köyhän perheen hiihtoloma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onko laivalla ikävä aika vielä lappilaisten talviloma viikolla vko 10? Ei tosiaan huvittais ikävää aikaan lähtee...ja kun täältä asti lähdetään niin reissu maksaakin jo yli tonnin.

Ai, no minä en ehkä ole koskaan ymmärtänyt moista henkilökorttia joka on saman ajanvoimassa kuin se pasi, pasi jolla pääsen mihin vain ;)
Joten pyydän anteeksi että minun puhekielessäni nyt vaan helposti lipsahtaa näin että virallinen henkkari on se passi.
Ja onhan se toki taloudellisempaakin hankkia passi ainakin tällaiselle isommalle porukalle ;)
5€ säästöä on meidän perheeltä 30€ säästöä jos vertaa siihen henkilökorttiin ;)

p.s Osaat ihan omatoimisesti matkustella, kauheeta :O :O

Niin, ajattele! Osaan matkustaa ihan itse eikä ryhmänvetäjän tarvitse ostaa lippua mulle enkä luikahtele salaa minnekään säästääkseni!

Onko sulla hiekkaa siellä vai miksi sulla on nyt joku ihme tarve koko ajan, ekasta vastauksestasi lähtien, mennä henkilökohtaisuuksiin? Joo, kerroin että Viroon ei tarvise passia. Big deal.

8, 9 ja 10 taitaa olla hiihtolomaviikot.

Eihän lomalla aina tarvitse olla järjestämässä mitään elämyksiä, sekä lapset että vanhemmat kaipaa normiarjen vastapainoksi sitä, ettei ole mitään aikatauluja eikä suunnitelmia vaan voi vaikka hillua yöpuvussa koko päivän jos ei huvita pukea

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573471:
Viro ei ole pohjoismaa. Ja niin kuin te ette viitsi hankkia henkkareita ja passia, minkä en viitsi hankkia ajokorttia matkustusasiakirjaksi. Henkkarit ja passi saa riittää, tulee halvemmaksi.
Juu, Viro ei ole pohjoismaa. Tiedän. Joten jos ei ole passia, niin kannattaa valita Ruotsin risteily edellyttäen, että ajokortti on olemassa. Ainakin EU-ajokortit on ok, mutta jos on sellainen vanha pahvinen, niin se kannattaisi pistää uusiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573452:
Ei mulla ole koskaan tullut kallista reissua enkä käytä ajokorttia henkkareina. Ei ole minun tapaani ottaa riskejä. En livahtele bussimatkoilla minnekään. Itse asiassa harrastan omatoimista matkustamista. Niin.

:D
hyvät sulle. minäkin tykkään matkustamisesta.

sallin silti tuolle toiselle tyypille olla sen verran OUTO (ja vielä tuoda sen keskustelupalstalla julki), että saa avoimesti kertoa olevansa perheineen vajaa puoli vuotta omatoimimatkailematta ja ilman voimassaolevaa passia tai henkilötodistusta.

Tyhmänä pitäisin, jos sitten riskillä lähtisivät matkoille ilman vaadittavia asiakirjoja, livahtelisi bussiesta ja ottaisi riskejä. onneksi hää juuri sinulle erikseen kertoi, ettei aio niin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573483:
Niin, ajattele! Osaan matkustaa ihan itse eikä ryhmänvetäjän tarvitse ostaa lippua mulle enkä luikahtele salaa minnekään säästääkseni!

Onko sulla hiekkaa siellä vai miksi sulla on nyt joku ihme tarve koko ajan, ekasta vastauksestasi lähtien, mennä henkilökohtaisuuksiin? Joo, kerroin että Viroon ei tarvise passia. Big deal.

Kuka tässä on mennyt henkilökohtaisuuksiin ? :kieh:
Se että tulit pätemään ettei Tallinnaan tarvitse passia olisi kohta joku järjenjättiläinen tullut fiksuna selventämään että pääseekö sinne ajokortilla tai kela kortin turvin,
Sinulle se tuntuu olevan ongelma kun kaikki ei nyt vaan ole kerenneet uusimaan virallisia henkilötodistuksiaan.

Seuraavan kerran kun alat jotakin ohjeistamaan viestien ulosannosta niin kannattaa myös katsoa ne omatkin viestinsä ;)

[QUOTE="niitti";29573240]Mä sanoisin, että kiireetön hdessäolo voi olla paljon tärkeämpää lapselle, kuin mitkään reissut tai härpäkkeet. Miten olisi vaikka askartelu yhdessä tai jos mahdollista, makkaran paisto nuotiolla?[/QUOTE]

Ihan just tasan näin.

