V
"vieras"
Vieras
Tyttö on viidesluokkalainen ja 12v ja poika seiskalla ja 13v. Asumme kolmestaan.
Meillä on kiertävät listat, joiden mukaan teemme kotityöt kolmeen osaan jaettuina. Näin on ollut jo parin vuoden ajan.
Esim. Tällä viikolla:
Tyttö:
- Tiskit viikon ajan
- Vessojen pesu 2 kertaa
- Pyykeistä sukkien lajittelu
- Ruoanlaitto joka kolmas päivä
- Tietysti lisäksi normaalit eli sängyn petaus, oman huoneen siistinä pitäminen, jälkiensä siivoaminen jne.
Poika:
- Pyykkihuolto muuten mutta ei sukkien lajittelua
- Lumien luominen pihalta (asumme rivarissa ja plänttiä on tosi vähän, sen verran vaan että saa kivasti käveltyä ja rappuset ei vyöryä, semmonen "polku" siis)
- Pöydän kattaus viikon ajan
- Pölyjen pyyhintä 1 kerran
- Lisäksi ne omat jutut kuten sängyn petaus jne. kuten tytölläkin
Minä:
- Postien haku postilaatikosta viikon ajan
- Imurointi x 2
- lattioiden moppaus x 1
- Normaalit pienet siistimiset, kyselen lapsilta kokeisiin yms.
Noi on ne kiertävät ja lisäksi minä käyn lähes aina kaupssa (joskus lapset hakee maitoa tai muuta pientä), huolehdin auton huollosta, korjaan vaatteita jos tarvitsee jne.
Lapset olen pienestä pitäen ottanut kotitöiden tekoon mukaan. Joskus tietysti narisevat, mutta mielestäni homma toimii hyvin. Lapsille kuuluukin opettaa vastuuta ja eihän mulla itselläni jäisi aikaa mihinkään kun olen yh ja jos tekisin yksin kolmen ihmisen kotityöt!!
Nyt on kuitenkin miesystäväni alkanut napista minulle. Käytän kuulemma lapsia kuin orjia hyödykseni. Hänen muutaman vuoden nuoremmat lapset kyllä ovatkin kovin hemmoteltuja.
Mitäs mieltä ulkopuolisena olet?
Meillä on kiertävät listat, joiden mukaan teemme kotityöt kolmeen osaan jaettuina. Näin on ollut jo parin vuoden ajan.
Esim. Tällä viikolla:
Tyttö:
- Tiskit viikon ajan
- Vessojen pesu 2 kertaa
- Pyykeistä sukkien lajittelu
- Tietysti lisäksi normaalit eli sängyn petaus, oman huoneen siistinä pitäminen, jälkiensä siivoaminen jne.
Poika:
- Pyykkihuolto muuten mutta ei sukkien lajittelua
- Lumien luominen pihalta (asumme rivarissa ja plänttiä on tosi vähän, sen verran vaan että saa kivasti käveltyä ja rappuset ei vyöryä, semmonen "polku" siis)
- Pöydän kattaus viikon ajan
- Pölyjen pyyhintä 1 kerran
- Lisäksi ne omat jutut kuten sängyn petaus jne. kuten tytölläkin
Minä:
- Postien haku postilaatikosta viikon ajan
- Imurointi x 2
- lattioiden moppaus x 1
- Normaalit pienet siistimiset, kyselen lapsilta kokeisiin yms.
Noi on ne kiertävät ja lisäksi minä käyn lähes aina kaupssa (joskus lapset hakee maitoa tai muuta pientä), huolehdin auton huollosta, korjaan vaatteita jos tarvitsee jne.
Lapset olen pienestä pitäen ottanut kotitöiden tekoon mukaan. Joskus tietysti narisevat, mutta mielestäni homma toimii hyvin. Lapsille kuuluukin opettaa vastuuta ja eihän mulla itselläni jäisi aikaa mihinkään kun olen yh ja jos tekisin yksin kolmen ihmisen kotityöt!!
Nyt on kuitenkin miesystäväni alkanut napista minulle. Käytän kuulemma lapsia kuin orjia hyödykseni. Hänen muutaman vuoden nuoremmat lapset kyllä ovatkin kovin hemmoteltuja.
Mitäs mieltä ulkopuolisena olet?