köyhän perheen hiihtoloma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä äippä;29573229:
Iltalehti kirjoitti tuossa että hiihtolomalla tallinnaan tai tukholmaan mutta mitäs te teette joilla ei ole varaa lähteä mihinkään? Käyttekö esim uimassa/hoplop sun muut vai teettekö mitään sen kummempaa?
Vinkkejä olisi kiva ottaa vastaan kun meillä ei ainakaan varaa lähteä mihinkään oikein. Vaikka mies on töissä mutta nekin rahat menevät ruokaan yms mutta laskujen maksun jälkeen jää.
Itse olen kotiäiti tällä hetkellä.
Perheestä löytyy kolme lasta :)

Hiihtolomalla tietysti hiihdellään, luistellaan, pulkkaillaan, pilkitään, istutaan notskilla, tehdään lumesta leikkejä, lasketaan mäkeä. Hiihtolomalla ulkoillaan ja harrastetaan taikka lasten kanssa yleensä vasta opetellaan erilaisia talvilajela, ollaan yhdessä perheen kanssa. Olipa rikas tai köyhä niin minusta hiihtoloma on nimenomaan ulkoilusta ja talvesta nauttimista varten, ei silloin tarvii rynnätä Espanjaan taikka Tallinnaan...

hiihtis tulossa lapsille?:O Ette sitten viitsineet säästää, kyllähänuo mukelot kouluissa vertailee ja kertoilee hiihtoloma juttuja, sääliksi käy jotenkin kun ei mihinkään pääse, köyhyys on oma valinta, sad but true!

Hiihtolomalla tietysti hiihdellään, luistellaan, pulkkaillaan, pilkitään, istutaan notskilla, tehdään lumesta leikkejä, lasketaan mäkeä. Hiihtolomalla ulkoillaan ja harrastetaan taikka lasten kanssa yleensä vasta opetellaan erilaisia talvilajela, ollaan yhdessä perheen kanssa. Olipa rikas tai köyhä niin minusta hiihtoloma on nimenomaan ulkoilusta ja talvesta nauttimista varten, ei silloin tarvii rynnätä Espanjaan taikka Tallinnaan...

Mikä uuvaatti, mutta kun ei ole sitä lunta eikä jäätä enää. Fiksut varas risteilylle, etelään tai edes kylpylään reissua.;)

hiihtis tulossa lapsille?:O Ette sitten viitsineet säästää, kyllähänuo mukelot kouluissa vertailee ja kertoilee hiihtoloma juttuja, sääliksi käy jotenkin kun ei mihinkään pääse, köyhyys on oma valinta, sad but true!
höpöti höpö. iso osa lomalaisista ei matkusta syystä tai toisesta mihinkään. jollane ei ole rahaa, joku on töissä, jotku ei muuten vaan halua mihinkään

Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä sylvi;29573787:
Mikä uuvaatti, mutta kun ei ole sitä lunta eikä jäätä enää. Fiksut varas risteilylle, etelään tai edes kylpylään reissua.;)

jäätä löytyy jäähallista ja laskettelurinteet on kyllä aika hyvin lumetettu
asennekysymys harrastaako mielummi sangrian juontia palmun alla vai urheilua

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573409:
Ei, minä vaan ihmettelen teitä jotka ette viitsi hankkia itsellenne virallisia asiakirjoja. Millä te todistatte henkilöllisyytenne, kun kelakortti ja ajokortti eivät kelpaa? Vai ettekö te koskaan tee mitään?

No itselläni on passi, mutta yleensä se on kotona... käytän sitä vain matkoilla. Suomessa ei sitätarvi oikeastaan mihinkään tekemiseen. Paitsi äänestämiseen, mutta ei tässä nyt ole vaalejakaan pitkään aikaan ollut. Mihin tekemiseen sitä passia tarvitsee?

Ainoa, mitä tulee mieleen on joku baari tai viinan osto, jos on nuoren näköinen. Tosin on minullakin Alkossa ja kaupassakin joskus kysytty papereita, mutta sain juomani ostettua silti, kun oli kaikenlaisia muita kortteja ja olen kuitenkin reippaasti yli 30. Eivät kai jaksaneet alkaa nillittää enempää,kun en 18-vuotiaalta kuitenkaan näytä.

Ja mitään henkilökorttia en itsekään halua passin lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;29573409:
Ei, minä vaan ihmettelen teitä jotka ette viitsi hankkia itsellenne virallisia asiakirjoja. Millä te todistatte henkilöllisyytenne, kun kelakortti ja ajokortti eivät kelpaa? Vai ettekö te koskaan tee mitään?

Mä olen todistanut henkilöllisyyteni ajokortilla siitä asti kun vuonna 1988 sellaisen sain ja joka ikinen kerta se on kelvannut. Passi on toki sitten reissaamista varten, mutta en sitä mukana kanna

Noihin talviulkoiluhommiin, joita ehdotat tarvitaan yhtä pikkujuttua. Ei se ei ole raha. Se on lumi. Meillä ei ole sitä. Rahaa on, joten mennään Tallinnaan viideksi yöksi.

Yhteistyössä