kuinka kamalalta kuulostaa jos tekisin lapsen exälleni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mipperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28401506]Mulla taas on niin ihana isä, että en vois kuvitellakaan elämääni ilman häntä. Ehkä ydinperheen lapset sitten vain arvostavat molempia vanhempia yhdessä eri tavalla, kuin eroperheiden. Mun vanhemmat vieläkin yhdessä, jo 40 vuotta yhteistä taivalta takana ja edelleenkin rakastuneita :)

Ja eri tilanne tietty, jos toinen vaikka kuolee tai tulee ero ja sen takia sitten ei näe sitä isäänsä. Mutta jos tietentahtoen evää toisen vanhemmista, niin se on jotenkin vaan liian itsekästä mun mielestä.[/QUOTE]

No tuohan nyt on aivan eri asia. Ei kai kukaan (tai ainakaan kovinkaan moni) meistä haluaisi siitä olemassaolevasta isästä luopua, jos meillä sellainen on? Kuten ei äidistäkään, tai kenestäkään muustakaan läheisestään.

Mutta jos lähtökohta on sellainen, ettei isää ole...niin ei ole silloin myöskään mitään mitä menettää, eikö?

En mäkään voisi kuvitella elämääni ilman siskoa, sillä hän on ehdottomasti elämäni tärkeimpiä ihmisiä...en tosin siltikään ole sitä mieltä, että jokaisella lapsella tulisi olla sisar. Onhan se kivaa jos on, varsinkin siis jos on näin läheiset välit kuten meillä. Mutta en usko kenenkään elämän kaatuvan isättömyyteen, siskottomuuteen tms. jos niitä läheisiä kuitenkin elämässä on. Edes yksi. Mielellään useampi.

Toisen vanhemman voi saada myös jälkikäteen. Kuten sen jo heti alkuunsa saadun voi myös menettää jälkikäteen. Mikään tässä elämässä ei siis ole ns. varmaa ja pysyvää. 50% liitoista päättyy eroon, suuren eropiikin tilastoihin tekvät pienten lasten vanhemmat...on tekopyhää kuuluttaa suureen ääneen sitä, miten vain ne perheet joissa on isä ja äiti, ovat hyvä lähtökohta lapselle. Se lähtökohta kun voi murentua taivaantuuliin hetkenä, minä hyvänsä.

• Tykkää
Reactions: Lilith
No tuohan nyt on aivan eri asia. Ei kai kukaan (tai ainakaan kovinkaan moni) meistä haluaisi siitä olemassaolevasta isästä luopua, jos meillä sellainen on? Kuten ei äidistäkään, tai kenestäkään muustakaan läheisestään.

Mutta jos lähtökohta on sellainen, ettei isää ole...niin ei ole silloin myöskään mitään mitä menettää, eikö?

En mäkään voisi kuvitella elämääni ilman siskoa, sillä hän on ehdottomasti elämäni tärkeimpiä ihmisiä...en tosin siltikään ole sitä mieltä, että jokaisella lapsella tulisi olla sisar. Onhan se kivaa jos on, varsinkin siis jos on näin läheiset välit kuten meillä. Mutta en usko kenenkään elämän kaatuvan isättömyyteen, siskottomuuteen tms. jos niitä läheisiä kuitenkin elämässä on. Edes yksi. Mielellään useampi.

Toisen vanhemman voi saada myös jälkikäteen. Kuten sen jo heti alkuunsa saadun voi myös menettää jälkikäteen. Mikään tässä elämässä ei siis ole ns. varmaa ja pysyvää. 50% liitoista päättyy eroon, suuren eropiikin tilastoihin tekvät pienten lasten vanhemmat...on tekopyhää kuuluttaa suureen ääneen sitä, miten vain ne perheet joissa on isä ja äiti, ovat hyvä lähtökohta lapselle. Se lähtökohta kun voi murentua taivaantuuliin hetkenä, minä hyvänsä.

Mitä tekopyhää se nyt on? Mun mielestä lapsen parasta on, kun hänellä on omat, tervejärkiset biologiset vanhemmat messissä mukana, mieluiten yhdessä, tai jos on kyse homopareista, niin sitten myös se biologinen isä/äiti olis hyvä olla lapsen elämässä mukana. Se nyt vaan on mun mielipide, toisella voi olla toisenlainen käsitys lapsen parhaasta.

Kyllä ne lapset ajattelee mitä menettävät tai miltä tuntuisi tehdä asioita oman vanhemman kanssa viimeistään siinä vaiheessa kun näkevät kavereitansa puuhailemassa omien vanhempiensa kanssa.

Yksilapsisten perheiden lapset varmaan ajattelevat samoin, kun näkevät kaverinsa sisarustensa kanssa puuhaamassa. Ja ne lapset, joiden perheessä ei ole koiraa/kissaa miettivät mitä kaikkea kivaa sen eläimen kanssa he voisivatkaan tehdä.

Niin. Toki asiaa voi se lapsikin pohtia. Mutta en näe sen isän puuttumisen olevan juurikin SE asia, mikä olisi jotenkin huomattavasti ylitse muiden, ellei siitä sellaista asiaa tehdä.

Ideaalitilanne kai olisi se isä, äiti, tytär, poika, kultainennoutaja ja farmari. Mutta ei se ideaalista poikkeaminen tarvitse automaattisesti olla niin pahaa ja huonoa, että siitä pitää niinkin iso haloo nostaa, kuin mitä siitä tunnutaan nostavan.

Tarkoitukseni ei ole vähätellä kahden vanhemman merkitystä...koen kyllä itsekin että kaksi on parempi kuin yksi. Mutta kyllä se yksikin riittää. Kolme voisi olla kaikkein paras?!?

Mikäs siinä. Hoidatte toimenpiteen jos se mollemmille sopii. :) Minusta tuo on ihan kätevää josi miehellä ei muuten mitään virkaa ole. Eipähän tule mitään tunnesyöksyjä.

Yhteistyössä