köyhän perheen hiihtoloma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä äippä

Vieras
Iltalehti kirjoitti tuossa että hiihtolomalla tallinnaan tai tukholmaan mutta mitäs te teette joilla ei ole varaa lähteä mihinkään? Käyttekö esim uimassa/hoplop sun muut vai teettekö mitään sen kummempaa?
Vinkkejä olisi kiva ottaa vastaan kun meillä ei ainakaan varaa lähteä mihinkään oikein. Vaikka mies on töissä mutta nekin rahat menevät ruokaan yms mutta laskujen maksun jälkeen jää.
Itse olen kotiäiti tällä hetkellä.
Perheestä löytyy kolme lasta :)

Mä sanoisin, että kiireetön hdessäolo voi olla paljon tärkeämpää lapselle, kuin mitkään reissut tai härpäkkeet. Miten olisi vaikka askartelu yhdessä tai jos mahdollista, makkaran paisto nuotiolla?

Me ei olla köyhä perhe, ja olis rahaa lähteä lomallekin vaikka just Tallinnaan tai Tukholmaan tai vaikka viikoks etelään, mutta me ei haluta. Vietetään loma kotona, ulkoillaan, laiskotellaan, katotaan elokuvia, tehdään ruokaa, paistetaan lettuja, saunotaan, pelataan lautapelejä. Rentouttavaan, hyvää lomaan ei tarvi käyttää väkisin käyttää rahaa.

Nythän on loistava keli mennä ulos ja metsään, itse tykätään käydä esim. Luukin ulkoilualeella, kierretään se 8km lenkki ja paistetaan puolessavälissä makkaraa ja vaahtokarkkeja (siellä on sellaisia keittokatoksia järven rannoilla).
Luonnontieteellinen museo, heureka, mikä tahansa vastaava.
uimaan ja keilaamaan, biljardi on kivaa myös.
Meillä tosin ei ratkaise raha vaan ollaan töissä, minulla maanantai ja viikonloppu, mies yövuoroissa tai oikeastaan nyt sairaslomalla.

rahaa olisi myös lähteä vaikka sinne Tallinnaan mutta kun passit mokomat on menneet vanhoiksi :(
Eikä koskaan ole sopivaa aikaa ollut uusia ja no ne on unohtuneetkin :D

Meillä varmaankin tuo toinen puolisko töissä joten joudutaan julkisilla liikkumaan ja mennään käymään ehkäpä noissa radio ja tv museossa kuin hiihtomuseossakin (keskiviikkoisin pääsee ilmaiseksi veikkauskortilla)
Sitten yhtenä päivänä tosiaan suunnitelmissa mennä tuonne uimahalliin ja kaipa me elokuviinkiin kuin keilaamaankin vielä hilpastaan :)
Kaikki riippuu tietysti paljon siitäkin onko lapsien kaverit maisemissa jolloin ei noita muksuja mihinkään saa kun kerrankin on aikaa olla kavereiden kanssa :D

Mutta jos rahasta siis tiukkaa niin miksipä ei voisi mennä kirjastoon, uimaan ja jos toi veikkauskortti on niin katsoa mitä etuja sillä saisi omalla paikkakunnalla :)

rahaa olisi myös lähteä vaikka sinne Tallinnaan mutta kun passit mokomat on menneet vanhoiksi :(
Eikä koskaan ole sopivaa aikaa ollut uusia ja no ne on unohtuneetkin :D

Meillä varmaankin tuo toinen puolisko töissä joten joudutaan julkisilla liikkumaan ja mennään käymään ehkäpä noissa radio ja tv museossa kuin hiihtomuseossakin (keskiviikkoisin pääsee ilmaiseksi veikkauskortilla)
Sitten yhtenä päivänä tosiaan suunnitelmissa mennä tuonne uimahalliin ja kaipa me elokuviinkiin kuin keilaamaankin vielä hilpastaan :)
Kaikki riippuu tietysti paljon siitäkin onko lapsien kaverit maisemissa jolloin ei noita muksuja mihinkään saa kun kerrankin on aikaa olla kavereiden kanssa :D

Mutta jos rahasta siis tiukkaa niin miksipä ei voisi mennä kirjastoon, uimaan ja jos toi veikkauskortti on niin katsoa mitä etuja sillä saisi omalla paikkakunnalla :)

Eihän Tallinnaan tarvitse passia.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573308:
Eihän Tallinnaan tarvitse passia.

Mutta jos kysytään henkkareita (ajokortti ei ole henkkari) niin voi tulla pikkusen kallis reissu ;)
Ja kyllä minulla on aina terminaalissa lippuluukulla kysytty joku virallinen henkilöpaperi kun liput olen hakenut ;)
Mutta kukin tavallaan, jos haluaa ottaa riskin ;)
Ja kait se sitten on jollain valmis bussimatkoilla helpompaa päästä luikahtamaan ilman henkkareita sillä eikös ne vielä tänäkin päivänä matkan järjestäjä hae ne liput ja jaa siellä bussissa,
ainakin silloin 15v sitten teki näin.

