Koira varastettiin ostoskeskuksen edestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Torstai 10.11.2011 klo 20.36

- Olen pyörätuolissa, ja tuntuu kauhealta, miten hävyttömiä ihmiset ovat, Pikon emäntä kertoo.

Labradorinnoutaja Pikon ja emännän käynti espoolaisessa kauppakeskuksessa sai tänään surullisen päätöksen.

- Olin mieheni kanssa asioilla Isossa Omenassa kello 15 jälkeen. Kytkin Pikon kiinni pääovien eteen, kuten olen ennenkin tehnyt. Kävin kampaajalla ja Prismassa. Aikaa meni noin tunti. Kun tulimme takaisin, koiraa ei ollut enää missään, espoolainen Taina kertoo Iltalehdelle.

Taina kyseli koirasta ovien lähistöllä olleilta ihmisiltä, mutta kukaan ei ollut nähnyt mitään. Sitten hän teki ilmoituksen poliisille. Partio saapui paikalle kymmenessä minuutissa.

- Se oli hirveä sokki, itkin ja vapisin. Olen pyörätuolissa, ja tuntuu kauhealta, miten hävyttömiä ihmiset ovat.

Poliisi kävi katsomassa vartijoiden kanssa valvontanauhat, joille oli tallentunut koiran varastaminen. Poliisit kertoivat Tainalle, että tummiin vaatteisiin pukeutunut nainen oli kävellyt Pikon luo ja ottanut tämän mukaansa.

- Nainen varasti koiran 15.29 ja lähti kävelemään Matinkylän suuntaan vanhalle ostarille päin. Nainen on iältään 30 vuodesta ylöspäin, ja hänellä on olkapäille ulottuvat harmaat hiukset. Hänellä oli musta pipo, musta polvipituinen takki, mustat housut ja kaksi Citymarketin ruokakassia, Taina kertoo Iltalehdelle.

Piko on 8-vuotias, suurikokoinen uroskoira ja väriltään musta. Sillä oli yllään ruskeat käärmeennahkakuosiset valjaat.

Länsi-Uudenmaan poliisista kerrotaan, että tapausta tutkitaan varkautena.

- Piko on ollut meillä toukokuusta asti. Se on seurakoirani, jonka kanssa olen päivisin, kun mieheni käy töissä. Nyt on hirveä huoli, saanko Pikoa enää koskaan takaisin, Taina huokaa.

Iltalehti

Valitettavasti tuossa voi syyttää vain itseään :(

Alkuperäinen kirjoittaja Reija Ensimmäinen;25003753:
Niinpä. Surullinen tapaus, mutta mä en käsitä minkä ihmeen takia se koira pitää jättää TUNNIKSI YKSIN kauppakeskuksen eteen. Jokuhan voi luulla että se koira on hylätty siihen, ja ottanut siksi mukaansa.

Niinpä! Voisin hyvin kuvitella, että tämä koiran ottanut nainen on nähnyt koiran, käynyt asioilla ja kun sessu on siinä kököttänyt vielä silloinkin kun on asioiltaan palannut, ajatellut sen olevan hylätty ja ottanut mukaan. lausehirviö, mutta kuitenkin.

[QUOTE="vieras";25003766]Niinpä! Voisin hyvin kuvitella, että tämä koiran ottanut nainen on nähnyt koiran, käynyt asioilla ja kun sessu on siinä kököttänyt vielä silloinkin kun on asioiltaan palannut, ajatellut sen olevan hylätty ja ottanut mukaan. lausehirviö, mutta kuitenkin.[/QUOTE]

Itseasiassa just ajattelin, että jos näillä keleillä (en tosin tiedä miten kylmä/lämmin ko. paikkakunnalla on tänään ollut) bongaisin kaupan edessä värjöttelevän koiran joka on siinä mun mennessä ja tullessa (ja jos mulla menis vaikka se tunti), varmaan ottaisin mukaan ja veisin löytöeläintaloon.

