K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Alkuperäinen kirjoittaja yks:Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:Tänään sattui vastaan matalalattiabussi, jossa oli kyllä paikka kaksille vaunuille, mutta siinä oli tukkeena sellainen porras, niin että vaunuja ei mahtunut työntämään siihen vaunupaikalle, kun yhdet oli jo kyydissä.
Oikea sunnittelutyön taidonnäyte :kieh:
oisko ollut kyseessä paunun bussi?
Näitä busseja on tääl vantaallakin. Huomaa et miehet on on ollu suunnittelemassa, naisilta ei oo kysytty.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:KYLLÄ SE ON NIIN ISO TURVALLISUUSKYSYMYS, että mä ainakin huomautan jatkossa kuskille, jos on ottamassa kyytiin enemmän kuin mitä sinne "välikköön" mahtuu. Yhden kerran kanssa yksi äiti änki väkisin kyytiin rattaiden kanssa, siihen keskikäytävälle. Muutenkin aika ahtaita nuo Paunun bussit ja siihen vaan piti päästä. No täytyy sanoa, että vähän on äitillä järkeä päässä, jos uskaltaa noin riskeerata lapsensa hengen. Kun tulee äkkijarrutus tms., niin ei siinä käytävällä ole mikään turvallinen paikka, varsinkin kun ne ovet avautuvat, kun tulee riittävän kova "paino/paine".
Alkuperäinen kirjoittaja m:turvallista? entäs kun bussi menee 60 km tuntinopudella ympäri 3 kertaa?
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-09-15,104:2:485786,1:0:0:0:0:0:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja mä:KYLLÄ SE ON NIIN ISO TURVALLISUUSKYSYMYS, että mä ainakin huomautan jatkossa kuskille, jos on ottamassa kyytiin enemmän kuin mitä sinne "välikköön" mahtuu. Yhden kerran kanssa yksi äiti änki väkisin kyytiin rattaiden kanssa, siihen keskikäytävälle. Muutenkin aika ahtaita nuo Paunun bussit ja siihen vaan piti päästä. No täytyy sanoa, että vähän on äitillä järkeä päässä, jos uskaltaa noin riskeerata lapsensa hengen. Kun tulee äkkijarrutus tms., niin ei siinä käytävällä ole mikään turvallinen paikka, varsinkin kun ne ovet avautuvat, kun tulee riittävän kova "paino/paine".
mutta mitä istse tekisit , jos matkaa esim neuvolaan on 20-30 kilsaa ja seuraava bussi emnisi vaikka 2 tunnin oäästä. ttäällä Rovaniemellä se o ihna arkipäivää. on paikoja jonne menee päviässä vaan kaks bussia. Taksilla ei kaikilla oo varaa matkustaa
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:mutta mitä istse tekisit , jos matkaa esim neuvolaan on 20-30 kilsaa ja seuraava bussi emnisi vaikka 2 tunnin oäästä. ttäällä Rovaniemellä se o ihna arkipäivää. on paikoja jonne menee päviässä vaan kaks bussia. Taksilla ei kaikilla oo varaa matkustaa
Alkuperäinen kirjoittaja yks:Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:Alkuperäinen kirjoittaja yks:Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:Tänään sattui vastaan matalalattiabussi, jossa oli kyllä paikka kaksille vaunuille, mutta siinä oli tukkeena sellainen porras, niin että vaunuja ei mahtunut työntämään siihen vaunupaikalle, kun yhdet oli jo kyydissä.
Oikea sunnittelutyön taidonnäyte :kieh:
oisko ollut kyseessä paunun bussi?
Näitä busseja on tääl vantaallakin. Huomaa et miehet on on ollu suunnittelemassa, naisilta ei oo kysytty.
niin tai miehet on aatellu, että kyllähän ne rattaat tosta kynnyksen yli nostaa...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja m:turvallista? entäs kun bussi menee 60 km tuntinopudella ympäri 3 kertaa?
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2007-09-15,104:2:485786,1:0:0:0:0:0:
No se nyt tuskin on turvallista vaikka paikalla olisi vain yhdet vaunut. Yleensä ottaen mun mielestä ihan ok jos kuski ottaa kolmannet vaunut. Valittaja on yleensä se joka ehti paikalle ensin. Vaikka olisi edellisellä kerralla itse ollut se joka änkesi kolmanneksi. Koska ainahan se oma syy on tärkeämpi kuin sen toisen syy. Kyllä bussissa matkustajat voi vähän väistellä toisiaan, ei VOI OLLA liian hankalaa. Ja sit toisaalta en ihan ymmärrä miten se kolmas paikka nyt olisi NIIIIN paljon turvattomampi kuin ne varsinaiset paikat. Jos pitää vaunujen kuljettamista niin turvattomana, ihmettelen että yleensäkään uskaltaa lastenvaunujaan bussissa kuljettaa. Vähän suvaitsevaisuutta. Sopu sijaa antaa sisaret.