Mutta jos kysytään henkkareita (ajokortti ei ole henkkari) niin voi tulla pikkusen kallis reissu ;)
Ja kyllä minulla on aina terminaalissa lippuluukulla kysytty joku virallinen henkilöpaperi kun liput olen hakenut ;)
Mutta kukin tavallaan, jos haluaa ottaa riskin ;)
Ja kait se sitten on jollain valmis bussimatkoilla helpompaa päästä luikahtamaan ilman henkkareita sillä eikös ne vielä tänäkin päivänä matkan järjestäjä hae ne liput ja jaa siellä bussissa,
ainakin silloin 15v sitten teki näin.

Voimassa oleva henkilökortti on virallinen henkilöllisyystodistus. Teillä ei kai sitten ole henkilökorttejakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573339:
Voimassa oleva henkilökortti on virallinen henkilöllisyystodistus. Teillä ei kai sitten ole henkilökorttejakaan?

Ei ole ei :(
On vain kuvallinen kelakortti ja ajokortti jolla pääsee kyllä Tukholmaan.
Ja kelakortit tietysti lapsille :)
Henkilökorttia en ole koskaan tajunnut kun on saman ajan voimassa kuin tuo passi ;) joten siksi se on aina mielummin passi otettu :)
Ja passi on jopa 5€ halvempi ;)

Ei ole ei :(
On vain kuvallinen kelakortti ja ajokortti jolla pääsee kyllä Tukholmaan.
Ja kelakortit tietysti lapsille :)
Henkilökorttia en ole koskaan tajunnut kun on saman ajan voimassa kuin tuo passi ;) joten siksi se on aina mielummin passi otettu :)
Ja passi on jopa 5€ halvempi ;)

Voi ei. Eli tällä hetkellä teillä ei ole MITÄÄN virallista henkilöllisyystodista? Ei kannata alkaa väittää muita huijareiksi kun itse on noin heikoilla.

Useimpiin EU-maihin pääsee pelkällä henkilökortillakin, myös Viroon. Itse olen käynyt Tallinnassa käyttäen henkilökorttia matkustusasiakirjana ja hyvin meni.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573366:
Voi ei. Eli tällä hetkellä teillä ei ole MITÄÄN virallista henkilöllisyystodista? Ei kannata alkaa väittää muita huijareiksi kun itse on noin heikoilla.

Useimpiin EU-maihin pääsee pelkällä henkilökortillakin, myös Viroon. Itse olen käynyt Tallinnassa käyttäen henkilökorttia matkustusasiakirjana ja hyvin meni.

No mikä sinua nyt vaivaa? Joku kussut sinun aamiais muroihin ?
Niin,
meillä ei ole HENKILÖKORTTIA kauheata ja minä en näe mitään järkeä sitä hankkia koska se on sen saman 5v voimassa kuin PASSI ;)
Ja henkilökortti maksaa 5€ enemmän kuin passi ;)
Ja passilla pääsee muuallekin kuin EU- maihin :laugh: :laugh:
Nou hätä
kyllä meillä passit on hankinnassa sillä matkoja pukkaa kesällä ;)

No mikä sinua nyt vaivaa? Joku kussut sinun aamiais muroihin ?
Niin,
meillä ei ole HENKILÖKORTTIA kauheata ja minä en näe mitään järkeä sitä hankkia koska se on sen saman 5v voimassa kuin PASSI ;)
Ja henkilökortti maksaa 5€ enemmän kuin passi ;)
Ja passilla pääsee muuallekin kuin EU- maihin :laugh: :laugh:
Nou hätä
kyllä meillä passit on hankinnassa sillä matkoja pukkaa kesällä ;)

Ei mua vaivaa, mikään vastauksesi vaan oli tosi outo, huomioiden oman tilanteesi. Mutta kertookin enemmän sinusta kuin minusta.

Passi onkin tosi kätevä EU:n ulkopuolelle matkustaessa, jos sellaisen sattuu omistamaan. Te näköjään ette omista.

[QUOTE="heh";29573390]Nimimerkki "öööh" on saanut elämänsä ensimmäisen henkilökorttinsa perjantain käteen ja ylpeilee sillä ;)[/QUOTE]

Ei, minä vaan ihmettelen teitä jotka ette viitsi hankkia itsellenne virallisia asiakirjoja. Millä te todistatte henkilöllisyytenne, kun kelakortti ja ajokortti eivät kelpaa? Vai ettekö te koskaan tee mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573396:
Ei mua vaivaa, mikään vastauksesi vaan oli tosi outo, huomioiden oman tilanteesi. Mutta kertookin enemmän sinusta kuin minusta.

Passi onkin tosi kätevä EU:n ulkopuolelle matkustaessa, jos sellaisen sattuu omistamaan. Te näköjään ette omista.