Kylpylät, laivat ja sekä pohjoisen että etelän lomakohteet on hiihtolomalla joka tapauksessa tupaten täynnä ja hinnatkin kalleimmillaan. Jos rahaa on vaikka satku niin käyttäkää se vaikka uuteen pöytätason peliin - jää vielä reippaasti ylikin - ja viettäkää peli- ja pitsapäivä kotona, vaikka pyjamissa jos haluatte. Jokainen saa koota itse pitsansa... Leffoja voi katsoa... Ja jos sää suosii niin eväät reppuun ja retkelle lähikohteisiin: kotiseutumuseon pihalle, lähimpään rantaan, sopivan etäisyyden päässä olevaan puistoon....

Kun teillä on toisenne ette ole köyhiä, vaan rikkaita!

Se että tulit pätemään ettei Tallinnaan tarvitse passia olisi kohta joku järjenjättiläinen tullut fiksuna selventämään että pääseekö sinne ajokortilla tai kela kortin turvin,
Sinulle se tuntuu olevan ongelma kun kaikki ei nyt vaan ole kerenneet uusimaan virallisia henkilötodistuksiaan.

Seuraavan kerran kun alat jotakin ohjeistamaan viestien ulosannosta niin kannattaa myös katsoa ne omatkin viestinsä ;)

Mistä lähtien tiedon jakaminen on ollut pätemistä? Viestistäsi tuli vaikutelma että ajattelit Tallinnan tarvittavan passin. En tiennyt ettei teillä ole myöskään henkkareita, jotka muuten riittäisivät.

Nyt ymmärrän miksi palstamamma on niin tyhmä. Palstamamma ei opi mitään, koska se että joku muu kertoo palstamammalle jotain on "pätemistä".

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573512:
Mistä lähtien tiedon jakaminen on ollut pätemistä? Viestistäsi tuli vaikutelma että ajattelit Tallinnan tarvittavan passin. En tiennyt ettei teillä ole myöskään henkkareita, jotka muuten riittäisivät.

Nyt ymmärrän miksi palstamamma on niin tyhmä. Palstamamma ei opi mitään, koska se että joku muu kertoo palstamammalle jotain on "pätemistä".

Lopeta jo nillittäjä.

Muutamat kirjoitusvirheeni ovat olleet lähinnä lyöntivirheitä. Haluatkon että käydään läpi kaikki oikeinkirjoitus-, pilkutus- ja kielioppivirheet sinun viesteistäsi? Niitä löytyy runsaasti jok'ikisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äippä;29573229:
Iltalehti kirjoitti tuossa että hiihtolomalla tallinnaan tai tukholmaan mutta mitäs te teette joilla ei ole varaa lähteä mihinkään? Käyttekö esim uimassa/hoplop sun muut vai teettekö mitään sen kummempaa?
Vinkkejä olisi kiva ottaa vastaan kun meillä ei ainakaan varaa lähteä mihinkään oikein. Vaikka mies on töissä mutta nekin rahat menevät ruokaan yms mutta laskujen maksun jälkeen jää.
Itse olen kotiäiti tällä hetkellä.
Perheestä löytyy kolme lasta :)

Teette hiihtoretken (otatte eväät mukaan), käytte luistelemassa (vaikka jäähallissa, ilmaisia vuoroja on hiihtolomalla).

Menette uimaan ja juotte mehut päälle uimahallin kahviossa.

Ai, no minä en ehkä ole koskaan ymmärtänyt moista henkilökorttia joka on saman ajanvoimassa kuin se pasi, pasi jolla pääsen mihin vain ;)
Joten pyydän anteeksi että minun puhekielessäni nyt vaan helposti lipsahtaa näin että virallinen henkkari on se passi.
Ja onhan se toki taloudellisempaakin hankkia passi ainakin tällaiselle isommalle porukalle ;)
5€ säästöä on meidän perheeltä 30€ säästöä jos vertaa siihen henkilökorttiin ;)

p.s Osaat ihan omatoimisesti matkustella, kauheeta :O :O

Se on passi eikä mikään pasi. Pasilla sä et pääse mihinkään.

Meidän tyttö lähtee hiihtolomaksi mummolaan parinsadan km päähän huomenna :) Odottaa aina kovasti noita reissuja. Normaalisti olen itsekkin mukana, mutta nuorimmaiseni laskettuaika on tänään, niin jään itse kotiin jos tämä vaikka innostuisi syntyä viikon sisällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573512:

yksinkertaisuus taas paistaa sinusta läpi

Vaikka miten sanotaan, ettei mihinkään voi luottaa, niin yksi asia on varma: joka ikinen ketju osataan muuttaa vittuiluksi ja väittelyksi kieliopista. Jossain vaiheessa ehditään myös henkilökohtaisuuksiin.

Onnea teille, jotka löydätte ketjuun piilotetut asialliset kommentit!

Yhteistyössä