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja mä:KYLLÄ SE ON NIIN ISO TURVALLISUUSKYSYMYS, että mä ainakin huomautan jatkossa kuskille, jos on ottamassa kyytiin enemmän kuin mitä sinne "välikköön" mahtuu. Yhden kerran kanssa yksi äiti änki väkisin kyytiin rattaiden kanssa, siihen keskikäytävälle. Muutenkin aika ahtaita nuo Paunun bussit ja siihen vaan piti päästä. No täytyy sanoa, että vähän on äitillä järkeä päässä, jos uskaltaa noin riskeerata lapsensa hengen. Kun tulee äkkijarrutus tms., niin ei siinä käytävällä ole mikään turvallinen paikka, varsinkin kun ne ovet avautuvat, kun tulee riittävän kova "paino/paine".
mutta mitä istse tekisit , jos matkaa esim neuvolaan on 20-30 kilsaa ja seuraava bussi emnisi vaikka 2 tunnin oäästä. ttäällä Rovaniemellä se o ihna arkipäivää. on paikoja jonne menee päviässä vaan kaks bussia. Taksilla ei kaikilla oo varaa matkustaa
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:Itsekin paikallisia käytän ja 3t vaunut aiheuttaa jo yleistä pahennusta muissa matkustajissa. Mutta sitä ihmettelen että miten se on vaarallisempaa että bussissa on kaksien sijasta viidet vaunut? Kolarin tullen ne yhdet ainoatkin taitavat olla jossain muualla kuin keskipaikalla.
Nyt mun on ihan kysyttävä että minkälaisia busseja (pääkaupunkiseudulla?) oikein on, jos sinne mahtuu usemmat vaunut.
Tampereella tasan saa survoa ne kahdet isommat vaunut siihen väliin tavallisessa bussissa ja sitten on bussi ihan täynnä. Seuraavat vaunut pitäisi iskeä poikittain käytävälle ja eihän siitä kukaan enää mene ohi....
tuski kaikilla on varaa ja joka perheessä ei ole esim äidilä kortita. Sekin maksaa aika paljon.Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja mä:KYLLÄ SE ON NIIN ISO TURVALLISUUSKYSYMYS, että mä ainakin huomautan jatkossa kuskille, jos on ottamassa kyytiin enemmän kuin mitä sinne "välikköön" mahtuu. Yhden kerran kanssa yksi äiti änki väkisin kyytiin rattaiden kanssa, siihen keskikäytävälle. Muutenkin aika ahtaita nuo Paunun bussit ja siihen vaan piti päästä. No täytyy sanoa, että vähän on äitillä järkeä päässä, jos uskaltaa noin riskeerata lapsensa hengen. Kun tulee äkkijarrutus tms., niin ei siinä käytävällä ole mikään turvallinen paikka, varsinkin kun ne ovet avautuvat, kun tulee riittävän kova "paino/paine".
Kantsis varmaan hankkia oma auto jos noin huonot julkiset?
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:tuski kaikilla on varaa ja joka perheessä ei ole esim äidilä kortita. Sekin maksaa aika paljon.Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja mä:KYLLÄ SE ON NIIN ISO TURVALLISUUSKYSYMYS, että mä ainakin huomautan jatkossa kuskille, jos on ottamassa kyytiin enemmän kuin mitä sinne "välikköön" mahtuu. Yhden kerran kanssa yksi äiti änki väkisin kyytiin rattaiden kanssa, siihen keskikäytävälle. Muutenkin aika ahtaita nuo Paunun bussit ja siihen vaan piti päästä. No täytyy sanoa, että vähän on äitillä järkeä päässä, jos uskaltaa noin riskeerata lapsensa hengen. Kun tulee äkkijarrutus tms., niin ei siinä käytävällä ole mikään turvallinen paikka, varsinkin kun ne ovet avautuvat, kun tulee riittävän kova "paino/paine".