Siis miten "outo" ? :O
Meillä nyt vaan ei ole sitä henkilökorttia tai passia kuten kerroin se on oikeasteen nyt hiukan unohtunut, passi meni viimekesänä vanhaksi ja tosiaan nyt kesällä olisi tulossa reissuja joten pakkohan se on taas passi hankkia.
Ja edelleen hankin passin koska en ala jostain henkilökortista maksamaan 5e enemmän ja en pääsisi sillä kuin EU- maihin ;)

No ei sen puoleen,ei mullakaan ole henkilökorttia, eikä edes kuvallista KELA-korttia, eikä itseasiassa edes kuvatonta KELA-korttia. Eikä ajokorttia. AInoastaan passi. En ihmettele henkilöitä, jolla passin mentyä umpeen, mitään id:tä ei löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573409:
Ei, minä vaan ihmettelen teitä jotka ette viitsi hankkia itsellenne virallisia asiakirjoja. Millä te todistatte henkilöllisyytenne, kun kelakortti ja ajokortti eivät kelpaa? Vai ettekö te koskaan tee mitään?

Kyllä Suomessa on aina kelvannut ihan tavallinen kelakortti tai ajokortti henkkarina, kaikki ei matkustele.

Tarviiko sitä nyt niin kauheasti tehdä jotain kummallista? Kylpylän voi luoda omaan saunaan (tai taloyhtiön), tekee kuorinta-aineet ja sun muut tarpeet itse (ohjeita löytyy netistä) sen jälkeen vaikka lasten leffa pyörimään ja pari piirakkaa uuniin (makea ja suolainen). Jonain päivänä voi mennä vaikka ravintolaan tai tehdä retki (jos ilmat sallii) joko suksilla tai kävellen tai fillareilla ja samalla kertaa mennä ravintolaan. Tehdä isompi brunssi...vaihtoehtoja on vaikka kuinka.

Siis miten "outo" ? :O
Meillä nyt vaan ei ole sitä henkilökorttia tai passia kuten kerroin se on oikeasteen nyt hiukan unohtunut, passi meni viimekesänä vanhaksi ja tosiaan nyt kesällä olisi tulossa reissuja joten pakkohan se on taas passi hankkia.
Ja edelleen hankin passin koska en ala jostain henkilökortista maksamaan 5e enemmän ja en pääsisi sillä kuin EU- maihin ;)

Tälleen outo:

"Mutta jos kysytään henkkareita (ajokortti ei ole henkkari) niin voi tulla pikkusen kallis reissu
Ja kyllä minulla on aina terminaalissa lippuluukulla kysytty joku virallinen henkilöpaperi kun liput olen hakenut
Mutta kukin tavallaan, jos haluaa ottaa riskin
ainakin silloin 15v sitten teki näin."

Ei mulla ole koskaan tullut kallista reissua enkä käytä ajokorttia henkkareina. Ei ole minun tapaani ottaa riskejä. En livahtele bussimatkoilla minnekään. Itse asiassa harrastan omatoimista matkustamista. Niin.

Tallinnan-matkailusta:

Rahapuolen osalta kriittistä on lähinnä se, että on varaa hankkia laivaliput sekä matkan Helsingin laivarantaan. Perillä Tallinnassa ei kovin suuria kuluja synny, esim. hostellihuoneen perheelle saa hyvinkin kolmellakympillä per yö, aikuiselle ruuan (jossain muualla kuin ydinkeskustan/turistirysien ravintoloissa) parilla-kolmella-neljällä eurolla ja päivän matkat julkisissa kulkuneuvoissa muutamalla eurolla.

Matkakustannuksia voi lisäksi merkittävästi kompensoida sillä, että ostaa periltä mukaan suurehkon erän alkoholijuomia.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573452:
Tälleen outo:

"Mutta jos kysytään henkkareita (ajokortti ei ole henkkari) niin voi tulla pikkusen kallis reissu
Ja kyllä minulla on aina terminaalissa lippuluukulla kysytty joku virallinen henkilöpaperi kun liput olen hakenut
Mutta kukin tavallaan, jos haluaa ottaa riskin
ainakin silloin 15v sitten teki näin."

Ei mulla ole koskaan tullut kallista reissua enkä käytä ajokorttia henkkareina. Ei ole minun tapaani ottaa riskejä. En livahtele bussimatkoilla minnekään. Itse asiassa harrastan omatoimista matkustamista. Niin.

Ai, no minä en ehkä ole koskaan ymmärtänyt moista henkilökorttia joka on saman ajanvoimassa kuin se pasi, pasi jolla pääsen mihin vain ;)
Joten pyydän anteeksi että minun puhekielessäni nyt vaan helposti lipsahtaa näin että virallinen henkkari on se passi.
Ja onhan se toki taloudellisempaakin hankkia passi ainakin tällaiselle isommalle porukalle ;)
5€ säästöä on meidän perheeltä 30€ säästöä jos vertaa siihen henkilökorttiin ;)

p.s Osaat ihan omatoimisesti matkustella, kauheeta :O :O

Yhteistyössä