Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
kyllähän se raja pakko on johonkin vetää, ja niijtä sossun varassa eläviä on niin paljon, ettei rahat mistään riitä, jos aletaan maksamaan kaikkea ei välttämätöntä. tietokone on mun mielestä aika välttämätön nykyisin. mutta mitään uimahalli yms juttuja ei tarvii yhteiskunnan alkaa kustantamaan
Niin ja niin paljon... Miten sen nyt ottaa... Prosentuaalisesti se ei paljon luultavasti ole Suomen väestöstä. Ja mitä tulee uimahalli ja "näihin juttuihin", niin toisaalta ne ovat hyväkin asia. Eikö ole hyvä, jos yhteiskunta auttaa ja tukee asiakkaitaan aktiivisesti vaikka liikkumaan? Tai tukevat toimeentulotuen varassa olevaa perhette lapsen harrastuksissa, kunnes perhe pystyy hankkimaan siihen itse rahaa? Mikäli siihen siis tarvetta on. Mahdollisuuden antaminen asiakkaalle voi olla erittäin merkittävää, muutenkin kuin hmm... "kiitollisuuden merkityksessä", tarkoitan tällä tosiaan sitä, että asiakkaalla on mahdollisuus päästä liikkumaan, päästä aktivoitumaan muutenkin kuin liikunnallisesti. Itse olen ainakin todella kiitollinen siitä 258 eurosta, jonka saimme ensimmäiseen lukukausi maksuun tyttäremme harrastukseen. Sittemmin olemme saaneet laskut maksettua, mutta tuo ensimmäinen mahdollisti harrastuksen jatkamisen.
Ja miksi sosiaalitoimen asiakas ei saisi käydä missään? :attn: Pitääkö heidän olla niin nöyriä, ettei heillä tule edes ajattella mahdollisuutta loman viettämisestä, vapaa-ajasta tai vierailusta vaikka toisessa maassa tai toisessa kaupungissa? Onko se siis yhteiskunnan antamien "almujen" väärinkäyttöä, koska kaikki toimeentulotuen saajat ovat syrjäytyneitä, niin kyllähän heidän pitää käyttäytyä heiltä odotetulla tavalla? Saati, että saisivat mitään uutta ostaa. Kyllä minua välillä kummastuttaa nämä ihanat asenteet ja leimat, mustavalkoisuus ja pikkumielisyys täällä palstalla....