Alkuperäinen kirjoittaja Reija Ensimmäinen;25003782:
Itseasiassa just ajattelin, että jos näillä keleillä (en tosin tiedä miten kylmä/lämmin ko. paikkakunnalla on tänään ollut) bongaisin kaupan edessä värjöttelevän koiran joka on siinä mun mennessä ja tullessa (ja jos mulla menis vaikka se tunti), varmaan ottaisin mukaan ja veisin löytöeläintaloon.

Niinpä minäkin. Ja luulenpa, että ko. nainen uutisen nähtyään ilmoittautuu itse melko pian poliisille, koska todennäköisesti juuri niin noin on käynytkin.

Omistaja meni parturiin - koira varastettiin
Julkaistu: 26.10.2011 22:27

Kuopion poliisi sai ilmoituksen koiravarkaudesta.

Tiistaina iltapäivällä hätäkeskukseen ilmoitettiin, että Rypysuontien ostoskeskuksen pihasta anastettiin parturiliikkeen ulkopuolelle kytketty saksanpaimenkoira sillä aikaa kun omistaja oli parturissa.

Poliisipartion ajaessa Rypysuontietä, viittoilivat ihmiset partion erään kerrostalon rapun eteen.

Silminnäkijähavaintojen perusteella miespuolinen henkilö olisi vienyt koiran ko. osoitteeseen.

Mukana anastajalla oli nainen. Poliisille annetusta osoitteesta poliisipartio tapasi kyseisen koiran, miehen sekä naisen, jonka asuntoon he olivat menneet.

Koira luovutettiin omistajalleen.

Koira oli pitkäkarvainen saksanpaimenkoira ja omistajan mukaan koiran arvo on 1000 euroa.

Tapausta tutkitaan varkautena.

Koiran vienyt mies kertoi kuulusteluissa, että hänen mielestään koira näytti viluiselta, ja hän oli ottanut sen huolehtiakseen siitä ja ilmoittaakseen asiasta eläinsuojaan.

IS

Onhan näitä koiran jättäjiä varmasti paljon.

Kampaajallakin käyny ja koira ulkona, en tajua. Miksei se koira ole ollut kotona sen aikaa. Mutta toivottavasti koira löytyy. En kans tajua miten ihmiset uskaltaa lähestyä koiria noin vaan, nehän voi näykätä ku vieras.

Meillä on myös koira, emmekä koskaan ota koiraa vapputorille, joulutorille, kauppareissuille yms. En tajua omistajia, jotka kuljettavat koiriaan suurissa ihmisjoukoissa tai jättävät yksin johonkin. Koira ei nauti sellaisista reissuista vaan omistaja ajattelee silloin vain itseään, kun raahaa koiran mukanaan.

Toivottavasti koiransa kadottanut saa lemmikkinsä takaisin ja tajuaa, ettei sitä pidä jättää yksin vieraaseen paikkaan.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Minä en ikinä uskaltais jättää koiraa narun päähän. Jos en voi jättää koiraa häkkiin kauppaanmenon ajaksi tai ei ole lasta tai ystävää mukana, joka voisi koiran kanssa odottaa, en mene kauppaan. Monilla ihmisillä on koiraa halvemmat autot ja nekin lukitaan, miksi sitten koira jätetään varkaiden armolle? Enkä kyllä ymmärrä sitäkään, miksi koira on ylipäätänsä otettu mukaan parturikäynnille ja tunniksi jätetty odottamaan.

Osaa ne muutkin kyllä. Meillä on ison marketin edessä koirahäkkejä. Yksi vähemmän fiksu oli sitten laittanut koiran hihnan häkin sisäpuolen etukulmaan kiinni ja jättänyt koiran sen varaan, ei sulkenut häkkiä. Siinä sitten tarvittiin useampaa ihmistä apuun, kun joku halusi oman koiran laittaa toiseen häkkiin. Tämä yksi kun ylsi muidenkin häkkien eteen ja metelistä päätellen, ei ollut mitenkään koiraystävällisin tämä koira.

