Koskas noi ahdistelija-ampiaiset katoaa talviunille vai mihin ne nyt meneekään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuh, ne on kyllä kamalia alkusyksystä ennen manan majoille siirtymistään :x
Ja ihan suoraan surahtelee päin naamaa persuspiikki pystyssä :( Eilen tarrasi niin tiukasti sääreen kiinni, että lähti vasta pyyhkäisemällä kunnolla irti. Muutenkin hyödyttömiä paskureita koko pistiäiset :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ja ihan suoraan surahtelee päin naamaa persuspiikki pystyssä :( Eilen tarrasi niin tiukasti sääreen kiinni, että lähti vasta pyyhkäisemällä kunnolla irti. Muutenkin hyödyttömiä paskureita koko pistiäiset :kieh:

Älä sano! :o Ootko lukenu miten meille kävis jos ampiaiset ja mehiläiset yms katoaisi? Ja on jopa huolenaihe kun ovat huomattavasti vähentyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Älä sano! :o Ootko lukenu miten meille kävis jos ampiaiset ja mehiläiset yms katoaisi? Ja on jopa huolenaihe kun ovat huomattavasti vähentyneet.

Njaa, niinpä kait kaikella luonnossa on oma merkityksensä, mutta inhottavia silti kaikki nuo pistävät örkit..

Joku harmaa oli linkittänyt tänne tämän joskus johonki toiseen ketjuun

http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=2&art=31&kom=1

ja ko ilmiöstä olen kuullut puhuttavan muutenkin. Että siinä syytä tykätä ampiaisista :|

Mä en kyllä oikeesti tiedä mikä virka niillä ällöttävillä amppareilla on? (aukko sivistyksessä )
Mehiläiset ja kimalaiset ymmärrän...
Ampiaiset on syvältä!!! Varsinkin tähän aikaan vuodesta. |O

ja ko ilmiöstä olen kuullut puhuttavan muutenkin. Että siinä syytä tykätä ampiaisista :|

on miten on.. mut ei niistä tarvii todellakaan tykätä :x :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:

on miten on.. mut ei niistä tarvii todellakaan tykätä :x :whistle:

No ei tarvii tykätä joo :/ Mutta kyllä niiden tärkeyttä on turha kyseenalaistaa.

Ampiaiset on vielä ihan siedettäviä, kun eivät ihan suotta tuikkaa. Paarmat esmes paljon ärsyttävämpiä. Ja tosiaan olisi kurjempi juttu, jos tykkänään häviäisivät. Viime kesänä ei ollut oikein mitään pölyttäjiä ja senkin seuraukset näkyy.

Ps. Olisit sinäkin vihainen, jos jäisit ilman työtä ja sulle sanottais, että kuolet ihan just.

Jos pölyttävät hyönteiset katoaa, ihmiskunta kuolee sukupuuttoon oliko se viidessä vuodessa!
Ja ampiaiset ja mehiläiset alkaneet vähentyä joka puolella maailmaa.

Minä en ole viimeiseen pariin kesään nähnyt enää juurikaan amppareita, vaikka täällä on niitä ollut aiemmin paljon. Paarmoja kyllä kesäisin vielä on riittänyt, että ne on pirullisia ötököitä!

oon niinku 10 v ja oon koulussa täällä pitää tietää miten hyenteiset katoo syksyllä js tulee takas keväällä mut mä tiiän sen jo mut ope sanoo et mun pitä tarkistaa se mut en tiiä mist sitä ei van loydy

Alkuperäinen kirjoittaja Kovajänis;12176533:

Tuota noin. Emme ole hyödyttömiä, vaan syömme valtavasti tuhohyönteisiä. Lisäksi eme ärjy ja pistä turhaan, vaan syyllinen on ihminen joka tulee reviirillemme vittuilemaan.

Yhteistyössä