Kotihiirelle mies baarista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susi Hukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Susi Hukka

Vieras
Mikä saa kotihiiren naisen etsimään miehen ravntolasta? Eikö silloin ole todennäköistä, että hihaan tarttuu kotonaviihtymätön baarikärpänen? Uskotteko, että kun itse olette menneet baariin löytääksenne miehen, että hän on tehnyt samoin? Uskotteko, että mies ei oikeasti viihdy siellä, vaan on vain etsimässä naista, jonka kanssa voi sitten vetäytyä viettämään koti-iltoja? Vai uskotteko, että jos mies välittää teistä tarpeeksi, hän on valmis muuttamaan tapojaan, koska olette tärkeämpi kuin viina ja kaverit? Uskotteko, että rakkautenne voi "parantaa" tai muuttaa miehen? Uskotteko, että baareissa juokseva mies on vain vähän keskenkasvuinen ja hän aikaa myöten aikuistuu ja alkaa käyttäytyä vastuullisen aikuisen tavoin?

Mitä sanotte näistä "ikiviriileistä" miehistä jotka ovat eri kylpylöissä iskuvalmiina kuin haukat.
Varsinkin oman maamme rajojen ulkopuolella, huh mitä menoa!
Ei siinä paljoa surra kotiin jäänyttä vanhaa vaimoa..

Lähinnä säälittäviä. Kun kilometrin päähän paistaa, miten mies elää nuoruudenkuvitelmissaan. Ja totuus on venähtänyt vähintään viisikymppiseksi puisevaksi ukoksi. Hyi hyi hyi.

Voi ei riitä viisikymppiä mittarissa, 70-75 vuotiaat ne vasta petoja kuvittelevat olevansa!
Hyvä tietenkin että vielä joillakin sydän kestää.........

"Uskotteko, että rakkautenne voi "parantaa" tai muuttaa miehen?"

Tähän pitää takertua. Mikä siinä on, että naiset valitsevat kahdesta aina sen äänekkäämmän, typerämmän, aggressiivisemman, röyhkeämmän, väkivaltaisemman ja maskuliinisemman idiootin?

Sitten surkutellaan omaa kohtaloa kun ukko juopottelee, häviää kavereidensa matkaan epämääräisille reissuille, panee muita naisia, käyttäytyy väkivaltaisesti ja pistää taloudenkin kuralle.

Ja sama kuvio aina vaan uudestaan, onko tosiaan niin että elämä tylsän mies ei kelpaa elämänkumppaniksi vaan aina pitää kokeilla saisiko tuosta alkukantaisesta uroksesta kesytettyä itselleen kumppanin?

Onneksi tämä nykyinen on minun kohdallani ensimmäinen laatuaan tuota juopottelevaa, röyhkeää, agressiivista ja väkivaltaista mieslaatua. Ikävä kyllä minulle ei baarissa annettu ohjekirjaa mistä kävisi ilmi nämä kaikki luonteenpiirteet. En voinut siinä kohtaa tehdä valintaa tutustuttuani ensin kys. miehen käyttökirjaan vikoineen päivineen. Pa.ka kohtalo tosiaan, mutta siitäkin pääsee eroon kun saa tarpeekseen. Ei tarvii jäädä surkuttelemaan.

Ei minulla ole missään vaiheessa ollut kuvitelmaa että minä hänet jotenkin "kesyttäisin" tai muuttaisin toiseksi ihmiseksi. Jos mies muuttuu, hän tekee sen vain ja ainoastaan omasta tahdostaan. Onhan noita nähty ja jos haluaa jäädä pa.kaan makaamaan siitä sitten vaan. Mikäli muutostsa ei tule, se on hänen ongelmansa ja se on piste suhteelle. Tässä tilanteessa olen, en pyydä sääliä enkä surkuttele. Mutta itse voin tehdä itseni hyväksi jotain ja nostaa kytkintä.

Ehkä se on niin että nämä äänekkäämmät heput yksinkertaisesti tuovat itseään enemmän esille esim. baarissa. Eihän miehetkään kiinnostu seinäruusuista vaan niistä iloisista, rempseistä ja puheliaista naisista. Kiltit naiset/miehet jäävät auttamatta kakkoseksi tällaisessa tilanteessa, onhan se nyt nähty ennenkin. Vai mitä kiinnostavaa on mielestänne tuppisuussa, vakavailmeisessä henkilössä joka lähestulkoon juoksee karkuun jos satut edes vilkaisemaan päin? Jos tästä tehtäisiin joku testi, olen varma että huonosti kävisi tällaisille tyypeille. Kyllä sitä pitää osata myös kommunikoida ja jos ollaan katsastamassa mahd. uutta kumppania, häneen pitää myös koittaa tehdä vaikutus. Hyvät keskustelutaidot on yksi parhaimmista keinoista.

Vai mitä kiinnostavaa on mielestänne tuppisuussa, vakavailmeisessä henkilössä joka lähestulkoon juoksee karkuun jos satut edes vilkaisemaan päin? Jos tästä tehtäisiin joku testi, olen varma että huonosti kävisi tällaisille tyypeille. Kyllä sitä pitää osata myös kommunikoida ja jos ollaan katsastamassa mahd. uutta kumppania, häneen pitää myös koittaa tehdä vaikutus. Hyvät keskustelutaidot on yksi parhaimmista keinoista.

Ap. on aloittanut kaksi ketjua samalla alustuksella. Näköjään niin hyvä aloitus, että viestii poikii mukavasti kommentteja. Kirjoitin jo ylempään ketjuun.

Ohjekirjaa ei minullekaan läiskäisty käteen, kun tapasin tulevan ylkäni baarissa.