Ja sinä joka et ymmärrä, miksi koiria viedään ihmismassoihin. Olisi parasta, jos kaikki sosialistaisivat pentunsa väkimäärän keskellä alusta asti. Jos siitä tulee koiralle normaalia, se ei stressaannu eikä se koe sitä pahana asiana. Miksiköhän esim. Kreikassa koirat eivät ole lainkaan aggressiivisia toisiaan eikä ihmisiä kohtaan? No siksi, kun ovat eläneet elämänsä muiden kanssa eikä niin kuin meillä, erottaen koira muista kuin siitä omasta pienestä laumasta. Koira on laumaeläin ja niiden lauma voi olla todella iso.

[QUOTE="mä";25004503]Minä en ikinä uskaltais jättää koiraa narun päähän. Jos en voi jättää koiraa häkkiin kauppaanmenon ajaksi ...[/QUOTE]

Ei tosiaan kannata jättää koiraa edes sinne kaupan ulkopuolella olevaan häkkin. Olen ollut kahdesti todistamassa tapatumaa, jossa sitä häkkiin jätettyä koiraa kiusataan. Häkkiä on kiva mm. potkia, sillä siten koiran saa pelkäämään, mutta se ei kuitenkaan pysty hyökkäämään, eli potkija itse ei ole vaarassa.

Että näin.

Ei tosiaan kannata jättää koiraa edes sinne kaupan ulkopuolella olevaan häkkin. Olen ollut kahdesti todistamassa tapatumaa, jossa sitä häkkiin jätettyä koiraa kiusataan. Häkkiä on kiva mm. potkia, sillä siten koiran saa pelkäämään, mutta se ei kuitenkaan pysty hyökkäämään, eli potkija itse ei ole vaarassa.

Että näin.

Tuossa on kamerat ja häkit on asetettu ihan pääovien ja otto-maatin viereen, joten en ole kovin pelokas tuon suhteen. Toki mitä vain voi sattua, mutta mahdollisuus tuohon on niin pieni, etten ala sitä pelkäämään.

Huh! En itse olisi koiraani jättänyt noin pitkäksi aikaa kaupan pihalle. Itse asiassa välttelen tilanteita, jossa koira jää odottelemaan kytkettynä.
Sen voi niin helposti näpätä siitä mukaansa. Toivon, että koirani kasvettuaan kunnolla aikuiseksi, ei enää suostu lähtemään vieraitten ihmisten mukaan. Toivoa on, kun emo on juuri sellainen.

[QUOTE="vieras";25003871]Omistaja meni parturiin - koira varastettiin
Julkaistu: 26.10.2011 22:27

Kuopion poliisi sai ilmoituksen koiravarkaudesta.

Tiistaina iltapäivällä hätäkeskukseen ilmoitettiin, että Rypysuontien ostoskeskuksen pihasta anastettiin parturiliikkeen ulkopuolelle kytketty saksanpaimenkoira sillä aikaa kun omistaja oli parturissa.

Poliisipartion ajaessa Rypysuontietä, viittoilivat ihmiset partion erään kerrostalon rapun eteen.

Silminnäkijähavaintojen perusteella miespuolinen henkilö olisi vienyt koiran ko. osoitteeseen.

Mukana anastajalla oli nainen. Poliisille annetusta osoitteesta poliisipartio tapasi kyseisen koiran, miehen sekä naisen, jonka asuntoon he olivat menneet.

Koira luovutettiin omistajalleen.

Koira oli pitkäkarvainen saksanpaimenkoira ja omistajan mukaan koiran arvo on 1000 euroa.

Tapausta tutkitaan varkautena.

Koiran vienyt mies kertoi kuulusteluissa, että hänen mielestään koira näytti viluiselta, ja hän oli ottanut sen huolehtiakseen siitä ja ilmoittaakseen asiasta eläinsuojaan.

IS

Onhan näitä koiran jättäjiä varmasti paljon.[/QUOTE]

Ihan järkyttävää, että joku kiusaa kopissa olevaa koiraa tai varastaa toisen rakkaan lemmikin. :(

Tässäkin yo. tapauksessa tosin mies olisi voinut käyttää maalaisjärkeä. Jos koira on kampaamon edessä, niin todennäköisesti omistaja on sisällä. Olisi mennyt sinne kyselemaan koiran omistajaa eikä noin vaan napannut matkaansa.

