiselle. On lemmikiksi paremmin sopivia koirarotuja joiden kanssa ei tarvitse olla jatkuvasti varpaillaan ja miettiä tekeekö vieras nyt väärän liikkeen vai katsooko koiraa liian kauan silmiin.

Aaargh! Yritän päästä ärtymyksestä eroon,psyykata itseni hiljaiseksi kun minusta tuntuu ettei ole väliä mitä vastaan sinulle. Painun mulkunjatkeeni seuraan nukkumaan kun huomenna on treenipäivä,kuvittele,joku harrastaa jotain koiransa kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Koira teki juur sen mitä sen kuuluukin. Pitäskö kouluttaa kissat hyökkään ylläysvieraiden kimppuun :whistle:
Meiän edesmennyt kattimus teki sen. Ei päästänyt huoltomiestäkään sisään, jos mä en ollut kotona

:D

Vitsit..pitää alkaa kouliin noita kisuja..nekun on ihan onnesta soikeena kun tulee vieraita, heti selällään lattialla...kauheita lumppuja :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Vakuutukset on keksitty varkauden varalle?? Kuule, jos asuu korvessa ja mies on paljon poissa kotoa, niin kyllä se on muulle perheelle turva, kun on koira talossa. Mikä sun mielestä olis sopiva vakuutushinta esimerkiksi siitä, että joku huumehörhö murtautuu sun kotiin ja raiskaa sut tai sun lapsen?
Varmaan joku 200 euroa? :whistle:

Mutta tosiasiassa tässä meidän huushollissa emäntä on paljon vaarallisempi kuin koira. Toi mun koirani ottaisi vaan lapsiini hyökkäävästä tukevan otteen, mä taas tappaisin.

Ei meillekään tulla ihan noin vain sisälle. Jos ei osaa varautua siihen, että n. 60kg ja n.70cm jätti haluaa syliin :laugh: Tosin vieraille ihmisille koira on varuillaan. Koirahan lukee sitten taas minusta, että onko kyseinen vieras omasta mielestäni pelottava, vai onko ok et se tulee sisälle.
Jos joku väkisin tunkee ovesta sisälle, niin silloin ottaa ohraleipä... B)

Tuosta kyltistä tuli mieleen, että meillä lukee ovessa näin: Älä koirasta välitä varo emäntää :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nintsku76:
Ei meillekään tulla ihan noin vain sisälle. Jos ei osaa varautua siihen, että n. 60kg ja n.70cm jätti haluaa syliin :laugh: Tosin vieraille ihmisille koira on varuillaan. Koirahan lukee sitten taas minusta, että onko kyseinen vieras omasta mielestäni pelottava, vai onko ok et se tulee sisälle.

Tuosta kyltistä tuli mieleen, että meillä lukee ovessa näin: Älä koirasta välitä varo emäntää :whistle:
Ihana kyltti :D Mä olen harkinnut tuon nykyisen "Täällä vartioin minä" -kyltin tilalle muutoin samanlaista, mutta koiran kuvan sijasta siihen oma kuvani paplarit päässä,. vihreä savinaamio naamallani ja kaulin kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja nintsku76:

Ihana kyltti :D Mä olen harkinnut tuon nykyisen "Täällä vartioin minä" -kyltin tilalle muutoin samanlaista, mutta koiran kuvan sijasta siihen oma kuvani paplarit päässä,. vihreä savinaamio naamallani ja kaulin kädessä.

Oi hitto, oisko sittenki pitäny laittaa oma kuva siihen..just joku tollanen :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Kaverilla lukee kyltissä näin: Pelasta päiväni ja murtaudu meille..sellainen olisi kanssa aikast hieno :D

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Varmaan joku 200 euroa? :whistle:

Mutta tosiasiassa tässä meidän huushollissa emäntä on paljon vaarallisempi kuin koira. Toi mun koirani ottaisi vaan lapsiini hyökkäävästä tukevan otteen, mä taas tappaisin.

Niin ja joku vois jopa maksaa, että toinen hänen kanssaan makaisi ;)

Loppuviimeksi mäkin kyllä olen meidän perheessä koiraa vaarallisempi.

Vaikka minä olen se, joka pelkää koiria ihan kuållakseen, niin olen sitä mieltä että ap:n koira toimi aivan oikein.

Sen sijaan en saata käsittää ihmisiä jotka lampsivat toisen taloon edes koputtamatta! No meillä ei pääsekään, ovi on aina lukossa, vaikka ite oltais pihalla. (Keinuilta ei näe ulko-ovelle.)

Kun esikoinen oli ihan pikkuvauva, appiukko päätti poiketa kotimatkallaan, ei soittanu -ei puhelimella eikä ovikellolla- (ja sen ainoan kerran kun mulla oli se ovi auki, oli kuuma).
No vastassa olin sitten minä, pari kuukautta yhtäpötköä valvonut minä, 35 asteen kuumuudessa pelkissä pikkareissa! Eikä äijä edes ymmärtänyt perääntyä pihalle!

Koira teki juur sen mitä sen kuuluukin. Pitäskö kouluttaa kissat hyökkään ylläysvieraiden kimppuun :whistle:
Meiän edesmennyt kattimus teki sen. Ei päästänyt huoltomiestäkään sisään, jos mä en ollut kotona

:D

Vitsit..pitää alkaa kouliin noita kisuja..nekun on ihan onnesta soikeena kun tulee vieraita, heti selällään lattialla...kauheita lumppuja :whistle:

:laugh:

Yhteistyössä