Olisinpa minäkin syntynyt tuppisuuksi, niin elämäni olisi sujunut paremmin. Olen aina syyttänyt suurta suutani vaikeuksistani. Pistän nokkani asioihin, jotka eivät minulle kuulu.

Kyllä baariin voi mennä tuppisuuna. On vain tarkkailija. Nauttii atmosfääristä.
Niin minä teen nykyään kahviloissa. Baareihin en enää tunne vetoa.

Täytyypä sanoa kyllä että terävä huomio. Tässä kelailin, että en todellakaan ole löytänyt baarista yhtään järkevää miestä, niin että siitä olisi tullut hyvä ja pitkä ihmissuhde.
Kannattaa katsella ketä liikkuu päivällä, ja ehkä aamupäivällä. Heidän silmänsä eivät ole valonarat ainakaan. Mutta omituisia hiippareita liikku joka puolella, sekään ei kerro välttämättä mitään vaikka löytäisi miehen töistä, ennenkuin on nähnyt millainen on baarissa..

"Mutta omituisia hiippareita liikku joka puolella, sekään ei kerro välttämättä mitään vaikka löytäisi miehen töistä, ennenkuin on nähnyt millainen on baarissa.."

Leikin tietokoneen hiiren kanssa kissa ja hiirileikkiä. Vaihdoin eilen hiiren vasemmalle ergovire ohjeiden mukaan. En viitsi vaihtaa käskyjä toisinpäin. Ehkä oikea olkapää on kohta kunnossa ja voin vaihdella paikkaa. Se mikrohiirestä. Nyt puhun siis kirjoitan baarihiiristä.

Opin Hesarin jutusta uuden termin kvg. Tarkoittaa "katso v... googlesta."
Googlettamalla sain selville, että Starbucks kahvilaa ei ole vielä Suomessa. Sotkin kahvila Hemmingway kahvilaan. Eipä nyt sitten tarvitsekaan kurvata Starbucksin kautta.

En halua ihastua työkaveriin. Siitä minulla on liikaa huonoja kokemuksia. Olen joutunut vaikeuksiin ihailijoideni takia. Baareissa käynneistä työkavereiden kanssa ei ole häävit kokemukset. Puistattaa vieläkin, kun muistelen muutaman vuoden takaista työmatkaa.

Mieluiten tapaisin mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia Pariisin kahvilassa. Olisin kirjoittamassa kahvilassa muistiinpanoja tulevaan kirjaan. Sitten joku mösjöö sanoisi sujuvalla ranskalla, onko paikka vapaana. Sanoisin Ranskassa opiskelemassa olevan tyttäreni harjoituksen perusteella virheettömästi ranskaksi "paikka on vapaa, olkaa hyvä."

Samantyylinen tapaus sattui vuosia sitten Cafe Strindbergissä. Kävin selkälääkärillä ja hoidon jälkeen halusin kupin kahvia. Viereeni istahti englantilainen liikemies. Höpisin huojuvalla englannilla niitä näitä. Mies kertoi, että hän ei tunne Suomesta muuta kuin lentokentän. Ehkä minä jäin hänelle ainoaksi kontaktiksi suomalaisesta naisesta.
Höpisin avantouinnista. Varmasti mies kertoo kauhujuttuja eteenpäin.

Lähtiessäni voin antaa jos pyydetään sähköpostiosoitteeni. Vaihdamme sitten kuulumisia säistä. Tietenkin asian voi katsoa netistä, mutta small talkin perussääntö on, että sää on erittäin neutraali puheenaihe.

Kun kielitaitoni vahvistuu, siirrymme puhumaan jostakin toisesta asiasta. Ehkä näistä Ellit palstojen vakiopuheenaiheista. Jostakin syystä aina ajaudun parisuhdepalstan viesteihin. Minä, jolla ei edes enää ole parisuhdetta. Ainut suhde on tämä netti ja iltapäivällä työkoneeni jumittaa. Luulisin, että verkossa ajetaan isoja tiedostoja.

Olen omasta mielestä pärjännyt tänään töissä hyvin. En ole puhunut ohi suuni.
Aloitin aamun kirjoittamalla viestin Ellit 50+ palstalla ja viesti loppuu lauseeseen.
Toimistosiivooja tuli huoneeseeni ja huutaa minulle "joko saa tulla."

Olen kertonut ko. henkilölle kirjoittavani Elleissä niitä näitä kaalin päitä.
Joskus kirjoitan ihan täysipäistä tekstiä ja suurimman osan täyttä skeidaa siis ei kvg tasoista juttua.

Sakseja ja veitsiä voi terottaa. Päätäänkin voi terottaa "tahkolla" eli keskustelulla netissä tai live-elämässä. En välitä väittelystä. Tykkään keskustella sopuisasti.
Tietoa on maailma täynnä ja lisää tulee. Tuskin Elleissäkään tyhmää väkeä liikkuu.

Uskon kohtaloon. Oikea tulee sitten aikanaan. On vain uskottava, että tämä Herra Oikea on sinulle oikea. Minä ainakin uskon, että Tuhnis oli ja on edelleen elämäni mies. Baarista löydetty tapaus. Ensimmäinen repliikki oli "saisinko tulta." Vastasin "en enää polta, ei ole tulitikkuja."

Tämä vuoropuhelu on nyt tyrehtynyt, mutta voihan Tuhnis lukea samat asiat Elleistä, kun ehtii kiireiltään.

Nyt suljen koneen ja lähden stadiin. Hyppään vankkuriin eikä minua odota siellä yksikään mies. Carolan biisi, joka jaksaa minua huvittaa.