Ihmetyttää et otetaan koira mukaan jos mennään kampaajalle ja käydään kaupassa! On se nyt koiralle helvetin pitkä aika odottaa ulkona! Ja miks tää nainen ei ottanut sitä mukaan kauppaan? jos se nyt oli tällänen opaskoira, niin kyllähän sen saa mukaan ottaa.. Ihmiset on niin tyhmiä.

no ei se ollut opaskoira mutta avuksi varmasti pyörätuolissa kulkevalle. kun kaikki paikat on täynnä niitä ääliöitä keiden mukaan koiraa ei missään nimessä saa ottaa kauppakeskukseen mukaan. lain mukaanhan se on kiellettyä vaan elintarvikeosastoilla.

saa tuossa tietty syyttää itseänsäkin, mutta silti rikos on rikos ja eikä kenenkään omaa saa ottaa tosta noin vaan mukaansa. onneksi kamera näki tilanteen ja toivottavasti tämä törkeä varas saadaan kiinni! Ja mikä pahinta toivottavasti koiralle ei satu mitään. maailma on niin täynnä hulluja ihmisiä.

Ymmärrän kyllä jos koiran ottaa mukaansa kauppareissulle tai muualle, itsekin teen niin. Jos kävelen kauppaan, otan koiran mukaani ja kytken sen pihalle kiinni siksi aikaa kunnes käyn kaupassa, koira on tällöin maksimissaan 15min yksin kytkettynä. Toki joskus mietityttää että mitä jos koiran joku siitä veisikin, se kun on yliystävällinen kaikille,mutta tähän mennessä kukaan ei ole vielä niin tehnyt (koputetaan puuta..).

Jos pidemmäksi aikaa täytyy mennä asioille, ja koira on mukana, jää se silloin autoon odottamaan, tai kotiin. Kauppareissut mennään kävelten, mutta muuten koira kulkee sitten aina autossa mukana. Niitä tapauksia on ollut, että ihmiset pällistelevät auton lasien takaa että "ompas valtavan kokoinen sakemanni", mutta sekin tosin metrien päästä.

En vain saata ymmärtää, että miksi ihmiset ottavat näitä kytkettyjä koiria mukaansa "koska ne näyttävät viluisilta" tai muuta vastaavaa. Ei tulisi mieleenkään mennä kosketusetäisyydelle vierasta kytkettyä koiraa, oli sitten kuinka labradori tai noutaja hyvänsä, se kun voi suojella omaa reviiriään (aluetta missä on kytkettynä) ja purra, tai olla muuten uhkaava. Miksi nämä ihmiset eivät mene sitten kauppaan/kampaajalle sisälle kysymään että kenen koira tuo on, ja kauanko sen siinä pitää vielä värjötellä? Koirilla on kuitenkin turkki päällänsä, joten se ei siihen näillä keleillä kovin helposti palellu edes sen kauppareissun aikana. Eri asia sitten lyhytkarvaiset (bokserit esim) rodut, jotka oikeasti ovat vilukinttuja missä säässä tahansa.

koiran varastamiseen? Kun tuntuu, ettei vammaisia saisi syrjiä, mutta sitten se PYÖRÄTUOLISSA olo tuodaan oikein esille tässä jutussa. Sääliä siis varmaan pitäisi enemmän sen vuoksi? Ei siis olisi saanut viedä koiraa, kun emäntä on PYÖRÄTUOLISSA? Ja sallitumpaa olisi vieminen, jos emäntä olisi omin jaloin kävelevä..?

mulla on kanssa mun noutajat mukana kauppareissuilla ja muuallakin. aina on vähän pelko persiissä että mitä jos ne joku vie... tai teinit rupee niitä kiusaamaan. voi ehkä olla että kun niitä on kaksi niin se saattaa olla niille hyväksi.

En ymmärrä miksi koira pitää ottaa kauppareissulle mukaan. Oon tarpeeksi monesti nähny ku niitä ohimennen potkastaan,sylkästään päälle, sotketaan kaljalla ym ym.
Lenkit ja kauppareissut erikseen.

Yhteistyössä