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:tuski kaikilla on varaa ja joka perheessä ei ole esim äidilä kortita. Sekin maksaa aika paljon.Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja mä:KYLLÄ SE ON NIIN ISO TURVALLISUUSKYSYMYS, että mä ainakin huomautan jatkossa kuskille, jos on ottamassa kyytiin enemmän kuin mitä sinne "välikköön" mahtuu. Yhden kerran kanssa yksi äiti änki väkisin kyytiin rattaiden kanssa, siihen keskikäytävälle. Muutenkin aika ahtaita nuo Paunun bussit ja siihen vaan piti päästä. No täytyy sanoa, että vähän on äitillä järkeä päässä, jos uskaltaa noin riskeerata lapsensa hengen. Kun tulee äkkijarrutus tms., niin ei siinä käytävällä ole mikään turvallinen paikka, varsinkin kun ne ovet avautuvat, kun tulee riittävän kova "paino/paine".
siis onko vielä nykyään olemassa äitejä, joilla ei ole ajokorttia? Siis miksi ette ole hommanneet nuoruudessasi? Vai oletko alle 18-v.?
Ei ole tosiaan kenenkään muun vika kuin itsesi, jos asut jossain jumalan seläntakana ja sieltä ei pääse kulkemaan. Hanki auto tai muuttakaa lähemmäs taajamaa.
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja mä:Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:tuski kaikilla on varaa ja joka perheessä ei ole esim äidilä kortita. Sekin maksaa aika paljon.Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja mä:KYLLÄ SE ON NIIN ISO TURVALLISUUSKYSYMYS, että mä ainakin huomautan jatkossa kuskille, jos on ottamassa kyytiin enemmän kuin mitä sinne "välikköön" mahtuu. Yhden kerran kanssa yksi äiti änki väkisin kyytiin rattaiden kanssa, siihen keskikäytävälle. Muutenkin aika ahtaita nuo Paunun bussit ja siihen vaan piti päästä. No täytyy sanoa, että vähän on äitillä järkeä päässä, jos uskaltaa noin riskeerata lapsensa hengen. Kun tulee äkkijarrutus tms., niin ei siinä käytävällä ole mikään turvallinen paikka, varsinkin kun ne ovet avautuvat, kun tulee riittävän kova "paino/paine".
siis onko vielä nykyään olemassa äitejä, joilla ei ole ajokorttia? Siis miksi ette ole hommanneet nuoruudessasi? Vai oletko alle 18-v.?
Ei ole tosiaan kenenkään muun vika kuin itsesi, jos asut jossain jumalan seläntakana ja sieltä ei pääse kulkemaan. Hanki auto tai muuttakaa lähemmäs taajamaa.
minä en puhunut itsestäni. Meilläkään ei pääse bussila esim viikonloppuisin tai kesällä olenkaan, mutta me pärjätään tarvittaessa ilman autoa, nytkin tuo meidän auto on kaksi päivä seissyt pihalla käyttämätämätämänä,ku ei oo tarvinnut käydä missään. ja kävelylenkille ei voi mennä autolla mutenkaan, kävelin miehen kanssa tänään noin 4 kilsaa, vaikka nyt joudunkin jalkakivusta kärsimään. oli niiin kiva ilma.
Mä oon ite haninut kortin vasta 2½v sitten, reilusti yli kolekymppisenä, kaikilla kun ei vanhemmat korttia maksa.
Alkuperäinen kirjoittaja Raukka:Tuli vaan mieleen kysyä muiden mielipidettä lastenvaunujen (turvallisesta)määrästä busseissa. Eilen bussissa mietä oli jo kaksi vaunua välikössä ja jos jonkulainen pieni päivärattas olisi yrittänyt vielä änkeä mukaan niin oltaisi varmaan vielä voitu soputella mutta isolle vaunulle ei olisi millään voitu joustaa enää mutta puolimatkalla kuski kyllä pysäytti bussin ja oli valmis ottaa kolmannen vaunun kyytiin. Nainen kyllä yritti käännellä vaunujamme mutta susiemon lailla menin naisen kimppuun ja esitin näkemykseni. Lopulta kolmas vaunu sai olla mukana bussin käytävällä ja kyseinen mamma sai kokoajan väistellä muita matkustajia. Eniten ärsyttää kuskin "joustaillu" säännöistä/laista koska se kieltää vaunujen pidon keskellä käytävää!
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:Ootko muuten ite ikinä ollu se 3:s vaunuilla liikkeellä oleva?
Kesällä se ei haittaa mutta entäs kovilla pakkasilla?
Ooon kerran odottanut 3 bussia! Kun ei ollut tilaa, kyllä otti päähän pakkasella vastasyntynyt huutava vauva mukana ja 4 vuotias pissahädässä oleva... kyllä oisin mielelläni silloin menny siihen bussiin 3:ksi!
Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:kiva myöhästyä vaik lääkäristä :/
Koskaan ei voi luottaa että mahtuu vaunujen tai rattaiden kannssa siihen bussiin mihin on pyrkimässä. Joten jos on vaikka lääkärille menossa niin aina on katsottava aikataulut tarkkaan että varmasti kerkee jollain muulla bussilla jos se ensimmäinen on täysi.